ZETORRRRRR

Ciśnienie oleju t-25

Polecane posty

ZETORRRRRR    3

Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5

jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.

Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sjergiej    0

Martwie sie troche o mojego władzia ponieważ niema odpowiedniego ciśnienia oleju bo na wolnych obrotach wskazówka na zegaże ledwo dotyka 1 a jak mu troszke przycisne w gaz wtedy wskazówka jest tylko troche za 1 i wiem że napewno to ciśnienie jest o wiele zamałe. Wczesniej ciśnienie na wolnych było 1,5-2 a na wyższych 3-4 no 3-3,5 (no coś takiego). I chciałbym wiedzieć co można z tym zrobić. Zmieniłem mu olej na nowy i miałem nadzieje że się poprawi zawsze zmieniałem co rok czasem częściej i było ok a w tym roku troche to przeciagałem i zmieniłem troche póżniej lecz po zmianie oleju nienastąpiła poprawa. A teraz chciałbym wiedzieć czy można z tym coś zrobić (wiem o śrubie do regulacji ciśnienia ale narazie jej nieruszałem przeczyściłem tylko filtr oleju)

 

 

PS. Dodam jeszcze ze władek jest z 88r. i ma przejechane 1371 mth więc niejest z niego jakiś stary dziad z kosmicznym przebiegiem (ciągniczek caluśki w orginale) . W ciągu ostatnich 4 lat (odkąd ja go mam ) nabił około 500 mth ponieważ pracuje sam na 10ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Podłóż podkładkę pod zawór pompy , powinno pomóc albo odkręcaj misę i szukaj przyczyny jego spadku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zielony33    0

wystarczy na zaworze z prawej strony silnika pod alternatorem odkręcić przeciw nakrętkę i wkrecić srube regulacyjną obserwując co się dzieje na wskaźniku ciśnienia oleju. nie przekraczaj 3,5-4 atm na zimnym silniku przy obrotach max. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sjergiej    0

Już (tak mi sie wydaje) wiem co nietak po prostu popsuł się wskażnik cały był zalany olejem i nijak nieszło wylać z niego oleju a olej był także za tym szkiełkiem. Jak podkręciłem tą śrubą do regulacji to na wolnych maił prawie 3 a wraz ze wzrostem obrotów niewzrastało ono zbytnio ale po chwili jazdy ono spadało do prawie zera. Pogrzebałem we wskażniku i teraz już ciśnienie niespada do żera ale po dłuższej przejażdzce jednak spada wymienie wskażnik i powinno być ok.

 

 

 

Acha no i oczywiście dzięki za podpowiedzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wladus25    0

Ja tez tak mam i nie mam pojęcia co moze byc silnik rok temu mial remont cisnienie skacze od 1 do 4 nawet na zimnymv Proszę o szybką pomoc!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Remont ze szlifem wału??

Pompa olejowa była wymieniana, czy oryginał??

A czy ta anomalia wystąpiła nagle czy jest tak od czasu remontu?

A to ciśnienie skacze przy jakich obrotach? Jakie jest przy małych, a jakie przy dużych obrotach silnika?

Zaczął bym najpierw od sprawdzenia czy manometr dobrze działa, czyli podmienić na chwile na inny.

 

 

Wildze że pisałeś o tym problemie w innym temacie, ale żeby ci pomóc musisz podać wiele informacji nawet tak błahych na jakim jeździsz oleju i kiedy był zmieniony.

Kiedy zmieniałeś ostatnio tuleje i tłoki skoro nie zmieniałeś ich podczas remontu, kto je ocenił że są dobre? Wysoka temperatura oleju może oznaczać przedmuchy do komory korbowej. gdzie spaliny rozgrzewają olej (bo przyjmuje że pasek alternatora napięty a użebrowanie tulei czyste).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wladus25    0

Chyba wiem co bylo przyczyną spadku cisnienia i grzania oleju po pierwsze byly zatkane dysze w filtrze oleju i dlatego mogl sie grzac!:huh: a co do spadku cisnienia to jak robilismy remont to silnik raz przy opuszczaniu oparł sie na rurce od oleju rurka musiala sie wygiac troche do góry i mimo ze byl stan oleju w silniku to pompa nie zasysala ale teraz dolalem i jest na razie dobrze ale to sie okarze na wiosne jak pójdzie w pole

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wirus07    0

Czy macie kontrolkę od smarowania czy wystarcza wam zegar? Jaki czujnik i jak go przykręcić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Jak dla mnie może być tylko kontrolka.

-czasami lepiej nie wiedzieć jakie jest ciśnienie

-więcej "dupereli" tym więcej awarii


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

ciekawe jak podłączysz kontrolke jeżeli zegar nie jest elektroniczny tylko mechaniczny żadnego czujnika nie masz nic


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mentos223    209

Mi wystarcza sam zegar ;) jak się utrzymuje na 3,5 -4 to jest git :D


Naprawa ciągników i maszyn rolniczych , przeróbki, malowanie, tulejowanie przednich osi, klejenie rozmrożonych bloków itp. PODKARPACIE tel. 721141104

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Rusek ma zajebiaszczo oczoje*ne oświetlenie zegarów :D


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akadaka    0

Jeśli już o zegarach mowa to mi temperatury nie pokazuje. Jak najlepiej sprawdzić czujnik czy jest dobry, poczyściłem wszystkie styki i nic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mentos223    209

A więc czujnik kosztuje 11 zł nie taki majątek można wymienić jeśli nie pomoże to zegar może masz zepsuty lub nie idzie prąd na zegar musisz sprawdzić :)


Naprawa ciągników i maszyn rolniczych , przeróbki, malowanie, tulejowanie przednich osi, klejenie rozmrożonych bloków itp. PODKARPACIE tel. 721141104

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21
Napisano (edytowany)

Szwagier też kontrolkę miał w zetorze. Okazało sie że miał za wysokie ciśnienie i olej porobił rysy na panewkach. Ciśnienie miał takie że jak kręcił rozrusznikiem zimny silnik to kontrolka już gasła. Jak jest zegar to chociaż widać jakie to ciśnienie jest.

Edytowano przez gelo707

c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wirus07    0

ale ja bym chciał i kontrolkę i zegar podczas pracy nie patrzy się cały czas na zegar a kontrolkę od razu się zauważy. Czy można jakiś trujnik zamontować albo coś i jaki czujnik do tego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
    • Przez pronarek
      mam pytanie jak zamontowac rozdzielacz hydrauliczny we władku i czy według was jest sens montowania masztu od widlaka na przód czy wytrzyma os itd.
      czekam na odpowiedzi mój tata mówi ze to spokojnie wypali.(i tak zaraz złożymy wniosek na tura do mtz ale jeszcze nie wiem jakiego wybrac)
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj