emigrant_

Olej hydrauliczno- przekładniowy do Ursusa 2812(MF 235)

Polecane posty

akmaly    703

Jak dla mnie możesz lać słonecznikowy tylko z pierwszego tłoczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    2

Chodziło mi o lepkości, że system podpowiada dla 2812 10W-40 a dla MF 15W-40. Mimo, że to ten sam Perkins. Ok, nvm. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KaMel    30

Skorzystam z okazji i zapytam jeszcze tutaj. 
Chce zmienić olej w MF 135 na hygard, ale na jesieni podczas deszczu dostała mi się woda do oleju (prawdopodobnie przez gumki od wajch od biegów). Olej jest rozwodniony, kawa z mlekiem. Jak to szybko i skutecznie wypłukać? Myślałem żeby wlać na przepłukanie stary olej z JD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Takie płukanie niewiele daje Najlepiej by było rozebrać skrzynię i wyczyścić w środku dokładnie ale wiem że to troche roboty W skrzyniach jest pełno zakamarków i przegród skąd olej ci nie wypłynie sam nawet przy spuszczaniu korkiem a z czasem się rozwarstwi i na dole bedzie woda stała a stąd tylko krok do korozji elementów i kadłubów Musisz sam zdecydować co ci się bardziej opłaca rozbierać i czyścić czy dac se spokój i jeździć dopóki się da

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KaMel    30

Szybko licząc powinienem mieć hygardu z innych ciągników na jakieś 3 takie płukania. Za każdym razem myślałem żeby przez jakiś czas na tym oleju pojeździć, żeby zdążył olej się rozgrzać i przepłukać skrzynie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Nie no rozbierać skrzynie bo woda w oleju, chyba lekka przesada. Spuść, zalej ten z JD, pojeździć kilkanaście mtg i wymiana. Myślę że po jednym takim zabiegu można śmiało zalać właściwy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    2
Dnia 25.05.2022 o 00:07, emigrant_ napisał:

Ponownie zastosować Agrol U, czy przejść na UTTO 10W-30 np. Orlen Platinum Agro UTTO 10W-30?

Finalnie zdecydowałem się na Agrol U :) cc: @akmaly Pisałem wcześniej tylko chyba w innym temacie, że olej na bagnecie wygląda jak fabrycznie nowy, przezroczysty, słomkowy. W rzeczywistości po spuszczeniu do wiaderka czarny jak smoła... Tak wygląda 30 letni olej - fotki poniżej. Filtr po wyjęciu wyglądał całkiem nieźle, ale po wrzuceniu go do benzyny ekstrakcyjnej wyleciało z niego dość spora ilość opiłków. Ogroma ilość opiłków była w tym dekielku/pokrywie od filtra. W tym zagłębienu dekielka to już był gęsty szlam olejowy wymieszany z opiłkami. Nowe oleje całkiem świeże 👍 - 20L jest z 2 marca 2022 a bańki 5 litrowe z 7 marca 2022. Do skrzyni i mostu wlałem równo 32 litry tyle ile nakazuje instrukcja obsługi bez sprawdzania poziomu miarką co chwilę. Poziom oleju jest idealnie na tym X na bagnecie między min. a max. Tak jak powinno być. 

 

IMG_0919.jpeg

IMG_0921.jpeg

IMG_0922.jpeg

IMG_0924.jpeg

IMG_0926.jpeg

IMG_0929.jpeg

Edytowano przez emigrant_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrev1822
      Witajcie. Otóż mam problem z MF 690 83r. Dzisiaj byłem w polu z gruberem 2.2m na 9 łap. Niby wszystko ok ale nie wiem jak ten ciągnik powinien iść. Na 1 biegu głównym środkowa do przodu a prawa do tyłu. I tu moje takie zaniepokojenie tak jakby nie wkręcał się na obroty pod obciążeniem raz zbiera dobrze a raz dusi się i schodzą mu obroty. Druga sprawa to to że jak wracałem do domu gruber w górę i na asfalcie 3 bieg na najszybszym przełożeniu i w pewnym momencie jakby coś go zaczynało dusić. Schodził z obrotów. Zatrzymałem się sprzęgło i gaz do oporu i ledwo ledwo i zaczął się wkręcać. Ewidentnie brak mocy. Podobnie zauważyłem jak ciagalem przyczepę że zbożem że nie ma siły pod delikatne wzniesienie. Musiałem redukować. Co może być? Pompa wtryskowa wtryski? Luzy ustawiałem już zaworowe na 0.3mm a ompe chcialem oddać ale gdzieś po robotach polowych. Doradzcie może ktoś miał taki przypadek
    • Przez deymonnn
      Kupiłem MF 255 i mam problem z podnośnikiem. Mianowicie cały czas jest maksymalnie podniesiony ( regulacja dźwignią od regulacji siłowej nic nie zmienia tzn nie ma żadnej reakcji) natomiast przy użyciu dźwigni od regulacji pozycyjnej są następujące objawy. przy ustawieniu na zakres regulacji ciśnieniowej przy minimalnym wydatku (dźwignia max do przodu) i obciążeniu ramion podnośnik opada natomiast po zwiększeniu wydatku lub przesunięciu w zakres regulacji pozycyjnej podnośnik idzie w górę i słychać jak pompa pracuje. Jeżeli ktoś miał taki problem proszę o pomoc bo nie chcę się za dużo narozbierać. Poprzedni właściciel jak pomajstrował przy tej dźwigni pod siedzeniem ( zmiana hydrauliki z podnośnika na zewnętrzną) i dźwignią od hydrauliki zewnętrznej uruchomił podnośnik że niby działał normalnie. Inna uszkodzona rzecz to WOM (jest ukręcony wałek włanczający przekaźnik i WOM chodzi cały czas w położeniu biegów zależnych) być może to ma jakiś związek. Od wtorku zabieram się za naprawę więc proszę o jakieś wskazówki
    • Przez ŻakowskiSławomir
      Witam, 2 miesiące temu w moim mf 255 wystąpił problem, zaczął w dużych ilościach pobierać olej. Oddałem go do mechanika bo niestety w temacie perkinsa jestem ciemny jak noc. Mechanik stwierdził że przyczyną były zdecydowanie za ciasto ustawione zawory i że silnik jest w bardzo dobrym stanie i nie trzeba nic robić prócz ustawienia zaworów. przy okazji wymieniony olej i wszystkie filtry. ciągnik pracował ok 2 godziny z rozsiewaczem i 4 godziny z pługiem 2 skibowym, zauważyłem jednak że ciut oleju ubyło, olej jest czysty, dobrze się nawet nie ubrudził. ciągnik ma moc,nie kopci, brzmi zdecydowanie lepiej jak przed ,,remontem,, Tak powinno być? silnik przy cięższej pracy ma prawo ciut oleju brać?
    • Przez rumcajsm10
      Witam serdecznie, Mam problem z EHR w MF3065, przestał działać z dnia na dzień, sterownik Autotronic, napięcia na złączu C1 pomierzone zgodnie ze wskazówkami w odnalezionym temacie i wszystko jest poprawnie (masa, stały+, napięcia po alternatorze 13,8v). Czujnik położenia ramion wygląda że ok oporność pomiędzy skrajnymi pinami 43,3 a pomiędzy sąsiednimi po 22 om. Nie jestem pewny zasilenia tego czujnika, gdzieś w książce wyczytałem że niby pomiędzy 6,2 a 7,2v prąd przemienny...? Ja nie mogę się tam niczego domierzyć, do tego środkowy pin w tej kostce zasilającej jest cofnięty (czy tak powinno być?). Jakie napięcie powinno być na zasileniu tego czujnika i na jakich pinach? @marian3p wygląda że Ty masz dużo wiedzy w tych tematach, może masz jeszcze jakieś pomysły? Będę wdzięczny za podpowiedź. Pozdrawiam Paweł.
    • Przez podkarpacierolnik71
      Witam
      w moim mf3070 licznik nie nabija motogodzin. Obroty pokazuje motogodzin już nie liczy . Pytanie moje gdzie  ten kabel zielony od kostki(zdjęcie) ma być podłączony?
      napiecie na nim pokazuje 7,8v
      z góry Dziekuje za pomoc 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj