Polecane posty

Witam mam od jakiegoś czasu ciagnik mf 3680 w ciągniku zrobiłem remont silnika skrzyni i wymieniłem pompę hydrauliczną. Niestety mam w układzie dużo opiłków dałem skrzynie do płukania ale opiłki powróciły podejrzewam ze są w chłodnicy oleju. Proszę o pomoc i porady jak ja dobrze wyczyści aby pozbyć się tych opiłków. Dodam ze przyczyna powstawania opiłków jest zlikwidowana i są to pozostałości. Proszę o szybka pomoc z góry dziękuje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ma123    28

Miałem taki problem w mf 6180 ale to jak dzwoniłem do mechaników to tak jak mówisz rozbieranie wszystkich dekli odkręcanie wszystkiego  ropownica i ogień też mówili że po takim płukaniu filtry po 100 metrach będą zabite ja wymieniłem olej i narazie pomogło ale nie wiem w jakim stanie są hamulce 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, ma123 napisał:

Miałem taki problem w mf 6180 ale to jak dzwoniłem do mechaników to tak jak mówisz rozbieranie wszystkich dekli odkręcanie wszystkiego  ropownica i ogień też mówili że po takim płukaniu filtry po 100 metrach będą zabite ja wymieniłem olej i narazie pomogło ale nie wiem w jakim stanie są hamulce 

Ja miałem dana skrzynie do remontu i była cała wymyta ale mechanik mi nie wyczyści z przodu hydrauliki i jak miałem problem ze nie działały mi funkcje i jak chciałem dekiel założyć to zobaczyłem skrzynie w opiłkach to zacząłem czyścić tam w skrzyni gdzie było dużo opiłków wyczyściłem już i chłodnice tez lecz w chłodnicy nie było dużo opiłków prawie w ogóle wiec czy warto czyścić jeszcze te wszystkie węże bo widać ze to kupa roboty i nie mam za  bardzo na to czasu. Czy lepiej po prostu częściej filtr zmieniać aby oczyścić to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    104

Na jakimś forum wyczytałem że ktoś zakłada pod hydraulike zewnętrzna filtry z c385 i załącza ja na delikatnych obrotach. Wymienia filtry kilka razy i powinno być ok. 

 

Nie wiem jednak czy jest to prawda. Sam tak nie robiłem. U mnie narazie wszystko jest ok, nic się nie zacina. 

 

Mechanik kazał mi wymienić filtry jak przerobie 150 motogodzin

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Jak są opiłki to ja bym kilka razy (przynajmniej 2), tak co 20-50 mtg spuszczał olej i odczekał aż spadną na dno, ewentualnie metalowe pojemnik i magnes na dno. Po odstaniu zlewał bez syfu i uzupełniał nowym, oczywiście filtr do wymiany 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Podstawą przy wymianie pompy jest inspekcja i w starych ciągnikach w zasadzie wymiana tarcz hamulcowych. W zasadzie większość wymienia pompę bo ta zdechła od opiłków generowanych przez układ hamulcowy. A potem kolejna pompa zdycha.

Mam mf 4270. Ciągnik w zasadzie jeździł ok. Miał tylko problem z szybkim podnoszeniem siewnika na hydropaku. Kupiłem nowa pompę. Ale przed jej wymianą kazałem mechanikowi sprawdzić obie tarcze hamulcowe. Był zdziwiony. Ale po krótkim namyśle powiedział bardzo dobrze robisz. Nikt tak nie robi. Okazało się, że tarcze i przekładki w większości były ok. Ale po dwie z nich były już blisko metalu. Może jeszcze 1 tys mth i zaczęło by się produkowanie opiłków.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, hubertuss napisał:

Podstawą przy wymianie pompy jest inspekcja i w starych ciągnikach w zasadzie wymiana tarcz hamulcowych. W zasadzie większość wymienia pompę bo ta zdechła od opiłków generowanych przez układ hamulcowy. A potem kolejna pompa zdycha.

Mam mf 4270. Ciągnik w zasadzie jeździł ok. Miał tylko problem z szybkim podnoszeniem siewnika na hydropaku. Kupiłem nowa pompę. Ale przed jej wymianą kazałem mechanikowi sprawdzić obie tarcze hamulcowe. Był zdziwiony. Ale po krótkim namyśle powiedział bardzo dobrze robisz. Nikt tak nie robi. Okazało się, że tarcze i przekładki w większości były ok. Ale po dwie z nich były już blisko metalu. Może jeszcze 1 tys mth i zaczęło by się produkowanie opiłków.

Ja w ciągniku miałem większy problem bo tarcze zwykłego hamulca były dobre tylko ręczny był zły oraz z tylu w układzie planetarnym miałem zepsuty wałek układu planetarnego (nie wiem dokładnie jak to się nazywa) i opiłki się przedostawały do całej skrzyni a były długości prawie paznokcia tak jak mówiłem dałem mechanikowi skrzynie i zlikwidował wszystkie źródła opiłków i wypłukał skrzynie ale z układu spłynęło trochę opiłków do skrzyni najwiecej było z tylu skrzyni lecz się ich pozbyłem wyczyściłem chłodnice ale tam nie było opiłków i podejrzewam ze mogło je spowrotem do skrzyni wypłukać. Może powinienem po zamontowaniu wszystkiego zmienić ze dwa razy filtr po krótszym czasie pracy żeby wyczyściło to co zostało ? Albo nie wiem czy da się tak zrobić może włożyć jakis magnez gdzieś w skrzyni żeby to łapał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Wymień filtry jak najbardziej. olej możesz też wymienić. Są też usługi filtrowania całego oleju w skrzyni poprzez bardzo dokładne filtry zewnętrzne. Gdzie maszyna jest wpinana w układ.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ma ktoś jakis dobry sposób na włożenie dekla z pompa w tego typu ciągnikach bo nie mogę trafić w jedna z rurek tam w środku a ten dekiel jest ciężki i nie bardzo da się nim operować 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046

W kwestii opiłków to jeszcze nasuwa się pytanie w jakim stanie są tarcze hamulcowe bo one też mogą robić problem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, PRIMO napisał:

W kwestii opiłków to jeszcze nasuwa się pytanie w jakim stanie są tarcze hamulcowe bo one też mogą robić problem. 

Tarcze hamulcowe są nowe nie ja je robiłem ale ciagnik miał założone nowe 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Pewne że są nowe założone jest wtedy jak je sam założysz albo zaufana osoba inne twierdzenia są do sprawdzenia, takie czasy niestety

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, sznajdik napisał:

Pewne że są nowe założone jest wtedy jak je sam założysz albo zaufana osoba inne twierdzenia są do sprawdzenia, takie czasy niestety

Mechanik je sprawdzał bo wszystko było rozebrane i sam tez je widziałem i wyglądały na prawie nie zużyte ręczny tez był nowy ale ktoś go źle zamontował i robił opiłki 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy jest ktoś mi wstanie na podstawie tych zdjęć określić czy dobrze to zamontowałem dodam ze ta rurka u góry jest na pewno włożona.

B1917DD4-2E6E-40CA-A645-83951628041F.jpeg

67091591-3D9F-474A-BD66-4659C247C672.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    104
11 godzin temu, hubertuss napisał:

Wymień filtry jak najbardziej. olej możesz też wymienić. Są też usługi filtrowania całego oleju w skrzyni poprzez bardzo dokładne filtry zewnętrzne. Gdzie maszyna jest wpinana w układ.

Kiedyś się tym interesowałem. Niestety ceny takich usług z kosmosu. Filtrowanie 70 litrów oleju w skrzyni 2.5k, podłączenie układu filtrujacego na tydzień 11k. Ceny z maja ubiegłego roku 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kawid
      Witam mam problem z dynashift w MF 3075 ponieważ sam przełącza tryby A, B ,C ,D podczas jazdy lecz gdy włączam światła wszystko się uspokaja
    • Przez Ajaa
      Witam mam pytanie podejdzie mi silnik z Massey Ferguson 690t do Massey Ferguson 3065?
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Diabel1
      Witam mam problem ze sprzęgłem w moim maseyu. Jak się olej zrobi ciepły sprzęgło zaczyna nierówno brać to znaczy na wolnych obrotach robi się problem z ruszeniem. Zdarza się że pedał sorzęgła zwolnisz a ciągnik nadal stoi.Słabnie taż wspomaganie. Myślałem że to pompa,wymieniłem pompe, filtry , olej , i było troszke lepiej przez dwa dni i sytuacia wróciła.prosze o jakieś rady , wskazówki co robić.
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj