Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie koledzy. Pomóżcie bo już mnie k*rwica bierze. Wymieniony orbitrol, pompa wspomagania, łożyska w zwrotnicach, zero luzów... Jak stoję na betonie to nie ukręcę kierownicą nie wspomnę już jak wezmę belkę kiszonki to już w ogóle, ale jak delikatnie ulżę turem przód, dosłownie delikatnie to kręci się jak w samochodzie lekko. Co to może być? 

Opublikowano

Tu trzeba zrobić pełną diagnostykę, tzn:

- ciśnienie pompy

- ciśnienie za orbitrolem - można wpiąć się w przewód pomiędzy siłownikiem a orbitrolem.

Możliwe, że do regulacji orbitrol - czy po dodaniu gazu coś się zmienia, tzn lżej obracać kierownicą?

Jakim olejem zalany układ?

Nie ma wycieków na siłowniku?

Opublikowano
7 godzin temu, akmaly napisał:

Tu trzeba zrobić pełną diagnostykę, tzn:

- ciśnienie pompy

- ciśnienie za orbitrolem - można wpiąć się w przewód pomiędzy siłownikiem a orbitrolem.

Możliwe, że do regulacji orbitrol - czy po dodaniu gazu coś się zmienia, tzn lżej obracać kierownicą?

Jakim olejem zalany układ?

Nie ma wycieków na siłowniku?

Nie ma przecieków na siłowniku. Po dodaniu gazu bez zmian, jak się ulży turem idzie lekko, jak opuszczę to zrobię może jeden obrót kierownicą i opór, więcej nie ukręcę. Zalany hipol atf ten czerwony, stan oleju jest, odpowietrzony też jest. 

Opublikowano (edytowane)

Tak jak kolega powyżej radzi, bez pomiarów ciśnienia ciężko będzie coś stwierdzić. Masz schemat tego układu? Pompa jest tylko do wspomagania czy jeszcze coś zasila? Pomiędzy pompa i orbitrolem nie ma żadnych zaworów? Raz miałem taki przypadek że był zawór przelewowy wmontowany i na nim gubiło ciśnienie, drugi przypadek  to uszkodzony był nowy orbitrol. W tym przypadku do sprawdzenia użyłem zwykłego rozdzielacza, podłączony zamiast orbitrola. Ten nowy orbitrol to oryginał czy jakiś zamiennik? Dobrze masz wszystko podłączone?

Edytowane przez peewee1984
Opublikowano
9 godzin temu, peewee1984 napisał:

Tak jak kolega powyżej radzi, bez pomiarów ciśnienia ciężko będzie coś stwierdzić. Masz schemat tego układu? Pompa jest tylko do wspomagania czy jeszcze coś zasila? Pomiędzy pompa i orbitrolem nie ma żadnych zaworów? Raz miałem taki przypadek że był zawór przelewowy wmontowany i na nim gubiło ciśnienie, drugi przypadek  to uszkodzony był nowy orbitrol. W tym przypadku do sprawdzenia użyłem zwykłego rozdzielacza, podłączony zamiast orbitrola. Ten nowy orbitrol to oryginał czy jakiś zamiennik? Dobrze masz wszystko podłączone?

Tak, wszystko jest dobrze podłączone, nawet założyłem stary orbitrol, ale na starym tak samo się dzieje, ktoś mi jeszcze doradził żeby sprawdzić filtr oleju w tej pompie, bo jest to pompa ze zbiorniczkiem tylko strikte do wspomagania, że może być filtr zasyfiony i dławi pompę, no sprawdzę to jeszcze, jak to nie pomoże to dorobię sobie zegar i sprawdzanie co dalej (nie mam zegaru ani za bardzo do kogo w okolicy podjechać) :)

Opublikowano

Napisałeś na wstępie że pompa wspomagania wymieniona. To teraz pytanie wymieniłeś na nową czy na używkę? Bo jeśli nowa to nie ma sensu w niej grzebać. Jeśli używka to nie zaglądałeś do niej wogóle do zbiorniczka? Nie ma pewności czy nie taki sam złomek jaki posiadałeś wcześniej?

Opublikowano
2 godziny temu, sawin698 napisał:

Napisałeś na wstępie że pompa wspomagania wymieniona. To teraz pytanie wymieniłeś na nową czy na używkę? Bo jeśli nowa to nie ma sensu w niej grzebać. Jeśli używka to nie zaglądałeś do niej wogóle do zbiorniczka? Nie ma pewności czy nie taki sam złomek jaki posiadałeś wcześniej?

Pompa nowa zakładana, więc też nie chcę mi się wierzyć że filtr by się zapchał... 

Opublikowano
7 godzin temu, Agrorozkminiacz napisał:

suchy siłownik nie świadczy o tym że jest sprawny. Może mieć przecieki wewnętrzne

I myślisz że to mogło by być to? Ale jakoś by się to może inaczej objawiało? Może dało by się kierownicą ukręcić, a tutaj zrobi się pół obrotu i ni ch*ja dalej ;)

Opublikowano

Jeśli siłownik by puszczał to kierownica by się kręciła a koła stały w miejscu. Jeśli nie idzie kierownicy obrócić to raczej orbitrol. Na zgaszonym ciągniku da się kręcić kierownica? Skręcają koła?

Opublikowano
1 godzinę temu, peewee1984 napisał:

Jeśli siłownik by puszczał to kierownica by się kręciła a koła stały w miejscu. Jeśli nie idzie kierownicy obrócić to raczej orbitrol. Na zgaszonym ciągniku da się kręcić kierownica? Skręcają koła?

No właśnie chyba nie skręcają. W sobotę będę wpinał manometr pod pompę żeby sprawdzić jakie robi ciśnienie, a później trójnik pod siłownik i zobaczę jakie ciśnienie idzie na siłownik. Jakie powinno być ciśnienie na pompie a jakie na siłowniku? 

Opublikowano

Wartość ciśnienia powinna być gdzieś w serwisowce podana, zapewne coś w okolicach 150 bar. Wkręcenie manometru bezpośrednio w przewód od pompy może doprowadzić do jej uszkodzenia, najlepiej prze trójnik i jakiś zawór dławiący. Ciśnienie na siłownik będzie takie jakie ustawione jest na zaworze przelewowym orbitrola. Gdzieś czytałem że są orbitrole bez zaworu przelewowego, do działania wymagają dodatkowego zaworu zewnętrznego. Możliwe że tak jest u ciebie.,.

Opublikowano

Ciśnienie 110 bar pokazuje. Dziś mierzyłem. I tak jak w temacie. Na betonie na pusto kręci się ciężko... Na trawie na pusto kręci się lekko. Tak ma być czy szukać dalej? 

Opublikowano
8 godzin temu, mdomagala23 napisał:

Jak dodasz gazu to lżej masz na betonie? Jak jedziesz po szosie to lekko się skręca?

Czy z gazem czy bez bez różnicy, na betonie jeśli cofam czy jadę do przodu najwolniej jak się da to kręci się normalnie. Ja już nie mam pomysłu :)

Opublikowano

Nie jest ok. Mam ponad 10 lat 698 i bez obciążenia kręci się jednym palcem na wolnych obrotach. Mam  w nim tura dość sporego to bym się zapłakał gdyby było tak jak piszesz.... jeśli nie reaguje na dodanie gazu to tym bardziej oznacza że coś jest nie tak. Z czego założyłeś tą nową pompę?

Opublikowano
5 godzin temu, sawin698 napisał:

Nie jest ok. Mam ponad 10 lat 698 i bez obciążenia kręci się jednym palcem na wolnych obrotach. Mam  w nim tura dość sporego to bym się zapłakał gdyby było tak jak piszesz.... jeśli nie reaguje na dodanie gazu to tym bardziej oznacza że coś jest nie tak. Z czego założyłeś tą nową pompę?

Niby pasuje do Ursusów 4 cyl 

1662243M91 po numerach coś takiego... Ciśnienie robi 110 barów, wydaje mi się że mało, że takie 120 140 było by Oki... 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v