JonnyDeep

New holland td5050 brak kierunkowskazów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
JonnyDeep    24

W moim smerfie padły dziś kierunki lewy i prawy. Co ciekawe awaryjne działają. Bezpieczniki ok, chociaż przy tym od kierunków plastik lekko stopiony. Gdzie jeszcze szukać przyczyny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kvba    7
Pierwsza myśl to manetka kierunkowskazów, skoro awaryjne działają to po prostu może przy włączniku kierunkowskazów trzeba szukać przyczyny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzys375    2

Szukał bym przy manetce. Zdemontować manetke od kierunkowskazów i tam szukać przyczyny . Można na krótko konektory zawrzeć ale to trzeba miernik w ręce wziąść i powierzyć żeby zwarcia nie zrobić. Ewentualnie manetke rozłożyć i zobaczyć co tam w środku się zadziało. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JonnyDeep    24

Dzięki za sugestie ,ale manetka chyba nie jest przyczyną. Wieczorem ją wyjąłem, w środku wygląda jak nówka, brałem na krótko, tzn. środkowy styk kawałkiem przewodu łaczyłem raz z prawym, raz z lewym stykiem i nic. A czy możliwe jest uszkodzenie przerywacza, że działa na awaryjnych, a nie działa na kierunkach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrest    25602

Zmień bezpiecznik bo wyglądać może na dobry a będzie przepalony. Ja teraz tak w mccormick miałem. Bezpiecznik na oko ok a spalony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzys375    2

Pewnie że przerywacz może być problemem. 

Napewno dobre kable mostkowałes ? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JonnyDeep    24
10 godzin temu, Krzys375 napisał:

Pewnie że przerywacz może być problemem. 

Napewno dobre kable mostkowałes ? 

 

Mostkowałem styki na foto, tzn środek z lewym lub z prawym.

20220210_175553.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzys375    2

Przy manetce chyba masz więcej pinów dochodzą chociażby światła napewno te 3 są od kierunkowskazów?

 A dochodzi do manetki +12v? Który to kabelek

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JonnyDeep    24

trochę w weekend pogrzebałem i jest tak. Do włącznika awaryjnych dochodzą dwa prądowe, tzn. pin 15 - zasilany ze stacyjki i pin 30 zasilany bezpośrednio z akumulatora. Na pinie 30 prąd jest (dlatego awaryjne działają) a na pinie 15  po włączeniu stacyjki prądu brak (dlatego kierunki nie działają). Czyli awaria jest gdzieś pomiędzy bezpiecznikami, a włącznikiem awaryjnych. Wynika z tego, że zarówno włącznik awaryjek, manetka kierunków i przerywacz są ok. Tylko jak znaleźć teraz źródło awarii? Wychodzi na to, że kabelek się przepalił?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrest    25602

Zacznij od puszki bezpieczników. Wejście /wyjście- w starym fendcie tu śniedzieją styki.

Wbij się kontrolką w kabelek przez izolację zaraz przed połączeniem z bezpiecznikiem i sprawdź czy jest prąd

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzys375    2

Ciągłość przewodu sprawdzisz multimetrem tylko trzeba przedłużyć kabelki bo za krotkie jednym wpinasz sie do kabla pin 15 a drugim przy bezpiecznikach po kolei lecisz jak nie wiesz ktory to. Dla sprawdzebia do pinu 15 podciagnij bezpośrednio z aku przewod z bezpiecznikiem i podłącz na chwilę i sprawdź czy działa kierunkowskaz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JonnyDeep    24

Panowie kolejny problem. Brak świateł postojowych i mijania. Gniazda bezpieczników tak samo stopione i ukopcone jak przy kierunkach. Ktoś, coś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzys375    2

Z kierunkowskazami się wyjaśniło? 

Czy jest pomontowane jakieś dodatkowe światła? Czy coś co by obciazalo dodatkowo instalacje po fabryce ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Przyczyną stapiania się bezpieczników jest słaba masa odbiorników. Póki nie naprawisz problemu głównego będziesz tak po kolei bezpieczniki wymieniał. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JonnyDeep    24
Dnia 17.03.2022 o 06:30, Krzys375 napisał:

Z kierunkowskazami się wyjaśniło? 

Czy jest pomontowane jakieś dodatkowe światła? Czy coś co by obciazalo dodatkowo instalacje po fabryce ?

Z kierunkami nadal nic. Cała instalacja jest w oryginale. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Ten stopiony bezpiecznik jest zapewne zasilaniem po styku 15 do kierunkowskazów. Kolejne miejsca się topią bo masa odbiorników jest słaba albo jest słaby styk w samej skrzynce. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JonnyDeep    24
Dnia 17.03.2022 o 06:44, hubertb napisał:

Przyczyną stapiania się bezpieczników jest słaba masa odbiorników. Póki nie naprawisz problemu głównego będziesz tak po kolei bezpieczniki wymieniał. 

Może być to prawda, bo przy włączeniu świateł (mostkując styki w manetce) bezpiecznik robi się gorący, plastik koło niego zaczyna się topić,  a bezpiecznik nie chce się przepalić. Tylko jak znaleźć tą słabą masę jak w każdej lampie masa ma swój własny przewód. W dawnych ursusach masa była przy każdej lampie brana z karoserii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrest    25602

Najpierw to pod kabiną szukałbym głównego przewodu . Odkręcić i odczyścić. Może przy heblu słaby styk?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007
29 minut temu, JonnyDeep napisał:

Może być to prawda, bo przy włączeniu świateł (mostkując styki w manetce) bezpiecznik robi się gorący, plastik koło niego zaczyna się topić,  a bezpiecznik nie chce się przepalić. Tylko jak znaleźć tą słabą masę jak w każdej lampie masa ma swój własny przewód. W dawnych ursusach masa była przy każdej lampie brana z karoserii.

Te przewody mają punkt wspólny trzeba "lecieć" po wiązce 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    378

W czasie gdy włączasz światła " na krótko" to one świeca normalnie czy słabo ? Grzanie się bezpiecznika to raczej słaby styk gniazda bezpiecznika lub  zbyt duży prąd ( możliwe zwarcie ) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

A jak jest słaba masa to prąd jest niższy ? Co ty to za pierdoły opowiadasz, każdy opór w szeregu spowoduje topienie bezpiecznika. 

Zresztą może najpierw coś zmierzmy. Masz multimetr pod ręką? 

Edytowano przez hubertb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JonnyDeep    24
8 minut temu, peugeot napisał:

W czasie gdy włączasz światła " na krótko" to one świeca normalnie czy słabo ? Grzanie się bezpiecznika to raczej słaby styk gniazda bezpiecznika lub  zbyt duży prąd ( możliwe zwarcie ) .

Światła świecą normalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    378

Słaba masa powoduje przepływ mniejszego prądu i dodatkowo w przypadku świateł które mają zespolone lampy i biorą masę z różnych punktów - powoduje to powstanie tgzw choinki . 

Wymontuje kolejno żarówki i zobacz co będzie się działo , sprawdź czy bez żarówek w obwodzie będzie płynął prąd . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wysos
      czy ktoś wie czy jest możliwość zrobić wolny (swobodny) powrót oleju? chciał bym aby podczas pracy maszynami wymagającymi ciągłego przepływu hydrauliki aby olej nie wracał przez rozdzielacz a właśnie poprzez wolny spływ, czy zrobienie (dorobienie) takiego przyłącza w miejscu wlewu oleju to dobry pomysł? a może gdzieś w tym modelu jest miejsce przygotowane na takie przyłącze?
    • Przez damianix
      Witam!
      Po jeździe 40km/h i zatrzymaniu się wyrzuca olej z odpowietrznika. Zgłaszałem na gwarancji to wymienili odpowietrznik i dalej tak samo. Jak pracuję tylko w polu to nie wyrzuca oleju. Co może być przyczyną ?
      odpowietrznik td5.85.mp4
    • Przez lesbycool
      Witam w moim nh td5.85 wyskakują błędy 3141,3292 wyskakują na przemian podczas pracy co dziesięć minut co to może być


    • Przez Grzesiekc
      Witam jak w temacie czy ma ktoś informacje ile gazu wchodzi do układu klimatyzacji w NH TD95D ?
      Dodatkowo co może być uszkodzone jeżeli kompresor włącza się na krótko a po włączeniu pokrętłem nie działa ?
    • Przez Ziel
      Witam od 3 lat mam problem z hamulcami, ciągnik był kupiony nowy z gwarancją 1rok, wszystko było ok przez rok, po roku hamulce zaczęły się zapowietrzać. Najpierw jakimś cudem ciągnik potrafił wywalić płyn ze zbiorniczka po czym zapowietrzały sie hamulce, płyn dolałem i odpowietrzyłem (leje olej mineralny z serwisu) po odpowietrzeniu po jakims czasie to samo, wywali w losowym momencie plyn i juz d*pa. Sprawdzałem i wymieniałem membranę w układzie pneumatycznym, przejrzałem cala pneumatykę, nie wiem co robić, serwis też nie wie a nie mam zamiaru im odstawiać ciągnika na wymienianie wszystkiego po kolei bo to sam mogę zrobić. Jeśli ktoś miał taki lub podobny problem to proszę o pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj