matis251

Jakie olej lejecie do swoich MF ?

Polecane posty

andrewk    154
Dnia 17.03.2016 o 09:04, waldi76 napisał:

Wszystko do czasu, jak ci się zacznie sypać to zobaczysz jakie są ceny części do skrzyni o robociźnie nie wspominając, a tarcze hamulcowe to tutaj najmniejszy problem kupiłem, sam wymieniłem w zimie, chodzi i będzie chodził lata a ty sobie lej nawet z frytkownicy, ale przynajmniej nie próbuj wmawiać ludziom że najtańszy polski badziew jest lepszy od fuchsa którego zaleca producent.

W latach 90-tych jak myśleliśmy o przystąpieniu do UE to wszyscy mówili ze jesteśmy zapóźnieni do zachodu o jakieś 40 lat, teraz mogę cie zapewnić że to zapóźnienie ciągle wynosi co najmniej ze 20 lat, w Polsce ciągle żaden zakład nie jest w stanie wyprodukować skrzyni biegów o takim zaawansowaniu technicznym jak w tych starych fergusonach serii 3000 a ty próbujesz wszystkim wmówić że że polskie oleje są do tych skrzyń lepsze niż zachodnie, jak już sobie takim zalałeś to przynajmniej byś siedział cicho i nie wprowadzał ludzi w błąd, jeszcze bym nic nie mówił jakbyś wlał orlenowski UTTO albo STOU orlen to duża firma mają kasę na badania to może i nie są te oleje takie złe.

 

 

Na jakiej podstawie twierdzisz, że rafineria w Jaśle nie bada swoich produktów i idą bez atestów ? Co do Fucha to nie wiem gdzie producent zaleca ale w mojej instrukcji są jedynie podane normy jakie muszą spełniać oleje bez nacisku na daną markę - MF 6150.

 

Z tego co piszą na stronie ich każda partia jest badana przez " niezależne " laboratorium. Dla mnie jest to atut, nikt nie zarzuci, że laboratorium swoje to i wszystko przechodzi płazem. Na dowód:

 

http://www.rwj.com.pl/o-nas

 

Wiem, wiem to polska firma więc na pewno oszukują, kantują i te wszystkie atesty, normy to jakaś bajka. Ważne, że zagramaniczne najlepsze i na 100 pewne bo z "zachodu" :D Co za naród....

 

 

PS. powiedz jeszcze dlaczego Fendt na skrzyni Vario zalany niemieckim olejem, pracujący na niemieckiej ziemi jednak jest do zajeżdżenia ? Może dlatego, że Polska jest sąsiadem :D

______________________________________________________________________________________________________________________________

https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/steyr/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/claas/lexion-405-410-410-evo-415-420-420-evo-430-430-evo-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/mccormick/xtx145-xtx165-xtx185-xtx200-xtx215-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/john-deere/5300-5400-5500-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/claas/lexion-440-440-evo-450-450-evo-460-460-evo-470-evo-480-480-evo-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/mccormick/xtx145-t3-xtx165-t3-xtx185-t3-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/john-deere/6200-se-6400-se-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/ursus/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/claas/lexion-510-520-530-540c-540-550-560-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/mccormick/ttx190-t3-ttx210-t3-ttx230-t3-dane-techniczne/

https://www.agridane.com/agricultural-tractors/steyr/
https://www.agridane.com/combine-harvesters/claas/lexion-405-410-410-evo-415-420-420-evo-430-430-evo-specs/
https://www.agridane.com/agricultural-tractors/mccormick/xtx145-xtx165-xtx185-xtx200-xtx215-specs/
https://www.agridane.com/agricultural-tractors/john-deere/5300-5400-5500-specs/
https://www.agridane.com/combine-harvesters/claas/lexion-440-440-evo-450-450-evo-460-460-evo-470-evo-480-480-evo-specs/
https://www.agridane.com/agricultural-tractors/mccormick/xtx145-t3-xtx165-t3-xtx185-t3-specs/
https://www.agridane.com/agricultural-tractors/john-deere/6200-se-6400-se-specs/
https://www.agridane.com/agricultural-tractors/ursus/
https://www.agridane.com/combine-harvesters/claas/lexion-510-520-530-540c-540-550-560-specs/
https://www.agridane.com/agricultural-tractors/mccormick/ttx190-t3-ttx210-t3-ttx230-t3-specs/

https://www.agridaten.de/mahdrescher/claas/lexion-405-410-410-evo-415-420-420-evo-430-430-evo-technische-daten/
https://www.agridaten.de/traktoren/mccormick/xtx145-xtx165-xtx185-xtx200-xtx215-technische-daten/
https://www.agridaten.de/traktoren/john-deere/5300-5400-5500-technische-daten/
https://www.agridaten.de/mahdrescher/claas/lexion-440-440-evo-450-450-evo-460-460-evo-470-evo-480-480-evo-technische-daten/
https://www.agridaten.de/traktoren/mccormick/xtx145-t3-xtx165-t3-xtx185-t3-technische-daten/
https://www.agridaten.de/traktoren/john-deere/6200-se-6400-se-technische-daten/
https://www.agridaten.de/traktoren/ursus/
https://www.agridaten.de/mahdrescher/claas/lexion-510-520-530-540c-540-550-560-technische-daten/
https://www.agridaten.de/traktoren/mccormick/ttx190-t3-ttx210-t3-ttx230-t3-technische-daten/
https://www.agridaten.de/traktoren/john-deere/6100-6200-6300-6400-technische-daten/

https://www.agrispec.nl/landbouwtrekkers/steyr/
https://www.agrispec.nl/maaidorsers/claas/lexion-405-410-410-evo-415-420-420-evo-430-430-evo-technische-gegevens/
https://www.agrispec.nl/landbouwtrekkers/mccormick/xtx145-xtx165-xtx185-xtx200-xtx215-technische-gegevens/
https://www.agrispec.nl/landbouwtrekkers/john-deere/5300-5400-5500-technische-gegevens/
https://www.agrispec.nl/maaidorsers/claas/lexion-440-440-evo-450-450-evo-460-460-evo-470-evo-480-480-evo-technische-gegevens/
https://www.agrispec.nl/landbouwtrekkers/mccormick/xtx145-t3-xtx165-t3-xtx185-t3-technische-gegevens/
https://www.agrispec.nl/landbouwtrekkers/john-deere/6200-se-6400-se-technische-gegevens/
https://www.agrispec.nl/landbouwtrekkers/ursus/
https://www.agrispec.nl/maaidorsers/claas/lexion-510-520-530-540c-540-550-560-technische-gegevens/
https://www.agrispec.nl/landbouwtrekkers/mccormick/ttx190-t3-ttx210-t3-ttx230-t3-technische-gegevens/

https://www.agridatos.es/tractores-agricolas/steyr/
https://www.agridatos.es/cosechadoras/claas/lexion-405-410-410-evo-415-420-420-evo-430-430-evo-ficha-tecnica/
https://www.agridatos.es/tractores-agricolas/mccormick/xtx145-xtx165-xtx185-xtx200-xtx215-ficha-tecnica/
https://www.agridatos.es/tractores-agricolas/john-deere/5300-5400-5500-ficha-tecnica/
https://www.agridatos.es/cosechadoras/claas/lexion-440-440-evo-450-450-evo-460-460-evo-470-evo-480-480-evo-ficha-tecnica/
https://www.agridatos.es/tractores-agricolas/mccormick/xtx145-t3-xtx165-t3-xtx185-t3-ficha-tecnica/
https://www.agridatos.es/tractores-agricolas/john-deere/6200-se-6400-se-ficha-tecnica/
https://www.agridatos.es/tractores-agricolas/ursus/
https://www.agridatos.es/cosechadoras/claas/lexion-510-520-530-540c-540-550-560-ficha-tecnica/
https://www.agridatos.es/tractores-agricolas/mccormick/ttx190-t3-ttx210-t3-ttx230-t3-ficha-tecnica/

https://www.agridonnees.fr/tracteurs-agricoles/steyr/
https://www.agridonnees.fr/moissonneuses-batteuses/claas/lexion-405-410-410-evo-415-420-420-evo-430-430-evo-fiche-technique/
https://www.agridonnees.fr/tracteurs-agricoles/mccormick/xtx145-xtx165-xtx185-xtx200-xtx215-fiche-technique/
https://www.agridonnees.fr/tracteurs-agricoles/john-deere/5300-5400-5500-fiche-technique/
https://www.agridonnees.fr/moissonneuses-batteuses/claas/lexion-440-440-evo-450-450-evo-460-460-evo-470-evo-480-480-evo-fiche-technique/
https://www.agridonnees.fr/tracteurs-agricoles/mccormick/xtx145-t3-xtx165-t3-xtx185-t3-fiche-technique/
https://www.agridonnees.fr/tracteurs-agricoles/john-deere/6200-se-6400-se-fiche-technique/
https://www.agridonnees.fr/tracteurs-agricoles/ursus/
https://www.agridonnees.fr/moissonneuses-batteuses/claas/lexion-510-520-530-540c-540-550-560-fiche-technique/
https://www.agridonnees.fr/tracteurs-agricoles/mccormick/ttx190-t3-ttx210-t3-ttx230-t3-fiche-technique/

https://www.agridati.it/trattori-agricoli/steyr/
https://www.agridati.it/mietitrebbie/claas/lexion-405-410-410-evo-415-420-420-evo-430-430-evo-scheda-tecnica/
https://www.agridati.it/trattori-agricoli/mccormick/xtx145-xtx165-xtx185-xtx200-xtx215-scheda-tecnica/
https://www.agridati.it/trattori-agricoli/john-deere/5300-5400-5500-scheda-tecnica/
https://www.agridati.it/mietitrebbie/claas/lexion-440-440-evo-450-450-evo-460-460-evo-470-evo-480-480-evo-scheda-tecnica/
https://www.agridati.it/trattori-agricoli/mccormick/xtx145-t3-xtx165-t3-xtx185-t3-scheda-tecnica/
https://www.agridati.it/trattori-agricoli/john-deere/6200-se-6400-se-scheda-tecnica/
https://www.agridati.it/trattori-agricoli/ursus/
https://www.agridati.it/mietitrebbie/claas/lexion-510-520-530-540c-540-550-560-scheda-tecnica/
https://www.agridati.it/trattori-agricoli/mccormick/ttx190-t3-ttx210-t3-ttx230-t3-scheda-tecnica/

https://www.agrodannyye.com/traktory/steyr/
https://www.agrodannyye.com/zernouborochnyye-kombayny/claas/lexion-405-410-410-evo-415-420-420-evo-430-430-evo-tekhnicheskaya-kharakteristika/
https://www.agrodannyye.com/traktory/mccormick/xtx145-xtx165-xtx185-xtx200-xtx215-tekhnicheskaya-kharakteristika/
https://www.agrodannyye.com/traktory/john-deere/5300-5400-5500-tekhnicheskaya-kharakteristika/
https://www.agrodannyye.com/zernouborochnyye-kombayny/claas/lexion-440-440-evo-450-450-evo-460-460-evo-470-evo-480-480-evo-tekhnicheskaya-kharakteristika/
https://www.agrodannyye.com/traktory/mccormick/xtx145-t3-xtx165-t3-xtx185-t3-tekhnicheskaya-kharakteristika/
https://www.agrodannyye.com/traktory/john-deere/6200-se-6400-se-tekhnicheskaya-kharakteristika/
https://www.agrodannyye.com/traktory/ursus/
https://www.agrodannyye.com/zernouborochnyye-kombayny/claas/lexion-510-520-530-540c-540-550-560-tekhnicheskaya-kharakteristika/
https://www.agrodannyye.com/traktory/mccormick/ttx190-t3-ttx210-t3-ttx230-t3-tekhnicheskaya-kharakteristika/

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Wszystko do czasu, jak ci się zacznie sypać to zobaczysz jakie są ceny części do skrzyni o robociźnie nie wspominając, a tarcze hamulcowe to tutaj najmniejszy problem kupiłem, sam wymieniłem w zimie, chodzi i będzie chodził lata a ty sobie lej nawet z frytkownicy, ale przynajmniej nie próbuj wmawiać ludziom że najtańszy polski badziew jest lepszy od fuchsa którego zaleca producent.

W latach 90-tych jak myśleliśmy o przystąpieniu do UE to wszyscy mówili ze jesteśmy zapóźnieni do zachodu o jakieś 40 lat, teraz mogę cie zapewnić że to zapóźnienie ciągle wynosi co najmniej ze 20 lat, w Polsce ciągle żaden zakład nie jest w stanie wyprodukować skrzyni biegów o takim zaawansowaniu technicznym jak w tych starych fergusonach serii 3000 a ty próbujesz wszystkim wmówić że że polskie oleje są do tych skrzyń lepsze niż zachodnie, jak już sobie takim zalałeś to przynajmniej byś siedział cicho i nie wprowadzał ludzi w błąd, jeszcze bym nic nie mówił jakbyś wlał orlenowski UTTO albo STOU orlen to duża firma mają kasę na badania to może i nie są te oleje takie złe. 

sęk w tym że ja o nic sie nie martwie bo naprawy robie sam, nawet tej mega zaawansowanej technologicznie skrzyni. Mam 2 ręce i troche rozumu a nie tylko dużo gadki :) Ile razy mam ci tłumaczyć że to ty miałeś problem z tarczami a nie ja, więc o czym TY do mnie?? Pociskasz jakieś niesprawdzone kity a nawet nie widziałes oleju na oczy, tak samo żadnych badań mu nie robiłeś tylko skreślasz go bo to polski, tani olej a więc od razu najgorszy. Lej se co chcesz ale od tego co moje wara bo o zdanie nie pytałem. Za marketing płacić nie mam ochoty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldi76    5

No własnie tu kolego andwerk może być przyczyna tej awarii u mnie ja tego castrola kupowałem z beczki luzem, nigdy więcej tego błędu nie zrobię.

Edytowano przez waldi76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robinek    0

Mam mf 3080 skrzynia po remoncie i olej agro stou 10w 30 dwa lata już siedzi i nic się nie dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154
Dnia 17.03.2016 o 09:25, waldi76 napisał:

No własnie tu kolego andwerk może być przyczyna tej awarii u mnie ja tego castrola kupowałem z beczki luzem, nigdy więcej tego błędu nie zrobię.

 

Nie wiem jaką miałeś dokładnie awarie ale może to jakoś się złożyło, że tarcze zjadło zaraz po wymianie oleju. Może już były na wykończeniu, nie wnikam,

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja do swojego leje Fucha i nigdy na innym nie był taki był zalany od nowości i serwis na taki zmieniał mf 6150

a co do tego ze tarcze zjadło zaraz po wymianie oleju to pytanie czy ten olej był przeznaczony na  tarcze hamulcowe w kąpieli olejowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xzibit0000    14

ja prowadząc swojego mf 3070 do mechanika, pytając o oleje to powiedział mi jedno zdanie ,, Wszystkie oleje tej serii MF powinny być zalane olejami FUSCHa, bo to najlepsze oleje dla tych skrzyń'' 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasiek11961    0

Witam.

 

Posiadam MF 3065 a oleje jakie zastosowałem to :

 

Skrzynia - Gulf Super Tractor Oil Universal 10W-30       20l około 285zł

Silnik   - Turdus 15w40      5l około 50zł 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panki888    1

Jaki polecacie do silnika 3085.

Dużo osób poleca turdus więc jaka jest pełna nazwa tego produktu?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panki888    1

Myślałem że może do ciągnika jest jakaś inna nazwa niż do auta.

Czyli Turdus 10w40 i to wszystko?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek    75

panowie jest taka sprawa po wymianie oleju na shell spirax i przejechaniu 2ha z agregatem świecą sie kontrolki od filtra i nic nie działa filtry nowe donaldson, po wymyciu tego wkładu na 2 minuty spokój potem to samo, przed wymianą może z raz się zaświeciło i zgasła,. ciągnik mamy od tygodnia i jesteśmy zieloni w tym temacie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

pomiar cisnienia prawde Ci powie czy masz uszkodzony czujnik ciśnienia czy przeciek na którymś ze sprzegieł albo pompe na wykończeniu... Napewno o kontrolke zanieczyszczenia filtra chodzi?? albo ta z trybikiem od cisnienia skrzyni? to ten MF z przyszowic?

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek    75

zaraz zrobię zdjęcie co to się świeci. tak to jest ten, gość mówił ze hamulce do roboty są ale  nimi ani razu nie hamowałem.

jednak niskie ciśnienie:/

post-5495-0-24774300-1461324001_thumb.jpg

Edytowano przez szymek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek    75

przy zaświeceniu się kontrolki nie ma wspomagania wcale tzn strasznie ciężko kręci się kierownicą. ciśnienie mierzyć z tyłu na końcówkach?

Edytowano przez szymek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

A co było w tym filtrze który myłeś? Może resztki starego oleju "zważyły" się z tym nowym i robiła się jakaś maź.... może to takie moje filozofowanie ale zobacz jak wygląda ten olej w skrzyni... Ostatnia możliwość to padła pompa jeśli nawet wspomagania nie masz ale żeby tak od razu to mi się wierzyć nie chce.

Ciśnienie sekcji pompy odpowiedzianlnej za wspomaganie kier i sterowanie skrzynią mierzymy na deklu pompy w rejonie tego dużego filtra oleju. Na szybkozłaczach z tyłu też możesz zmierzyć ale to raczej nic nie wniesie do tematu bo to druga sekcja pompy zasila gniazda i podnośnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek    75

opiłki i takie błoto. dodam że wcześniejszy użytkownik wlał polski zamiennik hipol CD 15w30 :/  olej raczej się nie "zważył" bo wygląda nieźle jak odkręcałem tą obudowę wkładu (lał sie trochę ciemniejszy niż wlałem chociaż to nie miara) i z tyłu na miarce wygląda ładnie. Na pompę mi to nie wygląda bo jak wyczyszczę ten wkład filtra to jakieś 5 minut jest dobrze (wszystko działa) a za chwile znowu pojawia się ten znak na wyświetlaczu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154

Masz hamulce do roboty tak jak sam napisałeś więc opiłki pochodzą z tarcz. To, że ty ich nie używałeś to nie oznacza, że poprzednik po zanikaniu mocno ich nie używał. Po tym co napisałeś czym on go zalał to raczej nie dbał o traktor. Nie pozostaje Ci nic jak zmieniać albo czyścić te filtry aż będzie olej w miarę czysty ( to tak doraźnie ). Najlepiej by było abyś wymienił te tarcze + olej + filtry ( je raczej kilka razy będzie trzeba zmienić ).

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek    75

hamulce będę  robił w następnym tygodniu mniej więcej ktoś się orientuje jaki to jest koszt?  filtry już są drugi komplet a co wy na to żeby zalać jakimś tanim zamiennikiem na przepłukanie skrzyni z tego syfu? jakiś polecacie? tak żeby pochodził z 20 godzin potem nowe filtry i oliwka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

napisz do Agrotech1111 aby Ci polecił albo sprzedał tarcze hamulcowe bo kupisz byle jakie, niesprawdzone i problemy będziesz miał dalej

 

a może http://filtracjaoleju.pl/ ?? napisałem do tej firmy bo sam jestem ciekaw co mi w oleju pływa w dwu traktorach. Ciekawe ile mi napiszą za usluge filtrowania

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek    75

dzięki za podpowiedź już napisałem PW. co uważacie do mojego drugie pytania dotyczącego oleju?


kurde ciekawy temat, u mnie olej ma przepracowane zaledwie 2 godziny tylko zasyfiony opiłkami

Edytowano przez szymek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Bez sensu zalewać tańszym olejem - do tego ciągnika musisz mieć olej typu UTTO, jedne z najtańszych to Orlen Agro UTTO ale to i tak dość wysoka cena. Zdecydowanie lepiej umyć co się da, popracować trochę i spuścić olej. Po odstaniu i opadnięciu zanieczyszczeń wlać go z powrotem ( oczywiście bez tego syfu ). Olej się nie zużyje a zanieczyszczenia ciężkie opadną ( drobne lekkie wyłapie filtr ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Spuśc olej, otwórz skrzynie i wyplucz ropą obudowe. Samo z olejem nie wyleci. Mi się swego czasu rozsypał hamulec synchronizatora i tarcza ręcznego to praktycznie wszystko leżało na dnie skrzyni. Jedne fragmenty tego dziadostwa przez korek spustowy miały cięzko wylecieć... dość długo płukałem. Największy syf na dnie tylnego mostu skąd pompa zasysa olej.

Olej sie odstoi w bańkach to część zanieczyszceń napewno siądzie na dnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj