Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Profil usunięty

Sygnalizacja zanieczyszczonego filtra powietrza w 82 SA

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam wszystkich. Może mi ktoś z was wytłumaczyć jak działa to urządzonoko? Strasznie mnie to ciekawi. wiem, że na kolektorze ssącym jest takie białe coś. Z jednej strony jest jeden kabel, z drugiej dwa podłączone pod jedną wsuwkę. I jak sie to złączy to pali sie kontrolka. Ale jak działa to urządzenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Jak się nie mylę to jest to czujniki podciśnienia. Działa on na tej zasadzie, że gdy filtr jest zapchany to silnik ma ciężej ciągnąc powietrze, a filtr nie ma pełnej przepustowości i nie dostarcza do silnika swobodnie powietrza i wtedy w kolektorze robi się podciśnienie, a ten czujnik wyczuwa to podciśnienie i sygnalizowane jest to kontrolką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czyli taki sam efekt będzie jak zapalę ciągnik i rurę od filtra przytacham ręką?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak się stało. czujnik jest na podciśnienie. dziękuje za pomoc. pozdro...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

Man problem bo właśnie ta kontrolka zaczęła się często włączać i silnik jakby gorzej pracuje. Wymieniam przepisowo olej w tej misce pod filtrem, ale nie wiem jak go wyczyścić? Jest tam taki plastikowy element który łatwo wyjąć a dalej siatka, ale nie wiem jak ją wyjąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

Ja tą siatkę wyjąłem, wymyłem w ON, wysuszyłem i założyłem. Jak narazie wszystko pięknie pracuje ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    182

Tak jak powiedział @kris19911 wyjąć siatki wyczyścić i ciągnik odzyska wigor, żeby ułatwić sobie późniejsze czyszczenie na każdej siatce zawiąż pętlę ze sznurka która ułatwi ich wyciąganie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

Dzięki za pomoc, właśnie dziś wyczyściłem te siatki a właściwie "kłębki" sztucznego włókna, pierwsze ropą później wodą,najbardziej brudne były te "plastry"najwyżej. Od razu słychać że silnik lepiej pracuje. Ciekawe jak jest ze skutecznością tego rodzaju filtrów powietrza. Ciekawe jaki rodzaj stosują w Fendt-ach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×