Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam i rozpiszę co mi nie pasuje a co było zrobione, może ktoś mnie nakieruje bo już brak sił

- remont silnika, trzeba było zrobić tulejowanie, była lekka krzywizna plus nowe pierścienie w bloku bo przylgnie do tulei były już nadgryzione plus włożenie tulei, maił też sprawdzić czy nie ma pęknięć ale nie wiem czy sprawdzał płaszczyznę pod uszczelkę głowicy  (to robił zakład)

- wszystko dokładnie składałem, wszystkie śruby dokręcane z odpowiednim momentem, no nie do końca le to później

- głowica poszła do zrobienia, coś spartolili bądź nie przyłożyli się do pracy w efekcie poszły korki uszczelniające i poszła woda do oleju(mówiłem by wszystko było zrobione i sprawdzone)

- kolejny raz robiona głowica, tak samo wszystko do zrobienia i sprawdzenia razem z wymianą wszystkich korków

- zaznaczam jeszcze, że głowica przykręcana na 210 bo tylko do tego momentu mam klucz, wg instrukcji 230-240

- traktor pochodził z 2 dni, sprawdzam i dalej ucieka woda, mam małą nieszczelność do poprawy przy termostacie ale wątpię by aż tyle uciekło, zebrała się tam kropla przez cały dzień

- mam założony termostat i jak pracował traktor to nie widziałem by przekroczył 70 C, taka była praca więc taka też temperatura, przerywana praca

- sprawdziłem bagnet, olej czysty, bez niepokojących oznak

- chłodnica dość stara ale szczelna, woda przepływa przez nią bez problemu, choć może by się przydało odkamieninie

 ///////

Moje sugestie

- oringi na tulejach to katastrofa

- jednak wyszło gdzieś pęknięcie

- płaszczyzna pod uszczelkę, nie sprawdziłem, mój błąd, za dużo pracy i zapomniałem

- termostat nie puszcza i woda się wygotowuje, temp na wskaźniku tego nie pokazuje

- uszczelka to szrot

Opublikowano
15 minut temu, mandragora310 napisał:

Witam i rozpiszę co mi nie pasuje a co było zrobione, może ktoś mnie nakieruje bo już brak sił

- remont silnika, trzeba było zrobić tulejowanie, była lekka krzywizna plus nowe pierścienie w bloku bo przylgnie do tulei były już nadgryzione plus włożenie tulei, maił też sprawdzić czy nie ma pęknięć ale nie wiem czy sprawdzał płaszczyznę pod uszczelkę głowicy  (to robił zakład)

- wszystko dokładnie składałem, wszystkie śruby dokręcane z odpowiednim momentem, no nie do końca le to później

- głowica poszła do zrobienia, coś spartolili bądź nie przyłożyli się do pracy w efekcie poszły korki uszczelniające i poszła woda do oleju(mówiłem by wszystko było zrobione i sprawdzone)

- kolejny raz robiona głowica, tak samo wszystko do zrobienia i sprawdzenia razem z wymianą wszystkich korków

- zaznaczam jeszcze, że głowica przykręcana na 210 bo tylko do tego momentu mam klucz, wg instrukcji 230-240

- traktor pochodził z 2 dni, sprawdzam i dalej ucieka woda, mam małą nieszczelność do poprawy przy termostacie ale wątpię by aż tyle uciekło, zebrała się tam kropla przez cały dzień

- mam założony termostat i jak pracował traktor to nie widziałem by przekroczył 70 C, taka była praca więc taka też temperatura, przerywana praca

- sprawdziłem bagnet, olej czysty, bez niepokojących oznak

- chłodnica dość stara ale szczelna, woda przepływa przez nią bez problemu, choć może by się przydało odkamieninie

 ///////

Moje sugestie

- oringi na tulejach to katastrofa

- jednak wyszło gdzieś pęknięcie

- płaszczyzna pod uszczelkę, nie sprawdziłem, mój błąd, za dużo pracy i zapomniałem

- termostat nie puszcza i woda się wygotowuje, temp na wskaźniku tego nie pokazuje

- uszczelka to szrot

 

Olej czysty, na zewnątrz nie ma niby wycieków, to skąd przypuszczenie że woda ucieka? nie leje się pełnej chłodnicy, bo do pewnego momentu i tak wyrzuci nadmiar korkiem.

Opublikowano

Ale co się dzieje z wodą,idzie do oleju czy wyrzuca ją w pracy,wygotowywuje się .Ja miałem w swoim taki problem że woda się gotowała i szybko ubywała .Różne rzeczy robiłem i dopiero w tym roku udało mi sie rozwiązać problem.

Opublikowano

Dociąg te nakrętki jeszcze o 90st nie bój się, jak się urwie to znaczy że nic nie warta była. Zawsze warto dociągnąć głowicę jak chwilkę popracuje silnik i się wszystko nagrzeje i ułoży. Jeśli uszczelka puści Ci kolejny raz polecam pastę uszczelniającą do uszczelek pod głowicę, też miałem z tym problem a po masie jest spokój już 3 rok.

Opublikowano
6 minut temu, krzysztofz14 napisał:

Ale co się dzieje z wodą,idzie do oleju czy wyrzuca ją w pracy,wygotowywuje się .Ja miałem w swoim taki problem że woda się gotowała i szybko ubywała .Różne rzeczy robiłem i dopiero w tym roku udało mi sie rozwiązać problem.

Jak? Mi też się gotuje i szybko ubywa

Opublikowano (edytowane)

Wymieniłem panewki główne oraz pierścienie oporowe by skasować luz osiowy.W moim przypadku dałem z jednej strony nadwymiarowe a z drugiej zostawiłem te co były.Panewka do strony rozrządu miała wyryte rowy ,coś tam wpadło w kanał olejowy.Efekt był taki że silnik pod obciążeniem stawiał opór i szybko się grzał .Przy okazji poszły nowe pierścienie.Teraz nawet nie ma przedmuchu na wlewie oleju.Wcześniej wymieniałem chłodnicę,zestawy,regenerowałem głowicę a i tak ciągnik się grzał .

Edytowane przez krzysztofz14
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

- odpaliłem na godzinkę i dolałem wody, na razie wszystko ok ale przypomniało mi się, że pod korkiem chłodnicy miałem uszczelkę, nie wiem czy to standardowo czy jakiś wymysł ale z tego jak popracował termostat puścił, ciepła woda poszła do chłodnicy więc system działa dobrze, co mnie zdziwiło, że paruje wg mnie zbyt mocno ale to może być również złudzenie

- będę zalewać płynem, woda miała być tylko do sprawdzenia

- krzysztofz14 - dobrze, że wspomniałeś, przy remoncie wszystko wo opór sprawdzałem i dmuchałem i czyściłem, nic nie wywala po prostu znika, może przez zmianę objętości wody, chłodnica może być przytkana w układzie mniej przez co efekt ubytku większy

- sprawdzałem przez korek przy pracy i olej wygląda ładnie

- gustaww - jutro pójdę do znajomego po klucz w większym zakresie pracy i spróbuję dokręcić

- na wskaźniku temperatura nie przekroczyła 80 C

 

Edytowane przez mandragora310
Opublikowano

Czytam i jakoś nie mogę zatrybić, jakie są objawy tego ubytku , w chłodnicy brakuje ?  Ogólnie - żeberka w chłodnicy mają być zakryte ,ale w zbiorniku górnym chłodnicy nie może być zbyt wysoki poziom cieczy bo wyrzuci korkiem , trzeba dać też  trochę czasu aby układ się odpowietrzył.

W pierwszej kolejności sprawdź wszystkie połączenia przewód gumowych pod względem wycieku uwzględniając fakt iż przy niewielkim wycieku woda odparuje nie pozostawiając śladu.

Opublikowano
1 godzinę temu, krzysztofz14 napisał:

Ale co się dzieje z wodą,idzie do oleju czy wyrzuca ją w pracy,wygotowywuje się .Ja miałem w swoim taki problem że woda się gotowała i szybko ubywała .Różne rzeczy robiłem i dopiero w tym roku udało mi sie rozwiązać problem.

A co było?

Opublikowano

wylałem wodę, wyszło jakieś 6 litrów, to co się rozlało będzie maksymalnie 100-150 ml . Wg katalogów i jakiś stron w układzie powinno być 7 lub 10 litrów, wychodzi na to, że chłodnica jest dość zakamieniona i dobrze gdybym odłączył i zalał może to octem na cały dzień. Wlałem płyn już dla spokoju

- Krzak - wyżej, zatkany kanał olejowy

Opublikowano
2 minuty temu, bergman31 napisał:

@mandragora310 w instrukcji obsługi jest podana objętość układu chłodzenia 10l. U mnie wchodzi około 9l ale pewnie układ jest też zakamieniony, bo poprzedni właściciele zalewali układ wodą.  

u mnie zawsze zalewany wodą, teraz dopiero zalewam płynem, chłodnica z 1995 to mogło się nazbierać

Opublikowano

Nie sugerował bym się ilością spuszczonej cieczy chłodzącej bo to żadne porównanie, na ilość cieczy może nie tylko wpłynąć zakamienienie układu ale w szczególności technologia wykonania korpusów bloku i głowicy.Nie wiem czemu mają służyć takie dywagacje - kontrola stanu cieczy chłodzącej odbywa w górnym zbiorniku chłodnicy.

Opublikowano

@andrzej78 myślisz, że w odlewni mieli kilka różnych form odlewniczych do wykonania odlewów korpusów i głowic?

Jedyna różnica w pojemności układu chłodzenia może wynikać z budowy chłodnicy. 

Wiadomo, że poziom płynu chłodniczego powinien być odpowiedni ale jeśli w układzie mieści się 6 litrów zamiast 10 litrów, to coś jest nie tak. Miejsza ilość wody (płynu) szybciej się nagrzewa, fizyki nieoszukasz. 

  

Opublikowano

Zapewne nie mieli jednego zestawu , ale kwestia dotyczy dokładności wykonania - przygotowania formy odlewniczej  , jak też późniejszego oczyszczenia odlewu z pozostałości masy formierskiej. Cóż ma do tego konstrukcja chłodnicy skoro jest jeszcze fabryczna, chyba że został zamontowany zamiennik to inna sprawa. Jeżeli mowa jest o upierdliwie dokładnym pomiarze pojemności układu to należałoby osuszyć okład i zmierzyć objętość cieczy potrzebnej do napełnienia układu do pełna, na 100%.

Jak dla mnie szacowanie ilości cieczy to takie dyrdymały.

Opublikowano
1 godzinę temu, hubertb napisał:

Głowice odlewa się w formach piaskowych. Każda wychodzi delikatnie inna. 

Forma jest piaskowa ale modele odlewnicze są takie same. Różnica na poziomie 0,5l Jest możliwa ale nie powyżej 1 litra.

1 godzinę temu, andrzej78 napisał:

Zapewne nie mieli jednego zestawu , ale kwestia dotyczy dokładności wykonania - przygotowania formy odlewniczej  , jak też późniejszego oczyszczenia odlewu z pozostałości masy formierskiej. Cóż ma do tego konstrukcja chłodnicy skoro jest jeszcze fabryczna, chyba że został zamontowany zamiennik to inna sprawa. Jeżeli mowa jest o upierdliwie dokładnym pomiarze pojemności układu to należałoby osuszyć okład i zmierzyć objętość cieczy potrzebnej do napełnienia układu do pełna, na 100%.

Jak dla mnie szacowanie ilości cieczy to takie dyrdymały.

Jak by w odlewie korpusu silnika zostały pozostałości masy formierskiej, to by cały układ zapchały po zalaniu wodą/płynem.

Jak sam zauważyłeś, chłodnica mogła być zmieniona na zamiennik o trochę innej budowie (mniejszej pojemności).

Przez lata zalewnia układu wodą, mogło się zebrać mnóstwo kamienia, co znacznie mogło ograniczyć objętość układu chłodzenia. 

Opublikowano

no nic pozostaje czyszczenie chłodnicy, nawet jak wlewam płyn czy wodę muszę czekać zanim spłynie po chłodnicy lub ściskam węże by szybciej zeszło niemniej i tak trwa to. Pewnie wymontuje bo i tak wszystko jest na wierzchu, jak się wali to lepiej bez maski jeździć 😛 Szukałem sposobów na czyszczenie od super duper płynów przez sody, kwaski itd, doszedłem do wniosku, że najbezpieczniej będzie wymontować, zatkać spływy i zalać to octem, zostawić na noc a najlepiej 24h i przepłukać

Opublikowano

Tak naprawdę stary korek jest niezbyt szczelny woda zaczyna intensywnie parować i ucieka. Możesz na koniec wężyka spływu założyć zbiornik wtedy będziesz łapał jakąś część wody. 

Opublikowano
23 godziny temu, andrzej78 napisał:

Tak na prawdę to w czym problem , bo się pogubiłem ( trochę późna pora i ta zmiana czasu 😄,) ciągnik się grzeje czy płynu ubywa , czy jeszcze coś innego ?.

 

ubywa płynu, dziś spuściłem płyn ale przez brak czasu nie zdemontowałem i nie zalałem octem więc dam znać za parę dni czy coś z tej chłodnicy uleciało syfu

 

13 godzin temu, hubertb napisał:

Tak naprawdę stary korek jest niezbyt szczelny woda zaczyna intensywnie parować i ucieka. Możesz na koniec wężyka spływu założyć zbiornik wtedy będziesz łapał jakąś część wody. 

to też jest możliwe bo nie wydaje mi się by był od tej chłodnicy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
    • Przez agrosoltys13
      Witam! Szykuje mi się teraz wymiana oleju w zetorze 7011 i chciałbym się dowiedzieć o waszej opini o oleju mobil delvac. Już od 15 lat zetor chodzi na turdusie  ale słyszałem że mobil jest lepszej jakości i jest odrobinę droższy od turdusa ale może akurat warto dopłacić parę złotych do oleju.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v