chrap17

Massey Ferguson 6140 Dynashift problem z polbiegami

Polecane posty

chrap17    1

Witam.

Ciagnik MF 6140 Dynashif(ABCD)  1997r

Mam takie pytanko. Moze ktos z was sie juz z czym takim borykał. Mianowicie znikl mi polbieg A. Na desce widac ze sie przelacza dziala wszystko. Lecz po przelaczeniu na A ciagnik jest szybszy niz na B( po mojemu przelacza sie wtedy na D ale tylko mechanicznie) na wyswietlaczu jest caly czas A.  Co moze byc przyczyna takiej usterki? Przyklejona tarcza dynashift czy raczej sterownik skrzyni? Podpowie chociaz ktos cos? Co kolwiek. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105

Z tego co się orientuję to polbieg D jest tak jakby polbiegiem mechanicznym. Nie potrzeba ciśnienia do jego załączenia. Przynajmniej ja to tak rozumiem. 

 

U mnie występował podobny problem ale już nie pamiętam konkretnie. W każdym razie przyczyna była pęknięta cewka elektrozaworu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chrap17    1

O juz chociaz wiem gdzie co kolwiek szukac. A nie orientujesz sie czy kazda polowka ma swoja cewke. Czy jak to dziala. Bo po prawej stronie ciagnika jest tylko ten rzad cewek ale one sa za co inne.( hamulec wom . Wom . Naped . Blokada. Zolw zajac. ) A gdzie sa te od dynashif? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Półbieg A elektrozawór 1 jest włączony

Pólbieg B elektrozawór 1 oraz 2

Półbieg C elektrozawór 2 włączony

Półbieg D oba elektrozawory wyłączone

Musisz szukać napięcia na cewkach bo ewidentnie elektrozawór 1 nie działa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil800    137

Z prawej strony za schodkami jest taka "kostka" i w niej 2 elektrozawory. To sa do dynashiftu. Sprawdz kabelki przy samej kostce ktora podlaczona jest do elektrozaworu bo u mnie byl odlamany przy samej kosteczce, wydawalo sie ze jest git a jak sie go palcem dotknęło to okazalo sie, ze odlamany i tez swirowal, tylko u mnie nie bylo po prostu C. U mnie w 81 ale w 61 pewnie tez sa w tym samym miejscu

Edytowano przez kamil800

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105
1 godzinę temu, chrap17 napisał:

O juz chociaz wiem gdzie co kolwiek szukac. A nie orientujesz sie czy kazda polowka ma swoja cewke. Czy jak to dziala. Bo po prawej stronie ciagnika jest tylko ten rzad cewek ale one sa za co inne.( hamulec wom . Wom . Naped . Blokada. Zolw zajac. ) A gdzie sa te od dynashif? 

Koledzy już opisali co gdzie szukać

 

Powodzenia 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chrap17    1

Okey dziekuje wam za odpowiedzi. Jutro to zbadam miernikiem. Sa wlasnie tam 2 elektrozawory. 1 patrzy do gory a drugi w dół.  Dam znac jak przebiega naprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chrap17    1

A wiec tak. Wszystko posprawdzane. Cewki dzalaja. Ale jest cos takiego ze na polbiegu A pokazuje sie napiecie na 2cewce tylko 1.3v. A na innych polbiegach jest normalnie w granicach 12v. Wiec wina jest elektryczna. Przelacznik napewno dziala bo go zmierzylem. Musze szukac dalej. Ale juz wiem gdze.. pewnie sterownik szwankuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Witam. Podesłalby ktoś zdjęcie gdzie zamontować linkę od hamulca recznego? Albo jakoś logicznie podpowiedział gdzie ja zaczepić?
    • Przez Kawid
      Witam mam problem z dynashift w MF 3075 ponieważ sam przełącza tryby A, B ,C ,D podczas jazdy lecz gdy włączam światła wszystko się uspokaja
    • Przez Ajaa
      Witam mam pytanie podejdzie mi silnik z Massey Ferguson 690t do Massey Ferguson 3065?
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Diabel1
      Witam mam problem ze sprzęgłem w moim maseyu. Jak się olej zrobi ciepły sprzęgło zaczyna nierówno brać to znaczy na wolnych obrotach robi się problem z ruszeniem. Zdarza się że pedał sorzęgła zwolnisz a ciągnik nadal stoi.Słabnie taż wspomaganie. Myślałem że to pompa,wymieniłem pompe, filtry , olej , i było troszke lepiej przez dwa dni i sytuacia wróciła.prosze o jakieś rady , wskazówki co robić.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj