Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
sawin698    2

Pompa wygląda faktycznie na zbliżoną do orginału. Ja u siebie na jesieni wymieniłem orbitrol na chiński zamiennik bo mocno przeciekał. Muszę orginalnego danfossa podrzucić gdzies na regenerację. Ale nawet to nie wpływa na jakość wspomagania. Idąc drogą eliminacji to byłbym za sugestią kolegi akmaly i rozebrał siłownik, sprawdził uszczelnienia. Za wiele możliwości już tu raczej nie zostało i sprawdzając już tyle rzeczy to może warto ruszyć siłownik....

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0

No ja też chyba danfossa oddam do regeneracji, bo też mam chińskie gó*no założone ;) zrobię chyba z tym siłownikiem, koszt nie duży, roboty też dużo nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak masz pompę że zbiornikiem razem to między zbiornikiem, a pompą jest zawór do.regulacji ciśnienia zaraz ci podeślę ss jak uregulować 

Nie ważne, ciśnienie masz dobre 112kg/cm2 ma być.  Nic nie reguluj. Sprawdź chłodnice oleju to raz (omiń ją na chwilę), rozbierz te siłowniki i sprawdź. Ogólnie to dobrze żebyś miał czym zacząć od podstaw czyli wydatek pompy itd. Bo tak to szukanie  albo zaprowadz do fachowca i on ci to w chwilę sprawdzi i zrobi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Maroo1991    0

A jak sprawdzić ten wydatek? Problem w tym że właśnie blisko takiego fachowca nie mam... Są jacyś mechanicy samochodowi, ale to raczej typu starą część wyjąć, wsadzić nową i tyle... Ogólnie orbitrol strasznie buczy, syczy, czasami kwiczy, dziwne dźwięki w ogóle wydaje... Kosztował 280 zł, więc nie zdziwił bym się gdyby on dawał popalić... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Omiń na krótko chłodnice oleju i sprawdź, potem siłowniki, nwm podmień orbitrole, ciezko mi cokolwiek doradzic, nie widze na zywo, nwm co i jak sprawdzasz., tu jest problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    70

Żeby sprawdzić wydatek pompy potrzebny jest specjalny tester który mierzy przepływ i ciśnienie zarazem. Może być tak że przy ciśnieniu 120 bar wydatek pompy spadnie do zera. Jeżeli masz możliwość to zastąp orbitrol zwykłym rozdzielaczem. Jeśli wcześniej wspomaganie działało, a po wymianie pompy i orbitrola przestało działać to raczej nie jest to wina siłownika...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mierzy przepływ, ciśnienie, temperaturę, i przepływ pod obciążeniem które ty nadajesz dokręcając kureczek :D Można fajnie się poznęcać nad pompą hhaha żart :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    70
Napisano (edytowany)

http://pompyhydrauliczne.net/pl/p/Tester-Webtec-RFIK-120-urzadzenie-diagnostyczne-Webtec-RFIK-120-do-sprawdzania-pomp-i-silnikow-hydraulicznych-oraz-elementow-Hydrauliki-Silowej-/4015

Urządzenie super, ale wydatek kosmiczny. Może jakiś zakład hydrauliki w okolicy posiada taki sprzęt i może sprawdzić tą pompę....

Ewentualnie można podłączyć bezpośrednio pompę po jeden z przewodów od siłownika z pominięciem orbitrola. Jeżeli po zakręceniu rozrusznikiem siłownik zacznie się wysuwać to znaczy że coś nie tak z orbitrolem...

Edytowano przez peewee1984

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taki sprzęt to podstawa w diagnostyce i naprawach maszyn itd. I na dobra sprawę taki sprzęt powinien posiadać każdy AGRO warsztat/mechanik.. Ale wiadomo jak jest 😊

3 godziny temu, peewee1984 napisał:

Ewentualnie można podłączyć bezpośrednio pompę po jeden z przewodów od siłownika z pominięciem orbitrola. Jeżeli po zakręceniu rozrusznikiem siłownik zacznie się wysuwać to znaczy że coś nie tak z orbitrolem...

Łał 😁 

Pozdrawiam 😊

 

Dnia 4.03.2022 o 20:53, Maroo1991 napisał:

Niby pasuje do Ursusów 4 cyl 

1662243M91 po numerach coś takiego... Ciśnienie robi 110 barów, wydaje mi się że mało, że takie 120 140 było by Oki... 

Też tak kiedyś myślałem, że pasuje .

Tzn może i pasuje, ale.. o ile się nie mylę to pompy mf i ursus mają odwrotne kierunki obrotów. 

Nie mam pewności czy to się tyczy wszystkich. Mam w sumie jedno swoje doświadczenie kiedy to raz przez małe problemy i komplikacje z dostępnością pompy do mf698, wymyśliłem sobie że przecież pompa od Ursusa 4cyl na MFie będzie pasować i to taniej nawet będzie. I przez moje głupie nie dopatrzenie okazalo sie ze mają inne kierunki obrotów i c*** strzelił cały mój misterny plan 😁😁 i takim sposobem zarobiłem z naprawy kilka stów mniej, moj blad ja place nie klient 😅😁

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0
14 godzin temu, Agrorozkminiacz napisał:

Taki sprzęt to podstawa w diagnostyce i naprawach maszyn itd. I na dobra sprawę taki sprzęt powinien posiadać każdy AGRO warsztat/mechanik.. Ale wiadomo jak jest 😊

Łał 😁 

Pozdrawiam 😊

 

Też tak kiedyś myślałem, że pasuje .

Tzn może i pasuje, ale.. o ile się nie mylę to pompy mf i ursus mają odwrotne kierunki obrotów. 

Nie mam pewności czy to się tyczy wszystkich. Mam w sumie jedno swoje doświadczenie kiedy to raz przez małe problemy i komplikacje z dostępnością pompy do mf698, wymyśliłem sobie że przecież pompa od Ursusa 4cyl na MFie będzie pasować i to taniej nawet będzie. I przez moje głupie nie dopatrzenie okazalo sie ze mają inne kierunki obrotów i c*** strzelił cały mój misterny plan 😁😁 i takim sposobem zarobiłem z naprawy kilka stów mniej, moj blad ja place nie klient 😅😁

No dobrze, ale ja podłączyłem taką że niby pasuje od Ursusa, podpiąłem wszystko działa, ciśnienie robi tak jak napisałem 110... Orbitrol wydaje kurde dźwięki jak by miał za chwilę ducha wyzionąć. Gość chce sprzedać za 250 zł orbitrol który kupił i niby nie do tego ciągnika. Już sam nie wiem czy grzebać i sprawdzać po kolei czy kupić nowy orbitrol i założyć i wtedy się zastanawiać dalej jak coś nie będzie tak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    70

Podczas pomiaru ciśnienia wpinales manometr przez trójnik do przewodu od siłownika? Załóż ten stary orbitrol i sprawdź ciśnienie jakie będzie. Jak podniesiesz przód lekko do góry i skręcisz na maksa kołami to kierownica staje czy dalej się obraca?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0
31 minut temu, peewee1984 napisał:

Podczas pomiaru ciśnienia wpinales manometr przez trójnik do przewodu od siłownika? Załóż ten stary orbitrol i sprawdź ciśnienie jakie będzie. Jak podniesiesz przód lekko do góry i skręcisz na maksa kołami to kierownica staje czy dalej się obraca?

 

Bardzo mocna trzeba ją ciągnąć i obraca się bardzo powoli 

Stary orbitrol jest tak rozchechłany że nie ma sensu go zakładać, tym frezem co kierownica w niego wchodzi to kręci się palcami. Szkoda że nie mogę wziąć od kogoś kurde i podmienić żeby sprawdzić... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    538

Sprawdź dokładnie kierunki obrotów tej pompy i starej. Ursus 4512 itp. mają odwrotne obroty niż Massey, jeśli dobrze pamiętam. Pompa do MF 675 itp. ma ciśnienie robocze 175 bar, 3000 obr i wydatek 7.6 l

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    17

witam, nie wiem czy w mf 675 jest  taka sama pompa jak w mf 698T. Właśnie 698t wymieniałem pompę wspomaga bo stara szrot , po wymianie na nową kierownica nadal cieżko chodziła więc odpowietrzanie układu , ale skutek był mizerny. Nastepny krok pomiar ciśnienia bez ruszania kierownicą ok. ale przy próbie skrętu ciśnienie mocno spadało. Winny okazał się zawór w pompie w którym była założona bardzo miękka sprężyna. Po wymianie sprężyny ze starej oryginalnej pompy wszystko wróciło do normy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mdomagala23    5
Napisano (edytowany)
3 godziny temu, emilchaja napisał:

witam, nie wiem czy w mf 675 jest  taka sama pompa jak w mf 698T. Właśnie 698t wymieniałem pompę wspomaga bo stara szrot , po wymianie na nową kierownica nadal cieżko chodziła więc odpowietrzanie układu , ale skutek był mizerny. Nastepny krok pomiar ciśnienia bez ruszania kierownicą ok. ale przy próbie skrętu ciśnienie mocno spadało. Winny okazał się zawór w pompie w którym była założona bardzo miękka sprężyna. Po wymianie sprężyny ze starej oryginalnej pompy wszystko wróciło do normy.

Witam poprzedniedniego własciela mojego nowego nabytku!

Właśnie wczoraj skończyłem zakładać nowe uszczelnienia na przystawce mostu i prawej przedniej zwolnicy bo po skonczeniu prac polowych zaczął cieknąć :(

 

 

Edytowano przez mdomagala23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mdomagala23    5

Oprócz tych wycieków odpukac jest ok. Testowałem go w obrotowym kvernelandzie 3x 18 cali i idzie jak dzik. A kupiłeś coś już coś na miejsce ferdka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    17

Powiem Ci ze cieżko było, miał być mf6160 ale zniechęciła mnie masa elektroniki i mokre sprzęgło, potem padło na reno 106.54 ale nie było co wybrać. I kupiłem w końcu landini legend 105 całkowicie mechaniczny. Kupiony 3 tygodnie temu zobaczymy w polu czy zakup udany czy będzie płacz.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0
11 godzin temu, emilchaja napisał:

witam, nie wiem czy w mf 675 jest  taka sama pompa jak w mf 698T. Właśnie 698t wymieniałem pompę wspomaga bo stara szrot , po wymianie na nową kierownica nadal cieżko chodziła więc odpowietrzanie układu , ale skutek był mizerny. Nastepny krok pomiar ciśnienia bez ruszania kierownicą ok. ale przy próbie skrętu ciśnienie mocno spadało. Winny okazał się zawór w pompie w którym była założona bardzo miękka sprężyna. Po wymianie sprężyny ze starej oryginalnej pompy wszystko wróciło do normy.

Tylko w tej pompie co ja mam, to jedyna regulacja jest taka, że żeby coś wyregulować to trzeba odkręcać pompę bo ta śrubka ze sprężyną jest od strony silnika i nie ma tam dojścia... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0

Jeszcze jedno pytanie. Po może 10 minutach manewrowania z belką kiszonki chłodnica oleju dosyć ciepła, nawet bym powiedział że trochę bardzo ciepła... Jakieś pomysły? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0

Tak bo z przodu są 3, pierwsza od silnika jest od hydrauliki, druga mniejsza od wspomagania bo tak idą przewody od pompy i orbitrola, a trzecia od chłodzenia silnika :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mf25
      Witam mam problem z migającą kontrolką od ładowania , ładowanie na alternatorze (gruby kabel) 14.5V na akumulatorze 14.6 , a na kablu od kontrolki  ładowania skacze od 13 do 14V , i miga mi kontrolka na pulpicie , gdy włącze światła lub komputer od opryskiwacza to nie miga i trzyma na kablu od kontrolki ładowanie takie jak na grubym kablu czyli jak łądowanie na wlaczonych swiatlach ma 14.3V na grubym kablu to i na cieńkim tyle samo alternator nowy ma z 2 miesiące
    • Przez emigrant_
      Witam,
      Temat chyba był już wielokrotnie wałkowany, ale wszystko to dość stare tematy. Wstyd się przyznać, ale olej od nowości w Ursusie 2812(1992 r.) nie był wymieniany, czyli 30 lat. Może raz na gwarancji. Wiadomo, fabrycznie tam został zalany Agrol U. Mimo tylu lat oleju nie ubyło ani grama i wizualnie olej wygląda jak fabrycznie nowy - jest przezroczysty i jasny. Co nie zmienia faktu olej raczej jest już zużyty z racji jego starości. Do tej pory w skrzyni ani tylnym moście nic się nie popsuło. Nie było żadnego remontu.
      Ponownie zastosować Agrol U, czy przejść na UTTO 10W-30 np. Orlen Platinum Agro UTTO 10W-30? W ogóle ktoś z Was wie jakie SAE ma Agrol U? Czemu producent(Lotos) o tym nie informuje? Jakaś wiedza tajemna tego Agrola U? Niektórzy sprzedawcy piszą, że to olej 80W, ale to nie jest informacja od źródła, bo źródło nie podaje takiej informacji.
      Ciągnik nie pracuje typowo rolniczo w polu, ale sporo jeździ na pełnym gazie(krajówki, itp.), także zimą w duże mrozy. Po tylu latach warto wymienić stary na nowy filtr hydrauliczny, czy wystarczy umyć stary?
      Apropo jeszcze oleju silnikowego. Był lany Turdus 15W-40 SHPD. Nie byłem z tego oleju zadowolony. Po roku mocno przepalony i mocno wodnisty. Od tego sezonu zmieniłem na Fuchsa Agrifarm mot 15W-40. Wymiana zawsze w maju. Za rok mam zamiar przejść na 10W-40 półsyntetyczny np. PLATINUM AGRO SUPREME 10W-40( https://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/PLATINUM_AGRO_SUPREME_10W-40.aspx ) z racji tego, że ciągnik pracuje także zimą. Wydaje mi się, że było błędem zalewanie go olejem z lepkością 15W-40, gdzie nawet w instrukcji obsługi jest napisane, że można do niego lać zimą 10W-30. Wiadomo, nikt już się nie bawi w oleje letnie i zimowe, ale wydaje mi się, że tutaj kompromisem będzie 10W-40. 
       
       
       
      Trochę o olejach już pisaliśmy tutaj, ale postanowiłem założyć swój temat, żeby nie zaśmiecać tamtego tematu, który de facto jest o olejach silnikowych -> 
       
    • Przez Bonex157
      Witam.
      W moim MF silnik Perkins 3p jest dość intensywnie odczuwalne drżenie skrzyni biegów. Dzieje się to na wolnych i wysokich obrotach, na wkręcaniu się na obroty ustaje, co to może być za przyczyna?
    • Przez Bonex157
      Cześć,
      Potrzebuje informacji na temat śrub mocowania koła zamachowego 3p, z tego co dowiedziałam sie to sruby 1/2 unf 20 a potrzebuje o 4-5 mm dłuższe, czy np od perkinsa 4 lub innego silnika pasowały by te śruby i były troszkę  dłuższe? Czy gdzie mozna indziej takie śruby znaleźć 
    • Przez Maroo1991
      Witam. Mam 4 wyjścia hydrauliczne (2 pary) i teraz podpinam przyczepkę z kiprem(siłownik jednostronnego działania) . Kipruje w pozycji kiedy pokrętło jest wkręcone. Kiper sam nie opada, czy za każdym razem muszę pokrętło rozkręcać? Czy poprostu ma być wkręcone a wajchą mam tak jak by puszczać olej? 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj