jaszczur2008

Case 845xl po kapitalnym remoncie brak ciśnienia oleju

Polecane posty

jacek3773    230
22 minuty temu, jaszczur2008 napisał:

700obrotach.

Balanser nic niema do ciśnienia oleju, bo jest on smarowany rozbryzgowo.

Jakie dysze?

No ma bo jest połączony kanałem olejowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
edek85    6
Dnia 21.09.2022 o 14:53, jaszczur2008 napisał:

Napisz na pw. Opisz jak u ciebie jest

Napisalem do Cb na priv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasowy    0
Dnia 26.01.2022 o 16:51, jaco512 napisał:

Mój pierwszy post na forum, chciał bym wszystkich przywitać i przeprosić jeśli coś robię źle.

Pozwoliłem sobie napisać w tym temacie bo użytkownik "jaco512" poruszył swoim postem mój problem który mi chodzi po głowie jakiś czas.

Case 4230 z 95r brał duże ilości oleju - skończyły się pierścienie. Palił dobrze niestety nie zmierzyłem  przed rozbiórką ciśnienia smarowania tylko badałem kompresje na cylindrach. Po rozebraniu poszło wszystko do przejrzenia. (głowica planowanie i nowe zawory, wtryski regeneracja, wał 1 szlif na głównych). Generalnie nie jest mocno zużyty.

Trzeba zabierać się do składania. Myję po kolei wszystko. Zajrzałem do pompy smarującej. Ktoś wcześniej już tam grzebał. Pod sprężynę zaworu włożył nakrętkę a pod zawleczką była jeszcze podkładka dodatkowa (zaznaczone X na fot).

Pytanie moje po co? Jeśli dobrze rozumiem zasadę działania jeśli na pompie jest za duże ciśnienie sprężyna się poddaje i upuszcza do misy nadmiar. Jeśli wywalę dodatkowe elementy, to będzie dawała mniejsze ciśnienie? 

 

 

IMG_20230630_121027.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Steyerek8100    50
lukasowy napisał:

Dnia 26.01.2022 o 16:51, jaco512 napisał:

Mój pierwszy post na forum, chciał bym wszystkich przywitać i przeprosić jeśli coś robię źle.

Pozwoliłem sobie napisać w tym temacie bo użytkownik "jaco512" poruszył swoim postem mój problem który mi chodzi po głowie jakiś czas.

Case 4230 z 95r brał duże ilości oleju - skończyły się pierścienie. Palił dobrze niestety nie zmierzyłem  przed rozbiórką ciśnienia smarowania tylko badałem kompresje na cylindrach. Po rozebraniu poszło wszystko do przejrzenia. (głowica planowanie i nowe zawory, wtryski regeneracja, wał 1 szlif na głównych). Generalnie nie jest mocno zużyty.

Trzeba zabierać się do składania. Myję po kolei wszystko. Zajrzałem do pompy smarującej. Ktoś wcześniej już tam grzebał. Pod sprężynę zaworu włożył nakrętkę a pod zawleczką była jeszcze podkładka dodatkowa (zaznaczone X na fot).

Pytanie moje po co? Jeśli dobrze rozumiem zasadę działania jeśli na pompie jest za duże ciśnienie sprężyna się poddaje i upuszcza do misy nadmiar. Jeśli wywalę dodatkowe elementy, to będzie dawała mniejsze ciśnienie? 

 

 

IMG_20230630_121027.jpg

To jakis twój nowy nabytek. Szkoda że nie zmierzyłeś ciśnienia przed rozbiórką. Zasada działania podkładek czy tam czego wkładanych w zawór bezpieczeństwa jest taka, że im twardsza sprężyna tym większe ciśnienie wymuszasz na układ czyli w obieg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    441

Tylko to podbija ciśnienie maksymalne w układzie, a dużo osób sądzi, że dodając podkładki podniesie ciśnienie na wolnych obrotach, albo że szybciej pojawi się wysokie ciśnienie.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

Dodatkowo przy zbyt wysokim ciśnieniu - szczególnie przy zimnym oleju i wysokich obrotach silnika , może dochodzić do sytuacji podobnej jak przy zapchanym filtrze,a mianowicie do czasowego otwierania się zaworu  obejsciowego ( bypass) .  Wówczas część oleju nie jest filtrowana .

Skoro mowa o modelu 4230 , trzeba montować dedykowany filtr oleju silnikowego i uważać na zamienniki ,ważne aby filtr posiadał zawór zwrotny zapobiegający ściekaniu oleju z filtra po wyłączeniu silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8518
Dnia 21.09.2022 o 14:53, jaszczur2008 napisał:

Napisz na pw. Opisz jak u ciebie jest

A może byś na forum łaskawie zdradził tę tajemnicę co i jak , privaciarz się znalazł

Edytowano przez witejus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    441

Ja już dawno zablokowałem jaszczur2008 , żeby przypadkiem nie pomoc za takie podejście w innym temacie, czy problemie.

Tak samo wrzucam na czarną listę tych którzy zakładają tematy, a jak dostaną odpowiedź to usuwają posty

Edytowano przez Alchemik
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasowy    0

Dziękuje za odpowiedzi. 

Nie taki nowy nabytek ale dużo u nas nie pracował. Ciągnik był sprowadzony z Francji, musiał latać gdzieś w oborze z turem. (Po turze ślady montażu i zajechane sprzęgło/wałek/przedni most,a po oborze gruba korozja kabiny). Przed nami był jeden właściciel w Polsce przez 2 lata i robili tylko sprzęgło z grubszych tematów. Brat go kupił to był w tragicznym stanie wizualnym. Doprowadziłem go do akceptowalnego wyglądu i poszedł w robotę. Po sezonie wyszedł ten olej, pamiętam wychodziły wartości koło 11-16 bar na cylindrach to poszła głowica w dół, nawet nie pomyślałem o dalszych pomiarach.

Jeśli część oleju mogła być nie filtrowana to by wyjaśniało czemu panewki, pierścienie i tulejki korbowodów były tak zużyte. Pierścieni olejowych praktycznie nie było a zużycie tulei silnikowych (100,00 nominał) 0,01-0,025, tłoki (99,91 nominał) zużycie 0,02.  Wyciągnąłem tuleje są oryginały z Male. Będę chciał zostawić te zestawy po honowaniu z nowymi pierścieniami. Zobaczymy co jeszcze szlifierz jutro powie.       

Wał też, korbowe w nominale, a główne były na granicy nominału więc zrobiłem na I szlif do spokoju jak mam na wierzchu.A panewki były mocno zajechane.

Co do pompy olejowej, to na dzień dzisiejszy chyba wywalę tylko te dodatkowe podkładki, złoże ją, zmierzę luz międzyzębny wg serwisówki powinien mieć 0,15-038  i jeśli będzie w normie złoże. I tak chciałem dołożyć dodatkowy zegar pokazujący ciśnienie smarowania w kabinie. Najwyżej jeśli okaże się że słabe ciśnienie to dam miskę w dół i kupię nową pompę.

   

 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

Czy chodzi o pomiar luzu miedzyzębnego koła pompy ?  Bo jest to forma sprawdzenia zazębienia  z kołem wału , a nie jest formą sprawdzenia samej pompy. W pompie istotny jest ew. luz osiowy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez messot
      Witam
      Pacjent bliźniaczo podobny do case mx 
      Przy zmianie z 3 na 4 połbiegu delikatnie przydusza silnik i tak samo z 2 na 1
      z 1na 2 ok 
      Z 2 na 3 ok
      Z 3 na 2 ok
      Ciśnienia posprawdzane po 19 na każdym połbiegu
      Cewki podmienione z innego ciągnika 
      Obserwacje przy zmianie z 2 na 1 na drugim koszu ciśnienie spada do ok 15b na ułamek sekundy i dopiero spada liniowo
      Na pierwszym koszu narasta liniowo 
    • Przez agromichu
      Case 4220 podnośnik nie opada pod obciążeniem. Dodatkowo dźwignia od wysokości opadania podnośnika (ta do pługa) tylko podnośniła i opuszczała. Ostatnio tata jej używał i zaczął cały ciągnik drżeć i koniec końców coś się zrobiło tak, że teraz nawet podnośnik nie chce opaść pod obciążeniem. Nie wiem czy to ma znaczenie ale przy uchwycie cięgna centralnego od podnośnika wychodzi jakiś bolec i jest na wierzchu. Gdzie szukać przyczyny? Co to może być? Proszę o pomoc.
    • Przez ProstyRolnikZPodlasia
      witam objaśni mi ktoś od czego są wszystkie pokrętła ehr w case mx 135? z góry dziękuję
    • Przez agromichu
      Gdzie znajduje się pompa hydrauliczna w case 4220? Czy rozdzielacz może przepuszczać olej przez gniazdo? Mam problem z rosiewaczem amazone z hydraulicznymi zasuwami, które się same otwierają na rozgrzanym oleju i czasem jest problem z dźwigniami rozdzialacza ponieważ na rozgrzanym oleju jest problem z otwieraniem i zamykaniem zasów. Tak jakby fiksował rozdzielacz. Proszę o pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj