Gregster

Case seria 51xx skrzynia 30 na 40 km/h

Polecane posty

Gregster    4

Cześć,  przerabiał ktoś skrzynie z 30 na 40 w CaseIH serii 51?

Da rade przez sam dekiel? Opisałby mi ktoś ta operacje? Albo może macie jakieś zdjęcia jak się za to zabrać?

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    5694

Też jestem bardzo ciekaw jak to zrobić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    230

Najlepiej było by znaleźć katalog i porównać części. Ja tak zrobiłem z Renault 133.54. Co prawda przed przeróbką jechała 35 max, ale po przeróbce 42km/h. Przed przeróbką nie było problemu z układem kierowniczy,, a po przeróbce, na pełnym gazie to trzeba się naprawdę pilnować, bo mały ruch kierownicą i ciągnik pół metra w prawo, albo w lewo. Najpierw wyrównuje ciągnik na drodze, a później dociskam gaz i lece. Najgorzej jak zacznie wężykować, jak się omija jakąś przeszkodę, albo wpadnie w dziurę, bo jednak układ kierowniczy ma swoją bezwładność(nie luzy).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

witejus    5001
4 minuty temu, sylwek23111 napisał:

Co prawda przed przeróbką jechała 35 max, ale po przeróbce 42km/h.

Co tam przerabiałeś?jeździ szybciej na wszystkich biegach czy tylko na najwyższym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    230

Wymieniłem 2 koła zębate tzw podwojenia zakresów. Jedno koło podwójne i jedno pojedyncze.  Kiedyś już pisałem o tym: 

 

Kiedyś muszę zmierzyć ile faktycznie osiąga  maksymalnie, ale jak wyprzedzam jakąś 60 siątkę to to po paru chwilach już jestem kilkaset metrów przed nią:)

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    113

W 51xx i MX oraz McCormickach MC i MTX wymienia się pare kół zębatych okienkiem od superreduktora, o ile on jest, ale okienko jest zawsze. Robi się to bez rozpoławiania. Generalnie nawet oleju nie trzeba wypuszczać raczej. Para tych kół jest w Granicie dostępna za okolo 1500-1800zł. Koła są proste i jak ktoś ma ochote to można je dorobić tak, że można zrobić 50km/h 😉

  • Thanks 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    5694
3 godziny temu, Rowan napisał:

W 51xx i MX oraz McCormickach MC i MTX wymienia się pare kół zębatych okienkiem od superreduktora, o ile on jest, ale okienko jest zawsze. Robi się to bez rozpoławiania. Generalnie nawet oleju nie trzeba wypuszczać raczej. Para tych kół jest w Granicie dostępna za okolo 1500-1800zł. Koła są proste i jak ktoś ma ochote to można je dorobić tak, że można zrobić 50km/h 😉

Przez to okienko?

Screenshot_20220515-175320_OLXpl.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gregster    4
16 godzin temu, Rowan napisał:

W 51xx i MX oraz McCormickach MC i MTX wymienia się pare kół zębatych okienkiem od superreduktora, o ile on jest, ale okienko jest zawsze. Robi się to bez rozpoławiania. Generalnie nawet oleju nie trzeba wypuszczać raczej. Para tych kół jest w Granicie dostępna za okolo 1500-1800zł. Koła są proste i jak ktoś ma ochote to można je dorobić tak, że można zrobić 50km/h 😉

@RowanRowan przerabiałeś ten temat osobiście? :) opisalbys ten proces po krotce :) z góry dziękuję :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    113

Wymiany tych kół? Wszystko jest w serwisówce, jak coś to moge sprzedać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gregster    4
7 godzin temu, Rowan napisał:

Wymiany tych kół? Wszystko jest w serwisówce, jak coś to moge sprzedać.

@Rowan bylbym zainteresowany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    113

Pisz na maila. ostrowskibartlomiej93@gmail.com

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelxx    3

witam posiadam case 5130 przerabiam go do 40 ,mam problem z odkręceniem śruby m12 na dolnej zębatce,czy jest tam może lewy gwint i jak zablokować walek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelxx    3

udało się wyjąć zębatki,ale przez uszkodzenie segera złożenie wszystkiego w kupę musi poczekać do poniedzialku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gregster    4

@pawelxx

Dnia 28.05.2022 o 15:07, pawelxx napisał:

udało się wyjąć zębatki,ale przez uszkodzenie segera złożenie wszystkiego w kupę musi poczekać do poniedzialku

Opiszesz po robocie co i jak?  Z gory dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelxx    3

od początku,zdejmujemy schodki i skrzynkę z akumulatorem, odkręcamy dźwignię pulbiegow (mechaniczna skrzynia biegów) 2przewody od orbitrola. po odkręceniu pokrywy widzimy dwie zębatki , dolną zdejmujemy odkręcając śrubę m12 (musimy zblokować silnik) go możemy wyjąć wałek. Zbijamy z walka łożysko ,zdejmujemy tryb montujemy nowy i skladamy


pawelxx napisał:

od początku,zdejmujemy schodki i skrzynkę z akumulatorem, odkręcamy dźwignię pulbiegow (mechaniczna skrzynia biegów) 2przewody od orbitrola. po odkręceniu pokrywy widzimy dwie zębatki , dolną zdejmujemy odkręcając śrubę m12 (musimy zblokować silnik) go możemy wyjąć wałek. Zbijamy z walka łożysko ,zdejmujemy tryb montujemy nowy i skladamy

górna zębatkę zdejmujemy poprzez odbezpieczenie nakrętki i odkręcenie jej i przesunięciu razem z podkładkami i łożyskiem, następnie odbezpieczony segera i przesuwamy go raz z tą tuleją (łącznik) wyjmujemy wałek razem z łożyskiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gregster    4
Dnia 1.06.2022 o 11:43, pawelxx napisał:

od początku,zdejmujemy schodki i skrzynkę z akumulatorem, odkręcamy dźwignię pulbiegow (mechaniczna skrzynia biegów) 2przewody od orbitrola. po odkręceniu pokrywy widzimy dwie zębatki , dolną zdejmujemy odkręcając śrubę m12 (musimy zblokować silnik) go możemy wyjąć wałek. Zbijamy z walka łożysko ,zdejmujemy tryb montujemy nowy i skladamy

 

 

 

górna zębatkę zdejmujemy poprzez odbezpieczenie nakrętki i odkręcenie jej i przesunięciu razem z podkładkami i łożyskiem, następnie odbezpieczony segera i przesuwamy go raz z tą tuleją (łącznik) wyjmujemy wałek razem z łożyskiem

Dziekuje @pawelxx . Czyli jednak się da.  A jak zblokowałeś silnik? ta nakretka m12 normalny czy lewy gwint?

Może robiłeś jakies zdjęcia,  jakbyś miał to proszę wrzuć tu dla potomnych. Z góry dziękuję.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelxx    3

śruba m 12 ma prawy gwint,u mnie była zakręcona na klej(zielony) co do zablokowania można odkręcić rozrusznik i zblokować koło łomem,ale ja mam założony ładowacz i lepiej mi było zdjąć mise

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kaktus1996
      Witam,
      Problem polega na tym że, mimo ruchów przełącznika napęd ciągle jest włączony i lampka na desce rozdzielczej również.
      Co robić?
    • Przez Robert695
      Witam.
      W moim case 5150 mam dziurawy hydro akumulator.
      Czy wie ktoś jakie on ma parametry?
      Na aukcji znalazłem i pisze 6.3 bar.
      A na uszkodzonym pisze 210 bar.
      Mam możliwość załatwienia trochę większego.
      Tylko jakie tam powinno być cisnienie gazu?

    • Przez yoma
      Witam forum,
      nie dawno zakupiłem case 5140 mam problem z jazdą mianowicie: podczas odpalania na luzie rewers bez N i wciśnięte sprzęgło, ciągnik po przełożeniu rewersu rusza aczkolwiek strasznie wolno i po 10 cm staje zarówno przód i tył, kontroli błąd transmiji power shift oraz błąd kontroli od sprzęgła te kontrolki nieprzerwanie swiecą, zastanawiającym jest fakt, że ciagnik jeździ ale gdy go zapalam i cofam kluczyk (nie gasząc go) i ponownie przekręcam kluczyk w czasie jazdy ( jakby daje napięcie ponowne na alternator) i wtedy wszystkie kontrolki gasną ciągnik jeździ przód tył wszystkie półbiegi bez grama szarpnięć. Co może być przyczyną od czego zacząc pomierzyć napięcia przy rozruchu na alternatorze? z Góry dziękuje za pomoc jestem laikiem i dopiero uczę się Case. Powershift swieci 5 razy czyli według książki błąd przekaźnika sprzęgła z tego co patrzyłem ktoś już grzebał i to wymieniał niestety bezskutecznie a problem dalej pozostał..
    • Przez EdvardLT
      Witam. Mamy ciągnik Case 5150 pro i mamy problem z podnosnikiem tylnym. Jak podjety na max to wtedy zaczyna podskakiwac. Moze ktos wie co to za problem? 
      Case 5150 podskakuje
    • Przez kkrystek
      Witam Grupe.!
      Panowie, mam dobry sprzęt, nie mam na co narzekać, lecz ma jeden mankament.
      Może ktoś będzie potrafił pomóc. Jesli tak to proszę o mądre i konkretne rady. Głupich rozmów prowadzić nie będę. 
      Dziękuję. Mianowicie, przy dużej masie podnośnik jest bardzo agresywny. Podczas opuszczania maszyny szybko startuje.
      Strasznie przenosi to na kabinę. Podnosząc nie ma żadnego problemu, lecz gdy opuszczam z tyłu 3 tony boję się ze coś może ustąpić, w koncu jest to masa.  

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj