XBerserkerX

Zapowietrzony Belarus 820

Polecane posty

XBerserkerX    0
Napisano (edytowany)

Dzisiaj robiłem bele i przy dobijaniu końca każdej  beli dusiło mi ciągnik - po prostu słabnął nawet parę razy zgasł. Nie wiem czy się zapowietrzył czy jakiś syf się gdzieś dostał? Nigdy wcześniej tak nie robił. Później ledwo zjechałem z pola bo co chwilę gaz sam wariował - gasł mi na asfalcie - pod dom  nie dojechałem.Pompowałem pompką, dolałem paliwa, odkręcałem te dwie śruby z przewodami przy pompce, ale tam było czysto. Zostawiłem ciągnik na drodze i wynająłem znajomego do sholowania pod dom drugim ciągnikiem, ale o dziwo za drugą próbą zapalił i już nim sam dojechałem i odkładałem bele z owijarki i nic już się nie działo.  Dziś kupię filtr paliwa bo od nowości nie wymieniałem - ciągnik ma ponad 700 mth. Tam idzie chyba taki aluminiowy bez wkładu - normalnie go odkręcać rękoma - nie będzie tam leciało paliwo?Czy po założeniu nowego muszę jakoś odpowietrzać ciągnik  ? Jeśli tak to jak odpowietrzyć? Czy może być inna przyczyna takiego zachowania ciągnika czy to ten filtr może zasyfiony jest? 

Edytowano przez XBerserkerX

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZetorMisio    212

700 godzin i filtr paliwa nie zmieniany🤦 i Ty się dziwisz że się zapowietrzał??? Filtr chyba 35 zł kosztuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    26
Dnia 24.06.2022 o 03:59, XBerserkerX napisał:

 

Dnia 24.06.2022 o 03:59, XBerserkerX napisał:

Dzisiaj robiłem bele i przy dobijaniu końca każdej  beli dusiło mi ciągnik - po prostu słabnął nawet parę razy zgasł. Nie wiem czy się zapowietrzył czy jakiś syf się gdzieś dostał? Nigdy wcześniej tak nie robił. Później ledwo zjechałem z pola bo co chwilę gaz sam wariował - gasł mi na asfalcie - pod dom  nie dojechałem.Pompowałem pompką, dolałem paliwa, odkręcałem te dwie śruby z przewodami przy pompce, ale tam było czysto. Zostawiłem ciągnik na drodze i wynająłem znajomego do sholowania pod dom drugim ciągnikiem, ale o dziwo za drugą próbą zapalił i już nim sam dojechałem i odkładałem bele z owijarki i nic już się nie działo.  Dziś kupię filtr paliwa bo od nowości nie wymieniałem - ciągnik ma ponad 700 mth. Tam idzie chyba taki aluminiowy bez wkładu - normalnie go odkręcać rękoma - nie będzie tam leciało paliwo?Czy po założeniu nowego muszę jakoś odpowietrzać ciągnik  ? Jeśli tak to jak odpowietrzyć? Czy może być inna przyczyna takiego zachowania ciągnika czy to ten filtr może zasyfiony jest? 

Mogło zassać do przewodu brud ze zbiornika. 

Z prawej strony silnika jest odstojnik paliwa, idzie do niego wąż że zbiorników. Zakrec kranik na jednym zbiorniku, odkrec wlew paliwa, odkrec od odstojnika wąż co od zbiorników idzie, i przedmuchami aż usłyszysz że bulgocze w zbiorniku. Potem odkrec ten kranik, a zakrec na drugim zbiorniku i tak samo przedmuchaj. Z odstojnika też spuść to co w nim się zbiera. 

Mi kiedyś do zbiornika wpadła igła ze świerka. Zassalo ją w końcu w przewod i ciągnik gasł co kilkaset metrów.

Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez galoni
      Witam
       
      Znalazłem na allegro taki zestaw do wspomagania na orbitrol http://allegro.pl/wspomaganie-na-orbitrol-mtz-belarus-pompa-gratis-i1203511074.html
      Mam pytanie :
      -czy ktoś podobny zestaw zastosował u siebie?
      -czy to zda egzamin?
      -czy tam są wszystkie części jakie są potrzebne do MTZ-82? ( rocznik 90.)
    • Przez Pawcio93
      Witam. Potrzebuję pomocy w podłączeniu pływaka paliwa w koparce białoruś. Stary pływak miał wyjście tylko na minus, nowy ma 2 wejścia jak się domyślam zasilanie I masa. Wskaźnik paliwa jest starego typu czyli podłączony jest tylko plus i minus. Czy da radę to zgrać czy jestem zmuszony zakupić nowy wskaźnik z wejściem na plus, minus i do pływaka??. Pozdrawiam

    • Przez P107R
      Witam,
      Mam problem w swoim 1025a z 2007r, otóż wczoraj podczas prac polowych nagle przestał działać przedni napęd. Ciśnienie w skrzyni sprawdzone manometrem 9 bar na ciepłym silniku, elektrozawór sprawny, podaje olej, podniosłem jedno przednie koło i przy pracującym silniku jak włączę napęd to nie mogę tego koła obrócić, czyli napęd jest teoretycznie załączony, ale z ciężkim agregatem na piachu ciągnik się prawie zakopał, bo przód nie ciągnął wcale, tak samo podczas hamowania zawsze było słychać moment załączenia się przedniego napędu a od wczoraj cisza. Niestety nie mogę znaleźć schematów i nie wiem jak ten napęd jest skonstruowany. Wiem że w 82 i pochodnych jest podpora wału ze sprzęgłem przeciążeniowym, tutaj tego nie ma. Czy ktoś dysponuje schematem tego napędu, lub wiedzą jak on tak właściwie jest skonstruowany i jaka jest jego zasada działania? co odpowiada za jego załączenie? są tam jakieś tarczki które naciska tłok hydrauliczny? jest tam sprzęgło przeciążeniowe?
      Sprzęt jest potrzebny więc nie chcę go niepotrzebnie rozbierać żeby patrzeć co i jak tam w  środku działa, będę wdzięczny za podpowiedzi lub najlepiej jakiś schemat tego napędu np. z katalogu części.
    • Przez 18mateo18
      witam w zimę zakładałem napęd do mojego mtz oś kupiłem używaną a całą resztę nowa podporę wały przystawkę grzeje mi się bardzo ta podpora co może być przyczyną olej jest ostatnio pojechałem orać i na ciężkiej glebie przestał ciągnąć mi napęd kręcił się tylko wał przed podporą od skrzyni biegów ten 1 przyjechałem do domu postanowiłem dokręcić tą śrubę w podporze i od tej pory się bardzo grzeje i coś w niej wyje na 9 szosowej .
       
      dodam że przed żniwami remontowałem przód wymieniałem uszczelniacze i półośki poziome jedna była urwana a druga była dobra tylko miała zęby trochę zjechane i kupiłem 2 nowe długo się na jednej nie najeździłem bo pojechałem orać to 3 żeby wyrwało i aż jeden wyszedł tym dekielkiem na 6 śrub i z powrotem założyłem tą starą i jedna jest nowa a druga stara pomóżcie co może być przyczyna rwania półosiek i grzania się podpory
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj