Isebixon

Rozmiar opon do MTZ

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Isebixon    0

Witam wszystkich bardzo serdecznie!

Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy ;)

Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. Czy gdy z tyłu będą 16.9 a z przodu 12.4 to napęd będzie się zgrywał?

Proszę o porady i uwagi.

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Z tego co pamiętam tak tylko przód zamiennie 12,4-20 a tył 16,9r38 albo 320/85-20 i 16,9r38 albo 360/70r20 i 16,9r38

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2358

aj jest obszermy temat na temat opon do mtz. kwestia tego co ma być przy 15.5 jest rozległa bo oryginalnie sa 11.2 r20 ale to jest zle zestawienie. idealnie pasuja tu opony 12.4r20


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397
Dnia 8.03.2022 o 17:32, Isebixon napisał:

a gdy z tyłu są 15.5 to z przodu jakie muszą być ?

 

Oryginalnie właśnie przód 11,2-20 a tył 15,5r38 miałem w mtz z małą kabiną i się ładnie zgrywało 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Nie pisz bzdur, to się w ogóle nie zgrywa. Miałem to zestawienie i jest to dramat.

 Do 15.5 r38  zastosuj 12.4 r20, 320/80r20 lub 320/85r20 

 


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397
1 godzinę temu, Lukasz3991 napisał:

Nie pisz bzdur, to się w ogóle nie zgrywa. Miałem to zestawienie i jest to dramat.

 Do 15.5 r38  zastosuj 12.4 r20, 320/80r20 lub 320/85r20 

 

Miałem oryginalne opony i się zgrywało 11,2-20 i 15,5r38

W okolicy tak samo . Jedynie jeden nowszy był i to turbo na szerszych z przodu a tył16,9 r 38 .

Może Masz zjechane przody a tył nowy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Nie mam nic zjechane. Zestawienie opon 15.5r38 i 11.2r20 występuje ze względu na sposób działania "automatycznego" dołączania przedniego napędu. Jest to oryginalne zestawienie, ale w ogóle się nie zgrywa. Ogólnie nie będę się produkował bo temat na forum jest już dość obszernie wyjaśniony. Zapewne zauważyłeś jak Twój ciągnik na tych opon zostawiał ślady przy skręcaniu  - tak mój też tak robił. Do tego stopnia mnie to drażniło że zgłębiłem temat, przeliczyłem i teraz skręca normalnie. Nie był to odosobniony przypadek. Szkoda kupować 11.2r20. Kasa w błoto.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

No nie bardzo zauważyłem- a napęd na stałe był środkowa pozycja nie działała- dołączanie do przodu , wyłączanie 4x4 było .

Tylko Musisz przyznać że jak teraz przód przy skręcaniu równo idzie i lepiej skręca to przy jeździe na wprost przód szybciej się kręci i wtedy zostawia ślad .

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Nigdzie mi przód szybciej nie idzie niż powinien. Teraz idzie razem z tyłem. Wcześniej szedł wolniej od tyłu i temu ryło. W sumie szkoda czasu na dyskuskusję.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

😄, to pomogę przy jeździe na wprost koła  równomiernie jadą , a przy skręcaniu przednia oś/most robi większy łuk niż tył przez co gorzej skręca bo tył szybciej idzie i pcha prosto a przód nie nadąża ciągnąć w tę stronę co skręca .

A gdy przód przy jeździe na wprost szybciej się kręci niż tył to w zakręt pomaga bo wtedy większy łuk przednich kół zdąża uciągnąć .

 

Popatrz w jakiejś kubocie zrobili specjalnie do tego tylko na przedni most przyśpieszacz przy jeździe na wprost równo koła jadą a przy skręcie przyśpieszają przednie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Nie muszę patrzeć. Wiem, że ciężko jest Ci pojąć iż to zestawienie oryginalne jest bez sensu. Weź ciągnik na lewarek zapnij napęd zobacz jaki jest stosunek obrotu koła przedniego do koła tylnego. Policz sobie później obwód koła, ale na podstawie promienia koła(wysokość od utwardzonego podłoża do środka piasty/osi), a następnie pochwal się jaki jest stosunek ten z lewarka oraz ten z obwodu kół. Uświadomię Cie, są to całkiem inne wartości. Podejmujesz temat nie sprawdzając realnych wartości na ciągniku tylko opierasz się na tym co w kubocie zrobili. 

Tłumaczę Ci, że w mtz przód już w fabryce wolniej jechał po to żeby przystawka na automacie działała, a ty mi wmawiasz że jest dobrze. Wedle ogólnych zasad w ciągnikach przód ma iść przynajmniej równo lub nawet do 4% szybciej(któryś jd miał nawet 5%). W mtz jest na odwrót czy ŹLE i to tylko przez ten automat w przystawce który prawie nie jest używa bo jeździ sięna stałym. 

Czy miałeś chociaż u siebie możliwość porównania 11.2x20 i 320 85 20 lub 12.4x20  Ja miałem i wiem jak to się zachowuje. 

Jeśli dalej nie trafiają do Ciebie fakty poparte wyliczeniami i to nie tylko moimi to chociaż nie pisz bzdur że 11.2x20 są lux do 15.5x38 bo tyle z tego pożytku co z kobiety posiadającej penisa.

 

Jest temat o oponach do mtz poczytaj sobie tam do jakich ludzie doszli wniosków i przemyśl to i sprawdź.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Nie miałem możliwości i nie porównywałem innych opon na przód niż takie jak były , mtz sprzedałem dawno ... ale jak pamiętam na fabrycznym ogumieniu dobrze się zgrywał napęd przód nie był pchany przez tył .

Nie muszę podnosić na lewarku bo wiem że różne obwody i prędkości , ale Ty weź policz obroty kół w czasie jazdy na wprost i w czasie skręcania (zrób kółko/zawróć się ) .

W czasie skręcania przód jedzie po większym łuku tzn ma większy promień więc musi zrobić więcej obrotów względem tyłu .

Prawda na wiekszych kołach z przodu lepiej skręca bo przód idzie szybciej ale na prostym przód szybciej się kręci od tyłu no musi ślad zostawiać sprawdź to pogadamy .

Mam inny ciągnik to widać to jak starą ładowarkę przód sztywny tył skrętny , przy jeździe na wprost napędy się zgrywają , przy skręcaniu przód za wolno ( w ładowarce tył ) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Cieżko zgadnąć  , ale coś koło 7,5 ale to trzeba by dobrze policzyć  , 

Pewnie ciężko znaleźć większą średnicę niż 38 a przodu wtedy nie ruszać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BiniekD1    2

Mam z przodu 11,2 20 to jakie na tył wąskie dobre będą?a mam też stare przednie opony 8,3 20 do nich by nie pasowały te 11,2 38 albo 12,4 38

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

@sebe1033 Piszę Ci jak wół, że skoro przód jest za wolny na prostym to tym bardziej na zakrętach zjawisko się potęguje więc skoro zmienia się opony na takie które podczas jazdy na wprost idą idealnie z tyłem lub o ten 1 procent szybciej to automatycznie niwelujesz zjawisko podczas zakrętów - takie proste a takie trudne... . Wiem jakie są łuki zarówno osi przedniej i tylnej, nie musisz mi tego na kurczowo tłumaczyć.

Ale powiem tak, Twoja racja mój spokój. Pozdrawiam.

22 godziny temu, BiniekD1 napisał:

Mam z przodu 11,2 20 to jakie na tył wąskie dobre będą?a mam też stare przednie opony 8,3 20 do nich by nie pasowały te 11,2 38 albo 12,4 38

Podaj wysokość tych opon 8,3 które masz. Zmierz je dość dokładnie. Daj też link albo dowiedz się dokładnie jaką wysokość mają te które chcesz kupić. Wtedy można to policzyć.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397
5 minut temu, Lukasz3991 napisał:

Piszę Ci jak wół, że skoro przód jest za wolny na prostym to tym bardziej na zakrętach zjawisko się potęguje więc skoro zmienia się opony na takie które podczas jazdy na wprost idą idealnie z tyłem lub o ten 1 procent szybciej to automatycznie niwelujesz zjawisko podczas zakrętów

Na oko to więcej niż 1 % , ze średnicy to już 5 % przy zmianie z 11,2 na 12,4 , a z obrotów to może i 10 % nie wiem , tak to nie umiem policzyć . Jak mówiłem miałem mtz na tych oponach fabrycznych z małą kabiną zgrywało się  ładnie ale go dawno nie mam , teraz mam inny ciągnik i przy jeździe na wprost koła równo idą nie ma śladu że hamuje czy ciągnie przód , ale już przy ostrym skręcaniu przód za wolny jest . To nie wiem co Ty za mtz Masz albo co tam pozmieniali że na prosto jadąc przód za wolno .

 

A koła średnicę to Możesz policzyć tak 8,3-20 to jest wysokość boku opony jak nie podana 85 % szerokości , czyli 8,3 x 0.85 = 7,05  to x 2 (dół i góra opony ) =14,11

do tego felga  czyli 14,11 + 20 = 34,11 cal wysokości albo średnicy , x2,54 (z cala na cm )   daje 86,63 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bubek25    0

Witam to wkoncu jakie opony do tego ruska założyć?🤣 Bo serio nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
k120    0

Ja mam w mtz 52 13.6 r38 tył a przód 8.3 R20 i za bardzo się nie zgrywa

Nie mogłem dostać kiedyś opon bo w katalogu wychodzi przód 8.00xr20 a tył 13.6xr38 ale ciężko znaleśc te przednie a zwłaszcza jakiś zamiennik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj