Bizonekk

Przyczepa ciężarowa D46 zmiana przeznaczenia na rolniczą.

Polecane posty

Bizonekk    1

 

Dzień dobry.
Jestem posiadaczem przyczepy Autosan D46, w dowodzie mam przeznaczenie jako ciężarowa.  Byłem u Pani w starostwie, która powiedziała mi, aby zmienić przeznaczenie wystarczy opinia rzeczoznawcy oraz przegląd techniczny. Mile widziane również jest faktura,  od firmy która dokonała zmian konstrukcyjnych w przyczepie ( chociaż nie jest to konieczne ) Załatwiłem opinie rzeczoznawcy oraz fakturę o zmianach konstrukcyjnych, ale niestety obijam się o przegląd techniczny bo  diagnosta twierdzi, że nie można tego już tak zrobić. Gdy byłem ponownie w urzędzie, u tej Pani, powiedziała mi to samo co za pierwszym razem, i że diagnosta jest w błędzie.  I podobno można tak cały czas robić. Więc mam pytanie czy ktoś ostatnio może załatwiał taką sprawę? Bo nie ukrywam, że trochę już zgłupiałem i nie wiem kogo mam słuchać.  Może jest tutaj jakiś diagnosta który podpowie jak to w końcu jest ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Zmień stację, diagnostę, albo łaski nie robi. Oczywiście technicznie przyczepa musi spełniać warunki dla rolniczej. Pani w urzędzie też nie jest idealnie obeznana z przepisami .Opinia rzeczoznawcy nie jest potrzebna , chyba , że diagnosta ma z czymś problem i sobie jej zażyczy. Faktura jest konieczna bo to chyba jedyny możliwy sposób aby udokumentować ,że zmiany dokonała firma -podmiot uprawniony, ( wymóg zapisany w ustawie ) zgodnie z prowadzoną działalnością,stosowny kod PKD 45.20Z na co powinna wystawić dokument wraz z opisem zmian. Fakt - co kraj to obyczaj.

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kellyq    225

Robiłem ze 3 lata temu, D47 na rolniczą, zmieniłem koła na te od rozrzutnika i przykręciłem trójkąt ostrzegawczy tyle było zmian. Resztę cech rolniczych przyczepa już posiadala. Obyło się bez zmian konstrukcyjnych robionych przez zewnętrzną firmę. Przyjechał rzeczoznawca, pooglądał, fotki zrobił, papier wypisał i kase zainkasował. Potem tylko przeglą i jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    640

@kellyq w sumie, to nawet kół nie musiałeś zmieniać na rolnicze.

Temat zmian konstrukcyjnych przyczepy ciężarowej na rolniczą był omawiany wielokrotnie na wielu forach. Nawet diagności i rzeczoznawcy są zgodni, że każda przyczepa ciężarowa (samochodowa), spełnia warunki dla przyczep rolniczych. Montaż trójkąta wyróżniającego pojazd wolnoporuszający się i wymiana żarówek 24V na 12V, to nie są zmiany konstrukcyjne. 

Opony muszą mieć indeks prędkości równy lub wyższy od dopuszczalnego dla przyczep rolniczych, czyli każda opona od przyczep ciężarowych spełnia ten warunek.

Edytowano przez bergman31
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1828

Problemem zazwyczaj są osoby nidouczone, nieznające przepisów lub im sie niechce tego załatwić bez rożnicy czy to w starostwie czy w SKP bo co region to inne problemy...

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    640

Najgłupszy przepis, to ten że warsztat musi wystawić fakturę VAT i dołączyć do niej opis przeprowadzonych zmian konstrukcyjnych. Pytanie w jaki sposób, legalnie warsztat ma zrobić zmiany konstrukcyjne, jak przyczepa nie wymaga przeprowadzenia zmian konstrukcyjnych? Warsztat ma poświadczyć nieprawdę?

Do tego diagnosta ma sprawdzić, czy zmiany konstrukcyjne zostały wykonane zgodnie z opisem z warsztatu i według przepisów. Czyli tak naprawdę, sprawdzić to, co nie zostało zrobione, bo nie było takiej potrzeby🤦‍♂️

Na szczęście, są też normalni urzędnicy i diagnoście i da się to zrobić prościej i legalnie, tak jak napisał @kellyq

2 godziny temu, kellyq napisał:

 Przyjechał rzeczoznawca, pooglądał, fotki zrobił, papier wypisał i kase zainkasował. Potem tylko przeglą i jest.

Jaki mniej więcej koszt opinii rzeczoznawcy? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1828

Z tymi przepisami zgadza się, a o zmianach konstrukcyjnych to już szkoda gadać jeśli chodzi o te D46/47 skoro one od razu były z przeznaczeniem rolniczym jak i ciężarowym bo takie wychodzily z fabryki jedynie na tamte przepisy literka robiła różnice A ciężarowe B rolnicze. Potem po zmianach nikt na literki już nie patrzył bo ważny byl zapis w dowodzie. U mnie D46A ale zapis w dowodzie ciezarowa-rolnicza kumaty diagnosta zrobił co trzeba wpisał wszystkie jej dane z katalogu jakie powinna mieć  rolnicza i stała się rolnicza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja w d55 dołożyłem trójkąt, media do drugiej przyczepy. Rzeczoznawca za 300zl zrobił opinie i diagnosta na stacji wpuścił w system że jest to przyczepa ciężarowo-rolnicza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588
2 godziny temu, bergman31 napisał:

@kellyqMontaż trójkąta wyróżniającego pojazd wolnoporuszający się i wymiana żarówek 24V na 12V, to nie są zmiany konstrukcyjne. 

 

Proszę nie wprowadzać zamętu. Zmiana rodzaju pojazdu może być dokonana tylko przez podmiot - zakład ( stosowne PKD). Potwierdzone oświadczeniem i fakturą. Aby zalegalizować zmiany potrzeba udać się na stację i diagnosta przeprowadza dodatkowe badanie po zmianach konstrukcyjnych - żadne inne badanie tylko po zmianach, i takie ze zdjęciami  zostanie przyjęte przez panią z okienka . Nie ma to znaczenia jak poważne albo jak małe będą zmiany ale taki tok postępowania został przyjęty przez ustawodawcę. 

W wielu przypadkach jest to jedna wielka ściema , ale w papierach musi się zgadzać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789
andrzej78 napisał:

Faktura jest konieczna bo to chyba jedyny możliwy sposób aby udokumentować ,że zmiany dokonała firma -podmiot uprawniony, ( wymóg zapisany w ustawie ) zgodnie z prowadzoną działalnością,stosowny kod PKD 45.20Z na co powinna wystawić dokument wraz z opisem zmian. Fakt - co kraj to obyczaj.

Takie pkd ma każdy legalny warsztat. SKP musi być okręgowa.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    640

@andrzej78 co taki warsztat z kodem PKD.45.20Z ma wpisać do opisu przeprowadzonych zmian konstrukcyjnych, jak praktycznie każda przyczepa ciężarowa nie wymaga zmian konstrukcyjnych aby stała się przyczepą rolniczą? Uprawniony warsztat ma wystawić fakturę za co, za opis zmian konstrukcyjnych, których nie zrobił, bo nie było takiej potrzeby? Przecież poświadczenie nieprawdy jest w Polsce karane.

Diagnosta też głupi nie jest i wie, że żadne zmiany konstrukcyjne nie były zrobione.

 

 

Edytowano przez bergman31

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Bo typowo cieżarowa przyczepa nie ma wyprowadzonych mediów na drugą przyczepę, a to że akurat w Twojej przyczepie to było to już inna sprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Jest kilka rzeczy które różni przyczepy ciężarowe i rolnicze nie koniecznie chodzi o instalację ale koła , tym samym masę  własną ,a zmiana tego parametru jest zmianą konstrukcyjną. Sprawa tylnych mediów  jest sporna , bo część przyczep ciężarowych je miało,ale tu właśnie jest "pole manewru". Trzeba  też mieć na uwadze to że z przyczepami przez szereg lat wyczyniano różne cuda i fakt że obecnie wygląda jak wygląda nie jest zasługą wytwórni .

Diagnosta nie jest detektywem , jego rolą jest ocenić zgodność pojazdu z warunkami technicznymi .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1828

Trzeba trafić na odpowiednich ludzi a da się wszystko załatwić tak jak ze wszystkim... a z kołami to większej głupoty nie było aby na to patrzeć jeśli chodzi o rolnicze zajadę ciągnikiem z przyczepą na 20 i co ma ktoś widzieć w tym jakiś problem. Wolę na takich to sobie takie mam i tyle, rozumiem odwrotnie jakbym zajechał ciężarowa z autem na 15 to już inna sprawa inny indeks prędkości ale aby były problemy z rolnicza bo ma inne koła niż rolnicze 🤦

Edytowano przez Roki212
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    640

Media na drugą przyczepę nie są wymagane w przyczepach rolniczych. Nie ma żadnej podstawy prawnej, co do obowiązku ich montażu.

Przyczepy D44 występowały jako przyczepy uniwersalne, czyli były to przyczepy ciężarowe, samochodowo-rolnicze. W przypadku ciągnięcia ich przez ciężarówkę, dopuszczalna ładowność wynosiła 3 tony. Natomiast gdy ciągnął ją traktor, to ładowność wynosiła 3,5t, ze względu na niższą prędkość ciągnącego pojazdu. Żeby było ciekawej, to przyczepy D44 występowały w trzech wersjach: D44, D44A i D44B. Litera A i B nie oznaczały samochodowej i rolniczej, jak to miało miejsce np. w D47.

Koła muszą mieć opony przystosowane do prędkości równej lub wyższej od dopuszczalnej dla danej przyczepy.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444
1 godzinę temu, Grzechooo napisał:

Bo typowo cieżarowa przyczepa nie ma wyprowadzonych mediów na drugą przyczepę, a to że akurat w Twojej przyczepie to było to już inna sprawa.

A przyczepa rolnicza musi mieć wyprowadzone jakieś media z tyłu, albo mieć zaczep do drugiej przyczepy? Przecież żadne przepisy nie zobowiązują do tego 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    640
1 godzinę temu, andrzej78 napisał:

Trzeba  też mieć na uwadze to że z przyczepami przez szereg lat wyczyniano różne cuda i fakt że obecnie wygląda jak wygląda nie jest zasługą wytwórni .

Np. przeróbki skrzyniowych (sztywnych) na wywrotki, wywrotek z dwustronnych na trójstronne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

w tym przypadku nawet nie potrzebujesz żadnych kwitów o zmianach konstrukcyjnych, te przyczepy wychodziły jako samochodowe i rolnicze, więc wystarczy dobra wola diagnosty


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Ale ciężarowa np taka d47 cz d47 jak była typowo cieżarowa np. z wojska to nie miała typowo zaczepu i mediów bo po prostu nie było to potrzebne bo dwóch przyczep do stara nie podczepiali.


No i kół balonówek nie było w ciężarowych bo by nie wytrzymywały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

jeszcze nie widziałem wojskowej d47, 46 owszem, ale była z dopiskiem S, więc też inna bajka, co nie zmienia faktu że to ta sama konstrukcja, jest z czego spisać dane więc przeróbka polega na klepnięciu w system


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789
Alchemik napisał:

A przyczepa rolnicza musi mieć wyprowadzone jakieś media z tyłu, albo mieć zaczep do drugiej przyczepy? Przecież żadne przepisy nie zobowiązują do tego

jak ja robiłem przeróbkę to na stacji diagnostycznej chcieli aby były, a jeżeli chcesz załatwić jakąś sprawę w danym organie to radzę się z nikim nie kłócić tylko posłusznie wykonać to o co proszą i dostać papier i mieć spokój, a nie bujać się od stacji do stacji, czyż nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

bzdury z tymi mediami, nawet d732 wychodziły bez tego
Nowy Nabytek 2019! Autosan D732 //AgroPaciorkiYT - YouTube

  • Like 1

Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

@Grzechooo Z jednej strony tak, z drugiej to przeważnie nakręcanie lokalnego układu diagnosta-rzeczoznawca- zaprzyjaźniony warsztat. 

Tym bardziej jak taki zaczep czy media z tyłu nie są wyznacznikiem, że to przyczepa rolnicza 

Edytowano przez Alchemik
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6465    12380

Kilka lat wstecz diagnosta decydował jaka jest przyczepa, ciężarowa czy rolnicza. Teraz trzeba dać zarobić większej ilości osób i potrzebne trochę papierologii. Wiem bo przerabiałem kiedyś i teraz.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    1136

Hehe ja pojechałem na skp a właściciel owej stacji miał od razu pkd na przebudowy pojazdów, zapłaciłem po stówie od przyczepy i dostałem fakturę za przebudowę na rolnicze, potem zrobił przegląd plus wystawił jakąś opinię że ok i w starostwie poszło.


"Robiąc cokolwiek stajesz się kimkolwiek, nie robiąc nic stajesz się nikim"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sumek666
      Jak kształtują się ceny nieruchomości i działek rolnych w Waszych okolicach? Może planujecie zakup gruntów w tym roku? A może udało Wam się sprzedać jakieś grunty?
      Zapraszam do dyskusji o cenach i możliwości zakupu ziemi w Polsce i za granicą.
      Kontynuacja tematu:
       
    • Przez karol
      Zapraszam do wypowiadania się na temat prowadzenia rozrachunków z tytułu VAT w gospodarstwach rolnych. Jakie są Wasze doświadczenia?
    • Przez kuba9449
      Cześć, mam problem. Posiadam gospodarstwo które zakładał mój dziadek i "baza" jest w tym samym miejscu niezmiennie od lat. Mam dom i budynki gospodarcze, chciałbym postawić dodatkową halę na maszyny i tu zaczyna się problem. Gmina opracowuje mpzp i w miejscu mojego gospodarstwa chce dopuścić jedynie zabudowę mieszkaniową, składałem pisma o zmianę przeznaczenia terenu lecz były odrzucane bez podania powodu. Gmina nie wydaje teraz wz ze względu właśnie na opracowywany mpzp. Czy macie pomysły jak to "ugryźć"?
    • Przez oscak11
      Witam , zastanawiam się nad otwarciem warsztatu . Z jakiej opcji najlepiej skorzystać czy z dotacji czy poprostu z własnych funduszy . Wpadłem na ten pomysł ponieważ zajawkę do napraw mam od swojego ojca . Myślę nad rozbudowalą warsztatu i założeniem działalności.  Pracuje za granicą mam trochę oszczędności i teraz dylemat , rozbudowa z oszczędności czy z dotacji . Jak to ugryźć.  Mój ojciec naprawia traktory ,, po godzinach ,, ma też gospodarstwo . Wiedzę posiadam na temat naprawy traktów  lecz zawsze mogę liczyć na mojego ojca . W okolicy nie ma mechaników więc myślę, że cały ten pomysł mógł by wypalić. Nie było jescze okresu żeby w kolejce nie stał 1 lub 2 traktory . Ludzie w obrębie 60 km przyprowadzają traktory do nas ponieważ w okolicy nie ma dobrych mechaników . Jak najlepiej zacząć  . Był bym wdzięczny za wszelkie porady .
    • Przez armia100
      Witajcie! Potrzebuje porady... Czy istnieją jakieś przepisy dotyczące odległości stawu od drogi? Odnośnie zwykłej działki, wiem, że niestety nie jest to precyzyjnie uregulowane. A co z działką, która jest drogą (działka jest prywatna, jednak w księdze wieczystej jest zapis, że jest to droga). Sąsiad zrobił staw niespełna pół metra od granicy i wszystko byłoby w porządku, gdyby nie zadomowiły się tam bobry, które zaczęły podkopywać swoje jamy pod droga, która się osuwa. Droga jest moim dojazdem do domu. Sąsiad twierdzi, że to nie jego problem. Co zrobić w takim przypadku?
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj