Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
sawin698    7

Pompa wygląda faktycznie na zbliżoną do orginału. Ja u siebie na jesieni wymieniłem orbitrol na chiński zamiennik bo mocno przeciekał. Muszę orginalnego danfossa podrzucić gdzies na regenerację. Ale nawet to nie wpływa na jakość wspomagania. Idąc drogą eliminacji to byłbym za sugestią kolegi akmaly i rozebrał siłownik, sprawdził uszczelnienia. Za wiele możliwości już tu raczej nie zostało i sprawdzając już tyle rzeczy to może warto ruszyć siłownik....

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0

No ja też chyba danfossa oddam do regeneracji, bo też mam chińskie gó*no założone ;) zrobię chyba z tym siłownikiem, koszt nie duży, roboty też dużo nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak masz pompę że zbiornikiem razem to między zbiornikiem, a pompą jest zawór do.regulacji ciśnienia zaraz ci podeślę ss jak uregulować 

Nie ważne, ciśnienie masz dobre 112kg/cm2 ma być.  Nic nie reguluj. Sprawdź chłodnice oleju to raz (omiń ją na chwilę), rozbierz te siłowniki i sprawdź. Ogólnie to dobrze żebyś miał czym zacząć od podstaw czyli wydatek pompy itd. Bo tak to szukanie  albo zaprowadz do fachowca i on ci to w chwilę sprawdzi i zrobi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0

A jak sprawdzić ten wydatek? Problem w tym że właśnie blisko takiego fachowca nie mam... Są jacyś mechanicy samochodowi, ale to raczej typu starą część wyjąć, wsadzić nową i tyle... Ogólnie orbitrol strasznie buczy, syczy, czasami kwiczy, dziwne dźwięki w ogóle wydaje... Kosztował 280 zł, więc nie zdziwił bym się gdyby on dawał popalić... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Omiń na krótko chłodnice oleju i sprawdź, potem siłowniki, nwm podmień orbitrole, ciezko mi cokolwiek doradzic, nie widze na zywo, nwm co i jak sprawdzasz., tu jest problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

Żeby sprawdzić wydatek pompy potrzebny jest specjalny tester który mierzy przepływ i ciśnienie zarazem. Może być tak że przy ciśnieniu 120 bar wydatek pompy spadnie do zera. Jeżeli masz możliwość to zastąp orbitrol zwykłym rozdzielaczem. Jeśli wcześniej wspomaganie działało, a po wymianie pompy i orbitrola przestało działać to raczej nie jest to wina siłownika...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mierzy przepływ, ciśnienie, temperaturę, i przepływ pod obciążeniem które ty nadajesz dokręcając kureczek :D Można fajnie się poznęcać nad pompą hhaha żart :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

http://pompyhydrauliczne.net/pl/p/Tester-Webtec-RFIK-120-urzadzenie-diagnostyczne-Webtec-RFIK-120-do-sprawdzania-pomp-i-silnikow-hydraulicznych-oraz-elementow-Hydrauliki-Silowej-/4015

Urządzenie super, ale wydatek kosmiczny. Może jakiś zakład hydrauliki w okolicy posiada taki sprzęt i może sprawdzić tą pompę....

Ewentualnie można podłączyć bezpośrednio pompę po jeden z przewodów od siłownika z pominięciem orbitrola. Jeżeli po zakręceniu rozrusznikiem siłownik zacznie się wysuwać to znaczy że coś nie tak z orbitrolem...

Edytowano przez peewee1984

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taki sprzęt to podstawa w diagnostyce i naprawach maszyn itd. I na dobra sprawę taki sprzęt powinien posiadać każdy AGRO warsztat/mechanik.. Ale wiadomo jak jest 😊

3 godziny temu, peewee1984 napisał:

Ewentualnie można podłączyć bezpośrednio pompę po jeden z przewodów od siłownika z pominięciem orbitrola. Jeżeli po zakręceniu rozrusznikiem siłownik zacznie się wysuwać to znaczy że coś nie tak z orbitrolem...

Łał 😁 

Pozdrawiam 😊

 

Dnia 4.03.2022 o 20:53, Maroo1991 napisał:

Niby pasuje do Ursusów 4 cyl 

1662243M91 po numerach coś takiego... Ciśnienie robi 110 barów, wydaje mi się że mało, że takie 120 140 było by Oki... 

Też tak kiedyś myślałem, że pasuje .

Tzn może i pasuje, ale.. o ile się nie mylę to pompy mf i ursus mają odwrotne kierunki obrotów. 

Nie mam pewności czy to się tyczy wszystkich. Mam w sumie jedno swoje doświadczenie kiedy to raz przez małe problemy i komplikacje z dostępnością pompy do mf698, wymyśliłem sobie że przecież pompa od Ursusa 4cyl na MFie będzie pasować i to taniej nawet będzie. I przez moje głupie nie dopatrzenie okazalo sie ze mają inne kierunki obrotów i c*** strzelił cały mój misterny plan 😁😁 i takim sposobem zarobiłem z naprawy kilka stów mniej, moj blad ja place nie klient 😅😁

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0
14 godzin temu, Agrorozkminiacz napisał:

Taki sprzęt to podstawa w diagnostyce i naprawach maszyn itd. I na dobra sprawę taki sprzęt powinien posiadać każdy AGRO warsztat/mechanik.. Ale wiadomo jak jest 😊

Łał 😁 

Pozdrawiam 😊

 

Też tak kiedyś myślałem, że pasuje .

Tzn może i pasuje, ale.. o ile się nie mylę to pompy mf i ursus mają odwrotne kierunki obrotów. 

Nie mam pewności czy to się tyczy wszystkich. Mam w sumie jedno swoje doświadczenie kiedy to raz przez małe problemy i komplikacje z dostępnością pompy do mf698, wymyśliłem sobie że przecież pompa od Ursusa 4cyl na MFie będzie pasować i to taniej nawet będzie. I przez moje głupie nie dopatrzenie okazalo sie ze mają inne kierunki obrotów i c*** strzelił cały mój misterny plan 😁😁 i takim sposobem zarobiłem z naprawy kilka stów mniej, moj blad ja place nie klient 😅😁

No dobrze, ale ja podłączyłem taką że niby pasuje od Ursusa, podpiąłem wszystko działa, ciśnienie robi tak jak napisałem 110... Orbitrol wydaje kurde dźwięki jak by miał za chwilę ducha wyzionąć. Gość chce sprzedać za 250 zł orbitrol który kupił i niby nie do tego ciągnika. Już sam nie wiem czy grzebać i sprawdzać po kolei czy kupić nowy orbitrol i założyć i wtedy się zastanawiać dalej jak coś nie będzie tak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

Podczas pomiaru ciśnienia wpinales manometr przez trójnik do przewodu od siłownika? Załóż ten stary orbitrol i sprawdź ciśnienie jakie będzie. Jak podniesiesz przód lekko do góry i skręcisz na maksa kołami to kierownica staje czy dalej się obraca?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0
31 minut temu, peewee1984 napisał:

Podczas pomiaru ciśnienia wpinales manometr przez trójnik do przewodu od siłownika? Załóż ten stary orbitrol i sprawdź ciśnienie jakie będzie. Jak podniesiesz przód lekko do góry i skręcisz na maksa kołami to kierownica staje czy dalej się obraca?

 

Bardzo mocna trzeba ją ciągnąć i obraca się bardzo powoli 

Stary orbitrol jest tak rozchechłany że nie ma sensu go zakładać, tym frezem co kierownica w niego wchodzi to kręci się palcami. Szkoda że nie mogę wziąć od kogoś kurde i podmienić żeby sprawdzić... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Sprawdź dokładnie kierunki obrotów tej pompy i starej. Ursus 4512 itp. mają odwrotne obroty niż Massey, jeśli dobrze pamiętam. Pompa do MF 675 itp. ma ciśnienie robocze 175 bar, 3000 obr i wydatek 7.6 l

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    24

witam, nie wiem czy w mf 675 jest  taka sama pompa jak w mf 698T. Właśnie 698t wymieniałem pompę wspomaga bo stara szrot , po wymianie na nową kierownica nadal cieżko chodziła więc odpowietrzanie układu , ale skutek był mizerny. Nastepny krok pomiar ciśnienia bez ruszania kierownicą ok. ale przy próbie skrętu ciśnienie mocno spadało. Winny okazał się zawór w pompie w którym była założona bardzo miękka sprężyna. Po wymianie sprężyny ze starej oryginalnej pompy wszystko wróciło do normy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mdomagala23    5
3 godziny temu, emilchaja napisał:

witam, nie wiem czy w mf 675 jest  taka sama pompa jak w mf 698T. Właśnie 698t wymieniałem pompę wspomaga bo stara szrot , po wymianie na nową kierownica nadal cieżko chodziła więc odpowietrzanie układu , ale skutek był mizerny. Nastepny krok pomiar ciśnienia bez ruszania kierownicą ok. ale przy próbie skrętu ciśnienie mocno spadało. Winny okazał się zawór w pompie w którym była założona bardzo miękka sprężyna. Po wymianie sprężyny ze starej oryginalnej pompy wszystko wróciło do normy.

Witam poprzedniedniego własciela mojego nowego nabytku!

Właśnie wczoraj skończyłem zakładać nowe uszczelnienia na przystawce mostu i prawej przedniej zwolnicy bo po skonczeniu prac polowych zaczął cieknąć :(

 

 

Edytowano przez mdomagala23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mdomagala23    5

Oprócz tych wycieków odpukac jest ok. Testowałem go w obrotowym kvernelandzie 3x 18 cali i idzie jak dzik. A kupiłeś coś już coś na miejsce ferdka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    24

Powiem Ci ze cieżko było, miał być mf6160 ale zniechęciła mnie masa elektroniki i mokre sprzęgło, potem padło na reno 106.54 ale nie było co wybrać. I kupiłem w końcu landini legend 105 całkowicie mechaniczny. Kupiony 3 tygodnie temu zobaczymy w polu czy zakup udany czy będzie płacz.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0
11 godzin temu, emilchaja napisał:

witam, nie wiem czy w mf 675 jest  taka sama pompa jak w mf 698T. Właśnie 698t wymieniałem pompę wspomaga bo stara szrot , po wymianie na nową kierownica nadal cieżko chodziła więc odpowietrzanie układu , ale skutek był mizerny. Nastepny krok pomiar ciśnienia bez ruszania kierownicą ok. ale przy próbie skrętu ciśnienie mocno spadało. Winny okazał się zawór w pompie w którym była założona bardzo miękka sprężyna. Po wymianie sprężyny ze starej oryginalnej pompy wszystko wróciło do normy.

Tylko w tej pompie co ja mam, to jedyna regulacja jest taka, że żeby coś wyregulować to trzeba odkręcać pompę bo ta śrubka ze sprężyną jest od strony silnika i nie ma tam dojścia... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0

Jeszcze jedno pytanie. Po może 10 minutach manewrowania z belką kiszonki chłodnica oleju dosyć ciepła, nawet bym powiedział że trochę bardzo ciepła... Jakieś pomysły? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0

Tak bo z przodu są 3, pierwsza od silnika jest od hydrauliki, druga mniejsza od wspomagania bo tak idą przewody od pompy i orbitrola, a trzecia od chłodzenia silnika :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
    • Przez Piotrpiotrek89
      Cześć,
      Gdzie znajdę dane dot. Dmc przyczepy z hamulcem? Niestety wymagają tego przy rejestracji, a nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji. Z góry dziękuję.
    • Przez 35bogus
      Witam, 
      Potrzebuje ustawić pompę wtryskową w MF690 1983r. Odebrałem pompę i wtryski od fachowca. Chcę ustawić prawidłowo pompę wtryskową ale nie mam pewności czy dobrze się do tego zabieram. Zaraz po świętach chce to zrobić. 
      Od początku. Kręcę kołem zamachowym, pojawiają mi się dwa znaki jeden po drugim, wnioskuję że to moment wtrysku, dalej kręcę mam jedną kreskę podejrzewam GMP 1 tłoka. Cofam do tych pierwszych dwóch znaków ale nie wiem na który ustawić. Bo jak ustawiam na drugim to w pompie nie mogę ustawić znaku C na koniec segera. Pompa była u dobrego fachowca. Może ja na zły znak ustawiam. Proszę o poradę czy ustawiać na tym pierwszym z tych dwóch czy na dym drugim z tych dwóch. Będę wdzięczny za podpowiedź jak ustawić koło zamachowe żeby potem ustawić pompę.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj