Polecane posty

Maroo1991    0

Witajcie koledzy. Pomóżcie bo już mnie k*rwica bierze. Wymieniony orbitrol, pompa wspomagania, łożyska w zwrotnicach, zero luzów... Jak stoję na betonie to nie ukręcę kierownicą nie wspomnę już jak wezmę belkę kiszonki to już w ogóle, ale jak delikatnie ulżę turem przód, dosłownie delikatnie to kręci się jak w samochodzie lekko. Co to może być? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    538

Siłownik do sprawdzenia. Nie masz luzów na tym wałku co przez wspornik przechodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0
3 minuty temu, akmaly napisał:

Siłownik do sprawdzenia. Nie masz luzów na tym wałku co przez wspornik przechodzi?

Nie rozumiem o jakim wsporniku mówisz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Maroo1991    0
1 godzinę temu, akmaly napisał:

Nr 5 na schemacie:

Korbanek-MF-898366M2-Zabezpieczenie-silownika-wspomagania-kierownicy-schemat.jpg

Nie ma czegoś takiego bo jest z napędem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek3773    224

Przewód na silowniku odkręc manometr i sprawdz ciśnienie przy skręcie

.. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    538

Tu trzeba zrobić pełną diagnostykę, tzn:

- ciśnienie pompy

- ciśnienie za orbitrolem - można wpiąć się w przewód pomiędzy siłownikiem a orbitrolem.

Możliwe, że do regulacji orbitrol - czy po dodaniu gazu coś się zmienia, tzn lżej obracać kierownicą?

Jakim olejem zalany układ?

Nie ma wycieków na siłowniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0
7 godzin temu, akmaly napisał:

Tu trzeba zrobić pełną diagnostykę, tzn:

- ciśnienie pompy

- ciśnienie za orbitrolem - można wpiąć się w przewód pomiędzy siłownikiem a orbitrolem.

Możliwe, że do regulacji orbitrol - czy po dodaniu gazu coś się zmienia, tzn lżej obracać kierownicą?

Jakim olejem zalany układ?

Nie ma wycieków na siłowniku?

Nie ma przecieków na siłowniku. Po dodaniu gazu bez zmian, jak się ulży turem idzie lekko, jak opuszczę to zrobię może jeden obrót kierownicą i opór, więcej nie ukręcę. Zalany hipol atf ten czerwony, stan oleju jest, odpowietrzony też jest. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    70
Napisano (edytowany)

Tak jak kolega powyżej radzi, bez pomiarów ciśnienia ciężko będzie coś stwierdzić. Masz schemat tego układu? Pompa jest tylko do wspomagania czy jeszcze coś zasila? Pomiędzy pompa i orbitrolem nie ma żadnych zaworów? Raz miałem taki przypadek że był zawór przelewowy wmontowany i na nim gubiło ciśnienie, drugi przypadek  to uszkodzony był nowy orbitrol. W tym przypadku do sprawdzenia użyłem zwykłego rozdzielacza, podłączony zamiast orbitrola. Ten nowy orbitrol to oryginał czy jakiś zamiennik? Dobrze masz wszystko podłączone?

Edytowano przez peewee1984

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0
9 godzin temu, peewee1984 napisał:

Tak jak kolega powyżej radzi, bez pomiarów ciśnienia ciężko będzie coś stwierdzić. Masz schemat tego układu? Pompa jest tylko do wspomagania czy jeszcze coś zasila? Pomiędzy pompa i orbitrolem nie ma żadnych zaworów? Raz miałem taki przypadek że był zawór przelewowy wmontowany i na nim gubiło ciśnienie, drugi przypadek  to uszkodzony był nowy orbitrol. W tym przypadku do sprawdzenia użyłem zwykłego rozdzielacza, podłączony zamiast orbitrola. Ten nowy orbitrol to oryginał czy jakiś zamiennik? Dobrze masz wszystko podłączone?

Tak, wszystko jest dobrze podłączone, nawet założyłem stary orbitrol, ale na starym tak samo się dzieje, ktoś mi jeszcze doradził żeby sprawdzić filtr oleju w tej pompie, bo jest to pompa ze zbiorniczkiem tylko strikte do wspomagania, że może być filtr zasyfiony i dławi pompę, no sprawdzę to jeszcze, jak to nie pomoże to dorobię sobie zegar i sprawdzanie co dalej (nie mam zegaru ani za bardzo do kogo w okolicy podjechać) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawin698    2

Napisałeś na wstępie że pompa wspomagania wymieniona. To teraz pytanie wymieniłeś na nową czy na używkę? Bo jeśli nowa to nie ma sensu w niej grzebać. Jeśli używka to nie zaglądałeś do niej wogóle do zbiorniczka? Nie ma pewności czy nie taki sam złomek jaki posiadałeś wcześniej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0
2 godziny temu, sawin698 napisał:

Napisałeś na wstępie że pompa wspomagania wymieniona. To teraz pytanie wymieniłeś na nową czy na używkę? Bo jeśli nowa to nie ma sensu w niej grzebać. Jeśli używka to nie zaglądałeś do niej wogóle do zbiorniczka? Nie ma pewności czy nie taki sam złomek jaki posiadałeś wcześniej?

Pompa nowa zakładana, więc też nie chcę mi się wierzyć że filtr by się zapchał... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0
7 godzin temu, Agrorozkminiacz napisał:

suchy siłownik nie świadczy o tym że jest sprawny. Może mieć przecieki wewnętrzne

I myślisz że to mogło by być to? Ale jakoś by się to może inaczej objawiało? Może dało by się kierownicą ukręcić, a tutaj zrobi się pół obrotu i ni ch*ja dalej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    70

Jeśli siłownik by puszczał to kierownica by się kręciła a koła stały w miejscu. Jeśli nie idzie kierownicy obrócić to raczej orbitrol. Na zgaszonym ciągniku da się kręcić kierownica? Skręcają koła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0
1 godzinę temu, peewee1984 napisał:

Jeśli siłownik by puszczał to kierownica by się kręciła a koła stały w miejscu. Jeśli nie idzie kierownicy obrócić to raczej orbitrol. Na zgaszonym ciągniku da się kręcić kierownica? Skręcają koła?

No właśnie chyba nie skręcają. W sobotę będę wpinał manometr pod pompę żeby sprawdzić jakie robi ciśnienie, a później trójnik pod siłownik i zobaczę jakie ciśnienie idzie na siłownik. Jakie powinno być ciśnienie na pompie a jakie na siłowniku? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    70

Wartość ciśnienia powinna być gdzieś w serwisowce podana, zapewne coś w okolicach 150 bar. Wkręcenie manometru bezpośrednio w przewód od pompy może doprowadzić do jej uszkodzenia, najlepiej prze trójnik i jakiś zawór dławiący. Ciśnienie na siłownik będzie takie jakie ustawione jest na zaworze przelewowym orbitrola. Gdzieś czytałem że są orbitrole bez zaworu przelewowego, do działania wymagają dodatkowego zaworu zewnętrznego. Możliwe że tak jest u ciebie.,.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0

Ciśnienie 110 bar pokazuje. Dziś mierzyłem. I tak jak w temacie. Na betonie na pusto kręci się ciężko... Na trawie na pusto kręci się lekko. Tak ma być czy szukać dalej? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na betonie jak i na trawie powinieneś kręcić 1 palcem, nie ma to znaczenia..mam mf 690, ale uklad ten sam co u Ciebie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mdomagala23    5

Jak dodasz gazu to lżej masz na betonie? Jak jedziesz po szosie to lekko się skręca?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0
8 godzin temu, mdomagala23 napisał:

Jak dodasz gazu to lżej masz na betonie? Jak jedziesz po szosie to lekko się skręca?

Czy z gazem czy bez bez różnicy, na betonie jeśli cofam czy jadę do przodu najwolniej jak się da to kręci się normalnie. Ja już nie mam pomysłu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawin698    2

Nie jest ok. Mam ponad 10 lat 698 i bez obciążenia kręci się jednym palcem na wolnych obrotach. Mam  w nim tura dość sporego to bym się zapłakał gdyby było tak jak piszesz.... jeśli nie reaguje na dodanie gazu to tym bardziej oznacza że coś jest nie tak. Z czego założyłeś tą nową pompę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0
5 godzin temu, sawin698 napisał:

Nie jest ok. Mam ponad 10 lat 698 i bez obciążenia kręci się jednym palcem na wolnych obrotach. Mam  w nim tura dość sporego to bym się zapłakał gdyby było tak jak piszesz.... jeśli nie reaguje na dodanie gazu to tym bardziej oznacza że coś jest nie tak. Z czego założyłeś tą nową pompę?

Niby pasuje do Ursusów 4 cyl 

1662243M91 po numerach coś takiego... Ciśnienie robi 110 barów, wydaje mi się że mało, że takie 120 140 było by Oki... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez piomal1991
      Witam mam pytanie czy ktoś posiada taki model ciągnika od razu mówię nie jest to MF 255 tylko 250, oraz czy ma ktos katalog części lub instrukcję obsługi. Zależy mi na tym bardzo bo nigdzie nie mogę dostać owych papierów:( Jeśli macie ten model to napiszcie coś o nim
    • Przez mf25
      Witam mam problem z migającą kontrolką od ładowania , ładowanie na alternatorze (gruby kabel) 14.5V na akumulatorze 14.6 , a na kablu od kontrolki  ładowania skacze od 13 do 14V , i miga mi kontrolka na pulpicie , gdy włącze światła lub komputer od opryskiwacza to nie miga i trzyma na kablu od kontrolki ładowanie takie jak na grubym kablu czyli jak łądowanie na wlaczonych swiatlach ma 14.3V na grubym kablu to i na cieńkim tyle samo alternator nowy ma z 2 miesiące
    • Przez emigrant_
      Witam,
      Temat chyba był już wielokrotnie wałkowany, ale wszystko to dość stare tematy. Wstyd się przyznać, ale olej od nowości w Ursusie 2812(1992 r.) nie był wymieniany, czyli 30 lat. Może raz na gwarancji. Wiadomo, fabrycznie tam został zalany Agrol U. Mimo tylu lat oleju nie ubyło ani grama i wizualnie olej wygląda jak fabrycznie nowy - jest przezroczysty i jasny. Co nie zmienia faktu olej raczej jest już zużyty z racji jego starości. Do tej pory w skrzyni ani tylnym moście nic się nie popsuło. Nie było żadnego remontu.
      Ponownie zastosować Agrol U, czy przejść na UTTO 10W-30 np. Orlen Platinum Agro UTTO 10W-30? W ogóle ktoś z Was wie jakie SAE ma Agrol U? Czemu producent(Lotos) o tym nie informuje? Jakaś wiedza tajemna tego Agrola U? Niektórzy sprzedawcy piszą, że to olej 80W, ale to nie jest informacja od źródła, bo źródło nie podaje takiej informacji.
      Ciągnik nie pracuje typowo rolniczo w polu, ale sporo jeździ na pełnym gazie(krajówki, itp.), także zimą w duże mrozy. Po tylu latach warto wymienić stary na nowy filtr hydrauliczny, czy wystarczy umyć stary?
      Apropo jeszcze oleju silnikowego. Był lany Turdus 15W-40 SHPD. Nie byłem z tego oleju zadowolony. Po roku mocno przepalony i mocno wodnisty. Od tego sezonu zmieniłem na Fuchsa Agrifarm mot 15W-40. Wymiana zawsze w maju. Za rok mam zamiar przejść na 10W-40 półsyntetyczny np. PLATINUM AGRO SUPREME 10W-40( https://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/PLATINUM_AGRO_SUPREME_10W-40.aspx ) z racji tego, że ciągnik pracuje także zimą. Wydaje mi się, że było błędem zalewanie go olejem z lepkością 15W-40, gdzie nawet w instrukcji obsługi jest napisane, że można do niego lać zimą 10W-30. Wiadomo, nikt już się nie bawi w oleje letnie i zimowe, ale wydaje mi się, że tutaj kompromisem będzie 10W-40. 
       
       
       
      Trochę o olejach już pisaliśmy tutaj, ale postanowiłem założyć swój temat, żeby nie zaśmiecać tamtego tematu, który de facto jest o olejach silnikowych -> 
       
    • Przez Bonex157
      Witam.
      W moim MF silnik Perkins 3p jest dość intensywnie odczuwalne drżenie skrzyni biegów. Dzieje się to na wolnych i wysokich obrotach, na wkręcaniu się na obroty ustaje, co to może być za przyczyna?
    • Przez Bonex157
      Cześć,
      Potrzebuje informacji na temat śrub mocowania koła zamachowego 3p, z tego co dowiedziałam sie to sruby 1/2 unf 20 a potrzebuje o 4-5 mm dłuższe, czy np od perkinsa 4 lub innego silnika pasowały by te śruby i były troszkę  dłuższe? Czy gdzie mozna indziej takie śruby znaleźć 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj