Reenault

Przyczepa typu "SAM"

Polecane posty

Reenault    0

Witam zastanawiam się nad budową przyczepy 1 osiowej na bazie Stara 200 z kiprem, zdemontował bym resory dzięki czemu otrzymałbym większą stabilność na pochyłym terenie, niższy próg załadunku, niższą masę w połączeniu z usunięciem wału i wszystkiego co zbędne. Pytanie jak rozwiązać sprawę hamulcy? Czy jest jakiś prosty i w miarę możliwości bezawaryjny patent czy darować sobie zabawę z hamulcami? I pytanie czy do samoróbek o takich gabarytach nie przyczepia się policja bo rejestracja w Polsce czegoś takiego raczej nie możliwa. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    441

Po zatrymaniu na drodze publicznej przez policję bez rejestracji i OC takiej przyczepy -->  930zł fundusz gwarancyjny, +bodaj 500zł brak przeglądu (według przepisów od stycznia, lub sąd i grzywna bodaj do 5000zł) + nieprawdopodobniej koszt lawety. 

Edytowano przez Alchemik
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marionos    106
1 minutę temu, Alchemik napisał:

Po zatrymaniu na drodze publicznej przez policję bez rejestracji i OC ->  930zł fundusz gwarancyjny, +bodaj 500zł brak przeglądu (według przepisów od stycznia, lub sąd i grzywna bodaj do 5000zł) + nieprawdopodobniej koszt lawety. 

Dokladnie. Legalnie nie wyjedziesz na droge samem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

 a nie podejdzie taka przyczepa pod przyczepę specjalną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kopin    3789

trzeba kupić starą jednoosiówkę do świń z nr i papierami i jest git;-) najwyżej wyjdzie ze przeładowana 😉

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

U mnie gostek zrobił przyczepkę jednoosiową z dostawczaka ,zostawił napęd i zamontował wałek przekażnika, i jadąc w tereny podmokłe po drewno czy coś kolwiek gdzie trudno z wyjazdem, włącza napęd w przyczepce i nie ma problemu z wyjechaniem,wcześniej miał dwukołówkę zarejestrowaną do wożenia świń i bydła i teraz dwie dwukółki chodzą na tych samych dokumęntach i tablicach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    441
5 godzin temu, kopin napisał:

trzeba kupić starą jednoosiówkę do świń z nr i papierami i jest git;-) najwyżej wyjdzie ze przeładowana 😉

Tylko jak ktoś chce "grubo remontować" to lepiej kupować stare egzemplarze.

Z czasem przy rejestracji wymagano szkiców z wymiarami, czy fotografii....

I można wtopić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacor73    1134
1 godzinę temu, krzysiek1979 napisał:

Każda przyczepa podlega rejestracji i OC. Na jakiej podstawie właściciel twierdzi, że nie podlega? Tylko maszyny rolnicze typu rozrzutnik, przyczepa samozbierająca nie podlega rejestracji.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atrol123    19

I z maszynami rolniczymi nie dokońca się zgadza. Znajomy brał na młodego min beczkowóz i przy rozliczeniu młodego agencja pytala o dowód rejestracyjny beczkowozu. I musiał rejestrować bo ma tabliczkę znamionowa . Podobnie przedstawiciel handlowy pytał mnie czy chce rozrzutnik obornika z tabliczka czy nie . Pytam po co . No bo jak na Prow trzeba rejestrować i musi być tabliczka

Edytowano przez atrol123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kopin    3789

taaa,bez tabliczki to jest cena netto,Na RMG brałem rozrzutnik i nic nie rejestrowałem

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    639
7 godzin temu, Pafnucy napisał:

 a nie podejdzie taka przyczepa pod przyczepę specjalną?

Przyczepa wywrotka nie podejdzie jako przyczepą specjalną.

16 godzin temu, Reenault napisał:

Witam zastanawiam się nad budową przyczepy 1 osiowej na bazie Stara 200 z kiprem, zdemontował bym resory dzięki czemu otrzymałbym większą stabilność na pochyłym terenie, niższy próg załadunku, niższą masę w połączeniu z usunięciem wału i wszystkiego co zbędne. Pytanie jak rozwiązać sprawę hamulcy? Czy jest jakiś prosty i w miarę możliwości bezawaryjny patent czy darować sobie zabawę z hamulcami? I pytanie czy do samoróbek o takich gabarytach nie przyczepia się policja bo rejestracja w Polsce czegoś takiego raczej nie możliwa. Pozdrawiam

W Starze 200 masz hamulce hydrauliczne z cylinderkami w bębnach, więc przeróbka jest kłopotliwa. Prościej będzie sprzedać kompletny most i za niego wstawić oś od przyczepy z hamulcem pneumatycznym, najlepiej od Autosan D83 lub podobnej ciężarowej.

Można zarejestrować na podstawie dopuszczenia jednostkowego ale wymagania i koszty są duże.

3 godziny temu, krzysiek1979 napisał:

Takich handlarzy lepiej unikać.

1 godzinę temu, atrol123 napisał:

I z maszynami rolniczymi nie dokońca się zgadza. Znajomy brał na młodego min beczkowóz i przy rozliczeniu młodego agencja pytala o dowód rejestracyjny beczkowozu. I musiał rejestrować bo ma tabliczkę znamionowa . Podobnie przedstawiciel handlowy pytał mnie czy chce rozrzutnik obornika z tabliczka czy nie . Pytam po co . No bo jak na Prow trzeba rejestrować i musi być tabliczka

Był już na forum temat dotyczący rejestracji przyczep asenizacyjnych. Kilka lat temu zmieniły się przepisy i obecnie beczkowozy podlegają rejestracji. 

Rozrzutnik obornika nie podlega rejestracji w Polsce. Jak kupisz rozrzutnik bez tabliczki znamieniowej, to nie masz numerów podwozia i w razie reklamacji producent wyprze się gwarancji, bo formalnie on jej nie wyprodukował.

Obecność tabliczki znamionowej o niczym nie świadczy, bo nawet pługi zawieszane je mają. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aezakmi666    21

No dobra a jak mam fabryczna wywrotkę jednoos rumunkę ? Nr ma na ramię tabliczki nie ma to co z takim pojazdem na drodze?  Ubezpieczyć dla świętego spokoju po nr VIN i jeździć?  

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

mogli by te przepisy doprecyzować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    639
17 minut temu, aezakmi666 napisał:

No dobra a jak mam fabryczna wywrotkę jednoos rumunkę ? Nr ma na ramię tabliczki nie ma to co z takim pojazdem na drodze?  Ubezpieczyć dla świętego spokoju po nr VIN i jeździć?  

Masz na nią jakiś dokument własności: umowę kupna-sprzedaży, fakturę zakupu itp.?

Jeśli tak, to najpier do Wydziału Komunikacji w sprawie skierowania na założenie tabliczki znamionowej zastępczej (chyba że kupisz tabliczkę do tej przyczepy). Przy okazji na stacji diagnostycznej zrób okresowe badanie techniczne. Z papierami do WK, gdzie zarestrują Ci przyczepę. Oczywiście w dniu rejestracji wykup polisę OC.

Po tym wszystkim, wartość przyczepy wzrośnie a Ty w razie kontroli na drodze lub kolizji masz komplet papierów.

P.S. polisa OC na przyczepę niezarejestrowaną to kiepski pomysł. W razie kolizji ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie ale od Ciebie ma prawo ściągnąć wartość odszkodowania, bo przyczepa nie była zarejestrowana i nie miała ważnego okresowego badania technicznego.

30 minut temu, Pafnucy napisał:

mogli by te przepisy doprecyzować.

Które przepisy? Jak dla mnie są bardzo przejżyste. 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

np rozrzutnik. zakładasz burę i należy rejestrować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aezakmi666    21

Odkupiona od znajomego nikt tego nigdy nie rejestrował papierów nie mam to jest wyrob fabryczny swiatla ma hamulce najazdowe. 3 razy w roku na szosie. Ps niewiem jak w zniwa jechałem z 2 przyczepami bez tablic i swiatel a za mną radiowóz.  Ja zesrany policja wyprzedziła pokazała palcem no no i pojechali. 

  • Confused 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacor73    1134

Może od jakiegoś Holendra "zakupiona", tam chyba przyczepy nie podlegają rejestracji. "Odszukać" go, umowę napisać, przegląd i do WK

  • Sad 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    639
14 minut temu, Pafnucy napisał:

np rozrzutnik. zakładasz burę i należy rejestrować?

Nie musisz rejestrować, bo nie dokonujesz zmian konstrukcyjnych. Tak samo jak w osobowym vanie wyjmiesz tylne siedzenia (bo chcesz przewieźć pralkę) to przecież nie wprowadziłeś zmian konstrukcyjnych zmieniający samochód osobowy na samochód ciężarowy.

@aezakmi666 ta rumunka to Medgidiar RPV-2? 

Znajomy był pierwszym właścicielem przyczepy? Jeśli tak, to może ma jeszcze dokument zakupu? 

13 minut temu, jacor73 napisał:

Może od jakiegoś Holendra "zakupiona", tam chyba przyczepy nie podlegają rejestracji. "Odszukać" go, umowę napisać, przegląd i do WK

Ciekawy pomysły🤔 Wkrótce ludzie zaczną "sprowadzać" Autosanki z Holandii😁 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Izyth0r    30
14 godzin temu, kopin napisał:

trzeba kupić starą jednoosiówkę do świń z nr i papierami i jest git;-) najwyżej wyjdzie ze przeładowana 😉

O właśnie, mam taką stoi tak długo jak pamiętam, kiedyś świnie były nią wożone tarpanem. Jakieś stare papiery są. Przejdzie, jak przebiję nr z niej na jakąś współczesną, czy musze ten złom przerabiać koniecznie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marionos    106
8 godzin temu, Izyth0r napisał:

O właśnie, mam taką stoi tak długo jak pamiętam, kiedyś świnie były nią wożone tarpanem. Jakieś stare papiery są. Przejdzie, jak przebiję nr z niej na jakąś współczesną, czy musze ten złom przerabiać koniecznie?

Skad mamy wiedziec czy przejdzie.. Najwyzej jak jestes slabym oszustem to sprawa sie wyda i dostaniesz wyrok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kopin    3789
10 godzin temu, Izyth0r napisał:

O właśnie, mam taką stoi tak długo jak pamiętam, kiedyś świnie były nią wożone tarpanem. Jakieś stare papiery są. Przejdzie, jak przebiję nr z niej na jakąś współczesną, czy musze ten złom przerabiać koniecznie?

Nie pytaj o to jak robić przekręt tylko zapytaj znajomego na stacji o numery do nabicia ,a jak nie to kup takie same jak masz

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573
Dnia 15.01.2022 o 18:31, bergman31 napisał:

Nie musisz rejestrować, bo nie dokonujesz zmian konstrukcyjnych. Tak samo jak w osobowym vanie wyjmiesz tylne siedzenia (bo chcesz przewieźć pralkę) to przecież nie wprowadziłeś zmian konstrukcyjnych zmieniający samochód osobowy na samochód ciężarowy.

@aezakmi666 ta rumunka to Medgidiar RPV-2? 

Znajomy był pierwszym właścicielem przyczepy? Jeśli tak, to może ma jeszcze dokument zakupu? 

Ciekawy pomysły🤔 Wkrótce ludzie zaczną "sprowadzać" Autosanki z Holandii😁 

No to raczej nie przejdzie bo po vin dojdą że już była rejestrowana w pl 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GRZES1545    8966
Dnia 15.01.2022 o 18:15, aezakmi666 napisał:

Odkupiona od znajomego nikt tego nigdy nie rejestrował papierów nie mam to jest wyrob fabryczny swiatla ma hamulce najazdowe. 3 razy w roku na szosie. Ps niewiem jak w zniwa jechałem z 2 przyczepami bez tablic i swiatel a za mną radiowóz.  Ja zesrany policja wyprzedziła pokazała palcem no no i pojechali. 

Czym się tu chwalić.Jak dla mnie to za jazdę bez świateł powinieneś beknąć i to porządnie. 

Edytowano przez GRZES1545

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Soczi87
      Witam wszystkich. 
      Mam problem ponieważ montuję do przyczepy samoróbki jednoosiowej siłownik hydrauliczny który zakupił mój wujek w latach 90. W załączniku przesyłam zdjęcie tabliczki. Siłownik ma kulę o średnicy 53mm 
      i mam problem z doborem gniazda pod ten wymiar. W ofercie
      na rynku dostępne są rozmiary gniazd 52 i 55 nic pośredniego. Chce założyć gniazdo z zabezpieczeniem na seger. Czy roztoczenie gniazda 52mm to dobry pomysł ? 
      Moze ma ktoś z Was gniazdo na 53mm 
      Dziękuje. 

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez luki987654321
      Witam, chce zamontować halogeny led na tyle beczkowozu forschrit. czy można je podłączyć pod złącze trzy pinowe w ciągniku lub ewentualnie pod co innego można podłączyć? dodam że mam zamiar w kabinie zrobić włącznik aby się cały czas nie świeciły tylko na czas pracy.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam, 
      Koledzy poszukuje kogoś z użytkowników kombajnów Jarek lub Arek celem wsparcie wymiarowego.
      Buduje kombajn do porzeczek i potrzebuje informacji jaka powinna być odległość miedzy podajnikiem taśmowym szerokim a profilem podtrzymującym wał otrząsacza, będę wdzięczny za zdjęcie z przyłożoną metrówką. 
      Wymiary jakie poszukuje to te zaznaczone na jednym ze zdjęć,, nie chciałbym połamać  krzaków przy pierwszej próbie jeśli do niej dojdzie :) 
      Zdjęcia z budowy w załączniku, dziękuje za pomoc:) 











    • Przez wojciechowski89
      Cześć Panowie potrzebuje dojarkę pod traktor i znalazłem taką pompę u siebie. Ktoś może kojarzy bo ja nie mogę znaleźć nic na jej temat po wpisaniu nazwy wyskakuje land niemiecki. Z tego co się orientuje brakuje tutaj zbiornika od oleju który smaruje łopatki które są metalowe nie z tworzywa. I tutaj też mam pytanie ten czarny wężyk po zamontowaniu w zbiorniku z olejem nie będzie podawal oleju na łopatki tylko wylot powietrza ta jakby ,,satelita" a powinien być jak się nie mylę obieg powietrza, że powietrze jest wpychane do zbiornika z olejem i przy wyjściu z niego zabiera olej na łopatki i tak w kółko. A przy tej rurce którą jest wypychane zassne powietrze jest korek jakby do dolewania oleju z tyłu pompy jest rurka wychodząca i wziernik jak w kompresorze żeby widzieć poziom oleju. Dodam że sam ją postawilem na podstawkę wom więc proszę się nią nie sugerować.




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj