zetor1111

Bizon - sprawdzenie zużycia elementów

Polecane posty

zetor1111    2

Witam panowie potrzebuje waszej rady otóż rozglądac się za kombajnem i wybór padł na bizona i teraz mam problem jak sprawdza sie zużycie sit cepów klepiska podajników i klawiszów i w ogóle na co patrzec bo to mój pierwszy kombajn i jestem zielony :)

 

Ortografia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomogit    0

Ja mam na sprzedanie Bizona Z056 SUPER z roku '88 kosiłem nim tylko u siebie.

Chcę kupić nowy kombajn, jego stan jest idealny.

Koszę nim jeszcze w te żniwa i nie było żadnej awarii.

 

Przy sitach patrz na to czy się dobrze otwierają zamykają i czy są całe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na cepy i klepisko to patrz czy nie są wytarte i nie spawane zwróć uwagę też na bęben młócący czy na łożyskach nie ma luzów. a tak ogólnie patrz jaki przebieg ma kombajn i w jakim stanie jest.


red power

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krousik09    5

sita wytlumaczyl ci kolega tomogit ja zajme sie wytrzasaczem jesli interesujesz sie 56 to ma 5 klawiszy sprawdz czy nie maja luzow.2rzecz tzw.koryta zobacz czy lancuch nie jest luzny i czynie ma dziur w blasze podajnikow ... aaa zapomnial bym jeszcze stan lapek w podajnikach ,czasami sa po wyszczerrbiane lub poobgryzane przez myszy . Podsiewacz sprawdz czy nie jest ordzewialy i czy nia ma dziur bo przy tym jebanstwie jest najwiecej roboty dziurki nie powinny byc wieksze niz glowka igly przynajmniej ja tak sadze. silnik to pewnie wyczujesz, lancuchy tez,jeszcze zostala gardziel tam proste listwy musza byc lancuch naciagniety (nie zabadzo) i zabki na listwach o hederze nic nie pisales ale tez napisze; stan kosy, zgryz,glowiczka kosy,luzy na targaczu i stan motowidel zeby i blacha, zamopnialem o zmijce musze juz uciekac i prosil bym zeby ktos pokazal koledze na co patrzec na zmijce. Jesli pomoglem lub potrzebujesz konsultacji pisz na gg .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor1111    2

dzięki za rady ale nie wiem zabardzo jeszcze o co chodzi z sprawdzaniem tych sit one maja byc nie pogiete i dobrze się składac czy cos ? może najlepiej by było jakbym pojechał i obejrzał w jakims sklepie jak wyglądaja nowe części i wtedy miał bym porównanie :)

Krousik09- gdzie znajduje sie ten podsiewacz ? a o żmijce to juz chyba sam sobie poradze juz taki całkiem zielony nie jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Ucho na podajniku pochyłym jest rozgięte..Też miałem z prawej.Popatrz się na z przodu koło pasowe na pasie 3HB a kątowniku ramy.Też to miałem w tym roku zmieniałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    84

dzięki za rady ale nie wiem zabardzo jeszcze o co chodzi z sprawdzaniem tych sit one maja byc nie pogiete i dobrze się składac czy cos ? może najlepiej by było jakbym pojechał i obejrzał w jakims sklepie jak wyglądaja nowe części i wtedy miał bym porównanie :)

Krousik09- gdzie znajduje sie ten podsiewacz ? a o żmijce to juz chyba sam sobie poradze juz taki całkiem zielony nie jestem

Podsiewacz to ten caly kosz w ktorym znajduja sie sita ktory porusza sie ruchem "posuwisto zwrotnym".

Sita powinny sie calkiem zamykac i dosc szeroko otwierac (regulacja: dwie wajhy po lewej stronie wychodzace z podsiewacza). Blaszki nie powinny byc pogiete i powinny wszystkie sie otwierac/zamykac.

 

Zgryz kosy jest do wyregulowania. Glowiczki obecnie robia takie tandetne ze po sezonie sa do wymiany.

Listwy w gardzieli mozna wyprostowac, jak sa pogiete od kamieni mozna na to oko przymknac.

Zmijka nie moze bić. Najlepiej wlaczyc ja na wolne obroty i obserwowac na brzegach i na srodku czy nie bije. Czy nie ma wielu wgniotów od kamieni i jak wygladaja palce. Spojz na blache pod palcami, czy nie widac tam rowów - sladow po urwaniu stabilizatora (mocowania, lepsze slowo) palców (zauwaz ze one z przodu wystaja najwiecej a z tylu prawie wcale i wal ma takie polozenie ze gdy urwie sie mocowanie to zeby lecac wysuniete dookola robia wiele szkod).


Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro30    11

Najważniejsze to żeby nie był spawany i skrzynia wyrwana.Sita to najmnieszy problem bo nowe to 300 zł.Silnik to też ciężko wyczuć bo ja jak kupywałem swój 14 lat temu to też miał byc dobry a brał 10 litrów oleju na 12 godz pracy ale po jednym sezonie kombajn się zwrócił więc niebyło tak żle.Najważniesze to cheder czy nie stłuczony i wialnia nie wyrwana.Dziś kupić dobry kombajn to trzeba dobrze szukać,a bez wkładu i remontu po kupnie to pewni się nie obędzie.ŻYCZE UDANEGO KUPNA.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro30    11

Rozwiń myśl z tą skrzyńą bo nie baRDZO WIM O CO CI CHODZI.A jeszcze jedno jak póścisz młocarnie to czy kmbajn nie skacze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor1111    2

a jak skaczę to co znaczy ? a ze skrzynią to sam pisałeś że najważniejsze żeby nie był spawany i skrzynia wyrwana to ja się pytam o jaką skrzynię ci chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro30    11

Skrzynie biegów.A skakanie to wina bębna młócącego żle wyważony lub coś połknoł i ma bicie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor1111    2

to jak źle wywarzona to pewnie i łożyska bedzie szybko trawiła a nie wiesz jak by to skorygowac ? jak ja sie wywarza ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro30    11

Podobno są zakłady w polsce co tym się zajmują ale ja niewiem gdzie albo pozostaje założenienie nowego wałka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor1111    2

panowie dziękuje za wszystkie rady ale mam jeszcze jeden problem otoż jak wyczuć czy silnik nie był przegrzany i czy turbina chodzi ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek1977    1273

Najważniejsze to żeby nie był spawany i skrzynia wyrwana.Sita to najmnieszy problem bo nowe to 300 zł.Silnik to też ciężko wyczuć bo ja jak kupywałem swój 14 lat temu to też miał byc dobry a brał 10 litrów oleju na 12 godz pracy ale po jednym sezonie kombajn się zwrócił więc niebyło tak żle.Najważniesze to cheder czy nie stłuczony i wialnia nie wyrwana.Dziś kupić dobry kombajn to trzeba dobrze szukać,a bez wkładu i remontu po kupnie to pewni się nie obędzie.ŻYCZE UDANEGO KUPNA.

Tylko że 90% jest już pospawanych i po wyrwaniu skrzyni,Mój był też idealny do czasu jak rozleciał się atak w skrzyni przy jeździe na trzecim biegu szosą,mało co nie wypadłem z kombajnu, było trochę roboty ,ale jak spawacz wie co robi to nie ma prawie śladu po awarii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mareczek78    2

Kupno kombajnu - najlepiej weź kogoś ze sobą co ma taki bądź podobny kombajn. Ktoś, kto się zna więcej błędów czy usterek wychwyci, wiec będzie można zbić cenę.

 

Najważniejszy stan ogólny kombajnu czyli stan ram, stan blach, czy korozja większości elementów nie opanowała. Druga rzecz silnik - jak uruchamia się, jak pracuje, czy nie dymi nadmiernie po przygazowaniu. Najlepiej sprzedawcę zaskoczyć z rana, by nie miał czasu wcześniej rozgrzać silnika.

Ja kupując swój pojechałem z dwoma aku, bo właściciel kazał przyjechać za dwa dni by zdążył podładować swoje akumulatory. Wziołem swoje, wsadziliśmy je do bizonka, kilka ruchów pompką paliwową i w ruch maszyna - zapalił od razu ( mam 3 sezon i silnik to chyba najlepszy punkt bizonka).

 

Natomiast nie patrz na takie bzdury jak przegub kosy jak ktoś wcześniej pisał, bo on kosztuje może 20 zł a sezon raptem wytrzymuje.

Bez własnego wkładu się nie obejdzie, a myślę ze jeśli pokażesz usterki i uda ci się znacznie zbić cenę, to włożysz szereg nowych części i jakiś czas posłużą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Senator    45

Skrzynie biegów.A skakanie to wina bębna młócącego żle wyważony lub coś połknoł i ma bicie .

 

Nie wprowadzaj kolegi w błąd, jeśli bęben młócący jest źle wyważony to kombajn by się trząsł, a nie skakał. Skakać to każdy bizon skacze ale to wina poruszającego się podsiewacza B)

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

dokładnie bizon , new holland i claas tak ma że podsiewacz a raczej jego ruch powoduje efekt podskakiwania , widac to szczególnie po tylnej osi , co zaś chodzi o kombajn to zwracaj uwage na to co jest najdroższe w regeneracji , skrzynia , silnik , rama , oblachowanie to pikuś , farba jest w sklepie jakby co , a takimi rzeczami jak jakieś gałki czy kulki sie nie stresuj to kosztuje grosze , gwarant aby kombajn pracował czysto i w miare cich , silnik ma być głośny równy w pracy , ma miec ten typowy ryk przy wchodzeniu na obroty ,


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lesio    0

Witam wszystkich! Mam problem. Chcę kupić BIZON ZO56 i chciałbym się dowiedzieć jak najszybciej i najpewniej sprawdzić stan silnika, bo znając życie każdy sprzedawca swój towar zachwala ;-) Z góry dziękuję za rady. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    3

Podsiewacz to ten caly kosz w ktorym znajduja sie sita ktory porusza sie ruchem "posuwisto zwrotnym".

Sita powinny sie calkiem zamykac i dosc szeroko otwierac (regulacja: dwie wajhy po lewej stronie wychodzace z podsiewacza). Blaszki nie powinny byc pogiete i powinny wszystkie sie otwierac/zamykac.

 

Zgryz kosy jest do wyregulowania. Glowiczki obecnie robia takie tandetne ze po sezonie sa do wymiany.

Listwy w gardzieli mozna wyprostowac, jak sa pogiete od kamieni mozna na to oko przymknac.

Zmijka nie moze bić. Najlepiej wlaczyc ja na wolne obroty i obserwowac na brzegach i na srodku czy nie bije. Czy nie ma wielu wgniotów od kamieni i jak wygladaja palce. Spojz na blache pod palcami, czy nie widac tam rowów - sladow po urwaniu stabilizatora (mocowania, lepsze slowo) palców (zauwaz ze one z przodu wystaja najwiecej a z tylu prawie wcale i wal ma takie polozenie ze gdy urwie sie mocowanie to zeby lecac wysuniete dookola robia wiele szkod).

podsiewacz to nie ten element w którym znajdują się sita, to jest kosz sitowy

podsiewacz znajduję się między młocarnią a koszem sitowym i jest to taka długa blacha z powierzchnią pozaginaną w takie jakby schody i przyspawane sa do niej grzebienie

sprawdz czy biegi nie wyskakują po przejechaniu kilku metrów, ciśnienie oleju, czy blachy wokół młocarni i podsiewacza nie są popękane, opony przednie, czy nie sa spękane, jedna kosztuje ponad 2 tyś, najlepiej żeby nie był malowany, to wykluczy spalony, i nie za bardzo pordzewiały i wyblakły, aby był garażowany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Audi213
      Czy ktoś może przerabiał wózek od Bizona, tak żeby heder ze stołem stabilnie na nim stał i dało się nim jechać?
    • Przez kingway
      Witam , czy ma ktoś instrukcję naprawy silnika SW 400 i 6CT107 taką od A do Z gdzie jest wszystko pokazane jak i co zrobić aby było dobrze ? Czy wql coś takiego istnieje ? Jeśli tak to gdzie to mogę dostać ?  
    • Przez kingway
      Witam , mam pytanie , gdzie mogę znaleść cześci do bizona rekorda niebieskiego , chodzi mi o półoś nowego typu . Mile widziane jakieś namiary , wiem , że zwolnice do Bizona rekorda pasują także od BSa niebieskiego , także może być i BS . Może ktoś wie gdzie taki stoi po spaleniu czy ogólnie ktoś takie coś rozkręca na części  
    • Przez Ukson
      Czy cała woda wyleci z chlodnicy i bloku przez kranik w chlodnicy w bizonie?
    • Przez Kurwer21
      Cześć, pytanie z ciekawości, wie ktoś może czy do produkcji bizonów fabryka przykładała się? Słyszałem kiedyś, że bizony fabrycznie potrafiły wyjeżdżać z fabryki niedomalowane w niektórych miejscach, albo z zaciekami, a kiedyś spotkałem się z bizonem (podobno oryginalny), który miał krzywo ponaklejane naklejki. Co wiecie na ten temat?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj