slavo666

Blokujące się hamulce zetor 8540

Polecane posty

slavo666    0

Witam

jaka może być przyczyna blokujących się hamulców po mocnym wciśnięciu. Narazie zauważyłem zablokowaną oś przednią. W sumie nie sprawdzałem kół tylnych. Pedał robi sie twardy, a po jakimś czasie hamulce same puszczają. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1583

A czy masz oddzielne hamulce na przód , bo coś mi się widzi że przód hamuję po przez włączony napęd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slavo666    0

mam jedną  tarcze i czterotłoczkowy zacisk. Klocki są w połowie. Co do tarczy to nie wiem jaka jest grubość oryginalnej (możliwe ze tą już kiedyś staczano) po pierwszym zablokowaniu zrobiłem wymianę uszczelnień i manszetów na tłoczkach, lekko je wyszlifowałem drobnym papierkiem i nasmarował smarem to zacisków. Wyglądało że jest ok. Jednak traktor poszedł w trasę po węgiel i znowu się zablokowały. I to w sumie już pod domem. Po 1h same się zluzowały. Skupiłem się na przodzie a nie sprawdzałem jak tylne koła. Czy klinujące się tłoczki mogły by powodować twardy pedał hamulca czy może jednak któraś z pompek przy pedale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1583

Ty masz ciągnik to lepiej widzisz co i jak , ja to pisze z czym miałem do czynienia . Nie każdy przypadek jest taki sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slavo666    0

A czy zacinanie się wyrównywacza ściśnienia mogło by powodować blokowanie się przednich hamulców czy tylko tylnich i przyczepy?

20220617_113708.jpg

20220617_113712.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slavo666    0

Dwie pompki znajdują się pod pedałami hamulca. One chyba też mają za zadanie wyrównywać ciśnienie między przodem a tyłem. Od nich wychodzą do przewody do przedniego zaciski i dwa do zaworu który pokazałem na zdjęciu. Z tego zaworu przewody prowadzą bezpośrednio do cylinderków tylnych hamulców

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1583

Acha to masz z jednych pompek dwa obwody i tylko przód nie działa prawidłowo , to winne mogą być zaciski w przednich hamulcach lub pompki , ale raczej te pierwsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomasz1992    0

Panowie mam problem w Farmtracu 690 DT po wciśnięciu hamulca roboczego siłownik hamulcowy u przyczepy wychodzi następnie pedał hamulcowy w ciągniku puszczam a siłownik w przyczepie nadal jest wysunięty dopiero po upływie 5-7 sekund siłownik się schodzi. Przy delikatnym (częściowym) wciśnięciu pedału hamulca siłownik w przyczepie nie wysuwa się proporcjonalnie do wciśniętego pedału hamulcowego w ciągniku lecz wysuwa się na max. Hamowanie za pomocą hamulca ręcznego jest poprawne czyli od razu po zwolnieniu dźwigni hamulca ręcznego siłownik u przyczepy schodzi się w trybie natychmiastowym. Hamowanie przy użyciu hamulca nożnego jest nie możliwe ponieważ nawet przy delikatnym naciśnięciu pedału hamulca siłownik w przyczepie wychodzi na maxa a schodzi z opóźnieniem 5-7 sekund po puszczeniu hamulca gdzie traktor blokuje na środku drogi. Próby były z kilkoma przyczepami więc problem leży po stronie ciągnika. Ciągnik mam od nowości, wada fabryczna nikt nigdzie nie grzebał przy układzie pneumatycznym. Proszę o podpowiedź w czym jest problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj