Bartek1231

Połączone wzmacniacze momentu obrotowego

Polecane posty

Bartek1231    1
Witam słyszałem że w ursusa h ciężkiej serii i zetorach wychodziły 2 połączone wzmacniacze momentu obrotowego. Dawało to jakby 3 przełożenia pod obciążeniem. I teraz mam pytanie czy ma ktoś jakieś informacje na ten temat lub jakieś schemat i czy umiałby ktoś mi wytłumaczyć jak to było zbudowane i jak działało? Z góry dziękuję za odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Zetor ma takie skrzynie w swojej ofercie ale do starej skrzyni nie ożenisz tego rozwiązania. Jak chcesz przerabiać skrzynie to zmień na tzw. szybką. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek1231    1
hubertb napisał:

Zetor ma takie skrzynie w swojej ofercie ale do starej skrzyni nie ożenisz tego rozwiązania. Jak chcesz przerabiać skrzynie to zmień na tzw. szybką. 

Już mam przerobione na szybką i poprostu czasem brakuje przełożeń pod obciążeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hubertb    4007

Problemem jest "odwrotne" działanie wzmacniacza momentu zamiast startować na większym przełożeniu i wbijanie bez sprzęgła szybszego w serii ciężkiej jest na odwrót. Po prostu "mikropompa" ma zbyt mały wydatek by zasilić skutecznie wzmacniacz poniżej 1200obr/min jeśli udało by się przerobić linie zasilania wzmacniacza prawdopodobnie nie zabrakło by ci przełożeń. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek1231    1

Wzmacniacz

hubertb napisał:

Problemem jest "odwrotne" działanie wzmacniacza momentu zamiast startować na większym przełożeniu i wbijanie bez sprzęgła szybszego w serii ciężkiej jest na odwrót. Po prostu "mikropompa" ma zbyt mały wydatek by zasilić skutecznie wzmacniacz poniżej 1200obr/min jeśli udało by się przerobić linie zasilania wzmacniacza prawdopodobnie nie zabrakło by ci przełożeń. 

Nie mam mikropompki mam założony dzielnik od głównej pompy i to z niej jest zasilany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007
5 minut temu, Bartek1231 napisał:

10 atm w zakresie od 400 do 2200 obr

O i to jest dobra przeróbka w tej skrzyni, czyli wystartujesz z każdego położenia wzmacniacza momentu. Opisz to gdzieś tu najlepiej w galerii jak byś zdjęcie dodał. Teraz by się przydało żeby wzmacniacz dzielił bieg na pół a nie jak teraz zwiększa przełożenie o 3/4. Możliwe że przy użyciu części od zetora z podwójnym wzmacniaczem udało by się to osiągnąć. 

Zetor 8540-10540- Naprawa wzmacniacza momentu - Zetor 8540 - 10540 / Proxima / Forterra - Agrofoto.pl Forum Rolnicze i Galeria Rolnicza

Tu masz ciekawy wątek. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek1231    1
hubertb napisał:

5 minut temu, Bartek1231 napisał:

10 atm w zakresie od 400 do 2200 obr

O i to jest dobra przeróbka w tej skrzyni, czyli wystartujesz z każdego położenia wzmacniacza momentu. Opisz to gdzieś tu najlepiej w galerii jak byś zdjęcie dodał. Teraz by się przydało żeby wzmacniacz dzielił bieg na pół a nie jak teraz zwiększa przełożenie o 3/4. Możliwe że przy użyciu części od zetora z podwójnym wzmacniaczem udało by się to osiągnąć. 

Zetor 8540-10540- Naprawa wzmacniacza momentu - Zetor 8540 - 10540 / Proxima / Forterra - Agrofoto.pl Forum Rolnicze i Galeria Rolnicza

Tu masz ciekawy wątek. 

Przeróbka zrobiłem tak samo jak ma rolnik Łukasz u sb w 6. Myślałem żeby przed wzmacniaczem dołożyć jeszcze jeden wzmacniacz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007
19 minut temu, Bartek1231 napisał:

Myślałem żeby przed wzmacniaczem dołożyć jeszcze jeden wzmacniacz

To nic nie da wzmacniacz ma przełożenie 1 i 0,75 sumarycznie więc otrzymasz 3 przełożenia. Czesi osiągnęli to w prostszy sposób. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek1231    1
hubertb napisał:

To nic nie da wzmacniacz ma przełożenie 1 i 0,75 sumarycznie więc otrzymasz 3 przełożenia. Czesi osiągnęli to w prostszy sposób.

W jaki sposób?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Jest większa ilość sprzęgieł w przekładni. Zobacz na wątek który ci podałem masz rysunek z katalogu części. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek1231    1
hubertb napisał:

Jest większa ilość sprzęgieł w przekładni. Zobacz na wątek który ci podałem masz rysunek z katalogu części. 

Widziałem właśnie ale nawet jak zdobędę te części to nie wiem czy wytrzymają moc jaką będzie miał ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek1231    1
hubertb napisał:

Wytrzymają, wzmacniacz jest przed skrzynią. Ile chcesz mieć tam mocy? 

Widziałem na yt ursusa 1224 turbo który na walki pokazał 190KM czyli jakieś 220KM na silniku. Mam kupiony silnik do remontu z zts 18345 o pojemności 7.3l i planuje moc około 240KM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Dam tobie dobrą radę, sprzedaj to w pizdu i kup całego ZTS'a. Taki projekt potrwa kupę czasu na pewno ponad rok. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek1231    1
hubertb napisał:

Dam tobie dobrą radę, sprzedaj to w pizdu i kup całego ZTS'a. Taki projekt potrwa kupę czasu na pewno ponad rok. 

Do skrzyni biegów ztsa brakuje części tej z 3 stopniowym wzmacniaczem i jest trudna do dostania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007
10 minut temu, Bartek1231 napisał:

Do skrzyni biegów ztsa brakuje części tej z 3 stopniowym wzmacniaczem i jest trudna do dostania

Kup cały traktor. Będzie najszybciej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Skrzyni "moc" nie przeszkadza. Podczas obliczeń interesują nas surowe siły. A te są pochodnymi momentu obrotowego. Do tego wzmacniacz jest na pierwszym miejscu po silniku czyli dostaje zaledwie kilkaset niutonów a to żadna siła dla kawałka stali. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Muszę potwierdzić, obecne części zamienne do ursusa nie mają nic wspólnego z tym co tam było w oryginale. 

Jednak skrzynie od zetora raczej można jeszcze za jakieś logiczne pieniądze namierzyć tylko zastanawiam się czy jest sens. Dostanie jedno dodatkowe położenie wzmacniacza ale dalej pozostaje brak synchronizacji na 4 biegach. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek1231    1
hubertb napisał:

Muszę potwierdzić, obecne części zamienne do ursusa nie mają nic wspólnego z tym co tam było w oryginale. 

Jednak skrzynie od zetora raczej można jeszcze za jakieś logiczne pieniądze namierzyć tylko zastanawiam się czy jest sens. Dostanie jedno dodatkowe położenie wzmacniacza ale dalej pozostaje brak synchronizacji na 4 biegach. 

Synchronizacja na biegach to nie problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Przemq
      Witam forumowiczów.  Mam problem od grudnia posiadam ursusa 1214w wersji de luxe sprowadzony z Danii w 2012 roku jestem drugim właścicielem w Polsce a mój  problem polega na tym, że przy przeglądzie okazała  się  być pęknięta obudowa skrzyni  biegów była dopiero ryska na farbie ale ze strachu , że nie  wytrzyma roboty w polu przy siewach wziąłem dobrego spawacza i mi to pospawal specjalnymi elektroda mi plus do tego całość skleilem klejem Belzona 1321 takzwanym płynnym metalem i wytrzymało to siewy lecz obawiam się czy na dłuższą metę zda to egzamin? Czy trzeba szukać  drugiej obudowy? Silnik i skrzynia mechanicznie są w bardzo dobrym stanie technicznym. Ciagnik bardzo  mało  pali około 9ltr na 1 ha przy agregacie uprawowo i 10 przy pługu 4 skibowym brix. 
    • Przez carlos1014
      Witam posiadam u1014z 1990r. Od kilku dni mam problem z włączaniem biegów na postoju. Normalnie wciskalem sprzegło do końca odczekiwałem kilka sekund (w zależności od obrotów silnika im wieksze tym dłużej ) i biegi wchodziły bez najmniejszego oporu. Teraz po 1h pracy powyzej 1000obr wogule nie moge włożyć biegu nawet jak odczekam z 20 sek. to tylko okrutny zgrzyt. Wydaje mi się że hamulec skrzyni nie działa wiec podregulowałem zabierak zeby bral nie 25mm a 40mm przed końcem skoku pedalu sprzegła mimo to żadnej poprawy. Miał ktoś taki problem??? z góry dziękuję
    • Przez Casemxm175
      Witam czy wie ktoś czy do wymiany tej czesci potrzebuje rozpolowic traktor 

    • Przez bastek2210
      Witam jestem świeżym posiadaczem Ursusa 914 i jest problem z wzmacniaczem tego typu że ciągnik jeździ na żółwiu a jak nawet na postoju zmienię na zająca to silnik przydusza ale jak zaczynam jechać i tak nie zmienia prędkości. Miał ktoś taki problem? Mikropompka trzyma ciśnienie na 12 barów 
    • Przez klajuh
      Witam! Posiadam od jakiegoś czasu Ursusa 1014 i zauważyłem że po rozgrzaniu ciężko jest wrzucić biegi, nie ważne czy do góry czy chcę zredukować to prawie zawsze zgrzytają. Tak samo jak chcę przełączyć z szosowych na wsteczny to muszę najpierw bieg wyrzucić, a dopiero potem reduktor, bo inaczej nie da rady. Sprzęgło było zrobione, ale nie widać poprawy. Próbowałem ze sprzęgłem na raz czy na 2 razy to nie ma różnicy, dopiero jak ciągnik się zatrzyma to bieg wchodzi lekko. Zdarza się też że na postoju bieg ciężko wchodzi, a jak już go wbije to ciągnik szarpnie, tak jakby nie było wysprzęglone. Co może być tego przyczyną?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj