emigrant_

Olej hydrauliczno- przekładniowy do Ursusa 2812(MF 235)

Polecane posty

emigrant_    0
Napisano (edytowany)

Witam,

Temat chyba był już wielokrotnie wałkowany, ale wszystko to dość stare tematy. Wstyd się przyznać, ale olej od nowości w Ursusie 2812(1992 r.) nie był wymieniany, czyli 30 lat. Może raz na gwarancji. Wiadomo, fabrycznie tam został zalany Agrol U. Mimo tylu lat oleju nie ubyło ani grama i wizualnie olej wygląda jak fabrycznie nowy - jest przezroczysty i jasny. Co nie zmienia faktu olej raczej jest już zużyty z racji jego starości. Do tej pory w skrzyni ani tylnym moście nic się nie popsuło. Nie było żadnego remontu.
Ponownie zastosować Agrol U, czy przejść na UTTO 10W-30 np. Orlen Platinum Agro UTTO 10W-30? W ogóle ktoś z Was wie jakie SAE ma Agrol U? Czemu producent(Lotos) o tym nie informuje? Jakaś wiedza tajemna tego Agrola U? Niektórzy sprzedawcy piszą, że to olej 80W, ale to nie jest informacja od źródła, bo źródło nie podaje takiej informacji.
Ciągnik nie pracuje typowo rolniczo w polu, ale sporo jeździ na pełnym gazie(krajówki, itp.), także zimą w duże mrozy. Po tylu latach warto wymienić stary na nowy filtr hydrauliczny, czy wystarczy umyć stary?

Apropo jeszcze oleju silnikowego. Był lany Turdus 15W-40 SHPD. Nie byłem z tego oleju zadowolony. Po roku mocno przepalony i mocno wodnisty. Od tego sezonu zmieniłem na Fuchsa Agrifarm mot 15W-40. Wymiana zawsze w maju. Za rok mam zamiar przejść na 10W-40 półsyntetyczny np. PLATINUM AGRO SUPREME 10W-40( https://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/PLATINUM_AGRO_SUPREME_10W-40.aspx ) z racji tego, że ciągnik pracuje także zimą. Wydaje mi się, że było błędem zalewanie go olejem z lepkością 15W-40, gdzie nawet w instrukcji obsługi jest napisane, że można do niego lać zimą 10W-30. Wiadomo, nikt już się nie bawi w oleje letnie i zimowe, ale wydaje mi się, że tutaj kompromisem będzie 10W-40. 

 

 

 

Trochę o olejach już pisaliśmy tutaj, ale postanowiłem założyć swój temat, żeby nie zaśmiecać tamtego tematu, który de facto jest o olejach silnikowych -> 

 

Edytowano przez emigrant_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    538

Stare tematy - myślisz, że się coś zmieniło w oleju do ciągnika, którego konstrukcja sięga lat 60-tych ubiegłego wieku? Olej AgrolU to olej klasy UTTO którego temperatura płynięcia -24 i spokojnie można go użytkować zimą. Jak chcesz coś lepszego to Agro UTTO 10w30 z Orlenu. Filtr wyjmujesz, myjesz i oceniasz, jeśli cały to zakładasz i tyle. 

Co do oleju silnikowego to masz rację, jeśli dużo użytkujesz zimą warto wybrać 10W-40 np. ten z Orlenu. Jeśli użytkowanie zimą to kilka wyjazdów wystarczy 15W-40 którego temperatura płynięcia będzie w granicach -30.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    0
Napisano (edytowany)

@akmaly Może nie wymieniać tego oleju? Raczej wypada wymienić po tylu latach. Tak jak napisałem, mimo, że on wizualnie wygląda jak nowy to z racji starości raczej jest zużyty. BTW, może posiadasz wiedzę tajemną jaki SAE ma Agrol U? W drugim temacie pisałem o Agrol U i Agro UTTO, nie wiem czy tam zaglądałeś. 

TBN Agrola U wynosi 9,9 a w Agro UTTO 10W-30 wynosi 8,6. Dopiero Platinum Agro UTTO 10W-30 ma TBN 10,1.

Lotos Agrol U - https://www.lotos.pl/321/p,69,c,468/dla_biznesu/oleje/oleje_i_smary_dla_rolnictwa/oleje_dla_rolnictwa/agrol_u#tab-2
Orlen Agro UTTO 10W-30 - https://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/produkt.aspx?produkt=ORLEN_OIL_AGRO_UTTO_10W-30.
Orlen Platinum Agro UTTO 10W-30 - https://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/PLATINUM_AGRO_UTTO_10W-30.aspx     

Co ciekawe Lotos ma w ofercie także Agrol UTTO 10W30. Ma także Agrol U o nieznanym SAE. Według niektórych stron SAE Agrola U to 80W(80W-90). 

 

Edytowano przez emigrant_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

witejus    5017

Nic mnie tak nie śmieszy jak rozkminianie jaki najnowocześniejszy olej lać do starych gruzów konstruowanych blisko 100 lat temu😂🤦‍♂️

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    0
Napisano (edytowany)

Hehe... przynajmniej jest z czego i kogo się pośmiać ;] Dla mnie to chyba bardziej śmieszne, że ktoś 30 lat nie wymieniał oleju hydrauliczno-przekładniowego niż rozkminy jaki teraz zalać 🤣.

Edytowano przez emigrant_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Strongman    1745
Napisano (edytowany)

Pewnie ze zalać agrol u ,tyle lat pracował i zły olej a wymienić trzeba bo opiłki na spodzie masz korek z magnesem pewnie ulepiony, a do silnika to turdus ,tyle lat ciongnik pracował  i nagle zły się zrobił.Jak byś miał ciśnieniomierz oleju jak w ursusach c385 to byś widział czemu nielać 30, zaraz na ciepłym mniejsze ciśnienie.

Edytowano przez Strongman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    0
Napisano (edytowany)

@StrongmanOd lat zauważałem, że z tym Turdusem jest coś nie tak, mocno wodnisty. Żeby nie było - z chłodnicy nie ubwało płynu ani nie przybywało oleju. Zawsze kupowałem znowu Turdusa, bo tak inni robili. Nawet nie wiedziałem, że dla maszyn rolniczych są dedykowane oleje. Więc w tym roku zmieniłem Turdusa na tego Fuchsa Agrifarm mot 15W-40. Okaże się za rok, czy to był dobry wybór. 

 

Edytowano przez emigrant_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Strongman    1745

Olej musi być ciemny bo czyści silnik i temu ciemnieje, ja mam ciśnieniomierz i raz zalałem 15w40 mobila delwac i ciśnie oleju było dużo mnieje na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach niż na turdusie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    0
11 minut temu, Strongman napisał:

Jak byś miał ciśnieniomierz oleju jak w ursusach c385 to byś widział czemu nielać 30, zaraz na ciepłym mniejsze ciśnienie.

Niestety 2812 nie ma ciśnieniomierza dla hydrauliki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Strongman    1745

Nie hydrauliki tylko ciśnienie oleju silnika to da się domontować,  bo kontrolka gaśnie po przekroczeniu 0,9bar, a tak na zegarze to widać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    0
Napisano (edytowany)

To wiem, że można zamontować, ale w przypadku 2812 trzeba celowo wiercić otwór w tej konsoli przy kierownicy pod barometr. Nie chcę mi się tego robić. Raczej zostanę przy kontrolce. Lepiej chyba nie mieć wiedzy o ciśnieniu oleju, po co się stresować i zerkać co chwilę ;]. 

Edytowano przez emigrant_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    0

Pytanie, czy ten filtr hydrauliczny można umyć w rozpuszczalniku uniwersalnym? Tam są w nim jakieś gumowe uszczelnienia? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    80

Ja pie...ę jakie rozważania!! Czy można myć w uniwersalnym ??? Kup se specjalistyczny do filtrów i to koniecznie do filtrów hydraulicznych bo jak kupisz do silnikowych to ci sie ciagnik na części rozpadnie... Co za ludzie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    0

Zalecenia producenta to umycie ropą. Pytam o rozpuszczalnik uniwersalny, bo on negatywnie wpływa na gumowe rzeczy. Stąd pytanie, czy ten filtr wielokrotnego użytku ma jakieś gumowe uszczelnienia. Twoje pyskowanie chyba jest niepotrzebne. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    538
Napisano (edytowany)

Umyć ropą - tak wiem droga :P

4 godziny temu, emigrant_ napisał:

TBN Agrola U wynosi 9,9 a w Agro UTTO 10W-30 wynosi 8,6. Dopiero Platinum Agro UTTO 10W-30 ma TBN 10,1.

A co Ci z tego parametru w tak prostej mechanicznej przekładni? Nawet nie masz mokrych hamulców jak w MF255 ( 3512 ) - możesz zalać co chcesz, nawet hipol GL-4.

4 godziny temu, emigrant_ napisał:

@akmaly Może nie wymieniać tego oleju? Raczej wypada wymienić po tylu latach

A co się zmieniło po 30 latach? Olej przekładniowy wymienia się ze względu na przebieg, nie lata. Wg instrukcji wymiana co 1000 mth - wg mnie w tym ciągniku można pomnożyć to x2 lub x3 a nawet więcej i nic się nie stanie.

 

Agrol U  - nie wiem jakie SAE, producent nie podaje - klasa jakościowa GL-4 ale w opisie olej hydrauliczno- przekładniowy - do takiego MF odpowiedni 

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    0
4 minuty temu, akmaly napisał:

Wg instrukcji wymiana co 1000 mth - wg mnie w tym ciągniku można pomnożyć to x2 lub x3 a nawet więcej i nic się nie stanie.

To będzie pierwsza i raczej ostatnia wymiana. 

5 minut temu, akmaly napisał:

Agrol U  - nie wiem jakie SAE, producent nie podaje - klasa jakościowa GL-4 ale w opisie olej hydrauliczno- przekładniowy - do takiego MF odpowiedni 

Taki prawdopodobnie zaleję, Agrol U. 

BTW, jakie masz zdanie o Turdusie? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    538

Kiedyś dobry teraz lipa - zastąpiłem go orlen ultor 15w40

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    0

@akmaly Widzę, że całkiem sensowny olej w niskiej cenie( ta sama co Turdus). Pozytywne opinie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    0
Napisano (edytowany)

Napisałem zapytanie do Lotosu odnośnie Agrol U. Nie wiem, czy wolno mi wklejać bez zgody autora publicznie jego maila, ale niech to będzie, że zapytanie o Agrol U było tutaj od nas wszystkich. Macie info prosto od producenta z "Biura Technologii".

Cytat

Dzień Dobry;

  1. Olejem który LOTOS Oil produkuje w klasie lepkości SAE 10W-30 jest Agrol UTTO SAE 10W-30
  2. Olej Agrol U to produkt obecny na rynku od kilkudziesięciu lat i oryginalnie opracowany ze względu na poniższe wymogi Massey- Fergusona

Olej nie spełnia wszystkich (np. lepkość niskotemperaturowa) wymogów dla klas lepkościowych SAE 80W i 10W-30 dlatego nie ma informacji o klasie lepkości oleju na opakowaniu.

Oleje wielofunkcyjne typu UTTO były (i często nadal są)  traktowane jako odrębna grupa olejów do której opisu nie mają zastosowania specyfikacje typowe dla olejów hydraulicznych czy przekładniowych.

Na drugim z poniższych slajdów znajduje się ogólny „przelicznik” różnego typu klas lepkościowych. Biorąc pod uwagę tylko lepkość kinematyczną w 100 C można przyjąć, że lepkość w przedziale 10-11,5 cSt, w której wykonywany jest olej

Agrol U, odpowiada wartościom granicznym zakresów lepkości zarówno dla klasy SAE 80W jak i SAE 10W-30.

Pozdrawiam;

image002.jpg.eec79589ce8d3837cc92de860839ae64.jpg

 

Screen Shot 2022-05-25 at 16.02.38.png

image003.jpg

 

 

 

@akmalyJakiś komentarz do tego co napisał Pan technik/inżynier? 

Edytowano przez emigrant_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    80

Pamiętam jak do takich skrzyń i pomp lali przepalony z silnika albo paliwo albo coś jeszcze innego co było pod ręka jak akurat brakowało oleju w skrzyni i też chodziło długie lata Nie twierdzę że tak powinno sie robić ale wynika z tego wniosek że takie skrzynie typowo mechaniczne pochodzą na czymkolwiek i nie ma sensu zastanawiac się nad małą różnicą lepkości bo to nie ma generalnie znaczenia  tak będzie chodzić i tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    0
Napisano (edytowany)

@Karol445 Według instrukcji oprócz Agrola U jest dopuszczony olej silnikowy AGRINA 10W-30 CD. Ta skrzynia być może tylko tymczasowo może pracować na oleju silnikowym o ile w instrukcji chodziło o olej silnikowy...

Screen Shot 2022-05-25 at 16.40.40.png

Edytowano przez emigrant_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    0

Panowie, różnica w cenie między 32 litrami Agrol U i Agrol UTTO 10W-30 to 30 złotych. W tej zielono-niebieskiej tabelce w porównaniu korzystaniej wypada UTTO. Ja to piszę z perspektywy ciągnika, który pracuje także zimą. Jak zachowa się Agrol U i UTTO przy -5, czy -10 stopniach? Przy -15, -20 ciągnik nie był odpalany, bo był strach, że coś się stanie zwłaszcza przy oleju 15W-40. Jak za rok przejdę na 10W-40, żeby móc z mniejszymi obawami odpalać ciągnik przy np. -20. Jestem z Podlasia, więc u nas takie mrozy to nic nadzwyczajnego. Co rok temu tak mocno przymroziło, to  na wysokosci 2 metrów miałem -34 stopnie. W tym roku zimy praktycznie nie było. Może tutaj rzeczywiście lepiej zalać UTTO? Olej już raczej nigdy więcej nie zostanie wymieniony po tej wymianie co zrobię teraz, więc decyzja jednorazowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    538

Przeciętny olej 15W-40 posiada temperaturę płynięcia w granicach -30 stopni C. Nie wiem skąd ta obawa przed -20 ? Wiadomo, że będzie utrudniony rozruch ale co więcej ma się stać? Druga sprawa to użytkowanie a użytkowanie - jeśli ciągnik użytkujesz praktycznie co dziennie zimą, to obowiązkowo 10W-40 ale jak od czasu do czasu, to spokojnie wystarczy 15W-40.

Agrol U jest wystarczającym i bardzo dobrym olejem do skrzyni w tym ciągniku, nie ma potrzeby lepszego, tym bardziej gdy ciągnik nie pracuje hydrauliką pod obciążeniem. 

No i sprawa samego użytkowania w tych niskich temperaturach - komfort użytkowania poniżej -20 w takim ciągniku, ja dziękuję, wysiadam. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    0

@akmaly Nie no, przy -20 to jakieś podpięcie pługa, żeby zgarnąć śnieg z podwórka. Nikt przy -20 a nawet -15 na pełnym gazie nie będzie nim jechać - to już hardcore. Do tego w nim jest zwykła kabina Sokółka. Przy -10 się zdarzało, ale rzadko. Ta temperatura płynięcia przy -30 to jaką konsystencję może mieć olej po nocy? Trochę na YT jest testów mrożonych olejów głównie samochodowych o wiele niższych lepkościach i szału nie ma. Z oleju robi się konsystencja miodu a nawet gorzej. Taki olej nie ma żadnego smarowania póki silnik się nie rozgrzeje. 

Tak, czy siak została odkryta tajemnica braku SAE Agrola U - po prostu olej specjalnie zaprojektowany dla porzeb MF-ów w tamtych czasach. Wypadło na Lotosa, albo ktoś już ze sobą nie jedną wódkę wypił i się dogadali...  

Chyba masz rację kupić Agrol U, zalać i zapomnieć. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez piomal1991
      Witam mam pytanie czy ktoś posiada taki model ciągnika od razu mówię nie jest to MF 255 tylko 250, oraz czy ma ktos katalog części lub instrukcję obsługi. Zależy mi na tym bardzo bo nigdzie nie mogę dostać owych papierów:( Jeśli macie ten model to napiszcie coś o nim
    • Przez mf25
      Witam mam problem z migającą kontrolką od ładowania , ładowanie na alternatorze (gruby kabel) 14.5V na akumulatorze 14.6 , a na kablu od kontrolki  ładowania skacze od 13 do 14V , i miga mi kontrolka na pulpicie , gdy włącze światła lub komputer od opryskiwacza to nie miga i trzyma na kablu od kontrolki ładowanie takie jak na grubym kablu czyli jak łądowanie na wlaczonych swiatlach ma 14.3V na grubym kablu to i na cieńkim tyle samo alternator nowy ma z 2 miesiące
    • Przez Bonex157
      Witam.
      W moim MF silnik Perkins 3p jest dość intensywnie odczuwalne drżenie skrzyni biegów. Dzieje się to na wolnych i wysokich obrotach, na wkręcaniu się na obroty ustaje, co to może być za przyczyna?
    • Przez Bonex157
      Cześć,
      Potrzebuje informacji na temat śrub mocowania koła zamachowego 3p, z tego co dowiedziałam sie to sruby 1/2 unf 20 a potrzebuje o 4-5 mm dłuższe, czy np od perkinsa 4 lub innego silnika pasowały by te śruby i były troszkę  dłuższe? Czy gdzie mozna indziej takie śruby znaleźć 
    • Przez Maroo1991
      Witam. Mam 4 wyjścia hydrauliczne (2 pary) i teraz podpinam przyczepkę z kiprem(siłownik jednostronnego działania) . Kipruje w pozycji kiedy pokrętło jest wkręcone. Kiper sam nie opada, czy za każdym razem muszę pokrętło rozkręcać? Czy poprostu ma być wkręcone a wajchą mam tak jak by puszczać olej? 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj