Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam, od dawna nosiłem się z chęcią założenia takiego tematu, zaraz stado ludzi wyrzuci mi że takich tematów było multuma ale w żadnym nie ma nic konkretnego. Tak więc moje pytanie kieruję głównie do użytkowników serii 3xxx, napiszcie jaki olej lejecie do skrzyni i do silnika ,jakiej jest firmy,jakie ma oznaczenia, jakie macie odczucia wobec niego, jaka jest jego cena. Z góry dziękuje za odp..

 

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

MF 3070 do skrzyni Agro STOU, ale podejrzewam, że Agro UTTO byłby lepszy. Spełnia 3 normy MF, a STUO tylko 2. Linki do tych olejów:

Agro UTTO 10W/30

Agro STOU 10W/30

 

Do silnika wymagany jest olej klasy minimum CD,polecam dużo lepsze oleje TURDUS, lub DIESEL 2 15W/40 Orlenu.

 

 

Pytanie: która norma MF dotyczy ciągników serii 30xx?

Opublikowano

Ja do 3080 do silnika leje Turdus i nie narzekam a do skrzyni niedługo bede zalewał BP bo na forum dobre opinie chodza i gosc w sklepie z którego czesci biore tylko pytał sie ostatnio jak o olej pytałem skad sprowadziony i jak powiedziałem ze z Francji to od razu powiedział ze do skrzyni BP ale ceny aktualnie nie znam jak zmienie przed sezonem wiosennym to napisze.

Opublikowano (edytowane)

MF 3080 miesiąc temu wymieniłem w skrzyni na fuchs agrifarm STOU MC 10W/40 cena 17 zł/l wcześniej miałem zalany  Castrol AGRI MP Plus 10W/40 co prawda jeździłem na nim 3 lata i było dobrze, wiem ze zalecają co dwa lata wymieniać ale myślę że mało kto się do tego stosuje bo koszty duże, tym bardziej że zrobiłem na nim dopiero 800 mth, w każdym razie po trzech latach na tym castrolu zaczęły oblatywać mi tarcze hamulcowe, po prostu się poodklejały okładziny, nie wiem może to nie wina oleju ale na wszelki wypadek zmieniłem na fuchsa, bo koszt wymiany tarcz spory.

​Tak ze koledzy to nie moja sprawa co kto sobie tam wleje ale ja bym się dwa razy zastanowił przed wlaniem jakiegoś taniego oleju bo ta oszczędność najczęściej wychodzi potem bokiem.

Edytowane przez waldi76
Opublikowano (edytowane)

MF 3080 miesiąc temu wymieniłem w skrzyni na fuchs agrifarm STOU MC 10W/40 cena 17 zł/l wcześniej miałem zalany  Castrol AGRI MP Plus 10W/40 co prawda jeździłem na nim 3 lata i było dobrze, wiem ze zalecają co dwa lata wymieniać ale myślę że mało kto się do tego stosuje bo koszty duże, tym bardziej że zrobiłem na nim dopiero 800 mth, w każdym razie po trzech latach na tym castrolu zaczęły oblatywać mi tarcze hamulcowe, po prostu się poodklejały okładziny, nie wiem może to nie wina oleju ale na wszelki wypadek zmieniłem na fuchsa, bo koszt wymiany tarcz spory.

​Tak ze koledzy to nie moja sprawa co kto sobie tam wleje ale ja bym się dwa razy zastanowił przed wlaniem jakiegoś taniego oleju bo ta oszczędność najczęściej wychodzi potem bokiem.

Castrol czy Fuchs to chyba dawno jedno... ja wlał najtańszy UTTO 10w40 z Jasola po 9zł/l Pojeździmy, zobaczymy... normy od MFa spełnia przynajmniej producent sie tym chwali

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Na pewno nie to samo castrol i fuchs nawet gołym okiem widać bo fuchs jest ciemniejszy, poza tym fuchs z oznaczeniem MC podobno ma właściwości jak syntetyk.

Opublikowano

Ja już 2 wymiany po 1000mth robiłem i zaraz czeka mnie trzecia lałem AGRO 10W40 z orlenu a ostatnio AGROL U 10W40 i żadnych problemów nie ma zasada prosta nie mieszać z wynalazkami sąsiada i nic w skrzyni nie pada

Opublikowano

No i tyle w temacie.. patrzeć co sie robi i nie mieszać z glutem. A czy olej ciemniejszy czy jaśniejszy.... daj se spokoj z takimi argumentami, bo to poziom przedszkola. Olej ma spełniac norme i koniec

Opublikowano (edytowane)

Na przedszkolu to ty chyba zakończyłeś edukację, czytaj ze zrozumieniem co napisałem. Jak już wspomniałem niech każdy robi jak uważa, chcesz lać tani badziew to lej Twoja sprawa, ja tam wiem że dobry olej to podstawa, norma to nie wszystko słabej jakości oleje szybko się starzeją i tracą swoje właściwości w niskich i wysokich temperaturach, a chyba o to w dobrym oleju chodzi aby zapewniał dobre smarowanie przy -20 i +40 przez cały okres od wymiany do wymiany, ale cóż są tacy co żadne argumenty do nich nie docierają tylko cena, do czasu, a potem wypisują że badziewne te fergusony że skrzynie słabe, szkoda moich nerwów. 

Edytowane przez waldi76
Opublikowano (edytowane)

tylko że to Tobie tarcze się rozlatuja z jakiegoś powodu... ja leje najtańszy UTTO jaki dostałem i mam święty spokój. Tarcze hamulcowe i speedshift wyglądaja jak nowe a gruchot ma 28 lat.

Kolega Sznajdik leje Orlen i też nie narzeka... Ty cudujesz, kombinujesz a efekty masz w swojej skrzyni... bym się nie ździwił jakby to te twoje ekstra uszlachetniacze narobiły tego cyrku... 20-25 lat temu kiedy te tarcze robili nie było takich cudów w olejach i wszystko działało...  a ze starego sprzeu teraz już i tak nowego nie zrobisz choby litr oleju 30zł kosztował

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Wszystko do czasu, jak ci się zacznie sypać to zobaczysz jakie są ceny części do skrzyni o robociźnie nie wspominając, a tarcze hamulcowe to tutaj najmniejszy problem kupiłem, sam wymieniłem w zimie, chodzi i będzie chodził lata a ty sobie lej nawet z frytkownicy, ale przynajmniej nie próbuj wmawiać ludziom że najtańszy polski badziew jest lepszy od fuchsa którego zaleca producent.

W latach 90-tych jak myśleliśmy o przystąpieniu do UE to wszyscy mówili ze jesteśmy zapóźnieni do zachodu o jakieś 40 lat, teraz mogę cie zapewnić że to zapóźnienie ciągle wynosi co najmniej ze 20 lat, w Polsce ciągle żaden zakład nie jest w stanie wyprodukować skrzyni biegów o takim zaawansowaniu technicznym jak w tych starych fergusonach serii 3000 a ty próbujesz wszystkim wmówić że że polskie oleje są do tych skrzyń lepsze niż zachodnie, jak już sobie takim zalałeś to przynajmniej byś siedział cicho i nie wprowadzał ludzi w błąd, jeszcze bym nic nie mówił jakbyś wlał orlenowski UTTO albo STOU orlen to duża firma mają kasę na badania to może i nie są te oleje takie złe. 

Opublikowano

Oleje fuscha to jedne z najlepszych produktów  ,fusch ma swoje laboratoria ,mało znana marka u nas a więc i nie podrabiana ,oleje Mobil delvac ,castrol to najczesciej podrabiane marki olejów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v