Polecane posty

Elektryk    139
Napisano (edytowany)

Krótko opiszę, co zrobić, jak w Aresie przestaje działać wskaźnik temperatury i poziomu paliwa, co wydaje się być częstą usterką a sama naprawa zegarów może być krótkotrwała. 

Po pierwsze należy zabezpieczyć przetarte przewody, przede wszystkim między kabiną a czujnikiem temperatury silnika.  Najbardziej przecierają się w okolicach trójników w wiązce. Warto też przejrzeć przewody do czujnika poziomu paliwa. U mnie były akurat całe. 

_20220328_232556.JPG

_20220328_232451.JPG

Wówczas możemy naprawić zegary. Wystarczy poprowadzić nowa masę, która jest wspólna dla obu czujników. Rozbieramy zegary i robimy mostek jak na zdjęciach. 

Na upartego można puścić dodatkową masę bezpośrednio na jeden z czujników. Na odpiętej wtyczce mierzymy napięcie względem masy, na jednym pinie będzie ok 5V. Na ten drugi podajemy masę. Jednak bez naprawy wiązki może to zrodzić kolejne problemy. 

_20220328_233116.JPG

_20220328_233146.JPG

Edytowano przez Elektryk
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol06    329

A miałeś może styczność z czymś takim? U mnie w aresie 550 jest problem z obrotomierzem, zawyża wskazania obrotów o 500-600 obrotów(na jałowym wskazuje 1300-1400), Zegar był oddawany do serwisu, sprawdzili, podpieli do jakiejś swojej aparatury i według nich wszystko działa jak należy, a po zamontowaniu w ciągniku nadal to samo. 

Ciekawostka: kiedyś przekładaliśmy zegar od innej renówki i wszystko pokazywało jak trzeba heh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roxer    60

Dobra robota! Takiego materiału brakuje na tym forum ;)

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    1797
8 godzin temu, Elektryk napisał:

Wówczas możemy naprawić zegary. Wystarczy poprowadzić nowa masę, która jest wspólna dla obu czujników. Rozbieramy zegary i robimy mostek jak na zdjęciach. 

Uszkadza się PCB ? No bo coś się z tą "starą masą" dziać musi.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    139
Napisano (edytowany)

@Karol06

Nie grzebałem w tym, ale czy sygnał nie idzie z alternatora? Bo jeżeli tak, to może były róże alternatory lub koła pasowe?

@hubertb Na to wychodzi, ścieżka idzie w laminacie i nawet pod światło nie udało mi się jej namierzyć. Nie udało mi się też namierzyć przejścia między złączem a jakimkolwiek elementem na płytce, który mógłby się uszkodzić i tej masy nie podać. Zresztą przy pierwszej naprawie zrobiłem mostek kynarem (cienki drucik) i po miesiącu przepaliło. Dopiero przy rozpołowieniu traktora prześledziłem dokładnie wiązkę.

Edytowano przez Elektryk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol06    329

@Elektryk Idzie sygnał z alternatora, alternator mógł być zmieniany bo teraz iskra siedzi, a oryginalnie może coś innego szło. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    1797
1 godzinę temu, Elektryk napisał:

Na to wychodzi, ścieżka idzie w laminacie i nawet pod światło nie udało mi się jej namierzyć. Nie udało mi się też namierzyć przejścia między złączem a jakimkolwiek elementem na płytce, który mógłby się uszkodzić i tej masy nie podać. Zresztą przy pierwszej naprawie zrobiłem mostek kynarem (cienki drucik) i po miesiącu przepaliło. Dopiero przy rozpołowieniu traktora prześledziłem dokładnie wiązkę.

Upalona przelotka, tylko dziwne że kynar się poddał. Przecież tam nie powinien płynąć taki prąd. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    139

Przelotki z grubsza sprawdziłem i nie trafiłem na uszkodzoną, ale może przeoczyłem.

Jak poszedł na tą masę plus z przetartego innego przewodu to i prąd się pojawił. 🤣 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    1797

No i kolego tu właśnie sprzeczność, chyba że to naprawdę jakiś bubel i masa na te zegary jest brana z obudowy czujników. Tak robiło się w starych samochodach. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    139

Nie masa na zegary, tylko masa na czujniki się upala. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    1797

Czujnik jest dwu pinowy i jeden z pinów nie jest zwarty z obudową? 

Kolego dążę do twierdzenia że leczysz skutkowo nie przyczynowo. Prąd na masie pojawia się w wyniku różnicy potencjału miedzy punktami masy. Wtedy cieniutka ścieżka robi za połączenie wyrównawcze. Odwalasz kawał dobrej roboty ale samo przetarcie przewodów nie powinno zrobić takiego bałaganu, chyba że tak kiepsko została zaprojektowana instalacja elektryczna. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    139
Napisano (edytowany)

Opisałem przyczynę i skutek. Przyczyna to przetarta wiązka, skutek to upalone zegary. 

Czujnik nie ma połączonej obudowy z masą. Ma 2 piny, na jeden dostaje jakieś 5V, ktore trzeba zewrzeć do masy przez rezystancję od kilkuset do kilkudziecieciu omów. Na drugi pin dostaje masę z zegarów. 

Jak na masę między czujnikiem a zegarem dostaje się 12V chociażby z przewodów od świateł, rozrusznika, czy czegokolwiek innego idącego tą samą wiązką to upala się ścieżka między masą zasilająca liczniki a masą wychodząca na czujniki. 

Obrazek może dokładniej wyjaśni o co chodzi. 

ares.png

Z prawej jest zasilanie liczników. Z lewej wyjście na czujniki. Na pomarańczowo ścieżka na PCB, która według mnie się upaliła i ją zmostkowałem.

Edytowano przez Elektryk
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    1797

Wszystko już dla mnie jasne, oby takich tematów i dyskusji więcej! Oby twój temat i nasza dyskusja komuś pomogły. Łapa w górze!  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez michalllllll
      Witam! 
      Zakupiłem ostatnio rozsiewacz Rauch Axera H EMC 1101 wraz z komputerem Quantron P. Jako ,że mój ciągnik nie posida złącza isobus 11783 jestem zmuszony przerobić złącze isobus wychodzące z rozsiewacza na złącze db9 aby połączyć komputer z rozsiewaczem. Problem w tym ,że nie wiem pod które piny złącza db9 podłączyć kable z isobusa. Jeśli ktoś wie jak je podłączyć proszę o odpowiedź.  Z góry dziękuję za odpowiedź!  Dla jasności przesyłam schemat do połączenia.

    • Przez kamil21112000
      Przednia oś opada i nie chce się podnieść . Wcześniej również opadała jednak po odpaleniu i ruszeniu podnosiła się do wysokości jaka była wcześniej. Wymieniłem czujnik polozenia przedniej osi i akumulator gazowo-olejowy bo tak powiedział mi mechanik , ze te dwa elementy są uszkodzone. Akumulator był i tak do wymiany bo oska zachowywała się jak by była sztywna. Teraz oś opada i bez wejścia przez przewód diagnostyczny do HH oś się nie podniesie. Miał ktoś jakiś przypadek z nie podnosząca się oska ? Gdzie szukać przyczyny zaistniałej sytuacji?
    • Przez radzikus
      Szanowni.
       
      2 lata temu dokonałem świadomie zakupu ładowarki teleskopowej Terex T350 , sprzęt władnym stanie , widać, że nie najedźił się ale ładowarka miała uszkodzona wiązkę pomiędzy kabiną a silnikiem (zwarcie częściowo stopiło przewody), najgorzej wiązka wyglądała na wysokości skrzyni biegów a konkretnie te kable które biegły do elektrozaworów skrzyni biegów.
       
      Wiązkę udało mi sie odbudować, trzy elektrozawory musiałem wymienić z uwagi na ich stan. Niestety... ładowarka odpala, hydraulika działa, sterowanie osiami także ale biegi jak nie działały tak nie działają.
      Sama skrzynia jest sprawna (a przynajmniej tak mi się wydaję) ponieważ podając napięcie bezpośrednio na elektrozawory skrzynia jedzie...
       
      Sama skrzynia jest podłączona do sterownika "Spicer off highway ACP 70" którego wcześniej nigdzie nie widziałem w żadnej skrzyni, domyslam sie, że odpowiada za działanie skrzyni . Widać, że sam sterownik chyba jest ok - jak ruszam rewersem oraz przełącznikiem biegów to wyświetlacz reaguje na zmiany ale mimo to sygnał nie wychodzi w stronę wiązki.
       
      Szukałem kogoś w okolicach siedlec kto sie tym zajmie ale wszyscy słysząc Terex odmawiają...
       
      Proszę Was o jakieś podpowiedzi, chętnie kupie książkę naprawy lub oddam tego złoma do naprawy komuś kumatemu.
      Z góry dziękuję za życzliwość.




    • Przez Xardes138
      Mam problem z kombajnem Claas Medion 310 2009r. na silniku Mercedes; po włączeniu młocarni włączam pączam heder wyciągając przycisk który "odskakuje spowrotem", lecz nie załącza na stałe hederu, trzeba trzymać przycisk. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem, lub potrafi wywróżyć z kryształowej kuli co to może być? (Podejrzewam przekaźnik, ale to może być wszystko)

    • Przez Patryk9m3
      Witam, 
      Mam problem w MC MTX 175 nie działa EHR, nie ma prądu, bezpiecznik ok prąd jest, kable też niby ok, nie mam pomysłu gdzie szukać co sprawdzać. 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj