Reenault

Przyczepa typu "SAM"

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Reenault    0

Witam zastanawiam się nad budową przyczepy 1 osiowej na bazie Stara 200 z kiprem, zdemontował bym resory dzięki czemu otrzymałbym większą stabilność na pochyłym terenie, niższy próg załadunku, niższą masę w połączeniu z usunięciem wału i wszystkiego co zbędne. Pytanie jak rozwiązać sprawę hamulcy? Czy jest jakiś prosty i w miarę możliwości bezawaryjny patent czy darować sobie zabawę z hamulcami? I pytanie czy do samoróbek o takich gabarytach nie przyczepia się policja bo rejestracja w Polsce czegoś takiego raczej nie możliwa. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    159
Napisano (edytowany)

Po zatrymaniu na drodze publicznej przez policję bez rejestracji i OC takiej przyczepy -->  930zł fundusz gwarancyjny, +bodaj 500zł brak przeglądu (według przepisów od stycznia, lub sąd i grzywna bodaj do 5000zł) + nieprawdopodobniej koszt lawety. 

Edytowano przez Alchemik
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marionos    3
1 minutę temu, Alchemik napisał:

Po zatrymaniu na drodze publicznej przez policję bez rejestracji i OC ->  930zł fundusz gwarancyjny, +bodaj 500zł brak przeglądu (według przepisów od stycznia, lub sąd i grzywna bodaj do 5000zł) + nieprawdopodobniej koszt lawety. 

Dokladnie. Legalnie nie wyjedziesz na droge samem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość   
Gość

 a nie podejdzie taka przyczepa pod przyczepę specjalną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kopin    3625

trzeba kupić starą jednoosiówkę do świń z nr i papierami i jest git;-) najwyżej wyjdzie ze przeładowana 😉

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    72

U mnie gostek zrobił przyczepkę jednoosiową z dostawczaka ,zostawił napęd i zamontował wałek przekażnika, i jadąc w tereny podmokłe po drewno czy coś kolwiek gdzie trudno z wyjazdem, włącza napęd w przyczepce i nie ma problemu z wyjechaniem,wcześniej miał dwukołówkę zarejestrowaną do wożenia świń i bydła i teraz dwie dwukółki chodzą na tych samych dokumęntach i tablicach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    159
5 godzin temu, kopin napisał:

trzeba kupić starą jednoosiówkę do świń z nr i papierami i jest git;-) najwyżej wyjdzie ze przeładowana 😉

Tylko jak ktoś chce "grubo remontować" to lepiej kupować stare egzemplarze.

Z czasem przy rejestracji wymagano szkiców z wymiarami, czy fotografii....

I można wtopić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kopin    3625

może tak ,ja mam z 89 r i nikt tego nie chciał wtedy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacor73    362
1 godzinę temu, krzysiek1979 napisał:

Każda przyczepa podlega rejestracji i OC. Na jakiej podstawie właściciel twierdzi, że nie podlega? Tylko maszyny rolnicze typu rozrzutnik, przyczepa samozbierająca nie podlega rejestracji.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atrol123    11
Napisano (edytowany)

I z maszynami rolniczymi nie dokońca się zgadza. Znajomy brał na młodego min beczkowóz i przy rozliczeniu młodego agencja pytala o dowód rejestracyjny beczkowozu. I musiał rejestrować bo ma tabliczkę znamionowa . Podobnie przedstawiciel handlowy pytał mnie czy chce rozrzutnik obornika z tabliczka czy nie . Pytam po co . No bo jak na Prow trzeba rejestrować i musi być tabliczka

Edytowano przez atrol123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kopin    3625

taaa,bez tabliczki to jest cena netto,Na RMG brałem rozrzutnik i nic nie rejestrowałem

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    489
7 godzin temu, Pafnucy napisał:

 a nie podejdzie taka przyczepa pod przyczepę specjalną?

Przyczepa wywrotka nie podejdzie jako przyczepą specjalną.

16 godzin temu, Reenault napisał:

Witam zastanawiam się nad budową przyczepy 1 osiowej na bazie Stara 200 z kiprem, zdemontował bym resory dzięki czemu otrzymałbym większą stabilność na pochyłym terenie, niższy próg załadunku, niższą masę w połączeniu z usunięciem wału i wszystkiego co zbędne. Pytanie jak rozwiązać sprawę hamulcy? Czy jest jakiś prosty i w miarę możliwości bezawaryjny patent czy darować sobie zabawę z hamulcami? I pytanie czy do samoróbek o takich gabarytach nie przyczepia się policja bo rejestracja w Polsce czegoś takiego raczej nie możliwa. Pozdrawiam

W Starze 200 masz hamulce hydrauliczne z cylinderkami w bębnach, więc przeróbka jest kłopotliwa. Prościej będzie sprzedać kompletny most i za niego wstawić oś od przyczepy z hamulcem pneumatycznym, najlepiej od Autosan D83 lub podobnej ciężarowej.

Można zarejestrować na podstawie dopuszczenia jednostkowego ale wymagania i koszty są duże.

3 godziny temu, krzysiek1979 napisał:

Takich handlarzy lepiej unikać.

1 godzinę temu, atrol123 napisał:

I z maszynami rolniczymi nie dokońca się zgadza. Znajomy brał na młodego min beczkowóz i przy rozliczeniu młodego agencja pytala o dowód rejestracyjny beczkowozu. I musiał rejestrować bo ma tabliczkę znamionowa . Podobnie przedstawiciel handlowy pytał mnie czy chce rozrzutnik obornika z tabliczka czy nie . Pytam po co . No bo jak na Prow trzeba rejestrować i musi być tabliczka

Był już na forum temat dotyczący rejestracji przyczep asenizacyjnych. Kilka lat temu zmieniły się przepisy i obecnie beczkowozy podlegają rejestracji. 

Rozrzutnik obornika nie podlega rejestracji w Polsce. Jak kupisz rozrzutnik bez tabliczki znamieniowej, to nie masz numerów podwozia i w razie reklamacji producent wyprze się gwarancji, bo formalnie on jej nie wyprodukował.

Obecność tabliczki znamionowej o niczym nie świadczy, bo nawet pługi zawieszane je mają. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aezakmi666    18

No dobra a jak mam fabryczna wywrotkę jednoos rumunkę ? Nr ma na ramię tabliczki nie ma to co z takim pojazdem na drodze?  Ubezpieczyć dla świętego spokoju po nr VIN i jeździć?  

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

mogli by te przepisy doprecyzować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    489
17 minut temu, aezakmi666 napisał:

No dobra a jak mam fabryczna wywrotkę jednoos rumunkę ? Nr ma na ramię tabliczki nie ma to co z takim pojazdem na drodze?  Ubezpieczyć dla świętego spokoju po nr VIN i jeździć?  

Masz na nią jakiś dokument własności: umowę kupna-sprzedaży, fakturę zakupu itp.?

Jeśli tak, to najpier do Wydziału Komunikacji w sprawie skierowania na założenie tabliczki znamionowej zastępczej (chyba że kupisz tabliczkę do tej przyczepy). Przy okazji na stacji diagnostycznej zrób okresowe badanie techniczne. Z papierami do WK, gdzie zarestrują Ci przyczepę. Oczywiście w dniu rejestracji wykup polisę OC.

Po tym wszystkim, wartość przyczepy wzrośnie a Ty w razie kontroli na drodze lub kolizji masz komplet papierów.

P.S. polisa OC na przyczepę niezarejestrowaną to kiepski pomysł. W razie kolizji ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie ale od Ciebie ma prawo ściągnąć wartość odszkodowania, bo przyczepa nie była zarejestrowana i nie miała ważnego okresowego badania technicznego.

30 minut temu, Pafnucy napisał:

mogli by te przepisy doprecyzować.

Które przepisy? Jak dla mnie są bardzo przejżyste. 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

np rozrzutnik. zakładasz burę i należy rejestrować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aezakmi666    18

Odkupiona od znajomego nikt tego nigdy nie rejestrował papierów nie mam to jest wyrob fabryczny swiatla ma hamulce najazdowe. 3 razy w roku na szosie. Ps niewiem jak w zniwa jechałem z 2 przyczepami bez tablic i swiatel a za mną radiowóz.  Ja zesrany policja wyprzedziła pokazała palcem no no i pojechali. 

  • Confused 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacor73    362

Może od jakiegoś Holendra "zakupiona", tam chyba przyczepy nie podlegają rejestracji. "Odszukać" go, umowę napisać, przegląd i do WK

  • Sad 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    489
14 minut temu, Pafnucy napisał:

np rozrzutnik. zakładasz burę i należy rejestrować?

Nie musisz rejestrować, bo nie dokonujesz zmian konstrukcyjnych. Tak samo jak w osobowym vanie wyjmiesz tylne siedzenia (bo chcesz przewieźć pralkę) to przecież nie wprowadziłeś zmian konstrukcyjnych zmieniający samochód osobowy na samochód ciężarowy.

@aezakmi666 ta rumunka to Medgidiar RPV-2? 

Znajomy był pierwszym właścicielem przyczepy? Jeśli tak, to może ma jeszcze dokument zakupu? 

13 minut temu, jacor73 napisał:

Może od jakiegoś Holendra "zakupiona", tam chyba przyczepy nie podlegają rejestracji. "Odszukać" go, umowę napisać, przegląd i do WK

Ciekawy pomysły🤔 Wkrótce ludzie zaczną "sprowadzać" Autosanki z Holandii😁 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Izyth0r    26
14 godzin temu, kopin napisał:

trzeba kupić starą jednoosiówkę do świń z nr i papierami i jest git;-) najwyżej wyjdzie ze przeładowana 😉

O właśnie, mam taką stoi tak długo jak pamiętam, kiedyś świnie były nią wożone tarpanem. Jakieś stare papiery są. Przejdzie, jak przebiję nr z niej na jakąś współczesną, czy musze ten złom przerabiać koniecznie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marionos    3
8 godzin temu, Izyth0r napisał:

O właśnie, mam taką stoi tak długo jak pamiętam, kiedyś świnie były nią wożone tarpanem. Jakieś stare papiery są. Przejdzie, jak przebiję nr z niej na jakąś współczesną, czy musze ten złom przerabiać koniecznie?

Skad mamy wiedziec czy przejdzie.. Najwyzej jak jestes slabym oszustem to sprawa sie wyda i dostaniesz wyrok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kopin    3625
10 godzin temu, Izyth0r napisał:

O właśnie, mam taką stoi tak długo jak pamiętam, kiedyś świnie były nią wożone tarpanem. Jakieś stare papiery są. Przejdzie, jak przebiję nr z niej na jakąś współczesną, czy musze ten złom przerabiać koniecznie?

Nie pytaj o to jak robić przekręt tylko zapytaj znajomego na stacji o numery do nabicia ,a jak nie to kup takie same jak masz

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    562
Dnia 15.01.2022 o 18:31, bergman31 napisał:

Nie musisz rejestrować, bo nie dokonujesz zmian konstrukcyjnych. Tak samo jak w osobowym vanie wyjmiesz tylne siedzenia (bo chcesz przewieźć pralkę) to przecież nie wprowadziłeś zmian konstrukcyjnych zmieniający samochód osobowy na samochód ciężarowy.

@aezakmi666 ta rumunka to Medgidiar RPV-2? 

Znajomy był pierwszym właścicielem przyczepy? Jeśli tak, to może ma jeszcze dokument zakupu? 

Ciekawy pomysły🤔 Wkrótce ludzie zaczną "sprowadzać" Autosanki z Holandii😁 

No to raczej nie przejdzie bo po vin dojdą że już była rejestrowana w pl 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GRZES1545    5407
Napisano (edytowany)
Dnia 15.01.2022 o 18:15, aezakmi666 napisał:

Odkupiona od znajomego nikt tego nigdy nie rejestrował papierów nie mam to jest wyrob fabryczny swiatla ma hamulce najazdowe. 3 razy w roku na szosie. Ps niewiem jak w zniwa jechałem z 2 przyczepami bez tablic i swiatel a za mną radiowóz.  Ja zesrany policja wyprzedziła pokazała palcem no no i pojechali. 

Czym się tu chwalić.Jak dla mnie to za jazdę bez świateł powinieneś beknąć i to porządnie. 

Edytowano przez GRZES1545

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez petes
      Witam. Są już tematy na o aplikatorach ale tam wszyscy piszą jakie mają i gdzie kupić a ja chciał bym aby mój temat był o tym jak takie coś samemu zrobić.
      Więc do rzeczy mam prasę rolującą Krone KR160+ Ursus 1014. Sezon na kiszonki w prawdzie powinien już trwać ale jak widać pogoda nas nie rozpieszcza. I teraz moje pytanie jak coś takiego zrobić mam pomysły co do tego jak to wykonać ale liczę jeszcze z waszej strony na rady.
      Chce wykonać ten aplikator z opryskiwacza plecakowego Kwazar (jest on 12L) moim zdaniem ta pojemność wystarcza ponieważ wodę zawsze można zabrać na pole w jakiś baniakach 5L a więcej niż 30szt bel dziennie nie będę robił ponieważ mam owijarkę stacjonarną a do roboty jestem sam a i łąk tez nie jest za dużo 15ha. Myślałem aby baniak z kwazara umieścić w kabinie dać nowy wężyk który by miał zawór kulowy który byłby przymocowany w kabinie a następnie wężyk pociągnięty do prasy na której była by przymocowana belka i teraz pytanie.Dysze od opryskiwacza (ciągnikowego) pewnie się nie nadają ponieważ za niskie ciśnienie występuje w tym że opryskiwaczu. Może założyć 3 dysze albo 4 takie od kwazara?? Lecz ten pomysł moim zdaniem chyba jest niewypałem ponieważ one mają za małą wydajność chyba i robią taką mgiełkę którą może znosić wiatr.
      Jakie sa wasze pomysły?? A gdyby tak założyć przed ciągnikiem taką belkę żeby pryskała pokos??
      Pryskał bym sano labacsil więc na 1 tone przypada od 1 do 2 litrów wody.
      Co do kupna nowego aplikatora to odpada ponieważ mam zastój w finansach.
       
       
      Mam nadzieje ze moderatorzy się nie pogniewają za nowy temat.
      Pozdrawiam
    • Przez Jacek6804
      Witam, dla jasności, jestem Jacek, średnio mnie interesuje rolnictwo ciągniki itp, ale interesuje mnie mechanika itp, a z mojego konta pozwalam korzystać mojemu bratu Pawłowi którego jarają ciągniki, oranie itp:D)
      posiadamy farmtraca 665 DT 
      dane techniczne:
      Moc znamionowa
      43 kW (58,5 KM)przy 2200 obr/min
      Max.moment obrotowy
      230 Nm przy 1200 obr/min
      SILNIK
      Typ
      Typ F3.344B
      Ilość cyl./poj.skokowa,cm3
      3 /3443
      System chłodzenia
      Cieczą
      Filtr powietrza
      Suchy, dwustopniowy
       
      I te 58KM to trochę za mało do tego ciągnika:/
       
      Przyszedł pomysł uturbienia tego silnika,mechanicznie dam sobie radę (ostatnio uturbiłem koledze golfa 2 vr6 na 350KM 500Nm ale potrzebował bym od was trochę wiedzy technicznej  nie wiem jaki jest stopień spręzania w tym silniku, posiada ktos może takie informacje? Ile można dmuchnąć bezpiecznie?

      Turbo udało mi się zdobyć za całe 100zł z volvo v40 1,9 TD, podejrzewam że będzie za małe? Chociaż ciągnik ma niby wiekszą pojemność ale kręci o połowe mniej obrotów... Ale chciał bym je założyć i chociaż zrobić testy, całe te uturbienie będzie takim testem czy się da, bedzie działać, itp. Mechanicznie dużo roboty nie ma, a koszta są naprawdę niskie, narazie chce założyć bez IC i chłodnicy oleju, jeśli by się okazało że ładnie pracuje wtedy by wpadły chłodniczki
       
      Jeszcze pytanie odnoście paliwa, czy da się podniesc dawkę paliwa w tym ciągniku? jaka w nim jest pompa? 
       
      Tu jeszcze dane technicze auto z którego mam turbo:
       
      Produkowany od 1995 do 1999 roku Pojemność skokowa 1870 cm3 Pokaż ranking Typ silnika diesel Moc silnika 90 KM przy 4250 obr/min Pokaż ranking Maksymalny moment obrotowy 176 Nm przy 2250 obr/min Pokaż ranking Montaż silnika z przodu, poprzecznie Doładowanie turbosprężarkowe Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC) Liczba cylindrów 4 Układ cylindrów rzędowy Liczba zaworów 8 Stopień sprężania 20,5 : 1 : 1 Pojemność zbiornika paliwa 60 l
       
    • Przez RoRo
      Witam chcialem pomalowac sobie pług na czerwono, jaka farba pomalowac najlepiej??Chcialem pistoletem pod kompresor, i gdzie kupic takie farby zeby to jakos tanio wyszlo?
    • Przez Pakulson
      Dzien dobry.
      Mam do wykonania drzwi w magazynku, chciałem aby były dwuskrzydłowe: jedno skrzydło 2x2.60m (szer x wys), drugie 1x2.60m.
      Mam profile zamkniete 40x20x2 (kupiłem na drzwi - tak zalecił spawacz, który miał je wykonać ale teraz nie ma czasu). Drugi znajomy spawacz do którego się wobec tego odezwałem zalecił aby wykonać to z profila 60x40, bo z takich małych profili drzwi nie robił. Natomiast na forach widzę, ze ludzie wykonują z takiego właśnie małego profila jeszcze większe drzwi garażowe. Pokrycie będzie blachą trapezową z zewnatrz. Wobec tego jaki profil będzie najlepszy do wykonania tych drzwi?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj