Bogdan0077

John deere 1075 Rozpoznanie czynnika klimatyzacji

Polecane posty

Bogdan0077    1

Witam, 

Zakupiłem powyższy kombajn rok temu z Francji i nie działa klimatyzacja. Prąd dochodzi do czujnika, ale nie do elektromagnesu, więc prawdopodobnie nie ma czynnika. Na tabliczce sprężarki napisane jest, że powinien być zastosowany r12, ale czytałem, że końcówki w tych układach są gwintowane, a u mnie są na szybkozlacze. Stąd przypuszczam, że mógł być przerobiony. Jak rozpoznać, czy układ został już przerobiony na r134? 

DSC_0390.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Leobone    1
50 minut temu, Bogdan0077 napisał:

Witam, 

Zakupiłem powyższy kombajn rok temu z Francji i nie działa klimatyzacja. Prąd dochodzi do czujnika, ale nie do elektromagnesu, więc prawdopodobnie nie ma czynnika. Na tabliczce sprężarki napisane jest, że powinien być zastosowany r12, ale czytałem, że końcówki w tych układach są gwintowane, a u mnie są na szybkozlacze. Stąd przypuszczam, że mógł być przerobiony. Jak rozpoznać, czy układ został już przerobiony na r134? 

DSC_0390.JPG

ja nabijałem nowym czynnikiem bez przeróbek, jak odkręcisz blachę  w  zbiorniku ziarna to bliskim położeniu silnika po prawej stronie na spodzie powiniieneś zobaczyć pozostałe dwa punkty pod które można się wpiąć z czynnikiem, przynajmniej tak jest u mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan0077    1
12 minut temu, Leobone napisał:

ja nabijałem nowym czynnikiem bez przeróbek, jak odkręcisz blachę  w  zbiorniku ziarna to bliskim położeniu silnika po prawej stronie na spodzie powiniieneś zobaczyć pozostałe dwa punkty pod które można się wpiąć z czynnikiem, przynajmniej tak jest u mnie.

I długo Ci tak chodzi? Słyszałem, że sprężarka może paść 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    579

Ważne aby wymienić olej w kompresorze , najlepiej z osuszaczem , zastosować procedurę odsysania i płukania układu i będzie hulać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan0077    1

Rozumiem, że problemem jest po prostu wymieszanie starego oleju z nowym? Czy takie płukanie zrobi mi zwykły serwis klimatyzacji? Jaki powinien być ten olej? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Leobone    1
4 godziny temu, Bogdan0077 napisał:

I długo Ci tak chodzi? Słyszałem, że sprężarka może paść 

Kilka lat 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bzyk333    25

W takich przypadkach wymienia się olej i teoretycznie powinno wymienić się wszystkie uszczelnienia. Ale są przypadki że bez tego wszystko śmiga po kilka lat 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan0077    1

 

21 godzin temu, Bzyk333 napisał:

W takich przypadkach wymienia się olej i teoretycznie powinno wymienić się wszystkie uszczelnienia. Ale są przypadki że bez tego wszystko śmiga po kilka lat 

A co z przewodami między sprężarką a kabiną? Będą śmigać? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bzyk333    25

Będą, wąż to wąż. Na zdjęciu widzę że masz też porty do r134, więc albo fabrycznie wyszedł z czynnikiem r134, albo ktoś to bardzo ładnie przerobił.

W twojej sytuacji najpierw należy zrobić próbę szczelności azotem i przy tej okazji włącz na próbę na azocie żeby sprawdzić czy kompresor zaskoczy. Jak wszystko będzie git i szczelne to wymiana oleju i nabicie czynnikiem.

Edytowano przez Bzyk333
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Acech
      Witam, 
      W w/w ciągniku mam problem z wałkiem WOM, zaraz po załączeniu stacyjki wyskakują poniższe błędy (oraz nie działa wałek WOM):
      BCU: 
      523813.01
      523811.01
      523812.01
      523814.01
      523806.01
      523815.01
      Znalazłem w sieci opis błędów i aby sprawdzić bezpiecznik F02 PLB/01 i 02 - za niskie napięcie na module mocy PC5. Wszystkie bezpieczniki w kabinie sa ok (natomiast bezpieczników o takich oznaczeniach nie znalazłem. Czy ktoś miał podobny problem lub ma dostęp do schematu? Na który pin sterownika ma wchodzić to napięcie? Czy to może jest uszkodzony sterownik BCU?  
      Z góry dziękuję za pomoc.
      GT
    • Przez Slavan
      Witam. Przymierzam się do zakupu john deera w540 z 2009r. Posiada ktoś taki i jest w stanie się wypowiedzieć na jago temat? Czy lepiej go odpuścić i wziąć 2256? Areał 110ha zbóż i 70ha qq.

    • Przez RolnikMat
      Zainteresował mnie ten model kombajny marki JOHN DEERE. Czy moglibyście mi powiedzieć co nieco o nim. Jakieś dane techniczne chodzi mi tu o moc silnika, masę kombajnu, cena, awaryjność. Proszę nie dawać linków z przekierowaniem na 1450 cws.
    • Przez Bartusek2
      Witam mam pytanko jak oceniacie jd 6506 mam do kupienia takiego https://www.olx.pl/d/oferta/john-deere-6506-6510-szwecja-pewny-po-serwise-w-wanickim-piekny-opis-CID757-IDWIskM.html?search[filter_float_motor_hours%3Ato]=7000&search[filter_float_power%3Afrom]=90&search[filter_float_price%3Ato]=140000&search[order]=filter_float_price%3Adesc   i nie wiem co zrobić Z góry dzięki Pozdrawiam 
    • Przez Highlander54
      Witam
      Wie ktoś może jak kalibruje sie czujnik poziomu paliwa w john deere 1470? Wymieniłem go i teraz ciągle pokazuje minimalną ilość w zbiorniku i pokazuje się błąd z kalibracją czujnika
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj