rafal

Renault 103.54 PROBLEM Z NAPĘDEM

Polecane posty

rafal    7

Czesc,

zwracam się do Was z pomocą, mianowicie mam problem z wyłączeniem przedniego napędu.

przystawka została uszczelniona odpowiednio, instalacja jest raczej ok bo prądy są wszędzie, włącznik jest nowy, elektrozawór jest nowy, pompa hydrauliczna jest nowa.

gdy traktor jest uruchomiony na rurkach od smarowania hamulcy slychac dziwne syczenie jak by cos blokowalo przepływ oleju, gdy wciskam przycisk na chwilke przestaje syczec i po chwili znowu zaczyna i tak za kazdym razem.

juz nie mam pomysłu gdzie szukac przyczyny. gdzie powinno sie mierzyc cisnienie na przystawce? z tyłu jej jak jest zasilanie?

dodam jeszcze, ze jak zaloze stary elektrozawór (jest uszkodzony bo sie przycina) jak tłoczek jest zaciety w srodku to napęd nie działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8522
8 minut temu, rafal napisał:

dodam jeszcze, ze jak zaloze stary elektrozawór (jest uszkodzony bo sie przycina) jak tłoczek jest zaciety w srodku to napęd nie działa.

Bo pompa cały czas podaje ciśnienie na przystawkę i rozłącza napęd,

 

10 minut temu, rafal napisał:

elektrozawór jest nowy

To że nowy nie znaczy sprawny,sprawdź jakie napięcie dochodzi do elektrozaworu bo tam któreś cewki są na5V, a reszta na12V, być może kostki pozamieniałeś, może nie ma połączenia kostka cewka,przyczyn może być multum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal    7

Napięcie na kostce jest trochę większe jak 12v, 

Z dzielnika idzie olej na przystawke, smarowanie hamulce I smarowanie skrzyni? Może wiecie gdzie to smarowanie się znajduje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8522

W skrzyni, ten traktor jest z półbiegami?pompa hydrauliczna dwu czy trzy sekcyjna?

Edytowano przez witejus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal    7

Pompa dwusekcyjna, traktor mechaniczny 16x16, jeden elektrozawór właśnie od napedu.

A to smarowanie jest na jednym obwodzie z przystawką? Ono jakoś wchodzi do skrzyni przewodem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8522

Nie wiem jak tam jest w twoim traktorze, ja mam pompę trzy sekcyjną i półbiegi i może być inaczej

7 minut temu, rafal napisał:

Ono jakoś wchodzi do skrzyni przewodem?

Na pewno

Edytowano przez witejus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal    7

No to raczej u mnie nie ma czegoś takiego, przewody wchodzą tylko do hamulcy i przystawki, chociaż jeszcze poszukam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8522

Musi być rurka do skrzyni , nie ma innej możliwości, w skrzyni niema pompy smarowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Skoro na starym elektrozaworze napęd jest rozłączony, czyli tak jak wyżej kolega pisał, pompa olejowa podaje na przystawkę olej pod ciśnieniem wystarczającym do rozłączenia, to ja bym szukał przyczyny w nowym elektrozaworze, albo jego zasilaniu czy też przycisku od wyłączenia napędu.  Skoro napięcie na zaciskach po wyłączeniu napędu przyciskiem(przycisk w górę brak podświetlenia przycisku) jest ponad 12V to zasilanie jest ok.  Trzeba sprawdzić nowy elektrozawór. Czy po podaniu napięcia się przełącza.

Edytowano przez sylwek23111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati2810    31

A uszczelnienie tego tłoczka w przystawce, tego który jest w pokrywce z tyłu przystawki przykręcanej na 4 śruby, z boku tej pokrywki przychodzi rurka z olejem. U mnie też napęd się nie rozłączał i właśnie tam był problem. nowa pokrywka i uszczelnienie i problem rozwiązany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal    7

Przed montażem byl sprawdzany,działał jak należy. tylko właśnie jeden szczegół mnie niepokoi, starą cewka miala oznaczenie 12v, nowa ma 14v.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati2810    31

Nic więcej nie pomogę niestety, u nas uszczelnienie załatwiło sprawę i jest spokój, cewka działała jak należy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal    7
2 minuty temu, mati2810 napisał:

A uszczelnienie tego tłoczka w przystawce, tego który jest w pokrywce z tyłu przystawki przykręcanej na 4 śruby, z boku tej pokrywki przychodzi rurka z olejem. U mnie też napęd się nie rozłączał i właśnie tam był problem. nowa pokrywka i uszczelnienie i problem rozwiązany

Uszczelnienie jest nowe, pokrywką jest stara nie wymieniana. Jeśli wepnę się tam zegarem poprzez trójnik to sprawdzę czy jest ok? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8522
7 minut temu, mati2810 napisał:

A uszczelnienie tego tłoczka w przystawce, tego który jest w pokrywce z tyłu przystawki przykręcanej na 4 śruby, z boku tej pokrywki przychodzi rurka z olejem. U mnie też napęd się nie rozłączał i właśnie tam był problem. nowa pokrywka i uszczelnienie i problem rozwiązany

To by w ogóle nie rozłączał a skoro na zepsutym rozłącza to nie w przystawce problem

 

5 minut temu, rafal napisał:

starą cewka miala oznaczenie 12v, nowa ma 14v.

i tu chyba jest problem, załóż starą cewkę na nowy zawór

Edytowano przez witejus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

14V to jakiś wynalazek, chyba że jest mało czytelne i cewka ma 24V, albo 14W. Na zgaszonym ciągniku powinno być słychać klikanie zaworu podczas włączania i wyłączania. Sprawdź jeszcze prąd który dochodzi, ale nie miernikiem a żarówką, co najmniej 21wat, bo może być za małe natężenie żeby cewkę wysterować....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal    7
3 godziny temu, peewee1984 napisał:

14V to jakiś wynalazek, chyba że jest mało czytelne i cewka ma 24V, albo 14W. Na zgaszonym ciągniku powinno być słychać klikanie zaworu podczas włączania i wyłączania. Sprawdź jeszcze prąd który dochodzi, ale nie miernikiem a żarówką, co najmniej 21wat, bo może być za małe natężenie żeby cewkę wysterować....

Wszystko sprawdzone sprawdzone wyżej, tylko czemu cewka się grzeje?

Po kilku minutach jest tak ciepła że ciężko dotknąć, mam dwie i obie tak samo sie grzeją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj