Marcin3210

Opony przednie C-360

Polecane posty

Marcin3210    0

Wziąłem się za małe doprowadzenie Ursusa C-360 do ładu i chce zmienić opony z przodu. Ciągnik nie będzie za dużo używany. Raz na jakiś czas użyję go do pociągnięcia przyczepy (asfalt / droga leśna), może jeszcze się trafi, że u kogoś będę ciągnąć rozrzutnik przy koszeniu kukurydzy, jak zima będzie śnieżna to dokupię jakiś pług zaczepiany na tył. Tura nie ma, obciążników żadnych też nie.

Biorąc pod uwagę powyższe jakie opony polecacie kupić? Warto przy takim sporadycznym użytkowaniu inwestować w 7.50-16, czy lepiej wziąć standardowe 6.00-16? No i jaki bieżnik wybrać? Choinka od razu odpada, prowadzące wydaje mi się, że będzie miało słabą przyczepność np. na śniegu, więc wychodzi na to, że kostka będzie najlepsza. Ale to tylko moje gdybanie, ale może w praktyce wychodzi inaczej. Jest w ogóle jakaś zauważalna różnica w spalaniu między prowadzącymi, a kostką?

Komplet opon Kabat 6.00-16 z dętkami wychodzi 570 zł, a 7.50-16 już ponad 700.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marionos    106
24 minuty temu, Marcin3210 napisał:

Jest w ogóle jakaś zauważalna różnica w spalaniu między prowadzącymi, a kostką?

:D

przy tych paru mth zaloz obojetnie jakie opony i tak to nic nie zmieni. Nie ma co dorabiac filozofii

 

Edytowano przez Marionos

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin3210    0
9 minut temu, Marionos napisał:

:D

przy tych paru mth zaloz obojetnie jakie opony i tak to nic nie zmieni. Nie ma co dorabiac filozofii

 

Fakt, pytanie o łatwość i ogólny komfort kierowania byłoby bardziej trafione 😅

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qwazi    7922

Przy tych warunkach jakie opisałeś nie będzie różnicy. Generalnie moim zdaniem najlepsza jest kostka. Jak nie będziesz pracował na luźnym lub podmokłym gruncie 7.50x16 nie mają sensu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

@Qwazi Twoje gadanie jest bezsensu,jeździłeś kiedykolwiek na 750 że pleciesz głupoty? Takie głupie 750 lepiej wybiera wyboje nie wiadomo na jakie warunki trafi gdy będzie przyczepy ciągał po tych polach kukurydzy czy nie będzie mokro.Na tych 600 rowerowych to przód zaraz siada.

@Marcin3210 Bierz 750-16 nawet nie patrz na 600,to nie te opony pod masę ciągnika.Już lat 6 lat mam te 750,w każdym aspekcie lepsze.Poleciłem tutaj kilku użytkownikom założenie 750 i wszyscy zadowoleni ostatnio zakładał @Michal97rolnik możesz jego zapytać.130 zł dolożyć na opony gdzie kupuje co dobre pare lat to jest nic.

Edytowano przez Adi96
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin3210    0
7 godzin temu, Adi96 napisał:

@Qwazi Twoje gadanie jest bezsensu,jeździłeś kiedykolwiek na 750 że pleciesz głupoty? Takie głupie 750 lepiej wybiera wyboje nie wiadomo na jakie warunki trafi gdy będzie przyczepy ciągał po tych polach kukurydzy czy nie będzie mokro.Na tych 600 rowerowych to przód zaraz siada.

@Marcin3210 Bierz 750-16 nawet nie patrz na 600,to nie te opony pod masę ciągnika.Już lat 6 lat mam te 750,w każdym aspekcie lepsze.Poleciłem tutaj kilku użytkownikom założenie 750 i wszyscy zadowoleni ostatnio zakładał @Michal97rolnik możesz jego zapytać.130 zł dolożyć na opony gdzie kupuje co dobre pare lat to jest nic.

A jeśli chodzi o bieżnik? Dobrą przyczepność ma opona prowadząca czy jednak w błocie czy śniegu lepsza będzie kostka? No i jak takimi 750 w porównaniu z 600 się skręca np na asfalcie? Duża różnica? 

Opony pewnie Kabat, a dętki polecacie jakieś konkretne, bo czytałem gdzieś, że z Kabatów szybko uchodzi powietrze? 

No i czy ma ktoś zdjęcie tych 750 jak wyglądają przy oryginalnych błotnikach? 

Edytowano przez Marcin3210

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qwazi    7922

@Adi96 wyobraź sobie, że jeżdżę na oponach 7,50 x 16, tyle że mam je w c330 i są ku temu powody. Jakbyś zwrócił uwagę, to napisałem, że w warunkach , które @Marcin3210 opisał nie ma sensu kupować droższych opon. Nie napisałem nic, że są złe. Poza tym dodałem też, o ile nie będzie jeździł w gruncie podmokłym lub luźnym, co chyba wskazuje na wyższość 7,50 nad 6,50. Ja też mam te opony od 6 lat i jestem zadowolony tym bardziej, że pracują codziennie i w ciężkich warunkach bo pod ładowaczem. Poproszę o czytanie ze zrozumieniem. Chyba,że ja coś mało zrozumiałe napisałem to przepraszam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Porównujesz c330 do c360,sory ale inna masa

2 godziny temu, Marcin3210 napisał:

A jeśli chodzi o bieżnik? Dobrą przyczepność ma opona prowadząca czy jednak w błocie czy śniegu lepsza będzie kostka? No i jak takimi 750 w porównaniu z 600 się skręca np na asfalcie? Duża różnica? 

Opony pewnie Kabat, a dętki polecacie jakieś konkretne, bo czytałem gdzieś, że z Kabatów szybko uchodzi powietrze? 

No i czy ma ktoś zdjęcie tych 750 jak wyglądają przy oryginalnych błotnikach? 

Kostka lepsza na śnieg,dętek nie trzeba zmieniać pod opony 750,lżej się kręci.Co do błotników dobrze górne mocowanie przerobić.Ucho do góry i przespawać płaskownik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qwazi    7922

Nic nie porównuje tylko pisze że mam takie opony. Co do masy to moja c330 na przodzie jest cięższa od c360 przez ładowacz. C360 zresztą też posiadam, a właściwie c4011. Piszę co sądzę na podstawie swoich doświadczeń oraz tego o napisał autor tematu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mf362    1120

Na szerszej oponie c360 staje się bardziej użyteczna , orginal to pomyłka. Nie dziwić się że c362 miały fabrycznie 7.50-16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszek8201    174

Kilka lat wstecz założyłem 7.50 w 3p fakt że trochę chodzi w ładowaczu . Ale czy w nim czy bez niego jest diametralna różnica , jedyne czego żałuję to tego że nie zrobiłem tego wcześniej. Akurat mam opony prowadzące .

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3048

ja wzialem z wystawki zukowskie-650-16 i ktorys rok juz jezdze, 8 sztuk bieznikowanych choc pelnoletnich bedzie na dlugooo.

jak malo jezdzisz to rozgladnij sie na autozlomie.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848
Dnia 29.08.2022 o 09:48, Qwazi napisał:

Nic nie porównuje tylko pisze że mam takie opony. Co do masy to moja c330 na przodzie jest cięższa od c360 przez ładowacz. C360 zresztą też posiadam, a właściwie c4011. Piszę co sądzę na podstawie swoich doświadczeń oraz tego o napisał autor tematu

Ładowacz to jedno,ale c-360 jest dłuższa i środek cieżkości w 60-tce jest inaczej nieco,30stka na swoje gabaryty maj to lepiej rozwiązanie 30 km a potrafi uciągnać sporo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qwazi    7922
10 godzin temu, Adi96 napisał:

Ładowacz to jedno,ale c-360 jest dłuższa i środek cieżkości w 60-tce jest inaczej nieco,30stka na swoje gabaryty maj to lepiej rozwiązanie 30 km a potrafi uciągnać sporo.

Ja to wszystko wiem. Opony 6.00x16 wypadają słabo, ale autor tematu wskazywał, że ciągnik będzie pracował niewiele, w lekkich pracach i do tego nie ma obciążników. Więc myślę, że nie ma sensu żeby kupował droższe opony. A co do mojej c330 to jak wezmę na ładowacz bele o masie ok 350 kg plus np rozwijarka ważąca 120 kg albo chwytak o masie 135 kg, to nacisk na przednią oś jest znacznie większy niż w c360 bez ładowacza, chociażby dlatego, że ta masa jest wysunięta na ramieniu dodatkowo zwiększającym ten nacisk. O ile dobrze pamiętam to bez żadnych ładowaczy i obciążników nacisk na przednią oś w c330 wynosi 670 kg a w c360 1130kg. Zresztą moim zdaniem c360 to najgorszy z możliwych ciągników jeśli chodzi o pracę z dodatkowym obciążeniem przedniej osi. Ten ciągnik nie powinien mieć na przodzie żadnego obciążnika a na tyle o co najmniej jeden 24 kg krążek więcej na każdym kole. Ja w swoim nie mam obciążników z przodu, koła 18" i amortyzowana oś. Ma dużo lepszy uciąg 

Edytowano przez Qwazi
  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mf362    1120

Ja u siebie nie mam z przodu obciążników ale do orki i Talerzowki zakładam obciążnik 70 kg w zaczep coś tam daje .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848
12 godzin temu, Qwazi napisał:

Ja to wszystko wiem. Opony 6.00x16 wypadają słabo, ale autor tematu wskazywał, że ciągnik będzie pracował niewiele, w lekkich pracach i do tego nie ma obciążników. Więc myślę, że nie ma sensu żeby kupował droższe opony. A co do mojej c330 to jak wezmę na ładowacz bele o masie ok 350 kg plus np rozwijarka ważąca 120 kg albo chwytak o masie 135 kg, to nacisk na przednią oś jest znacznie większy niż w c360 bez ładowacza, chociażby dlatego, że ta masa jest wysunięta na ramieniu dodatkowo zwiększającym ten nacisk. O ile dobrze pamiętam to bez żadnych ładowaczy i obciążników nacisk na przednią oś w c330 wynosi 670 kg a w c360 1130kg. Zresztą moim zdaniem c360 to najgorszy z możliwych ciągników jeśli chodzi o pracę z dodatkowym obciążeniem przedniej osi. Ten ciągnik nie powinien mieć na przodzie żadnego obciążnika a na tyle o co najmniej jeden 24 kg krążek więcej na każdym kole. Ja w swoim nie mam obciążników z przodu, koła 18" i amortyzowana oś. Ma dużo lepszy uciąg 

Ile to dopłacić 200 zł więcej na opony co to było? Lepszy komfort jazdy w transporcie,wygląd też inny bardziej masywnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qwazi    7922
25 minut temu, Adi96 napisał:

Ile to dopłacić 200 zł więcej na opony co to było? Lepszy komfort jazdy w transporcie,wygląd też inny bardziej masywnie.

Jego decyzja. Wszystko ma w t temacie opisane. Nikt mu w kieszeni nie siedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848
Dnia 30.08.2022 o 22:07, Qwazi napisał:

Ja to wszystko wiem. Opony 6.00x16 wypadają słabo, ale autor tematu wskazywał, że ciągnik będzie pracował niewiele, w lekkich pracach i do tego nie ma obciążników. Więc myślę, że nie ma sensu żeby kupował droższe opony. A co do mojej c330 to jak wezmę na ładowacz bele o masie ok 350 kg plus np rozwijarka ważąca 120 kg albo chwytak o masie 135 kg, to nacisk na przednią oś jest znacznie większy niż w c360 bez ładowacza, chociażby dlatego, że ta masa jest wysunięta na ramieniu dodatkowo zwiększającym ten nacisk. O ile dobrze pamiętam to bez żadnych ładowaczy i obciążników nacisk na przednią oś w c330 wynosi 670 kg a w c360 1130kg. Zresztą moim zdaniem c360 to najgorszy z możliwych ciągników jeśli chodzi o pracę z dodatkowym obciążeniem przedniej osi. Ten ciągnik nie powinien mieć na przodzie żadnego obciążnika a na tyle o co najmniej jeden 24 kg krążek więcej na każdym kole. Ja w swoim nie mam obciążników z przodu, koła 18" i amortyzowana oś. Ma dużo lepszy uciąg 

Co ma przednia oś do uciągu ty mi powiedz? Chcesz dobrego obciążenie na tył.Zamontuj krążki z c328 jeden 40 kg waży prawie 2 razy tyle co 2 nowego typu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qwazi    7922
1 godzinę temu, Adi96 napisał:

Co ma przednia oś do uciągu ty mi powiedz? Chcesz dobrego obciążenie na tył.Zamontuj krążki z c328 jeden 40 kg waży prawie 2 razy tyle co 2 nowego typu.

O ja Ci będę wyjaśniał. Sam wiesz lepiej. Tak samo ile waży jeden krążek nowego typu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Soczi87
      Witam Wszystkich. 
      Zamierzam kupić nowe opony do przyczepy jednoosiowej o ładowności 5t i zastanawiam się nad Indyjskimi oponami marki Vk-tyre. Czy ktoś z Was miał  do czynienia z tą marką. Szukam opinii. Dziękuję. 
    • Przez lukasz067
      Witam muszę wymienić opony przednie niestety  na nowe bo uzywki w chorych cenach i jak to będzie się miało do napędu 4x4   gdzie też bieżnik już powoli się kończy nie bedzie problemu ze zużyciem i synchronizacją, mierząc starą a wymiary nowej to ponad 5cm różnicy na średnicy 
    • Przez GRZES1545
      Witajcie
      Zastanawiam się nad oponami do auta o rozmiarze 205 /50/ r17
      Co powiecie o wielosezonowych oponach...jakiej firmy polecicie?
      @bratrolnika Darku Ty chyba masz doświadczenie co powiesz o oponach Continental?
       

    • Przez Mlody311
      Witam, muszę wymienić opony w ładowarce mam teraz założone 500/70r24, myślałem nad zmiana rozmiaru na 460/70r24 tylko że mają one mniejsza nośność o ok 600kg na oponę niż te 500-ki, ładowarka wożę max 2,5t. Co byście doradzili zostawić 500 czy zmienić na 460? Różnica w cenie ponad 3tys zł na 4szt
       
    • Przez M-A-T-E-U-S-Z
      Witam. Mam w niedalekim czasie zamiar kupić nowe opony diagonalne na tył 14.9-28 do c360 . Chciałbym sie doradzić poniewaz na rynku jest sporo marek jak i opini . Kryteria jakie mnie interesują to przykładowo czy opony nie pękaja po 8 czy 10 latach użydkowania , czy nowe opony trzymaja wymiary jak szerokość opony wysokość profilu i wysokość bieżnika , czy opony sie szybko nie zużywają . Słyszałem ,że Kabat nie trzyma wymiaru natomiast BKT produkuję na pierwszy montaz ale wiadomo radialki a diagonalne nie wiaadomo jak z jakością .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj