kolokamil

Słaby WOM - Case 4240

Polecane posty

Smoka    2

I to jakos się ustawia

 

A skąd jestes ? Bo szukam jakiegoś dobrego mechanika do tego ciągnika 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

Warto by było sprawdzić , czy zawór ciśnienia nie jest podparty ( na pierwszym skanie nr 1 , relief valve ), oraz stan oringów , jeden na zaworze a drugi w obudowie MCV. Jak coś wymyślę to napiszę. Jeszcze jedna sprawa , czy istnieje różnica np. w sile kierowania, w czasie uruchamiania podnośnika lub  sterowania dźwigniami  hydrauliki zewnętrznej.

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Smoka    2

Gdy się rusza turem lub dźwigniami hydrauliki to lżej się kieruje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
irekm1964    0
Dnia 9.03.2018 o 20:38, Smoka napisał:

I co wymyśliłeś coś jeszcze ?

I co naprawiłeś tą hydraulike????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się do temu. Jaja z tą hydrauliką. Czytałem ten temat od początku i to wszystko też przerabiałem. Skrzynie rozbierałem 4 razy z mechanikami i jeszcze 4 razy sam. Mam zdjęcia wszystkich elementów jakie wyciągnąłem i wiem co i jak rozebrać i poskładać. Ale co z tego jak wszystkie nowe części i bez rezultatu. Mam Case 4230 zaczęło się od wałka WOM to zrobiłem sam bez ściągania kabiny z wyciągnięciem podnośnika (tarcze i uszczelniacze wałka) nie życzę nikomu takiej roboty. Za jakiś czas klęknął przyspieszacz (powerschift) i strasznie ciężko się kręci kierownicą. Wymieniłem taczki, orbitrol, pompę hydrauliczną, filtr, olej, wszystkie uszczelniacze jakie znalazłem po drodze i dalej nic. I za każdym rozbieraniem nowe uszczelniacze i dalej brak efektów. Ciśnienie w niskim obiegu 18-19 bar a na dźwigniach 150 bar ale kierownica nie idzie odkręcić chyba że używam tura lub zblokuje hydraulike. Po roku jestem w trakcie kolejnego podejścia żeby chociaż lżej się kierowało. 

Moje pytanie.: potrafi ktoś opisać gdzie są wszystkie zawory w hydraulice i za co są odpowiedzialne i jaki jest kierunek zasilania od pompy do wylotu w skrzyni.? 

Służę zdjęciami i własną wiedzą. Mam nawet instrukcje napraw tylko w języku niemieckim 

Edytowano przez wanczyk-1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem już mniej więcej gdzie co jest. Teraz chciałbym sprawdzić ciśnienia w obiegu, gdzie są jakieś punkty kontrolne i jakie powinny być wartości.? Zacząłem szukać zaraz za pompą wyjście B na zdjęciu i na wolnych obrotach mam 160 bar a na lekkim gazie przy 200bar otwiera się zawór. Wiem że jeszcze na dole jest jeden punkt kontrolny przy elektrozaworze półbiegów ale dokładnie nie wiem ile tam powinno być. W instrukcji nic nie znalazłem 

case.jpg.bb9081e1fa04b1c8de91cb9700e2578d.jpg

IMG_20181029_193541.jpg

Sprawdzę jeszcze na powrocie i na gniazdach. Obieg co idzie na kierowcę ma jakiś punkt do sprawdzenia czy jest to ten sam obieg co od spodu przy półbiegach? Ile powinien mieć bar w układzie? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

Bez wdawania się w szczegóły , półbiegi ( przy zającu , punkt pod skrzynią ) , WOM , kierowanie , ma być 22 bar, na ciepłym oleju ( układy połączone). Z tym ,że w układzie wspomagania kierownicy  w momencie ruchu kierownicą ciśnienie ma wzrastać , nawet do ok 150 bar. Punkt kontrolny to wpięcie się przy siłowniku.

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te ciśnienia sprawdzę trochę później, baki zrzuciłem żeby wąż paliwa wymienić. Jeszcze jedna sprawa, przy dźwiganiu tura zawsze przerywa tak jak by było za mało oleju a jest prawie max. Co to może być? Na podnośniku jest to samo. Filtr był już kilka razy wymieniany 

Edytowano przez wanczyk-1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem szczelność słownika kierownicy na pompie z innego traktora 190 bar i nie ma przecieków. Natomiast sprężyna z drugiego schematu nr 2 która powinna mieć 60.23mm to u mnie ma 62mm. Reszty jeszcze nie sprawdziłem. Mam wrażenie że zawór nr 3  drogiego schematu jest wyrobiony 

IMG_20181113_204229.jpg

IMG_20181113_204352.jpg

Edytowano przez wanczyk-1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przemierzylem ciśnienie na siłowniku kierownicy i w jedną stronę zegar pokazuje 40-70 bar (po zablokowaniu hydrauliki 150bar) zaś w drugą stronę lub nawet gdy nie kręcę kierownicą pokazuje 25 bar. Może go blokuje gdy z jednej strony 70bar a z drugiej strony 25 bar? Zamiast 25 nie powinno być 0?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ogarnia ktoś temat.? Bo nie wiem czy mam się tu dalej produkować albo sobie odpuścić 

Takie coś zrobiłem żeby sprawdzić działanie w obie strony 

IMG_20181117_202133.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spaliły się chyba taczki z półbiegów bo już prawie nie jeździ. Potrzebny mechanik najlepiej z okolic Lublińca ale jak trzeba będzie to dowioze dalej. Tylko nie na drugi koniec Polski. Podajcie jakieś namiary na kogoś kto to ogarnie lub jest tu jakiś mechanik który się podejmie naprawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DawiSo    6
Dnia 28.10.2018 o 23:30, andrzej78 napisał:

W instrukcji napraw powinien być schemat hydrauliki, trzeba trochę przy nim posiedzieć .

Masz może skany całej instrukcji napraw?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DawiSo    6
11 godzin temu, andrzej78 napisał:

Mam instrukcję po Angielsku , duuużo tego jest .

A jeśli chodzi o instrukcję napraw ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez messot
      Witam
      Pacjent bliźniaczo podobny do case mx 
      Przy zmianie z 3 na 4 połbiegu delikatnie przydusza silnik i tak samo z 2 na 1
      z 1na 2 ok 
      Z 2 na 3 ok
      Z 3 na 2 ok
      Ciśnienia posprawdzane po 19 na każdym połbiegu
      Cewki podmienione z innego ciągnika 
      Obserwacje przy zmianie z 2 na 1 na drugim koszu ciśnienie spada do ok 15b na ułamek sekundy i dopiero spada liniowo
      Na pierwszym koszu narasta liniowo 
    • Przez agromichu
      Case 4220 podnośnik nie opada pod obciążeniem. Dodatkowo dźwignia od wysokości opadania podnośnika (ta do pługa) tylko podnośniła i opuszczała. Ostatnio tata jej używał i zaczął cały ciągnik drżeć i koniec końców coś się zrobiło tak, że teraz nawet podnośnik nie chce opaść pod obciążeniem. Nie wiem czy to ma znaczenie ale przy uchwycie cięgna centralnego od podnośnika wychodzi jakiś bolec i jest na wierzchu. Gdzie szukać przyczyny? Co to może być? Proszę o pomoc.
    • Przez ProstyRolnikZPodlasia
      witam objaśni mi ktoś od czego są wszystkie pokrętła ehr w case mx 135? z góry dziękuję
    • Przez agromichu
      Gdzie znajduje się pompa hydrauliczna w case 4220? Czy rozdzielacz może przepuszczać olej przez gniazdo? Mam problem z rosiewaczem amazone z hydraulicznymi zasuwami, które się same otwierają na rozgrzanym oleju i czasem jest problem z dźwigniami rozdzialacza ponieważ na rozgrzanym oleju jest problem z otwieraniem i zamykaniem zasów. Tak jakby fiksował rozdzielacz. Proszę o pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj