rafal

Renault 103.54 PROBLEM Z NAPĘDEM

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rafal    7

Czesc,

zwracam się do Was z pomocą, mianowicie mam problem z wyłączeniem przedniego napędu.

przystawka została uszczelniona odpowiednio, instalacja jest raczej ok bo prądy są wszędzie, włącznik jest nowy, elektrozawór jest nowy, pompa hydrauliczna jest nowa.

gdy traktor jest uruchomiony na rurkach od smarowania hamulcy slychac dziwne syczenie jak by cos blokowalo przepływ oleju, gdy wciskam przycisk na chwilke przestaje syczec i po chwili znowu zaczyna i tak za kazdym razem.

juz nie mam pomysłu gdzie szukac przyczyny. gdzie powinno sie mierzyc cisnienie na przystawce? z tyłu jej jak jest zasilanie?

dodam jeszcze, ze jak zaloze stary elektrozawór (jest uszkodzony bo sie przycina) jak tłoczek jest zaciety w srodku to napęd nie działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8516
8 minut temu, rafal napisał:

dodam jeszcze, ze jak zaloze stary elektrozawór (jest uszkodzony bo sie przycina) jak tłoczek jest zaciety w srodku to napęd nie działa.

Bo pompa cały czas podaje ciśnienie na przystawkę i rozłącza napęd,

 

10 minut temu, rafal napisał:

elektrozawór jest nowy

To że nowy nie znaczy sprawny,sprawdź jakie napięcie dochodzi do elektrozaworu bo tam któreś cewki są na5V, a reszta na12V, być może kostki pozamieniałeś, może nie ma połączenia kostka cewka,przyczyn może być multum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal    7

Napięcie na kostce jest trochę większe jak 12v, 

Z dzielnika idzie olej na przystawke, smarowanie hamulce I smarowanie skrzyni? Może wiecie gdzie to smarowanie się znajduje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8516

W skrzyni, ten traktor jest z półbiegami?pompa hydrauliczna dwu czy trzy sekcyjna?

Edytowano przez witejus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal    7

Pompa dwusekcyjna, traktor mechaniczny 16x16, jeden elektrozawór właśnie od napedu.

A to smarowanie jest na jednym obwodzie z przystawką? Ono jakoś wchodzi do skrzyni przewodem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8516

Nie wiem jak tam jest w twoim traktorze, ja mam pompę trzy sekcyjną i półbiegi i może być inaczej

7 minut temu, rafal napisał:

Ono jakoś wchodzi do skrzyni przewodem?

Na pewno

Edytowano przez witejus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal    7

No to raczej u mnie nie ma czegoś takiego, przewody wchodzą tylko do hamulcy i przystawki, chociaż jeszcze poszukam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8516

Musi być rurka do skrzyni , nie ma innej możliwości, w skrzyni niema pompy smarowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Skoro na starym elektrozaworze napęd jest rozłączony, czyli tak jak wyżej kolega pisał, pompa olejowa podaje na przystawkę olej pod ciśnieniem wystarczającym do rozłączenia, to ja bym szukał przyczyny w nowym elektrozaworze, albo jego zasilaniu czy też przycisku od wyłączenia napędu.  Skoro napięcie na zaciskach po wyłączeniu napędu przyciskiem(przycisk w górę brak podświetlenia przycisku) jest ponad 12V to zasilanie jest ok.  Trzeba sprawdzić nowy elektrozawór. Czy po podaniu napięcia się przełącza.

Edytowano przez sylwek23111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati2810    31

A uszczelnienie tego tłoczka w przystawce, tego który jest w pokrywce z tyłu przystawki przykręcanej na 4 śruby, z boku tej pokrywki przychodzi rurka z olejem. U mnie też napęd się nie rozłączał i właśnie tam był problem. nowa pokrywka i uszczelnienie i problem rozwiązany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal    7

Przed montażem byl sprawdzany,działał jak należy. tylko właśnie jeden szczegół mnie niepokoi, starą cewka miala oznaczenie 12v, nowa ma 14v.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati2810    31

Nic więcej nie pomogę niestety, u nas uszczelnienie załatwiło sprawę i jest spokój, cewka działała jak należy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal    7
2 minuty temu, mati2810 napisał:

A uszczelnienie tego tłoczka w przystawce, tego który jest w pokrywce z tyłu przystawki przykręcanej na 4 śruby, z boku tej pokrywki przychodzi rurka z olejem. U mnie też napęd się nie rozłączał i właśnie tam był problem. nowa pokrywka i uszczelnienie i problem rozwiązany

Uszczelnienie jest nowe, pokrywką jest stara nie wymieniana. Jeśli wepnę się tam zegarem poprzez trójnik to sprawdzę czy jest ok? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8516
7 minut temu, mati2810 napisał:

A uszczelnienie tego tłoczka w przystawce, tego który jest w pokrywce z tyłu przystawki przykręcanej na 4 śruby, z boku tej pokrywki przychodzi rurka z olejem. U mnie też napęd się nie rozłączał i właśnie tam był problem. nowa pokrywka i uszczelnienie i problem rozwiązany

To by w ogóle nie rozłączał a skoro na zepsutym rozłącza to nie w przystawce problem

 

5 minut temu, rafal napisał:

starą cewka miala oznaczenie 12v, nowa ma 14v.

i tu chyba jest problem, załóż starą cewkę na nowy zawór

Edytowano przez witejus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

14V to jakiś wynalazek, chyba że jest mało czytelne i cewka ma 24V, albo 14W. Na zgaszonym ciągniku powinno być słychać klikanie zaworu podczas włączania i wyłączania. Sprawdź jeszcze prąd który dochodzi, ale nie miernikiem a żarówką, co najmniej 21wat, bo może być za małe natężenie żeby cewkę wysterować....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal    7
3 godziny temu, peewee1984 napisał:

14V to jakiś wynalazek, chyba że jest mało czytelne i cewka ma 24V, albo 14W. Na zgaszonym ciągniku powinno być słychać klikanie zaworu podczas włączania i wyłączania. Sprawdź jeszcze prąd który dochodzi, ale nie miernikiem a żarówką, co najmniej 21wat, bo może być za małe natężenie żeby cewkę wysterować....

Wszystko sprawdzone sprawdzone wyżej, tylko czemu cewka się grzeje?

Po kilku minutach jest tak ciepła że ciężko dotknąć, mam dwie i obie tak samo sie grzeją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj