puszek1993

Tarcza docisku sprzęgła i inne usprawnienia Bizon Sampo 2020

Polecane posty

puszek1993    0

Witam kolegów!

Jestem posiadaczem kombajnu bizon sampo i mam pytanko czy nikt z was kto ma taki kombajn nie robił w nim tarczy docisku sprzęgła.Awaria mojego kombajnu nastąpiła dwa dni temu rozebrałem wszystko i tarcz jest ok ale docisk ma powyginane te słoneczko w środku czy wiecie co na to poradzić a może wiecie gdzie regenerują takie tarcze docisku sprzęgła czekam na odpowiedzi pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
puszek1993    0

LUK 412402500

 

Przekopałem już chyba cały internet i nic nie znalazłem na ten temat...

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus75    7

Witam

Ja dopasowałem tarcze i docisk od Lublina .Kupiłem na złomie komplet za 70 pln. jak je umyłem to się zdziwiłem prawie nówka ,nowe na allegro są za około 300 pln.

Tarcza posiada tłumik drgań co można zaliczyć tylko na plus.

post-134534-0-43122100-1402953000_thumb.jpgpost-134534-0-26989400-1402955333_thumb.jpg

post-134534-0-07786700-1402953116_thumb.jpg

Docisk spasował idealnie nawet na kołki.

post-134534-0-70960100-1402953246_thumb.jpg

Łożysko oporowe też pochodzi do Lubina nowe to około 40 pln. Wymaga małej adaptacji,wizyta u tokarza dorobiona tulejka 15 pln.

post-134534-0-28645700-1402953377_thumb.jpg

Trochę przycięto łapki bo tarły się o większe łożysko .

post-134534-0-77102700-1402953521_thumb.jpg

Dołożyłem 2 smarowniczki były tam potrzebne bo ośka ciężko chodziła.

post-134534-0-52517200-1402953747_thumb.jpg

W ten sposób tanim kosztem naprawiono bardzo drogie sprzęgło.

Myślę że sobie jakoś poradziłem i doradziłem.

 

:ph34r: ,, oni robią w balona nas , my robimy w balona ich i wszyscy są zadowoleni ,, :D

p.s. kliknij w zdjęcie a powiększysz je i zobaczysz szczegóły .

Edytowano przez markus75
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rotor19    0

Świetny post, dobre zdjęcia, fajnie wytłumaczone co i jak. Można się owszem przyczepić, że tarcza od lublina ma o połowę mniej nitów, ale to, że nie idzie oryginała dostać a jak już to za kosmiczną kasę to drugi temat. Markus75, łebski z Ciebie koleś, znasz może jeszcze inne sztuczki dotyczące sampo 2020? :D W tym roku zamierzam dorobić do mojego klimę i kamerę do zbiornika ziarna. Kamerę cofania już mam. Udało mi się go też przystosować do zbioru kukurydzy z bardzo dobrym rezultatem (10ha w ubiegłym sezonie).

Pozdrawiam!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus75    7

Nie sugeruj się ilością nitów ,wynika to z budowy tiarczy Lublin to kawał blachy do , której przynitowane są okładziny a oryginał składa się kilkunastu nitowanych cienkich blaszek i musieli dać więcej nitów.Tarcze można dopasować też od Żuka ,Tarpana ,Gazeli i Kia.

Pewnie że znam inne myki .Zapodam kilka z serii - małe rzecz​y a cieszą -może komuś się przydadzą , a może ktoś pochwali się swoimi pomysłami np. ta kamerka chętnie bym skorzystał, jakieś foto.

No to jak mówił mój dziadek ,,wioo baśka,,

1. Filtr wstępny kabinowy zrobiony z 3 worków po ogórkach.

post-134534-0-21571200-1403383183_thumb.jpg

2.Osłona napędu kosy wykonana z kawałka rury pcv fi.80 i redukcji 110/80 oraz dwóch uchwytów do rur. ^^

post-134534-0-72220700-1403383432_thumb.jpg

3. Druciki na miarce paliwa zawiązane co 10 litrów ,bardzo ładnie można zmierzyć spalanie . :P

post-134534-0-62550500-1403383737_thumb.jpg

4.Koraliki no cóż koraliki są jak kobiety, żyć się bez nich da ,ale kto ci wymasuje d..e w upale dni :D

post-134534-0-42206700-1403383970_thumb.jpg

5.Opryskiwacz ręczny u mnie służy jako hydronetka .Wiem co teraz sobie pomyślicie głupi opryskiwaczem chce gasić słomę .Zróbcie sobie doświadczenie ,a się zdziwicie jak skutecznie i szybko można zgasić ogień na słomie .Oczywiście na wyposażeniu są jeszcze dwie gaśnice proszkowa i pianowa. Nadmienię że zmieniłem dysze na płaską (strumień stożkowy) od opryskiwacza polowego. B)

post-134534-0-49451800-1403384718_thumb.jpg

Chętnie podejmę temat klimy ,mam swoje przemyślenia na ten temat.

Podzielę się też sposobem na regenerację wariatora w sampo ale będzie to osobny temat.

 

:ph34r: ,, oni robią w balona nas , my robimy w balona ich i wszyscy są zadowoleni ,, :D

p.s. kliknij w zdjęcie a powiększysz je i zobaczysz szczegóły .

Edytowano przez markus75
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rotor19    0

Wow! Bardzo pomysłowo! I praktycznie :D

Postaram się zastosować te triki u siebie, np do tej pory jako filtr w kabinie miałem rozcięty papier z wkładu filtra powietrza od silnika uszczelniony silikonem - :wacko: Wkładu tego papierowego wcale, a kosztuje coś 86zł, może w tym roku kupię :D Co do sprzęgła - naprawdę niezłe rozeznanie masz w tych zamiennikach.

Za tydzień będę w domu, zrobię zdjęcia tej kamerki (i jakichś innych drobiazgów), a powiem, że niesłychanie ułatwiło mi to pracę na poprzednich żniwach, a zapłaciłem łącznie za to jakieś 180zł. Co do tej hydronetki - miałeś jakieś doświadczenie z ogniem w żniwa, czy to tak prewencyjnie? Pytam, bo do tej pory osobiście się z tym nie spotkałem, chociaż rzeczywiście pożary kombajnów w okolicy się pojawiały :huh:

Rzeczywiście, to dobry pomysł, żeby zrobić oddzielny temat, Jesteśmy w końcu w temacie o sprzęgle, a tych usprawnień znajdzie się kilka różnych. B) Sam temat klimatyzacji wymagałby szerszego omówienia chociażby.

Edytowano przez rotor19

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus75    7

Więc osobiście nie gasiłem ale kilkanaście lat temu był u mnie w miejscowości przypadek że zapaliła się słoma od zatartego łożyska sieczkarni , i od tego momentu wole dmuchać na zimne .

Co do regeneracji przyspieszacza , wariatora lub przekładni bez stopniowej jak zwał tak zwał to dam tutaj.

Tak wyglądała uszkodzona tarcza przekładni jej dni były policzone.

post-134534-0-15416000-1403452270_thumb.jpg

Ze względu na wysoką cenę nowych elementów postanowiłem zakombinować.Przygotowano tarcze pod piastę od sprzęgła napędu podajnika łanów na młocarnię z Bizona 45 pln. x 2

post-134534-0-08263400-1403452493_thumb.jpgpost-134534-0-46426600-1403452725_thumb.jpg

Piastę wykonano z jednej całej i małego elementu drugiej po prosu zaczopowano drugi element i pospawano , następnie tokarka i z toczono do wymiarów wewnętrznych tarczy , skrócono jeszcze o 6 mm krótszą część tulejki .Nagwintowano otwory , 4 śruby imbusowe m 14 skręcono na końcu złapane małym spawem . Wcześniej jeszcze obcięto trochę łebki bo nie z chodziły się tarcze do końca.

post-134534-0-31206900-1403452808_thumb.jpgpost-134534-0-62664600-1403453280_thumb.jpg

Teraz wałek. Na wałku wykonane zostały nowe frezy i po sprawie .

post-134534-0-48009900-1403453728_thumb.jpgpost-134534-0-26054800-1403453781_thumb.jpg

Efekt końcowy.

post-134534-0-89211900-1403453977_thumb.jpg

Ogólny koszt materiał i toczenie to 380 pln.

Przy okazji przydławiłem jeszcze siłowniczek z fi. 0,7 mm na 0,45 mm uzyskałem efekt wolniejszego przyspieszania i zwalniania prędkości , po prostu miałem taki kaprys wydawało mi się że podczas zwalniania kombajn stawał nagle w miejscu.

post-134534-0-72034400-1403454461_thumb.jpg

 

:ph34r: ,, oni robią w balona nas , my robimy w balona ich i wszyscy są zadowoleni ,, :D

p.s. kliknij w zdjęcie a powiększysz je i zobaczysz szczegóły .

Edytowano przez markus75
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rotor19    0

Bardzo ciekawe! Fajnie Ci to wyszło!

Aż szkoda, że nie jestem w domu, też chętnie bym coś wrzucił.

Co do nagłego zwalniania - w skrzyni elektrycznej kabiny (czyli tam, gdzie są wszystkie prawie przewody i elektryczne rzeczy) jest taki pomarańczowy przekaźnik i na nim również można ustawiać, jak szybko kombajn zwalnia(nie zmieniając tempa przyśpieszania). Wiem, bo mi się to spaliło i musiałem to kombinować Ale w sumie można i dławiąc siłowniczek :D Tak czy siak w ten sposób znacznie wydłużamy żywotność paska jezdnego.

Co do tej regeneracji - 380 zł to naprawdę niewiele jak za te podzespoły. Raz to już miałem wymieniane, teraz pilnuję smarowania, ale jakby co to skorzystam z tego patentu, bo wydaje mi się, że coraz gorzej mi ta przekładnia chodzi.

 

Mam też dylemat z sieczkarnią: chciałbym niby sobie ją załatwić, ale nowa kosztuje 5 tysięcy, używana to można kombinować ze starych sampo 500 albo 580, ale to zwyjkle jest na stałych nożach i się lubi zapychać podobno i poza tym te noże są zwykle w beznadziejnym stanie. Ktoś ma jakieś doświadczenia z sieczkarnią w sampie? Nie powiem, żeby była mi niezbędna, w tym roku chyba sobie ją odpuszczę.

 

Druga rzecz: klimatyzacja.

1. klimatyzatory dachowe kosztują ok 5 tys i właściwie nawilżają powietrze i szału nie ma, z tego co słyszałem.

2. klima z jakiegoś auta ze złomu można kompletną dostać za ok 300zł , ale nie mam zdania dokładnego o tym, ludzie piszą, że czasami nieszczelności są najgorszą zmorą, albo coś nie działa. Koszt nabicia ok 200zł koszt dorobienia przewodów 400zł

3. Widziałem na allegro kompletną nową klimę za 900zł. jak wyżej nabicie i przewody 400 + 200zł

Przyznaję, że są to orientacyjne kwoty i być może da się to zrobić w innych pieniądzach. Czy ktoś ma jakieś rozeznanie na ten temat, albo próbował taką klimę też robić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus75    7

Sieczkarnia .Przed 2020 miałem claasa merkura to był dopiero poligon doświadczalny części brak , a jak już to kosmos.Do niego właśnie dorobiłem samodzielnie sieczkarnie .Niestety na potwierdzenie moich słów nie dysponuję zdjęciami z tamtego okresu .Nawet rąbała słomę nie tak ja bizon ale było guut.Trochę pękały blachy , to się spawało , skręcało i dalej w pole .Bardzo czasochłonny był montaż i demontaż . W 2020 jest oryginał i niema z nią żadnego kłopotu.Szybkie zapinanie i rozpinanie. Więc z własnego doświadczenia mimo kosztów mówię celuj w nową :rolleyes:.

 

Klima .Więc mamy identyczne rozeznanie tematu (parz pt. 1 ,2, 3 ) Rozmawiałem z kuzynem , który ma rekorda z samoróbką , coś na zasadzie jak chodzi to chłodzi jak głupia .Ma go 3 sezony i tylko w pierwszym używał klimy , strasznie wtedy te żniwa odchorował . Teraz ma 2 mocne wiatraki i klime ,która jest bo jest. Więc jeśli już coś montować to ala klimatronik coby trzymała zadaną mądrą temperaturę a nie zamrażała rozgrzanego kombajnistę .Puki co ja na ten sezon z kimą odpuszczam , a poprawiam co się da. Kilka foto.

 

Cztery nakrętki na dachu i małe sprzątanko , smarowanie wentylatora i obroty z 50% szybsze.

 

post-134534-0-09471200-1403563140_thumb.jpgpost-134534-0-68818100-1403563177_thumb.jpg

 

Okleiłem szyby na 25 cm.od góry najciemniejszą folią , zaje fajny efekt siedząc w kabinie polecam , dołożyłem wiatraczek.Jak było tak fes gorąco to wieszałem zamrożone butelki z wodą też trochę pomagało na 2/3 godziny

post-134534-0-51939200-1403563217_thumb.jpgpost-134534-0-87337100-1403563261_thumb.jpg

 

p.s. kamerka cofania zamówiona jak zamontuję to zapodam foty

 

 

.

Edytowano przez markus75
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rotor19    0

Fantastycznie te folie wyglądają :D też sobie tak zrobię. W planach mam też założenie kilku ledowych żarówek 12v, takie jak te:

1807445-1-1-0-whitenergy-zzarcewka-led-mr16-60-led-3w-12v-barwa-ciepzza-biazza-07303.jpg

Mają kilka zalet:

-pobierają mało prądu - można podprowadzić prąd cienkimi przewodami.

- nie trzeba stosować obudowy i odbłyśnika bo diody już mają soczewkę

-odporne na wstrząsy, nie nagrzewają się, dłużej świecą fajnie wyglądają :D i te o mniejszej mocy mozna tanio kupić, poniżej 2 dych nawet

Minusy - potrafią mieć krótki zasięg niektóre.

Zamontuje je przy wysypywaniu - aby w nocy oświetlały rurę, z tyłu przy wylocie słomy, aby w nocy moża było skontrolować sita, może ze 2 skierowane do tyłu kombajnu i może w kabinie i może gdzies tam jeszcze.. :D Niby nie jeżdżę dużo po nocy, ale jak się zdaży to kompletnie nic czasem nie widać :(

Dzięki za info o szarpaczu. Co do klimy, udało mi się znaleźć wątek na elektrodzie,http://www.elektroda...9358580#9358580 gdzie koleś 3 lata temu sobie z nią poradził. Tak czy siak, chyba też przełoże klimę na następny sezon :D

Edytowano przez rotor19

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus75    7

Jak będziesz montował dodatkowe lampy to pomyśl jednak o hermetycznych oprawach , a jeśli już koniecznie ledy to może światła do jazy dziennej np LEDMAXy 1W dioda . Mają wszystkie zalety o , których pisałeś.

Dodaję foto kamerki , myślę że kilka razy w sezonie naprawę się przyda .Dzięki za pomysła.

 

post-134534-0-05741200-1403901435_thumb.jpgpost-134534-0-35418000-1403901443_thumb.jpg

 

:ph34r: ,, oni robią w balona nas , my robimy w balona ich i wszyscy są zadowoleni ,, :D

p.s. kliknij w zdjęcie a powiększysz je i zobaczysz szczegóły .

Edytowano przez markus75

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość STIG0013   
Gość STIG0013

patrzę patrzę i coś mi się nie zgadza, z którego roku sampek ? Ja mam całkiem inaczej podsufitkę jak sam silniczek dmuchawy jest troszkę inaczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    113

Musimy zdjąć łancuch gardzieli nigdy właściwie sie nie zastanawialiśmy jak się go wkłada znajomych pytałem zakładali ale właściwie nie myśleli gdzie przód a tył jednak jest chyba jakaś reguła jak powinień być teraz mamy na listwach ząbki z tyłu jednak czy to dobrze to nie wiem ktoś wie jak wychodził z fabryki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus75    7

Wymieniałem łańcuch 3 sezony wstecz . Założyłem od bizona skrajne były takie same , ale listwy są gęściej w sumie na całości bodajże 4 sztuki .Dorobione ze zwykłego kątownika jak widać na zdjęciu

oryginalne też nie posiadają ząbków i w niczym to nie przeszkadza . Na bębnie blaszki prowadzące już się pozdzierały wiec zastąpiłem je gumą z płótnem ,przykręciłem zwykłymi farmerami a tor prowadzący zrobiłem szlifierką (dwa rowki)

Z czasem wszystko ładnie się dotarło , a guma dobrze tłumi drgania i hałas .Sprawdziło się więc mogę polecić.Na foto widać jak są założone listwy w classie też miałem w ten sposób.

 

post-134534-0-87156900-1405111353_thumb.jpg

 

:ph34r: ,, oni robią w balona nas , my robimy w balona ich i wszyscy są zadowoleni ,, :D

p.s. kliknij w zdjęcie a powiększysz je i zobaczysz szczegóły .

Edytowano przez markus75

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
shinok    0

Witam!

Mam bardzow wielki problem z moim Sampo 2020, rozpadła mi się skrzynia biegów. Co chwile wyskakiwał 1 bieg. Po rozebraniu jeden z trybów jest bardzo zjechany, ale wychodzi na to że pasowało by zrobić cały komplet. Problemem jest to, że nikt nigdzie nie ma części do takiej skrzyni, obdzwoniliśmy pół Polski i nic. Ma ktoś może namiary na kogoś kto by miał części, lub ewentualnie pomysł od czego można by spasować elementy składowe skrzyni ???

Pozdrawiam i proszę o szybką odpowiedź!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
potok    0

Części od bizona sampo kupisz w www.agrobard.com.pl sam tam kupilem kola zębate do skrzyni tanie nie są .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
shinok    0

Dzięki kolego, bardzo mi pomogłeś.

Właśnie dzwoniłem, mają wszystko co potrzebuję.

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus75    7

Skoro co chwile wyskakiwał bieg , to sprawdż też czy nie pękła sprężyna na zatrzasku wodzika . Części do skrzyni są też w AGROS Strzelce Wielkie. Kila foto z mojego remontu .

 

post-134534-0-59926400-1407386546_thumb.jpgpost-134534-0-07773300-1407386591_thumb.jpg

 

Dwie palety , paleciak i skrzynia pod kombajn.

post-134534-0-98016300-1407386633_thumb.jpg

 

 

Powodzenia.

Edytowano przez markus75

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
shinok    0

Kupiłem komplet skrzyni biegów w www.agrobard.com.pl i mieliśmy z mechanikiem który to robił bardzo wielkie problemy ze złożeniem tego. Okazuje się, że wałki mają za duże frezy, tryby nie chciały na nie wejść, nie chciało to wcale do siebie pasować, błędy wykonania. Bardzo jest to dziwne dla mnie, wychodzi na to, że nikt tego nie kontroluje. Czy tak ciężko jest po wykonaniu spasować to wszystko do siebie i dopiero dać do sklepu. Reklamowaliśmy zakupione części, ale oczywiście przeróbka trwała by nie wiadomo ile, a przecież są żniwa i nikt nie będzie czekał, aż firma która to wykonuje przerobi je. Jakoś to wszystko w końcu spasowaliśmy, ale nie jest do końca tak jak powinno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość STIG0013   
Gość STIG0013

Czy jest opcja ,,naciągnięcia" hamulca ręcznego ? Jest on bardzo luźny i przez to kontrolka się świeci ciągle. Po drugie w którym miejscu łapie temp wody? Bo chyba czujka padła wystarczy ujechać trochę z domu i się świeci kontrolka a na zegarze temp w porządku

Edytowano przez STIG0013

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus75    7

Hamulec ręczny naciąga się pod kombajnem (taśma cierna na bębnie skrzyni)

 

post-134534-0-85035700-1408098584_thumb.jpg

 

Co do kontrolki to wina leży raczej po stronie czujnika na dżwigni hamulca ręcznego .

 

post-134534-0-18135200-1408098909_thumb.jpg

 

 

Czujnik temperatury znajduje się przy termostacie a drugi zanim w głowicy .

 

post-134534-0-12074300-1408099059_thumb.jpgpost-134534-0-41266500-1408099955_thumb.jpg

 

 

Powodzenia.

Edytowano przez markus75

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus75    7

Nie mogę nigdzie dorwać pompy hydraulicznej , ktoś coś wie lub rozgryzł temat przerobienia na inną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Audi213
      Czy ktoś może przerabiał wózek od Bizona, tak żeby heder ze stołem stabilnie na nim stał i dało się nim jechać?
    • Przez kingway
      Witam , czy ma ktoś instrukcję naprawy silnika SW 400 i 6CT107 taką od A do Z gdzie jest wszystko pokazane jak i co zrobić aby było dobrze ? Czy wql coś takiego istnieje ? Jeśli tak to gdzie to mogę dostać ?  
    • Przez kingway
      Witam , mam pytanie , gdzie mogę znaleść cześci do bizona rekorda niebieskiego , chodzi mi o półoś nowego typu . Mile widziane jakieś namiary , wiem , że zwolnice do Bizona rekorda pasują także od BSa niebieskiego , także może być i BS . Może ktoś wie gdzie taki stoi po spaleniu czy ogólnie ktoś takie coś rozkręca na części  
    • Przez Ukson
      Czy cała woda wyleci z chlodnicy i bloku przez kranik w chlodnicy w bizonie?
    • Przez Kurwer21
      Cześć, pytanie z ciekawości, wie ktoś może czy do produkcji bizonów fabryka przykładała się? Słyszałem kiedyś, że bizony fabrycznie potrafiły wyjeżdżać z fabryki niedomalowane w niektórych miejscach, albo z zaciekami, a kiedyś spotkałem się z bizonem (podobno oryginalny), który miał krzywo ponaklejane naklejki. Co wiecie na ten temat?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj