Elektryk

Naprawa zegarów Ares 630

Polecane posty

Elektryk    140

Krótko opiszę, co zrobić, jak w Aresie przestaje działać wskaźnik temperatury i poziomu paliwa, co wydaje się być częstą usterką a sama naprawa zegarów może być krótkotrwała. 

Po pierwsze należy zabezpieczyć przetarte przewody, przede wszystkim między kabiną a czujnikiem temperatury silnika.  Najbardziej przecierają się w okolicach trójników w wiązce. Warto też przejrzeć przewody do czujnika poziomu paliwa. U mnie były akurat całe. 

_20220328_232556.JPG

_20220328_232451.JPG

Wówczas możemy naprawić zegary. Wystarczy poprowadzić nowa masę, która jest wspólna dla obu czujników. Rozbieramy zegary i robimy mostek jak na zdjęciach. 

Na upartego można puścić dodatkową masę bezpośrednio na jeden z czujników. Na odpiętej wtyczce mierzymy napięcie względem masy, na jednym pinie będzie ok 5V. Na ten drugi podajemy masę. Jednak bez naprawy wiązki może to zrodzić kolejne problemy. 

_20220328_233116.JPG

_20220328_233146.JPG

Edytowano przez Elektryk
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol06    364

A miałeś może styczność z czymś takim? U mnie w aresie 550 jest problem z obrotomierzem, zawyża wskazania obrotów o 500-600 obrotów(na jałowym wskazuje 1300-1400), Zegar był oddawany do serwisu, sprawdzili, podpieli do jakiejś swojej aparatury i według nich wszystko działa jak należy, a po zamontowaniu w ciągniku nadal to samo. 

Ciekawostka: kiedyś przekładaliśmy zegar od innej renówki i wszystko pokazywało jak trzeba heh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roxer    126

Dobra robota! Takiego materiału brakuje na tym forum ;)

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007
8 godzin temu, Elektryk napisał:

Wówczas możemy naprawić zegary. Wystarczy poprowadzić nowa masę, która jest wspólna dla obu czujników. Rozbieramy zegary i robimy mostek jak na zdjęciach. 

Uszkadza się PCB ? No bo coś się z tą "starą masą" dziać musi.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140

@Karol06

Nie grzebałem w tym, ale czy sygnał nie idzie z alternatora? Bo jeżeli tak, to może były róże alternatory lub koła pasowe?

@hubertb Na to wychodzi, ścieżka idzie w laminacie i nawet pod światło nie udało mi się jej namierzyć. Nie udało mi się też namierzyć przejścia między złączem a jakimkolwiek elementem na płytce, który mógłby się uszkodzić i tej masy nie podać. Zresztą przy pierwszej naprawie zrobiłem mostek kynarem (cienki drucik) i po miesiącu przepaliło. Dopiero przy rozpołowieniu traktora prześledziłem dokładnie wiązkę.

Edytowano przez Elektryk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol06    364

@Elektryk Idzie sygnał z alternatora, alternator mógł być zmieniany bo teraz iskra siedzi, a oryginalnie może coś innego szło. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007
1 godzinę temu, Elektryk napisał:

Na to wychodzi, ścieżka idzie w laminacie i nawet pod światło nie udało mi się jej namierzyć. Nie udało mi się też namierzyć przejścia między złączem a jakimkolwiek elementem na płytce, który mógłby się uszkodzić i tej masy nie podać. Zresztą przy pierwszej naprawie zrobiłem mostek kynarem (cienki drucik) i po miesiącu przepaliło. Dopiero przy rozpołowieniu traktora prześledziłem dokładnie wiązkę.

Upalona przelotka, tylko dziwne że kynar się poddał. Przecież tam nie powinien płynąć taki prąd. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140

Przelotki z grubsza sprawdziłem i nie trafiłem na uszkodzoną, ale może przeoczyłem.

Jak poszedł na tą masę plus z przetartego innego przewodu to i prąd się pojawił. 🤣 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

No i kolego tu właśnie sprzeczność, chyba że to naprawdę jakiś bubel i masa na te zegary jest brana z obudowy czujników. Tak robiło się w starych samochodach. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Czujnik jest dwu pinowy i jeden z pinów nie jest zwarty z obudową? 

Kolego dążę do twierdzenia że leczysz skutkowo nie przyczynowo. Prąd na masie pojawia się w wyniku różnicy potencjału miedzy punktami masy. Wtedy cieniutka ścieżka robi za połączenie wyrównawcze. Odwalasz kawał dobrej roboty ale samo przetarcie przewodów nie powinno zrobić takiego bałaganu, chyba że tak kiepsko została zaprojektowana instalacja elektryczna. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140

Opisałem przyczynę i skutek. Przyczyna to przetarta wiązka, skutek to upalone zegary. 

Czujnik nie ma połączonej obudowy z masą. Ma 2 piny, na jeden dostaje jakieś 5V, ktore trzeba zewrzeć do masy przez rezystancję od kilkuset do kilkudziecieciu omów. Na drugi pin dostaje masę z zegarów. 

Jak na masę między czujnikiem a zegarem dostaje się 12V chociażby z przewodów od świateł, rozrusznika, czy czegokolwiek innego idącego tą samą wiązką to upala się ścieżka między masą zasilająca liczniki a masą wychodząca na czujniki. 

Obrazek może dokładniej wyjaśni o co chodzi. 

ares.png

Z prawej jest zasilanie liczników. Z lewej wyjście na czujniki. Na pomarańczowo ścieżka na PCB, która według mnie się upaliła i ją zmostkowałem.

Edytowano przez Elektryk
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Wszystko już dla mnie jasne, oby takich tematów i dyskusji więcej! Oby twój temat i nasza dyskusja komuś pomogły. Łapa w górze!  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez adasku10
      Forumowicze, posiadam swoją zacną c330m i mam problem ze światłami z tyłu, przód świeci ok. 
      Czy stare lampy czy nówki z tyłu świeci tylko kierunkowskaz, zero postoju i stopu. Prąd do lamp dochodzi bo jednak świecą kierunkowskazy. Dodam, że nigdy nie grzebałem w elektryce. Chciałbym to sam zrobić, lecz za bardzo nie wiem od czego zacząć, 
      Ktoś miał podobny problem ?
      Proszę o jakieś konstruktywne komentarze, schematy podłączenia tyłu w ciapku. 
       
    • Przez Tomo555
      Witam. Mam problem z class scorpion 9040. Odpali, będzie normalnie jezdzic wszystko funkcjonować, po zgaszeniu i ponownym zapaleniu silnika zapala się kontrolka od hamulca pneumatycznego/ręcznego i nie gaśnie. hydraulika zwalnia i maszyny nie chce jechać. Co może być problemem? Pozdrawiam
    • Przez mlodyrolnik07
      Witam mam pytanie jak nazywa sie ta wtyczka, zakupilem ladowarke bez radia a w miejscu radia jest ta oto wtyczka i nie moge znalezc radia z taka wtyczka.(ładowarka Jcb 520-50)



    • Przez Adeq95
      Witam, czy ktoś z forum użytkuje interfejsy diagnostyczne takie jak np. JALTEST, TEXA, a może coś innego z uniwersalnych testerów. Chodzi mi o opinie ludzi którzy na tym pracowali a nie tych które "coś gdzieś słyszały". W głównej mierze chodzi mi czy nadają się do konkretnej diagnostyki i czy poradzą sobię z kalibracją skrzyni, hydrauliki, programowaniem czujników itp. Wiem że najlepszym rozwiązaniem jest kupno interfejsów oryginalnych do poszczególnych marek ale chciałbym uzyskać informację czy te uniwersalne za "grubą kasę" się do czegoś nadają, bo wydawać 15 tys na coś czym można tylko odczytać i ewentualnie skasować błędy nie ma sensu. 
      Wiem że kilka tematów odnośnie interfejsów już było ale nikt nigdzie nie napisał jak działają w praktyce więc zakładam nowy temat. 
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj