Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry.

Mam problem z hamulcem przedniej osi w Zetorze Forterra 11441 rok 2007 . Jest tam Hamulec tarczowy na wale napędowym przedniej osi .Jesienią zauważyłem że nadmiernie grzeje się tarcza ,więc zima rozebrałem to wyczyściłem założyłem nowe uszczelniacze na tłoczkach i gumki zabezpieczające , wymieniłem klocki oraz przetoczyłem tarcze . Po złożeniu i odpowietrzeniu było ok, po wciśnięciu hamulca tarczy nie szło obrócić po zwolnieniu pedału tarcza obracała się swobodnie. w dniu wczorajszym zauważyłem ze po przejechaniu 3 km czuje dziwny zapach ,sprawdzam hamulec i  okazuje się ze niestety gorący . Ulgę przynosi odkręcenie odpowietrzników na zacisku ale do następnego hamowania . Mam wrażenie że po zwolnieniu pedału hamulca w przewodach hamulcowych pozostaje jakieś ciśnienie przez co tłoczki nie mogą się cofnąć .Problemu jednak nie zauważyłem przy hamulcach kół tylnych . Wobec powyższego mam prośbę o jakieś wskazówki i podpowiedzi jak pozbyć się problemu .

Opublikowano

Przy demontażu tłoczków w płynie nic podpadającego nie widziałem . Prowadnice wyczyszczone wszystko chodziło płynnie . Zastanawiam się jeszcze nad pompką hamulcowa czy jedna z nich nie ma defektu , bo gdy rozdzielę pedał to lewy bardziej odbija po wciśnięciu niż prawy ,a hamulec na przednia os działa przy złączonym pedale.

Opublikowano

Sprawdź przewód jak kolega wyżej napisał. Miałem podobną sytuację ze sprzęgłem po wciśnięciu pedału sprzęgła tłoczek zostawało trzeba było odkręcić odpowietrznik. Wymieniłem pompkę wysprzeglik dalej to samo przewód nie pozwalał na cofnięcie się plynu

Opublikowano

W dniu dzisiejszym zabrałem się za temat hamulca . Podnosiłem kolejno koła i wynik jest taki ,że tył kreci się luźno a przód ewidentnie trochę blokuje .Postanowiłem sprawdzić jeszcze raz zacisk i niestety tłoczki chodzą bardzo ciężko (w tym zacisku są 4 tłoczki po 2 na klocek) na gumkach uszczelniających zacisk  minimalne ślady zużycia a zamontowane niedawno . Wygląda to tak jakby się zacierał tłoczek w uszczelniaczu (możne to wpływ wysokiej temperatury  ,która niestety była gdy tłoczki się nie cofnęły?) Pisałem w pierwszym poście że przetoczyłem tarcze , możne ktoś wie ile powinna wynosić grubość nowej bo może ja nie byłem pierwszy co ją przetaczał .W tej chwili u mnie grubość ma 21,6mm .Potrzebował bym jeszcze wymiar tłoczków hamulcowych,a konkretnie długość bo mam wrażenie że tłoczki za daleko wysuwają się z zacisku (może tarcza za cienka albo tłoczki za krótkie ?) .

Dziękuję kolegom za  zainteresowanie tematem  i sugestie ,może wspólnie da się pozbyć problemu .

Opublikowano

Pedał u mnie nie jest twardy . Jeszcze tego nie skończyłem zamówiłem nowe tłoczki ale przyszły nadwymiarowe . Teraz kombinuje ze starymi tłoczkami .Jutro się okaże jaki będzie efekt .

Opublikowano (edytowane)

Przeglądałem forum i widzę że takich problemów jest masa ale nikt konkretnego rozwiązania nie znalazł. Jeśli u ciebie tylne koła są luźne a przednie zablokowane to musi być albo zablokowany tłoczek albo uszkodzony wężyk. U mnie nie zawsze się blokuje a jak już zablokuje to czasami samo puści. Muszę sprawdzić co się dzieje wtedy z kołami tylnymi i zaworem wyrównującym ciśnienie i sterującym zaworem pneumatycznym. 

A i jeszcze jedno. Zmierz mi grubosc nowych klocków. Z góry dzieki

Edytowane przez slavo666
Opublikowano

Na przykładzie Fendta gdzie też jest hamulec na wale powiem że przedni hamulec potrzebuje mniej ciśnienia płynu niż tylne tłoczki i przy padnietej pompie hamulcowej może się tak dziać że tył nie będzie zahamowany a przód będzie lekko hamował, po wymianie pompy hamulcowych problem znikł, oczywiście prędzej też czyściłem zacisk na wale, nowe tłoczki itp...

Opublikowano

do slavo666  grubość klocków jak pamiętam ok 13 ,5mm

złożyłem całe to ustrojstwo ,wymieniłem płyn hamulcowy odpowietrzyłem i do końca nie jestem zadowolony z efektu .Po wciśnięciu pedału hamulec trzyma po puszeniu tarczę można kręcić ręką z minimalnym oporem , po zamontowaniu wału napędu koło się obraca (ale tylne koło lżej) .Zrobiłem próbę na jezdni ,rozpędziłem ciągnik  z górki do 30km/h niestety nie nabierał prędkości tylko ja wytracał , na dole miałem 26km/h .po zjechaniu do domu tarcza  dobrze ciepła na moje oko 50 st , ale z drugiej strony patrzeć to w aucie tez tarcze cały czas ciepłe . nie wiem czy to ma tak być? u mnie wyraźny problem zaczął występować po zmianie tłoczków ,uszcelniaczy i klocków ,ale przedtem wszystko było mokre od płynu był poślizg i pewnie sie nie grzało. 

Kolega Slůnzok też może mieć rację z pompką , 

Jak problem będzie narastał trzeba będzie wymieniać wszystko po kolei ,tylko to już będą koszty .

Może ktoś podać grubość  nowej tarczy ?

  •  
Opublikowano

I jak się sprawa rozwiązała? Mam ten sam problem. Nowa pompa, nowe cylinderki tył, tłoczki, klocki i tarcza nowe. Olej cieknie bo prawdopodobnie od temperatury uszkodził się uszczelniacz simmering... 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jan23
      Witam, mam problem z obrotomierzem w zetorze 10540 a mianowicie byłem zmuszony wymienić obrotomierz na nowy bo był uszkodzony pokazywał prawidłowo obroty a nie naliczał motogodzin, po wymianie na nowy, nowy obrotomierz pokazuje nie właściwe obroty silnika - zawyża je, na wolnych obrotach [ 800-900 obrotów] pokazuje ok 1500 obrotów a po dodaniu gazu na ok. 1700 wskazówka zamyka się na maxa. Przypuszczam że motogodziny też są nabijane szybciej. wymieniłem prądniczkę na nową ale to nic nie pomogło, podmieniłem też licznik na inny ( nowy ) i nadal jest to samo, a gdy podłączę stary licznik obroty pokazuje  właściwie. Czy miał ktoś taki problem lub ktoś wie jak go rozwiązać to proszę o podpowiedź jak go rozwiązać.
       
    • Przez Jano1232
      Sprzedam zetora forterra 130HD z 2016r bardzo ładny proszę pisać po więcej info 
    • Przez prezes3p
      witam mam problem z silnikiem a dokładniej na wolnych obrotach chodzi nie równo i trzeba go gazować żeby chciał jechac jest strasznie zamulony. miał ktoś taki problem??
    • Przez karbek321
      Mam problem z zetorem wyświetlają się błędy 520254 i 520255 
    • Przez emtecc
      Jestem świeżym użytkownikiem Proximy 100 i na razie nie wiem o niej za dużo a już przytrafił mi się problem w postaci braku reakcji na opadanie podnośnika. Ciągnik nie ma nic zaczepionego na TUZie, ramiona ani drgną uniesione na max. Przekręcanie regulacją szybkości opuszczania i reakcji podnośnika nie daje żadnych efektów.
      Jak to odblokować?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v