Cristof

Jumz gaśnie po puszczeniu sprzęgła

Polecane posty

Cristof    0

Jumz stał pare lat. Teraz nawet na luzie przy puszczaniu sprzęgła ciągnik przygasa a jak całkowicie puszcze to do tego dochodzi strzelanie z okolic skrzyni. Ciągnik i tak bedzie rozpoławiany ale może ktoś miał taką awarie i da jakieś rady? Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal17    1

Moja Rada jest taka że pewnie 2 biegi siedzą i dlatego gaśnie. Skrzynia zblokowana. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Też tak uważam że zblokowała się skrzynia. Odkręć dekiel ten z dźwignią biegów i tam są takie suwaki które mają rowki, te rowki mają być w jednej linii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    443

Ja wolałbym najpierw zdjąć boczne pokrywy, żeby zajrzeć do środka co się dzieje. 

@Cristof

Odstawiany był ze sprawna skrzynią, czy historia jest nieznana?

To ciągnik czy jakas koparka ładowarka?

WOM jest włączony, czy wyłączony?

Da się przy wciśniętym pedale sprzęgła kręcić wałkiem WOM z tyłu?

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cristof    0

Zablokowana skrzynia nie jest, sprawdzone.

 Historia nieznana, nie wiadomo jak to było przed postojem.

Womu nie ma, była to koparka pewnie i zdjęli osprzęt i teraz jest goły nawet bez haków z tyłu.

Widać że sprzęgło było robione i brakuje paru śrub, a przy puszczaniu lata we wszystkie strony. Na dodatek było mało oleju w skrzyni. Rozpołowi się to będzie wiadomo i dam znać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    443

Tak na szybko, bo później zapomnę. 

Przy rozpoławianiu, u góry  za zbiornikiem oleju jest też mała  śruba, chyba że ktoś już tam palce maczał to jest spora szansa, że jej nie montował i będzie łatwiej odjechać silnikiem.

Jak ma być to poważniejszy remont i ma być to ciągnik to można pomyśleć o wałku WOM.

Jaki to model (rok) Jumz? 

( Ważne przy szukaniu części, bo skrzynie różnią się niektórymi częściami)

https://www.youtube.com/watch?v=NEe4EQHLLP4

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cristof    0

Dzięki za podpowiedzi. Wałka nie bede zakładał bo mi niepotrzebny, jedynie założe zaczep i może pomyśli sie o podnośniku. A właśnie co do roku, nie wiem gdzie go znaleźć. W moim drugim jumzie z 79r. rocznik jest na pompie paliwa. W tym na pompie jest tylko wybity długi numer, na silniku na tabliczce też nie pisze. Jest to pewnie jakiś stary model, bo ma jeszcze okrągłą maske taką jak w mtz z lat 60.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj