Gregster

Case seria 51xx skrzynia 30 na 40 km/h

Polecane posty

Gregster    4

Cześć,  przerabiał ktoś skrzynie z 30 na 40 w CaseIH serii 51?

Da rade przez sam dekiel? Opisałby mi ktoś ta operacje? Albo może macie jakieś zdjęcia jak się za to zabrać?

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046

Też jestem bardzo ciekaw jak to zrobić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Najlepiej było by znaleźć katalog i porównać części. Ja tak zrobiłem z Renault 133.54. Co prawda przed przeróbką jechała 35 max, ale po przeróbce 42km/h. Przed przeróbką nie było problemu z układem kierowniczy,, a po przeróbce, na pełnym gazie to trzeba się naprawdę pilnować, bo mały ruch kierownicą i ciągnik pół metra w prawo, albo w lewo. Najpierw wyrównuje ciągnik na drodze, a później dociskam gaz i lece. Najgorzej jak zacznie wężykować, jak się omija jakąś przeszkodę, albo wpadnie w dziurę, bo jednak układ kierowniczy ma swoją bezwładność(nie luzy).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8521
4 minuty temu, sylwek23111 napisał:

Co prawda przed przeróbką jechała 35 max, ale po przeróbce 42km/h.

Co tam przerabiałeś?jeździ szybciej na wszystkich biegach czy tylko na najwyższym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Wymieniłem 2 koła zębate tzw podwojenia zakresów. Jedno koło podwójne i jedno pojedyncze.  Kiedyś już pisałem o tym: 

 

Kiedyś muszę zmierzyć ile faktycznie osiąga  maksymalnie, ale jak wyprzedzam jakąś 60 siątkę to to po paru chwilach już jestem kilkaset metrów przed nią:)

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    222

W 51xx i MX oraz McCormickach MC i MTX wymienia się pare kół zębatych okienkiem od superreduktora, o ile on jest, ale okienko jest zawsze. Robi się to bez rozpoławiania. Generalnie nawet oleju nie trzeba wypuszczać raczej. Para tych kół jest w Granicie dostępna za okolo 1500-1800zł. Koła są proste i jak ktoś ma ochote to można je dorobić tak, że można zrobić 50km/h 😉

  • Thanks 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046
3 godziny temu, Rowan napisał:

W 51xx i MX oraz McCormickach MC i MTX wymienia się pare kół zębatych okienkiem od superreduktora, o ile on jest, ale okienko jest zawsze. Robi się to bez rozpoławiania. Generalnie nawet oleju nie trzeba wypuszczać raczej. Para tych kół jest w Granicie dostępna za okolo 1500-1800zł. Koła są proste i jak ktoś ma ochote to można je dorobić tak, że można zrobić 50km/h 😉

Przez to okienko?

Screenshot_20220515-175320_OLXpl.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gregster    4
16 godzin temu, Rowan napisał:

W 51xx i MX oraz McCormickach MC i MTX wymienia się pare kół zębatych okienkiem od superreduktora, o ile on jest, ale okienko jest zawsze. Robi się to bez rozpoławiania. Generalnie nawet oleju nie trzeba wypuszczać raczej. Para tych kół jest w Granicie dostępna za okolo 1500-1800zł. Koła są proste i jak ktoś ma ochote to można je dorobić tak, że można zrobić 50km/h 😉

@RowanRowan przerabiałeś ten temat osobiście? :) opisalbys ten proces po krotce :) z góry dziękuję :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    222

Wymiany tych kół? Wszystko jest w serwisówce, jak coś to moge sprzedać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gregster    4
7 godzin temu, Rowan napisał:

Wymiany tych kół? Wszystko jest w serwisówce, jak coś to moge sprzedać.

@Rowan bylbym zainteresowany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    222

Pisz na maila. ostrowskibartlomiej93@gmail.com

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelxx    28

witam posiadam case 5130 przerabiam go do 40 ,mam problem z odkręceniem śruby m12 na dolnej zębatce,czy jest tam może lewy gwint i jak zablokować walek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelxx    28

udało się wyjąć zębatki,ale przez uszkodzenie segera złożenie wszystkiego w kupę musi poczekać do poniedzialku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gregster    4

@pawelxx

Dnia 28.05.2022 o 15:07, pawelxx napisał:

udało się wyjąć zębatki,ale przez uszkodzenie segera złożenie wszystkiego w kupę musi poczekać do poniedzialku

Opiszesz po robocie co i jak?  Z gory dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelxx    28

od początku,zdejmujemy schodki i skrzynkę z akumulatorem, odkręcamy dźwignię pulbiegow (mechaniczna skrzynia biegów) 2przewody od orbitrola. po odkręceniu pokrywy widzimy dwie zębatki , dolną zdejmujemy odkręcając śrubę m12 (musimy zblokować silnik) go możemy wyjąć wałek. Zbijamy z walka łożysko ,zdejmujemy tryb montujemy nowy i skladamy


pawelxx napisał:

od początku,zdejmujemy schodki i skrzynkę z akumulatorem, odkręcamy dźwignię pulbiegow (mechaniczna skrzynia biegów) 2przewody od orbitrola. po odkręceniu pokrywy widzimy dwie zębatki , dolną zdejmujemy odkręcając śrubę m12 (musimy zblokować silnik) go możemy wyjąć wałek. Zbijamy z walka łożysko ,zdejmujemy tryb montujemy nowy i skladamy

górna zębatkę zdejmujemy poprzez odbezpieczenie nakrętki i odkręcenie jej i przesunięciu razem z podkładkami i łożyskiem, następnie odbezpieczony segera i przesuwamy go raz z tą tuleją (łącznik) wyjmujemy wałek razem z łożyskiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gregster    4
Dnia 1.06.2022 o 11:43, pawelxx napisał:

od początku,zdejmujemy schodki i skrzynkę z akumulatorem, odkręcamy dźwignię pulbiegow (mechaniczna skrzynia biegów) 2przewody od orbitrola. po odkręceniu pokrywy widzimy dwie zębatki , dolną zdejmujemy odkręcając śrubę m12 (musimy zblokować silnik) go możemy wyjąć wałek. Zbijamy z walka łożysko ,zdejmujemy tryb montujemy nowy i skladamy

 

 

 

górna zębatkę zdejmujemy poprzez odbezpieczenie nakrętki i odkręcenie jej i przesunięciu razem z podkładkami i łożyskiem, następnie odbezpieczony segera i przesuwamy go raz z tą tuleją (łącznik) wyjmujemy wałek razem z łożyskiem

Dziekuje @pawelxx . Czyli jednak się da.  A jak zblokowałeś silnik? ta nakretka m12 normalny czy lewy gwint?

Może robiłeś jakies zdjęcia,  jakbyś miał to proszę wrzuć tu dla potomnych. Z góry dziękuję.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelxx    28

śruba m 12 ma prawy gwint,u mnie była zakręcona na klej(zielony) co do zablokowania można odkręcić rozrusznik i zblokować koło łomem,ale ja mam założony ładowacz i lepiej mi było zdjąć mise

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez johny
      Witam czy miał ktoś z was styczność z ciągnikami tej serii JX a szczególnie chodzi mi o JX 90 a jak wiał to jakaś opinia jak wygląda itd >??
    • Przez messot
      Witam
      Pacjent bliźniaczo podobny do case mx 
      Przy zmianie z 3 na 4 połbiegu delikatnie przydusza silnik i tak samo z 2 na 1
      z 1na 2 ok 
      Z 2 na 3 ok
      Z 3 na 2 ok
      Ciśnienia posprawdzane po 19 na każdym połbiegu
      Cewki podmienione z innego ciągnika 
      Obserwacje przy zmianie z 2 na 1 na drugim koszu ciśnienie spada do ok 15b na ułamek sekundy i dopiero spada liniowo
      Na pierwszym koszu narasta liniowo 
    • Przez agromichu
      Case 4220 podnośnik nie opada pod obciążeniem. Dodatkowo dźwignia od wysokości opadania podnośnika (ta do pługa) tylko podnośniła i opuszczała. Ostatnio tata jej używał i zaczął cały ciągnik drżeć i koniec końców coś się zrobiło tak, że teraz nawet podnośnik nie chce opaść pod obciążeniem. Nie wiem czy to ma znaczenie ale przy uchwycie cięgna centralnego od podnośnika wychodzi jakiś bolec i jest na wierzchu. Gdzie szukać przyczyny? Co to może być? Proszę o pomoc.
    • Przez ProstyRolnikZPodlasia
      witam objaśni mi ktoś od czego są wszystkie pokrętła ehr w case mx 135? z góry dziękuję
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj