M4t3usz

Ekodiesel do Bizona

Polecane posty

zorzyk2    56

a co jesli wypluka nagar bedacy miedzy pierscieniami a tlokiem i tuleja? spadnie cisnienie. dlaczego? bo olej woli poplynac tam gdzie ma lzej. jesli ten przeplyw w okolicach pierscienia bedzie za duzy (co ma miejsce przy wypracowanych silnikach), nie bedzie wlasciwego smarowania panewek i innych podzespolow co w konsekwencji doprowadzi do zatarcia silnika. a i jeszcze jedno... czy wiesz dlaczego sie stosuje silnikowe o roznych gestosciach? dlaczego sie leje powiedzmy 0W40 do nowego zalozmy BMW a do takiego co ma 250tys przebiegu zalewa sie 15W40?

Jakieś nowe teorie o związku nagaru na tłokach i jeszcze tulejach :) z ciśnieniem oleju na panewkach wału korbowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody89    1

Opał nie jest suchy bo przecież jest mokry :rolleyes: , spotykam się nieraz z tym określeniem ludzi , a właśnie o to chodzi że opał jest rzadszy i ma dużą ilość cząstek stałych(syfów) i to przyśpiesza zużycie , działa jak lekkościerna pasta polerska, a to że jest rzadszy powoduje większe spalanie bo ma mniejsze opory przepływu i mniejszą lepkość.Ale wg większości jest suchy i już :rolleyes: kolega wyżej ma racje po zmieszaniu mniej więcej się równoważy, ale tylko spalanie <_<

 

Zawsze mysłałem, że to dobre rozwiązanie a taka mieszanina wzajemnie sie uzupełnia. Mogłbys rozwinąc swoja mysl?? Jeśli dobrze rozumiem to twierdzisz ze po wymieszaniu spada jedynie spalanie a własciwosci tej mieszaniny sa dalej prawie takie same jak opału??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mustang261    0

zatankowalem bio disla na bliskiej do mojego golfa 3 , oczywiscie zapach frytek , palił jak palił , moc podobna . po przejechaniu około 2000km zauważyłem dym spod maski , okazało sie ze pekł jeden z wezykow przelewowych , no coz byly stare wiec mogly skrucilem go i dalej , jedynie co mnie zainteresowalo ze wszystkie wezyki przelewowe na wtryskiwaczach byly dziwnie miekkie . pojechalem do znajomych pompiarzy po nowe , ich opinia byla jedna daj sobie spokuj z tym biodislem . wymienilem wezyki na nowe i znowu 2000km i nowy pekł . no coz znowu skrucilem . zrobilem okolo 2000km i raniutko wsiadam do autka krece i nic . krece znowu dalej nic . znowu cos zaczol lapac strzelac pracuje ale jakos tak dziwnie . zagladam wiec pod maske a z pompy wtryskowej sie leje . okazalo sie ze biodisel rozpuszcza uszczelnienia i gume . no coz wymienilem uszczelnienia w pompie

i od tej pory tylko zwykly disel i 50000km i jest git . osobiscie nie polecam .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

@młody89 sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, gdy pomieszamy mniej więcej opał i bio czy jak niektórzy olej roślinny

to uzyskamy jedynie mieszanine o podobnej gęstości i lepkości do on , natomiast wszystkie negatywne właściwości tych paliw: barwniki cząstki stałe z opału oraz wyższa temp spalania opału + niespalający się całkowicie olej roślinny, spirytus który psiada liczbę oktanową ponad 90-110(spalanie stukowe) zdolność bio do rozwarstwiania,czy wytrącania parafinopodobnych substancji smażących się w końcówkach wtryskiwaczy , to wszystko zostaje i niszczy układ wtryskowy, wiadomo że przy dzisiejszych cenach on, sam zastanowie się aby dolewać te mixtury do baku z056 czy ursusów, ale nigdy nie nalałbym tego do drogiej maszyny , a jeżeli już ma cr to nie ma o czym gadać


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

ciekawa dyskusja ciekawe ile wie czym się różni bio-on, on i op pod względem fizyko-chemicznym ;)


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
recrut83    0

mój profesor na politechnice Łódzkiej powiedził tyle że opał niczym sie nie różni od ropy na stacji po za większą ilością siarki co za tym idzie podczas pracy jest troszkę większa temperatura spalania

ale znikoma no i kolorem :] tylko tyle powiem w tym temacie.

 

a co jesli wypluka nagar bedacy miedzy pierscieniami a tlokiem i tuleja? spadnie cisnienie. dlaczego? bo olej woli poplynac tam gdzie ma lzej. jesli ten przeplyw w okolicach pierscienia bedzie za duzy (co ma miejsce przy wypracowanych silnikach), nie bedzie wlasciwego smarowania panewek i innych podzespolow co w konsekwencji doprowadzi do zatarcia silnika. a i jeszcze jedno... czy wiesz dlaczego sie stosuje silnikowe o roznych gestosciach? dlaczego sie leje powiedzmy 0W40 do nowego zalozmy BMW a do takiego co ma 250tys przebiegu zalewa sie 15W40?

dexterek widzę niewiesz sam co pisze z tym ciśnieniem pomyliłes chyba pojęcia ciśnienie oleju z ciśnieniem sprężania w komorze spalania :] jeżeli wypłuka nagar pomiędzy tuleją a pierścieniami (przy złużytym silniku) to spadnie ciśnienie w komorze spalania, co za tym idzie bedzie słabszy i bedzie pobierał (przepalał ) olej ale nie z układu smarowania tylko z rozbryzgiwania olewju

Edytowano przez recrut83

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61
mój profesor na politechnice Łódzkiej powiedził tyle że opał niczym sie nie różni od ropy na stacji po za większą ilością siarki co za tym idzie podczas pracy jest troszkę większa temperatura spalania

to profesor mocno starej daty nie wiedzący z czego obecnie wytwarza się olej opałowy

ale znikoma no i kolorem :] tylko tyle powiem w tym temacie.

siarka nie zmienia koloru i nie wpływa na zwiększoną temp spalania, bo Europę należałoby podzielić n 5 części i dla każdej mieć osobne silniki :lol:

dexterek widzę niewiesz sam co pisze z tym ciśnieniem pomyliłes chyba pojęcia ciśnienie oleju z ciśnieniem sprężania w komorze spalania

a czy ze spadkiem ciśnienia w komorze spalania nie wzrasta ciśnienie w komorze olejowej?

to spadnie ciśnienie w komorze spalania, co za tym idzie bedzie słabszy i bedzie pobierał (przepalał ) olej ale nie z układu smarowania tylko z rozbryzgiwania olewju

a gdzie poza układem smarowania skrzyni korbowej w silniku jest jeszcze olej :blink:

Czekam na kolejne odpowiedzi na moje pytania, a dlaczego o to pytam podam info wieczorem albo jutro jak mało osób się udzieli, dodam że @dexterek ma dobry trop ;)


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

a gdzie poza układem smarowania skrzyni korbowej w silniku jest jeszcze olej :blink:

 

A znasz układ smarowania z suchą misa olejową?

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

a w bizonie jest sucha miska :lol:

po pierwsze przy suchej misce w skrzyni korbowej jest olej tyle że dochodzi zbiornik oleju pompy i układ aplikowania i filtrów

po drugie sucha miska to jeden z rodzajów układu smarowania skrzyni korbowej a nie osobny układ w którym znajduje się olej

Edytowano przez Lukasz1987

Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Co to za układ smarowania skrzyni korbowej? Po to się nazywa sucha, bo nie gromadzi się w niej olej, więc go tam nie ma, właściwie nie ma misy olejowej. Tu tez nie ma wpływu wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej. Właściwie wzrost ciśnienia nie ma tu wiele do rzeczy tylko temperatura gazów oddziaływująca na olej i zwiększone zużycie oleju ze względu na odparowanie oraz możliwy spadek ciśnienia oleju związany z nadmiernym jego rozrzedzeniem spowodowanym temperaturą gazów w skrzyni korbowej. Taki silnik, to już trup do remontu. Bizon i silnik z takim smarowania, tak sie ma do tematu jak olej BIO i opałowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61
Co to za układ smarowania skrzyni korbowej? Po to się nazywa sucha, bo nie gromadzi się w niej olej, więc go tam nie ma, właściwie nie ma misy olejowej

Widziałeś kiedyś przekrój silnika?

jak nie ma oleju :blink: to co chłodzi skrzynię korbową? powietrze :lol:

widziałeś silnik z suchą miską olejową? bo z tego co piszesz nie. ;) przy suchej misce olej jest wtryskiwany w układ tłok-cylinder "ścieka na dół" silnika gdzie jest zbierany w specjalnym zagłębieniu i jest pompowany do zbiornika oleju z filtrem po czym znów wtryskiwany i tak układ się zamyka. Wiesz do czego jest olej w silniku? znasz przynajmniej 4 jego funkcje? czy tylko to że ma smarować?

Właściwie wzrost ciśnienia nie ma tu wiele do rzeczy tylko temperatura gazów oddziaływująca na olej i zwiększone zużycie oleju ze względu na odparowanie oraz możliwy spadek ciśnienia oleju

Bzdura!!!

dlaczego po wywróceniu silnika należy wykręcić wtrysk w celu wylania oleju? bo pierścień nie zatrzyma go, pierścienie w silnikach działają w jednym kierunku

jeśli zwiększymy ciśnienie w skrzyni korbowej nastąpią przedmuchy w pozostałych układach tłok-cylinder

jak spadnie ciśnienie oleju w momencie kiedy nastąpi przedmuch z komory spalania? :blink:

związany z nadmiernym jego rozrzedzeniem spowodowanym temperaturą gazów w skrzyni korbowej.

spaliny rozcieńczą olej? bo tak to odbieram, jak już to spadnie jego lepkość przez co znacząco zmniejszą się funkcje smarne

Edit:

Bizon i silnik z takim smarowania, tak sie ma do tematu jak olej BIO i opałowy

to ty przytoczyłeś suchą miskę ;), a po za tym to temat o bio

Edytowano przez Lukasz1987

Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
ciekawa dyskusja ciekawe ile wie czym się różni bio-on, on i op pod względem fizyko-chemicznym ;)

O estry ci chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Temat o bio, a Ty piszesz wcześniej o opale i zadajesz ambitne pytanie o opale. Po co tutaj mieszasz trwałe przewrócenie silnika(zazwyczaj taki pracujący silnik nadaje się do remontu kapitalnego). A co chłodzi skrzynię korbową w dwusuwie, po co są chłodnice oleju?Wiadomo że olej w kontakcie z gazami spalania i elementami silnika odbiera od niego część ciepła.Popisujesz się jakaś wiedzą i wykrzywiasz sens moich słów - ku twojej wiadomości wysoka temperatura rozrzedza olej, a spadek własności smarnych zależy też od jego klasy. W pozostałych układach znacząco nie wzrośnie ciśnienie, bo od tego jest odma i jest to układ otwarty. Jeśli numer z Twego nicka jest mówi o "roczniku", to ja już w tym czasie eksploatowałem i naprawiałem takie silniki, a nie oglądałem poglądowe przekroje tych silników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

Dlaczego pytam o różnice pomiędzy tymi paliwami? hmm skoro tyle je naprawiasz powinieneś wiedzieć jaki mają wpływ na silnik ;) jakbyś nie zauważył wspominają o nich moi przedmówcy

[ Po co tutaj mieszasz trwałe przewrócenie silnika(zazwyczaj taki pracujący silnik nadaje się do remontu kapitalnego).

Zawsze wiedziałem, że mam coś z wariata ale ile razy w terenie zaliczyłem plecy i jakoś nigdy nie remontowałem silnika po tym, przytoczyłem ten przykład w celu zaprezentowania działania układu tłok-cylinder

Wiadomo że olej w kontakcie z gazami spalania i elementami silnika odbiera od niego część ciepła

To masz drugą funkcję a dwie pozostałe?

.Popisujesz się jakaś wiedzą i wykrzywiasz sens moich słów - ku twojej wiadomości wysoka temperatura rozrzedza olej, a spadek własności smarnych zależy też od jego klasy.

Jak rozrzedza? masy się zmieniają? ( i nie chodzi mi tylko o tą w kg) lepkość spada więc jest bardziej płynny no chyba że o to ci chodzi

jeśli numer z Twego nicka jest mówi o "roczniku", to ja już w tym czasie eksploatowałem i naprawiałem takie silniki, a nie oglądałem poglądowe przekroje tych silników.

Tak to mój rok urodzenia, tyle lat naprawiasz i nie wiesz takich podstawowych rzeczy jak np usunąć olej z komory spalania heh wiek i ha nie dają wiedzy ;) można coś robić latami i nie wiedzieć dlaczego tak to jest zmontowane a nie inaczej bo zgodnie z tym co mówisz żaden silnik gwiazdowy nie wszedłby do produkcji


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Kto powiedział, że nie wiem. Tyle, że ja nie odwracam silników napełnionych olejem. Chodziło o gęstość, lepkość itd. Silniki gwiazdowe nie maja misy olejowej zamykającej skrzynie korbową od dołu, wiec nie trafiłeś. Teraz o przewróconych gorących silnikach - a trafiło się wymieniać tuleje i tłoki po takim zdarzeniu. Obecnie nie zajmuje się naprawą silników, bo nie mam na to czasu(daję innym zarobić :) ) i w moim przypadku jest to ekonomicznie nieuzasadnione. OO zużyłem pewną ilość ton (dawne dzieje)i nie musiałem remontować pomp wtryskowych, a wtryskiwacze "siadają" na ON tak samo jak i wtedy.

3 uszczelnienie

4 wyciszenie,

dodałbym jeszcze zmniejszenie luzów współpracujących elementów(to taki pumkt 3,5) :)

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

To dlaczego twierdzisz, że Ja nie wiem? ;) ale dobra mniejsza o to

Ja po nauce jazdy w terenie też już na plecach nie ląduje także nie muszę komór spalania czyścić co było dosyć częste na początku

W silniku w naszym licencyjnym antku przed startem należało spuścić olej z komór spalania położonych w dolnej części silnika o to mi chodziło, ale dobra źle sprecyzowałem, także mocno różnie można interpretować

Co do tematu to poczekam może jeszcze ktoś się wypowie


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
recrut83    0

to profesor mocno starej daty nie wiedzący z czego obecnie wytwarza się olej opałowy

 

siarka nie zmienia koloru i nie wpływa na zwiększoną temp spalania, bo Europę należałoby podzielić n 5 części i dla każdej mieć osobne silniki :lol:

 

a czy ze spadkiem ciśnienia w komorze spalania nie wzrasta ciśnienie w komorze olejowej?

 

a gdzie poza układem smarowania skrzyni korbowej w silniku jest jeszcze olej :blink:

Czekam na kolejne odpowiedzi na moje pytania, a dlaczego o to pytam podam info wieczorem albo jutro jak mało osób się udzieli, dodam że @dexterek ma dobry trop ;)

kolego oświeć mnie z czego jest robiony opał ??? , nie napisałem że siarka zmienia kolor , widzę bardzo odeszliscie od tematu :/ bio paliwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

W praktyce OO i ON pochodzą z tej samej frakcji destylacji ropy naftowej - to tak bez zagłębiania się w istotę sprawy samej destylacji. Pochodzą z tej samej frakcji ponieważ osobne "destylowanie" nie miałoby sensu ekonomicznego.

Produkt pochodzący z tego procesu w zależności od tego czym ma być ostatecznie podlega odpowiednim obróbkom aby spełniał normę określoną dla OO i ON. Bazową normą dla paliwa ON jest PN-EN 590:2005 (U) "Paliwa do pojazdów samochodowych. Oleje napędowe. Wymagania i metody badań".

Dla OO jest PN-EN 14213:2005 (U)

"Oleje opałowe (...) Wymagania i metody badań" . Dodatkowo istnieje kilkaset innych norm określających metody i warunki pomiaru parametrów, niektóre z nich są wspólne dla ON i OO (np. PN-EN 116:2001 "Oleje napędowe i oleje opałowe lekkie. Oznaczanie temperatury zablokowania zimnego filtru".

Zasadniczo podstawowych (normatywnych) parametrów pomiaru ON jest 16 a dla OO 11.

I tu powoli dochodzimy do sedna sprawy: podstawowym i nadrzędnym parametrem dla ON jest liczba cetanowa (POZWOLĘ SOBIE DODAĆ IŻ LICZBA CETANOWA OKREŚLA ZDOLNOŚĆ PALIWA DO SAMOZAPŁONU), indeks cetanowy i gęstość w temp 15 st. C. Wydawałoby się, że również parametrem nadrzędnym powinna być wartość opałowa a tu niespodzianka: normy dla ON nie przewidują w ogóle takiego parametru !(dominik85 - OCZYWISTYM JEST IŻ W ON NIE BADAMY WARTOŚCI OPALOWEJ TYLKO LICZBĘ CETANOWA PONIEWAŻ WARZNA JEST DLA NAS ZDOLNOŚĆ DO SAMOZAPŁONU PALIWA WŁAŚNIE W SILNIKU, DRUGA SPRAWA TO, ISTOTĄ PRACY JEST WYKORZYSTANIE ENERGII KINETYCZNEJ SAMOZAPŁONU MIESZANKI,KTÓRA WPRAWIA W RUCH WAŁ KORBOWY PRZEZ TŁOKI I KORBOWÓD, WIEC WARTOŚĆ OPAŁOWA NIE MA TU ŻADNEGO ZNACZENIA) Jeśli jest on określany to tylko i wyłącznie na życzenie zlecającego badanie (brak sensu takiego badania), dla pogłębienia wiedzy i zaspokojenia ciekawości przez laborantów w laboratoriach analiz paliw lub przez wymóg wewnętrznych norm producentów paliw.

Dla OO analogicznymi parametrami nadrzędnymi są gęstość i wartość opałowa . Liczby cetanowej nie określa się ponieważ OO nie jest z założenia paliwem napędowym więc nie ma takiej potrzeby. W tym przypadku również laboranci mogą dla własnej wiedzy lub na życzenie zbadać ten parametr.

Pozostałe parametry normatywne i nienormatywne OO i ON w części pokrywają się ze sobą i dzięki temu można porównać oba paliwa.

I zaraz wszystko będzie jasne.

Ten kto przebrnął do tego przez tą kupę tekstu i nie usnął z nudów a na dodatek uważał to już wie że z głównych parametrów normatywnych OO i ON możemy porównać gęstość. Tak się składa że ten parametr najwięcej różni oba paliwa i ma największe znaczenie przy zastosowaniu OO jako paliwa napędowego do silników diesla.

Gęstość ON wg normy to zakres od 820 do 845 kg/m3

Gęstośc OO to od 855 kg/m3 w górę

OO jest gęstszy od ON od około 5% wzwyż.

Aby z destylacji uzyskać produkt pod nazwą ON należy dodać odpowiednie dodatki powodujące obniżenie gęstości do wymaganej normą dla ON (pierwsza różnica w składzie chemicznym)

Gdy zbadać pozostałe główne parametry OO i ON i je porównać, to okazuje się że liczbę cetanową dla ON określoną w normie na minimum 51, olej opałowy ma tą samą lub większą.

Wartość opałowa OO to nie mniej niż 42,6 Mj/kg i po zbadaniu okazuje się że ON ten parametr ma w praktyce ten sam.

A teraz ważniejsze porównywalne parametry normatywne OO i ON:

Temperatura zapłonu OO: min 56 st. C; ON min. 55 st. C (1st. różnicy w normie, aby ciecz po destylacji stała się ON to w procesie produkcyjnym dodaje się kolejny dodatek obniżający temp. zapłonu do wymaganej normą).

zawartość siarki: ON nie więcej jak 50mg/kg; OO nie więcej jak 0,2 %/m/m (niestety inne jednostki ale łatwo porównać - zadanie dla matematyków.

w normie z 2003 zawartość siarki dla ON wynosiła jeszcze 350 mg/kg.

Pozostałość po koksowaniu (z 10% pozostałości destylacyjnej): ON i OO tak samo czyli max 0,3 %/m/m;

Zawartość popiołu max. 0,01%/m/m dla OO i ON;

Zawartość wody max 200 mg/kg;

Lepkość kinematyczna dla ON: min. 2,0, max 4,5 mm2/s w temp 40st. C; dla OO: max 6,0 w temp. 20 st. C;

Skład frakcyjny:

- do 250 st. C destyluje max 65 %/V/V

- do 350 st. C destyluje max 85 %/V/V

oba parametry identyczna dla OO i ON

Dodatkowo OO zawiera po ok 6 mg/l znaczników: "Solvent Yellow 124"i "Solvent Red 164" lub "Solvent Red 19". To są znaczniki barwiące na czerwono dla odróżnienia od ON, które to są neutralizowane przez oszustów słynną metodą dodawania kwasu siarkowego do OO.

Tyle chemii, na razie nie komentuję, wnioski pozostawiam czytającym

 

Co do aut to praktycznie jest tak jak to opisał autoszmat - im starszej generacji motor tym bardziej rybka co się wleje. W tłumaczeniu na nasz oznacza to że wszystkie silniki z wysokociśnieniowymi układami wtrysku (common raile, DTI, TDi, Dti, Tdci czy jak tam je zwał) ze względu na różnice głównego parametru czyli gęstości, narażone są na wyższe ciśnienia paliwa w układzie wtryskowym od tych które przewiduje producent. Wnioski pozostawiam.

Jeśli chodzi o układy starszej generacji tzw. niskociśnieniowe to różnicę robi jedynie parametr lepkości. Im starszej generacji układ tym mniejsze znaczenie.

Inną rzeczą będzie natomiast to co się w realu zatankuje. Nawet jeśli do supernowoczesnego silnika przez przypadek nalejemy czystego OO to

skutki tego będą żadne jak gdybyśmy podjechali pod dystrybutor ON a tam zalejemy do baku odbarwiany kwasem siarkowym OO z neutralizatorami wapiennymi.

Jeden z czołowych producentów OO w RP właściciel kilku praw patentowych o sposobie jego produkcji firma Warter opracowała i wdrożyła do produkcji OO z w odpadów z Orlenu które nie spełniają norma aby użyć ich do produkcji paliw oddzielnie, jednak przy odpowiedniej destylacji i połączeniu w odpowiednich proporcjach (nazw i składów podać nie mogę gdyż podpisałem klauzule tajemnicy jak otrzymałem od nich gdy pisałem pracę na uczelni (Politechnika Lubelska jak chcesz szukaj w Katedrze Silników tam Ci udostępnią).

Co do biodiesla posiada on znaczącą ilość ekstraktów które działają niekorzystnie na elementy silnika na jakie porównaj np silnik Fiata na biodiesel ;) i bez. Silnik 1.3M-jet

 

Edit:

Część wypowiedzi jest z mojego referatu a część z referatu kolegi jakby ktoś pytał :)

Edytowano przez Lukasz1987

Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Widzę że wyczerpałeś temat, też jestem po politechnice tylko świętokrzyskiej ;)


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Wyczerpujący wykład i zasługujący na pochwałę, a nie wszystkim przypadnie do gustu :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez bizonek
      bizon
    • Przez Audi213
      Czy ktoś może przerabiał wózek od Bizona, tak żeby heder ze stołem stabilnie na nim stał i dało się nim jechać?
    • Przez kingway
      Witam , czy ma ktoś instrukcję naprawy silnika SW 400 i 6CT107 taką od A do Z gdzie jest wszystko pokazane jak i co zrobić aby było dobrze ? Czy wql coś takiego istnieje ? Jeśli tak to gdzie to mogę dostać ?  
    • Przez kingway
      Witam , mam pytanie , gdzie mogę znaleść cześci do bizona rekorda niebieskiego , chodzi mi o półoś nowego typu . Mile widziane jakieś namiary , wiem , że zwolnice do Bizona rekorda pasują także od BSa niebieskiego , także może być i BS . Może ktoś wie gdzie taki stoi po spaleniu czy ogólnie ktoś takie coś rozkręca na części  
    • Przez Ukson
      Czy cała woda wyleci z chlodnicy i bloku przez kranik w chlodnicy w bizonie?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj