kamil2222

hydraulika jumz mtz

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kamil2222    0

Witam mam jumza ze wspomaganiem na orbitrol jakiś czas temu przestało ono działać jako,że orbitrol i siłownik mają dwa lata postawiłem na awarie pompy. Po wymianie sytuacja się pogorszyła przestał działać podnośnik a koła wcale nie reagują na ruchy kierownicą przy próbie odpowietrzania powietrze cały czas wydostaje sie z odpowietrznika (wylorzystuje odpowietrznik przy siłowniku podnośnika) pompę założyłem 14l i kierunek jest zgodny z tym ze starej pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444
Napisano (edytowany)

Wygląda na jakąś nieszczelność na ssaniu, bo pompy na podnośnik i od wspomagania są osobno, ale mają wspólne doprowadzenie oleju. Chyba, że coś mocno pozmieniano.

 

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil2222    0

Wszystko zostało w oryginale przy pompach. Zmieniono tylko serwo na orbitrol i siłownik. Ze zbiornika oleju wychodzi rura zasilająca i przy pompach rozgałęzia się na dwie pompy dodam,że problem z podnośnikiem zaczął się po spuszczeniu oleju i zalaniu zbiornika jeszcze raz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil2222    0

Ten po lewej stronie w rozdzielaczu? Zaglądałem tam nic nie stwierdziłem i czy zacięty zawór powodował by ciągłe zapowietrzanie układu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariuszjat    11
Napisano (edytowany)
10 godzin temu, kamil2222 napisał:

Gdzie ich szukać?🤔

Jest filtr na górze zbiornika pod tą dużą sześciokątną  pokrywą. Zawór też mi się zaciął to było niskie cisnienie w hydraulicy, po rozebraniu przeczyszczeniu problem ustał.

spacer.png

Edytowano przez Mariuszjat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Jak się nie zacina tragicznie, to można też wyłączyc dźwignią pompę główną od hydrauliki i zobaczyć jak zachowuje się samo wspomaganie.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil2222    0

Wyczyściłem filtr był zasyfiony ale to nie pomogło. Sprawdziłem przepływ oleju do pomp i tu zdziwienie bo oleju brak😲 . Sprawdziłem stan oleju w silniku a tam cały bagnet zalany, wykręciłem nową pompę a tam uszczelniacz wypchnięty. Zawiozłem pompę na gwarancję facet powiedział, że były takie przypadki uszczelniacz podwinięty przy montażu. Teraz kolejne pytanie a mianowicie liczyć ,że nowa pompa była wadliwa czy szukać czegoś co blokuje przepływ jeśli szukać to gdzie? Schemat połączenia jest prosty pompa orbitrol siłownik powrót do zbiornika po drodze nie ma żadnych zaworów czy dławików.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

A kierunek pompy napewno był dobry? Bo mała pompa ma chyba odwrotny kierunek niż T25, a w ładowarce rolniczej któreś pompy chodzą odwrotnie niż MTZ, ale nie wiem, czy przy silniku, czy z tyłu. 

Są też uniwersalne pompy, ale niektóre są całkowicie uniwersalne, a w części trzeba je rozkręcić i wybrać kierunek pracy ustawiając wkład. 

Pamięta kolega oznaczenia tej pompy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil2222    0
Napisano (edytowany)

Dokładnie nie pamiętam ale na starej i na nowej było ruskie L poza tym na nowej była strzałka gdzie ma wchodzić zasilanie i to też się zgadzało. Jedna różnica to taka ,że stara pompa miała 10l a ta ma 14l

Edytowano przez kamil2222

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil2222    0

Ze względu na opieszałość producenta pompy trochę to trwało ale problem został rozwiązany kolega alchemik miał rację mimo tych samych oznaczeń kierunek pompy był niewłaściwy w jumzie pompa od wspomagania jest prawa a od T25 jest lewa. Po czterech tygodniach producent zadecydował ,że mam dostać nową pompę gdy ją odebrałem  dokładniej obejrzałem starą i nową pompę widać było różnicę(wyjście oleju pompy było na wejściu oleju w ciągniku). Dzięki uprzejmości pana ze sklepu który zamówił mi prawą pompę obyło się bez dodatkowych kosztów. Dziękuje wszystkim za pomoc i zamykam temat. A strzałka  ⬆️ na pompie pokazuje kierunek przepływu oleju mi sprzedający powiedział, że jest to wejście oleju pompy co dodatkowo wprowadziło mnie w błąd😏

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj