Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Maroo1991    0

Witajcie koledzy. Pomóżcie bo już mnie k*rwica bierze. Wymieniony orbitrol, pompa wspomagania, łożyska w zwrotnicach, zero luzów... Jak stoję na betonie to nie ukręcę kierownicą nie wspomnę już jak wezmę belkę kiszonki to już w ogóle, ale jak delikatnie ulżę turem przód, dosłownie delikatnie to kręci się jak w samochodzie lekko. Co to może być? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Siłownik do sprawdzenia. Nie masz luzów na tym wałku co przez wspornik przechodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0
3 minuty temu, akmaly napisał:

Siłownik do sprawdzenia. Nie masz luzów na tym wałku co przez wspornik przechodzi?

Nie rozumiem o jakim wsporniku mówisz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0
1 godzinę temu, akmaly napisał:

Nr 5 na schemacie:

Korbanek-MF-898366M2-Zabezpieczenie-silownika-wspomagania-kierownicy-schemat.jpg

Nie ma czegoś takiego bo jest z napędem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Tu trzeba zrobić pełną diagnostykę, tzn:

- ciśnienie pompy

- ciśnienie za orbitrolem - można wpiąć się w przewód pomiędzy siłownikiem a orbitrolem.

Możliwe, że do regulacji orbitrol - czy po dodaniu gazu coś się zmienia, tzn lżej obracać kierownicą?

Jakim olejem zalany układ?

Nie ma wycieków na siłowniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0
7 godzin temu, akmaly napisał:

Tu trzeba zrobić pełną diagnostykę, tzn:

- ciśnienie pompy

- ciśnienie za orbitrolem - można wpiąć się w przewód pomiędzy siłownikiem a orbitrolem.

Możliwe, że do regulacji orbitrol - czy po dodaniu gazu coś się zmienia, tzn lżej obracać kierownicą?

Jakim olejem zalany układ?

Nie ma wycieków na siłowniku?

Nie ma przecieków na siłowniku. Po dodaniu gazu bez zmian, jak się ulży turem idzie lekko, jak opuszczę to zrobię może jeden obrót kierownicą i opór, więcej nie ukręcę. Zalany hipol atf ten czerwony, stan oleju jest, odpowietrzony też jest. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

Tak jak kolega powyżej radzi, bez pomiarów ciśnienia ciężko będzie coś stwierdzić. Masz schemat tego układu? Pompa jest tylko do wspomagania czy jeszcze coś zasila? Pomiędzy pompa i orbitrolem nie ma żadnych zaworów? Raz miałem taki przypadek że był zawór przelewowy wmontowany i na nim gubiło ciśnienie, drugi przypadek  to uszkodzony był nowy orbitrol. W tym przypadku do sprawdzenia użyłem zwykłego rozdzielacza, podłączony zamiast orbitrola. Ten nowy orbitrol to oryginał czy jakiś zamiennik? Dobrze masz wszystko podłączone?

Edytowano przez peewee1984

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0
9 godzin temu, peewee1984 napisał:

Tak jak kolega powyżej radzi, bez pomiarów ciśnienia ciężko będzie coś stwierdzić. Masz schemat tego układu? Pompa jest tylko do wspomagania czy jeszcze coś zasila? Pomiędzy pompa i orbitrolem nie ma żadnych zaworów? Raz miałem taki przypadek że był zawór przelewowy wmontowany i na nim gubiło ciśnienie, drugi przypadek  to uszkodzony był nowy orbitrol. W tym przypadku do sprawdzenia użyłem zwykłego rozdzielacza, podłączony zamiast orbitrola. Ten nowy orbitrol to oryginał czy jakiś zamiennik? Dobrze masz wszystko podłączone?

Tak, wszystko jest dobrze podłączone, nawet założyłem stary orbitrol, ale na starym tak samo się dzieje, ktoś mi jeszcze doradził żeby sprawdzić filtr oleju w tej pompie, bo jest to pompa ze zbiorniczkiem tylko strikte do wspomagania, że może być filtr zasyfiony i dławi pompę, no sprawdzę to jeszcze, jak to nie pomoże to dorobię sobie zegar i sprawdzanie co dalej (nie mam zegaru ani za bardzo do kogo w okolicy podjechać) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawin698    7

Napisałeś na wstępie że pompa wspomagania wymieniona. To teraz pytanie wymieniłeś na nową czy na używkę? Bo jeśli nowa to nie ma sensu w niej grzebać. Jeśli używka to nie zaglądałeś do niej wogóle do zbiorniczka? Nie ma pewności czy nie taki sam złomek jaki posiadałeś wcześniej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0
2 godziny temu, sawin698 napisał:

Napisałeś na wstępie że pompa wspomagania wymieniona. To teraz pytanie wymieniłeś na nową czy na używkę? Bo jeśli nowa to nie ma sensu w niej grzebać. Jeśli używka to nie zaglądałeś do niej wogóle do zbiorniczka? Nie ma pewności czy nie taki sam złomek jaki posiadałeś wcześniej?

Pompa nowa zakładana, więc też nie chcę mi się wierzyć że filtr by się zapchał... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0
7 godzin temu, Agrorozkminiacz napisał:

suchy siłownik nie świadczy o tym że jest sprawny. Może mieć przecieki wewnętrzne

I myślisz że to mogło by być to? Ale jakoś by się to może inaczej objawiało? Może dało by się kierownicą ukręcić, a tutaj zrobi się pół obrotu i ni ch*ja dalej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

Jeśli siłownik by puszczał to kierownica by się kręciła a koła stały w miejscu. Jeśli nie idzie kierownicy obrócić to raczej orbitrol. Na zgaszonym ciągniku da się kręcić kierownica? Skręcają koła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0
1 godzinę temu, peewee1984 napisał:

Jeśli siłownik by puszczał to kierownica by się kręciła a koła stały w miejscu. Jeśli nie idzie kierownicy obrócić to raczej orbitrol. Na zgaszonym ciągniku da się kręcić kierownica? Skręcają koła?

No właśnie chyba nie skręcają. W sobotę będę wpinał manometr pod pompę żeby sprawdzić jakie robi ciśnienie, a później trójnik pod siłownik i zobaczę jakie ciśnienie idzie na siłownik. Jakie powinno być ciśnienie na pompie a jakie na siłowniku? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

Wartość ciśnienia powinna być gdzieś w serwisowce podana, zapewne coś w okolicach 150 bar. Wkręcenie manometru bezpośrednio w przewód od pompy może doprowadzić do jej uszkodzenia, najlepiej prze trójnik i jakiś zawór dławiący. Ciśnienie na siłownik będzie takie jakie ustawione jest na zaworze przelewowym orbitrola. Gdzieś czytałem że są orbitrole bez zaworu przelewowego, do działania wymagają dodatkowego zaworu zewnętrznego. Możliwe że tak jest u ciebie.,.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0

Ciśnienie 110 bar pokazuje. Dziś mierzyłem. I tak jak w temacie. Na betonie na pusto kręci się ciężko... Na trawie na pusto kręci się lekko. Tak ma być czy szukać dalej? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na betonie jak i na trawie powinieneś kręcić 1 palcem, nie ma to znaczenia..mam mf 690, ale uklad ten sam co u Ciebie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0
8 godzin temu, mdomagala23 napisał:

Jak dodasz gazu to lżej masz na betonie? Jak jedziesz po szosie to lekko się skręca?

Czy z gazem czy bez bez różnicy, na betonie jeśli cofam czy jadę do przodu najwolniej jak się da to kręci się normalnie. Ja już nie mam pomysłu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawin698    7

Nie jest ok. Mam ponad 10 lat 698 i bez obciążenia kręci się jednym palcem na wolnych obrotach. Mam  w nim tura dość sporego to bym się zapłakał gdyby było tak jak piszesz.... jeśli nie reaguje na dodanie gazu to tym bardziej oznacza że coś jest nie tak. Z czego założyłeś tą nową pompę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0
5 godzin temu, sawin698 napisał:

Nie jest ok. Mam ponad 10 lat 698 i bez obciążenia kręci się jednym palcem na wolnych obrotach. Mam  w nim tura dość sporego to bym się zapłakał gdyby było tak jak piszesz.... jeśli nie reaguje na dodanie gazu to tym bardziej oznacza że coś jest nie tak. Z czego założyłeś tą nową pompę?

Niby pasuje do Ursusów 4 cyl 

1662243M91 po numerach coś takiego... Ciśnienie robi 110 barów, wydaje mi się że mało, że takie 120 140 było by Oki... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez center
      Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj