Kamilmkm

NH TD5 Nie można uruchomić ciągnika, awaria czujnika WOM

Polecane posty

Kamilmkm    17

Witam

Jak w tytule, nie mogę w ogóle uruchomić ciągnika. Prawdopodobnie problemem jest jakieś zabezpieczenie WOM.

Mianowicie po wyłączeniu wałka WOM w trakcie pracy w broną wirową, nie zgasła mi pomarańczowa kontrolka WOM na desce rozdzielczej. Wałek wyłączyłem normalnie dźwignią i przestał się obracać, a kontrolka nie zgasła. Następnie wysiadłem z ciągnika i po kilku sekundach się wyłączył (pewnie w wyniku czujnika z fotela kierowcy) i teraz nie można odpalić silnika, a ta pomarańczowa kontrolka WOM ciągle świeci. Przestawiałem wszystkie wajchy WOMu i nic to nie pomaga.

Chyba jakiś czujnik podaje błędną informacje do komputera że WOM jest nadal nierozłączony. Tylko gdzie go szukać i co sprawdzać? Bardzo proszę o pomoc. Jak obejść to zabezpieczenie żeby odpalić ciągnik, bo stoi na polu z agregatem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

W renówkach z czujnikami womu wystarczyło poszukać czujnik, który był zamocowany koło dźwigni wom(pod kabiną) i odpiąć wtyczki. Może w NH jest podobnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomeq    12

U mnie byla taka sytuacja po zakupie, gdy wlaczylem walek i wysiadlem z ciagnika i sam zgasl, durne zabezpieczenia. Przyjechali panowie z serwisu i pod ciagnikiem jest jakis zawór i trzeba było ręcznie popchnąc go zeby sie wylaczyl walek i dopiero ciagnik odpalil. Wiec podejrzewam, że czujnik może być też tam, ale gdzie to jest dokładnie nie pamietam, musisz sie połozyc pod ciagnik i szukac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamilmkm    17

tomeq - dokładnie o to chodzi. Naprawiłem to rano. Tam jest siłownik chyba do sprzęgła WOM i na nim jest czujnik. Między bakiem a skrzynią się znajduje taka mała puszka i obok wtyczka z siłownikiem. I wystarczy dosłownie lekko pchnąć  za tą wtyczkę. Dzisiaj przy pracy z WOM prawie cały czas ten sam problem, że czujnik właśnie pokazuje nierozłączony WOM. Chyba niestety ta puszka będzie do wymiany. Będę to musiał w wolnym czasie rozkręcić i oglądnąć.

Ale swoją drogą to jest chore, że taka pierdoła uniemożliwia Ci zapalenie ciągnika. Powinien być nawet jakiś tryb awaryjny czy coś, żeby zjechać do domu ciągnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gotchisc    56

siłownik od wom masz zaraz za bakiem paliwa nie raz przerabiany temat czasem kable popuszcza i ot taki efekt


ps nie pierdoła to jest ważne żeby wom nie chodził przy odpalaniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115

Na jakiej zasadzie działa ten czujnik? Chce wyłączy to zabezpieczenie bo mi przeszkadza przy ciągłym wysiadaniu z ciagnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gotchisc    56

weź kilka razy energicznie rusz dźwignia i się wyłączy a jak nie działa to czujnik do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamilmkm    17

tam jest chyba jakiś tłoczek i podciśnienie go wypycha czy jakoś tak. nie wygląda to na coś skomplikowanego ale dostęp kiepski jest żeby odkręcić. Od tamtego roku się za to biorę i tak schodzi... narazie nauczyłem się wciskać ciągle ten guziczek od WOMu przy rewersie jak wysiadam z kabiny. A po zgaszeniu silnika to niestety trzeba pod kabinę się wsunąć i ruszyć wtyczką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianix
      Witam!
      Po jeździe 40km/h i zatrzymaniu się wyrzuca olej z odpowietrznika. Zgłaszałem na gwarancji to wymienili odpowietrznik i dalej tak samo. Jak pracuję tylko w polu to nie wyrzuca oleju. Co może być przyczyną ?
      odpowietrznik td5.85.mp4
    • Przez lesbycool
      Witam w moim nh td5.85 wyskakują błędy 3141,3292 wyskakują na przemian podczas pracy co dziesięć minut co to może być


    • Przez Grzesiekc
      Witam jak w temacie czy ma ktoś informacje ile gazu wchodzi do układu klimatyzacji w NH TD95D ?
      Dodatkowo co może być uszkodzone jeżeli kompresor włącza się na krótko a po włączeniu pokrętłem nie działa ?
    • Przez Ziel
      Witam od 3 lat mam problem z hamulcami, ciągnik był kupiony nowy z gwarancją 1rok, wszystko było ok przez rok, po roku hamulce zaczęły się zapowietrzać. Najpierw jakimś cudem ciągnik potrafił wywalić płyn ze zbiorniczka po czym zapowietrzały sie hamulce, płyn dolałem i odpowietrzyłem (leje olej mineralny z serwisu) po odpowietrzeniu po jakims czasie to samo, wywali w losowym momencie plyn i juz d*pa. Sprawdzałem i wymieniałem membranę w układzie pneumatycznym, przejrzałem cala pneumatykę, nie wiem co robić, serwis też nie wie a nie mam zamiaru im odstawiać ciągnika na wymienianie wszystkiego po kolei bo to sam mogę zrobić. Jeśli ktoś miał taki lub podobny problem to proszę o pomoc.
    • Przez Mr_WW
      Witam, dzisiaj rano przy odpalaniu nh td5.85 pojawily się dwa błędy: 3003 i 14016. Przez pierwsze 5 sekund po odpaleniu wszystko było ok a potem obroty szybko wzrosły z 900 do około 1400 i tak się utrzymywały i wtedy też pojawiły się te kody błędów. Wyłączałem i włączałem silnik jeszcze z 3 razy i za 3 już było wszystko ok. Zastanawiam się co mogło być przyczyną? czy może to że było małe napięcie na aku, bo ciągnik stał ze 2 tygodnie i do tego był mróz z -6C ? Wcześniej takie błędy się nie pojawiały i generalnie nie było problemów przy odpalaniu.
      Zerknąłem sobie w internety i wyszło że 3003 to:
      Accelerator Pedal Signal - SOURCE LOW czyli Sygnał pedału przyspieszenia – ŹRÓDŁO NISKI
      lub:
      Foot Throttle Sensor -Signal Below Range Min. czyli Nożny czujnik przepustnicy – sygnał poniżej zakresu min.
      14016 to:
      The ADIC 5 volt reference voltage is too high - above 6 volts czyli Napięcie odniesienia ADIC 5 V jest zbyt wysokie – powyżej 6 V
      lub:
      Engine shutdown activated czyli Aktywowano wyłączenie silnika.
      Podsumowując mi to wygląda na zbyt niskie napięcie i świrowanie komputera z tego powodu chociaż z drugiej strony ciągnik nie miał większych problemów z odpaleniem... Może ktoś z was miał taką sytuacje?
       


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj