gruby94

modyfikacja silnika c 355

Polecane posty

gruby94    1
witam wkładał ktoś do c355 silnik Perkins 236 lub 248 ? jakie koszty takiej modyfikacji są i co w tym konkretnym modelu trzeba zrobić żeby grało ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1974    539

na pewno trzeba zrobić ramę reszta jak w każdej przeróbce ,według mnie silnik super a 355 będzie mocniejsza ,mam taki w kombajnie to pali 5 litów na godzinę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gruby94    1

dobra to rama a element bloku łączący silnik ze skrzynią to od 3p ? czy trzeba specjalnie robić wałki się nadadzą ? sprzęgło ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Ramę? W jakim celu? Na pewno przejściówkę do skrzyni i do kołyski z przodu. Poszukaj na necie, ludzie robili takie przeróbki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gruby94    1

czytałem ale nie mogę znaleźć konkretów co jak i gdzie


może ktoś to robił miał styczność i podpowie co i jak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mf362    1119

Ten jeden banan czy jakoś tak się mówi pasuje na kołyskę od 3ptylko nie wiem która lewa czy prawa , druga trzeba modzic.

Jakbyś miał 3p to tylko przekładka silkia na 4p.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gruby94    1

jest taka flancza/ redukcja z c355 4p na c 360 3p w miejsce łączenia i w tedy z pasuje 4p Perkins ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mf362    1119

Tak ta flansza i walki sprzęgłowe dłuższe.

Też musisz patrzeć bo nie wszystkie 4p mają gdzie przykręcić mocowanie przedniej osi od c360/3p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam2812    15

Przejściówki do przedniej osi nie pasują ani lewa ani też prawa trzeba jedną przerobić (jak dobrze pamiętam lewą) a drugą zrobić od podstaw. Przystawka od skrzyni przychodzi od 3p + do tego wałek sprzęgłowy od 3p. Jest jeszcze opcja założenia Perkinsa 4.203 lub 4.212 tam przejściówki z 3p będą pasowały, ale za to masz mniejszą moc i cała przekładka z logicznego punktu widzenia zaczyna nie być opłacalna. Najłatwiej obecnie znaleźć silnik z IMT s44 odpowiednik perkinsa 4.248 gdybyś szukał

Edytowano przez adam2812

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam2812    15

Jakby co to sam właśnie szykuję się do przekładki, silnik czeka w garażu. Zakończę prace jesienne i zobaczymy co z tego wyjdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

nie te modele silnika, jest anglik bliźniaczy do 3.152, więc pasuje do skrzyni bez problemu, do osi z tego co pamiętam trzeba delikatnie szlifować prawą nerkę

 


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam2812    15

Pisałem wcześniej 203 lub 212 ale wtedy co najwyżej możemy mówić o delikatnym zwiększeniu mocy i mniejszym spalaniu. 236 oraz 248 to jest duży przyrost mocy porównując to wychodzi moc zetora 72xx lub 77xx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

pytanie tylko po co pchać 80 kunia do tak lekkiego ciągnika, dwa obawiałbym się o wytrzymałość skrzyni w pochodnych polskiej 4011


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mf362    1119
2 godziny temu, adam2812 napisał:

Pisałem wcześniej 203 lub 212 ale wtedy co najwyżej możemy mówić o delikatnym zwiększeniu mocy i mniejszym spalaniu. 236 oraz 248 to jest duży przyrost mocy porównując to wychodzi moc zetora 72xx lub 77xx

Ten 203 sąsiad ma w kombajnie , jak go wyciągali to miał gdzie przykręcić mocowanie przedniej osi , zludzaco podobne jak u c360 . Nie wiem ile ten silnik ma koni chyba 58 różne dane są.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Widziałem na FB że ktoś  w 3P robił swapa i wsadzał AD,236 podobno bez przeróbek pasował

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam2812    15
2 godziny temu, izydor6280 napisał:

pytanie tylko po co pchać 80 kunia do tak lekkiego ciągnika, dwa obawiałbym się o wytrzymałość skrzyni w pochodnych polskiej 4011

Tutaj raczej wchodzi w grę posiadanie zapasu mocy a nie wykorzystanie do końca tych 80km. Orasz na spokojnie nie dławi się silnik no i oszczędność. Z moich doświadczeń 236 oraz 248 jest w stanie bez problemu zejść ze spalaniem podczas pracy poniżej c360. Jak przełożę silnik i wszystko zadziała to dodam swoją opinię czy jest sens

Edytowano przez adam2812

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Skrzynia biegów w Ursusie do najlepszych nie należy, a po zamontowaniu mocniejszego silnika to już całkiem będzie "padać". Silnik 4P z dodatkowymi flanszami będzie ciężko pod maską zmieścić i dodatkowo z osprzętem trzeba będzie pokombinować. Moc  silnika nie będzie wykorzystana, bo kola 14,9-28 są stanowczo za małe.Co do spalania to też na samym powietrzu silnik nie pracuje, 4.236 ma pojemność prawie 3,9 l a 4.248 ponad 4.0 l. W mojej ocenie można się pobawić , ale pózniejsza eksploatacja radosna nie będzie. Za ponad 20 tys można kupić jakiegoś Forda (4000) , czy Landini (274) i będzie to samo a po " fabrycznemu".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam2812    15

Jakie dodatkowe flansze? Tylko mocowanie przodu przychodzi inne, kryza do skrzyni jest od 3p a cały osprzęt silnika jest mocowany "ala" 3P czyli wystaje po za maskę. Skrzynia jeszcze nie wiem czy wytrzyma, na pewno nie cała moc i butowanie ciągnika, ale normalną pracę zobaczymy. Opony osobiście mam 420 więc odpowiednik 16.9 więc wychodzi masa oraz uciąg zbliżony do Zetora (jeśli będzie brakowało masy to pewnie dodam po obciążniku ewentualnie zaleję opony. Co do spalania to mam porównanie z silnikiem 236 z MF 575 i w orce pali widocznie mniej od c360 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mf362    1119

Ten silnik będzie dłuższy od 3p bo przecież jeden gar więcej . Wszystko się wydłużyć , drążki kierownicze też trzeba wydłużyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

A4.236 nie będzie pasował pod kryzę z 3p. Jest silnik podobny do Perkina A3.152 i jak się nie mylę będzie to A4.203

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam2812    15

203, 212, 236 oraz 248 mają to samo mocowanie do skrzyni różnią się tylko miejscem rozrusznika, różnicę są od strony rozrządu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomiorliko
      Dostałem od znajomego nagrzewnicę wodną taką jak na zdjęciu (model Tenere II).
      Wiecie może w jaki sposób podłączyć to do C360?? Przyznam szczerze, że nie znam się na tym kompletnie. 

    • Przez sidkoz
      Prosze o kontakt z tym Panem od ursusa C360 4x4
       
      Program do doboru kół zębatych:
      http://www.agrofoto.pl/forum/topic/172422-program-do-doboru-z%C4%99batek-w-przystawkach-nap%C4%99dowych/
    • Przez karolas123
      co sadzice o zało0żeniu turbosprężarki do 3p podobno to daje około 10 koni mocy wiecej jak sadzicie czy taka modyfikacja jest opłacalna???
      c60 3p

      :wacko:
    • Przez URSUS52
      Na samym wstępie chciałbym uprzedzić komentarze typu "kup zetora bądź inny zachodni ciągnik" darujcie sobie... 
      Mianowicie szykuje mi się grubszy remont c360 3p i przy okazji remontu zamierzam poprawić to i owo a z racji tego, że ciągnik będzie pracował z turem przydałby się szybszy wsteczny jak np w Zetorze 7211. Przerabiał już ktoś ten temat w c360? 
    • Przez jedrus2020
      Witam słyszałem kiedyś o przeróbce załączania wałka i pompy hydrauliki polegającej na tym, że na pierwszej pozycji chodziła pompa wraz z wałkiem a na 3 sama pompa. Było to zrobione kosztem obrotów zależnych (przez skrzynie). Jak to zrobić?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj