Jimmy

Ursus- jak pomalowac?

Polecane posty

marcin974    30
jaki podkład użyć pod autorenolak <_<

 

 

ODP:

Autorenolak :lol:

My skrzynie silnik pomalowaliśmy siwym autorenolakiem -~25zł litr -bez podkładu (dobrze był umyty i odtłuszczony)

A karoserie tez autorenolakiem tylko ze czerwonym ~55zł litr a jakim podkładem było malowane to nie wiem bo kupilismy nowe blotniki i zawiezlismy je razem z maską do lakiernika :lol:

 

 

Ja bym Ci radził tak:

Zrób na czymś próbę tej farby którą będziesz malował i jeżeli będzie Ci sie trochę wydawać za jasna to daj ciemny podkład a jeżeli za ciemna to jasny podkład :lol:

 

Np jezeli maskę bedziesz malował na czerwono autorenolakiem to podklad mozesz zastosować ze siwego autorenolaku

Ja jak telewizorek (ekranik jak kto woli) przy masce malowałem to na podkładówke dałem siwy autorenolak z utwardzaczem i za 6godz srebrną farbę -efekt super B)

 

Do pomalowania C-360 zuzylismy okolo prawie 2l czerwonej (jak wyzej pisałem -komorowo malowana karoseria)

litr czarnej (domieszka do siwej + pomalowanie kabiny) no i 2l siwej

No i 0,25 farby o nazwie ,,felga" -koszt 25zł -pomalowaliśmy nią altek, kokpit (bez wspornika) 4duze koła, dwa małe, piasty no i ,,telewizorek"

 

Chyba każdego podkładu, który nadaje się pod lakiery samochodowe i do powłok metalowych. Najlepiej taki, aby pozostawiał matową powierzchnię, wtedy łatwiej będzie można nanieść grubsza warstwę lakieru (nie będzie tak spływał z powierzchni i robił zacieków).

 

 

Przy malowaniu polecam dodac tzw. bejcę taki dodatek do farby to jest (do litra autorenoalaku kosztuje to 7zł)

lepsze krycie, mniej zacieków, po wyschnięciu jest bardziej odporna na zarysowania itd, no i prędzej schnie (3godz i prawie sucha)

Najlepiej dolewac to ,,na oko" do pistoletu i wymieszac <_<


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lulu    0

Witam. Niebawem zamierzam malować swego ciapcia i mam takie pytanko.

Chce malować pistoletem,lecz nie mam kompresora.

Czy w związku z tym moge wykorzystać sprężarke ciągnikową ?

Będe wdzieczny za Wasze sugestie i porady

pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody3320    6

a nie lepiej zaprowadzic ci ta trzydziestke do jakiegos mechanika i Ci ja pomaluje a przy okazji moe cos naprawi jak zobaczy..u mnie sasiad prowadzal trzydziestke do kapitalki i mechanik mu ja zrobil i pomalowal- za wszystko zabulil ok 3tys., ale ciagniczek wyglada jak nowy :P ja tak planuje zrobic ze swoim ruskim, ale to dopiero we wrzesniu..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rozal22    19
Witam. Mam w planach pomalować mój ciągnik. A dokładnie silnik + karoseria. Tylko mam teraz kilka pytań :

 

1. Czym najlepiej wyczyścić silnik aby lakier w przyszłości nie odpadał ?

2. Jakiego lakieru użyć do malowania silnika a jakiego do malowania karoserii. Nitro czy olejny lakier ?

3. Przy jakiej temperaturze powietrza najlepiej go malować ?

 

Dziękuje i Pozdrawiam :P:P

 

wiesz możesz na ropować cały traktor po ówczesnym zdjęciu maski kabiny błotników powtarzam cały pędzlem żeby wszystek smar i bród namókł potem ewentualnie pistoletem i sprężarką jeszcze mgiełką na ropować calusieńki.

i go wziąć pod myjkę i wyszorować porządnie.

Poczekać do wyschnięcia przynajmniej 1 dzień i przeczyścić szczotą drucianą.

Silnik ja zastosowałem chyba bo już nie pamiętam podkład korozyjny 2 warstwy z pistoletu cienkie warstwy

i potem farbą silikonową też silnik i skrzynię 2 warstwy cienkie a może i 3?? nie pamiętam

podkreślę cienkie warstwy żeby zacieków nie było.

 

Maska i błotniki

wyszorowałem szczotą i papierem ściernym. Podkład czerwony cienko 2 warstwy i

kupiłem żółtą farbę samochodówkę plus dodatkowo utwardzacz do lakieru.

Wymieszałem w słoiku tak aby to wszystko było wymieszane i malowałem 2 dni 4 warstwy koloru żółtego.

Do kabiny wyszczotkowałem i pomalowałem pędzlem podkład 1 warstwę i kauczukiem chloro-kauczukiem 2 warstwy nawierzchnie.

I jest ok.

Nie mogę dostać tłumika pomalowanego taką olejną farbą tylko srebrzanką to po 1 roku cały już koroduje a tamte się trzymają parę lat...

hm to wszystko

oczywiście jak przed takim odmalowaniem po 30latach to gruntowny ślinik góra i dół. poprawienie hamulca tylko niestety luzów w skrzyni nie dało sie wyeliminować :/

to tyle.

Zachęcam na obejrzenie fotki w galerii jest tam bez kabiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lulu    0
a nie lepiej zaprowadzic ci ta trzydziestke do jakiegos mechanika i Ci ja pomaluje a przy okazji moe cos naprawi jak zobaczy..u mnie sasiad prowadzal trzydziestke do kapitalki i mechanik mu ja zrobil i pomalowal- za wszystko zabulil ok 3tys., ale ciagniczek wyglada jak nowy :P ja tak planuje zrobic ze swoim ruskim, ale to dopiero we wrzesniu..

 

chodzi o to,że sam chce pomalować,do tego mechanik niepotrzebny.

zastanawiam sie tylko,gdzie podczepić przewód z pistoletem,

do zbiorniczka powietrza przy silniku,

czy z tyłu,gdzie podpina sie przewód powietrza przyczepy ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek918    6

Robie remont kapitalny Ursusa c-360. Oprocz naprawy silnika i innych podzespołów chce również go pomalować. I do was pyatanie jaka farba malowac (silnik i korpus a jaka blachy) i ile mnie to wyjdzie mniej wiecej????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tobiasz912    1

Ja bym na twoim miejscu silnik i korpus pomalował na czarno a maskę i błotniki na czerwono :) . Ładnie te kolory wyglądają na tych traktorach, albo możesz pomalować po staremu czyli maskę i błotniki na żółto :)


Praca rolnika godna jest szacunku !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    138

Silnik itd. na czarno maskę i błotniki na czerwono a felgi takie żółtawe.




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zubron2048    1

Kolor to tylko CZERWIEŃ MEKSYKAŃSKA


Ursus 2812+Case 845 XL plus+MF 3065=zgrana ekipa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

Co Wy tak tego czarnego żeście ze uczepili? :)

 

Jezeli ktos naprawdę jest zainteresowany malowaniem to zapraszam tutaj:

film:

http://pl.youtube.com/watch?v=jLfLyCHREpw

foty:

http://www.agrofoto.pl/forum/Ursus-C-360-p...image50781.html

http://www.agrofoto.pl/forum/Ursus-C-360-p...image50783.html

http://www.agrofoto.pl/forum/Przeniesienie...image58268.html

 

Z kabiną:

http://www.agrofoto.pl/forum/Ursus-C-360-image60425.html

http://www.agrofoto.pl/forum/Ursus-C-360-image60975.html

 

wiecej fot znajduje sie w mojej galerii :)

 

ODP:

Autorenolak :)

My skrzynie silnik pomalowaliśmy siwym autorenolakiem -~25zł litr -bez podkładu (dobrze był umyty i odtłuszczony)

A karoserie tez autorenolakiem tylko ze czerwonym ~55zł litr a jakim podkładem było malowane to nie wiem bo kupilismy nowe blotniki i zawiezlismy je razem z maską do lakiernika :)

 

 

Ja bym Ci radził tak:

Zrób na czymś próbę tej farby którą będziesz malował i jeżeli będzie Ci sie trochę wydawać za jasna to daj ciemny podkład a jeżeli za ciemna to jasny podkład :)

 

Np jezeli maskę bedziesz malował na czerwono autorenolakiem to podklad mozesz zastosować ze siwego autorenolaku

Ja jak telewizorek (ekranik jak kto woli) przy masce malowałem to na podkładówke dałem siwy autorenolak z utwardzaczem i za 6godz srebrną farbę -efekt super :)

 

Do pomalowania C-360 zuzylismy okolo prawie 2l czerwonej (jak wyzej pisałem -komorowo malowana karoseria)

litr czarnej (domieszka do siwej + pomalowanie kabiny) no i 2l siwej

No i 0,25 farby o nazwie ,,felga" -koszt 25zł -pomalowaliśmy nią altek, kokpit (bez wspornika) 4duze koła, dwa małe, piasty no i ,,telewizorek"

 

 

 

 

Przy malowaniu polecam dodac tzw. bejcę taki dodatek do farby to jest (do litra autorenoalaku kosztuje to 7zł)

lepsze krycie, mniej zacieków, po wyschnięciu jest bardziej odporna na zarysowania itd, no i prędzej schnie (3godz i prawie sucha)

Najlepiej dolewac to ,,na oko" do pistoletu i wymieszac :)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek918    6

@marcin974 musze ci przyznac ze podoba mi sie twoj malunek:) silnik pomaluje na taki sam kolor a co do blach to pozostane przy kolorze zoltym ( 2 ciagniki w gospodarstwie pomalowane na czerwono wystarcza jeden musi sie roznic:) ) Możesz mi napisac czy dodawalas jakis lakier bezbarwny do tego czerwonego koloru?????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

Do czerwonego chyba nic nie bylo dodawane, a jeżeli zależy Ci by ,,trenowano" oko na Twojej C-360 to odżałuj trochę miedzi i daj do lakiernika, zobaczysz jaki połysk bedzie, kurzu tyle nie siada, i dobrze sie myje ciągnik po takim malowaniu :)

 

Do siwej to dodawałem jakis utwardzacz (pisałem wyzej)

 

Zastanawiałem sie czy na czarno nie pomalować (przecieków by nie było widac) ale nie zbyt ladnie by o wyglądało -tym bardziej ze kabine mem czarną ale zostaliśmy przy siwej a wiekszosc przecieków pouszczelnialismy :)

 

 

A co do fot to pamiętajcie ze na żywo jest inny efekt jak sie patrzy a inny na obrazku :)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek    2

a co myslcie o połączeniu zółtych blach z czarnym sinikiem i jakimiś jasnymi felgami ????

 

P.S.

jest gdzies w galeri zółta c-360 z czarnym silnikiem ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c330ursus    2

Mam taki mały problemik :) Chodzi mi o to że jak mam teraz pomalowany ciągnik (chodzi o C-330) na czerwono, a chciał bym go przemalować na żółto to muszę coś zmieniać w dowodzie rejestracyjnym? w dowodzie napisany kolor lub jakiś numer koloru ciągnika? czy mogę sobie bez żadnych problemów przemalować ciągnik?

 

Proszę o odpowiedź :)


:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arkadi    8

ja tez mam taki problem pomalowałem c-330 na czerwono a był przedtem kolor żółty ;) z tego co słyszałem to trzeba podać nowy kolor i nowy dowód wyrobić:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
banan575    104

pomaluj jak w tej piosence. blachy na czarno silnik szary a reszta na bialo


Najwyzsza Izba Kontroli

Centralne Biuro Sledcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal180    4

niedawno przeprowadzilismy gruntowny remont naszej 360. Korpus na szaro,blachy żółte i czarna kabinka no i felgi kość słoniowa:d


.

 

.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akaku    79

ja bym pomalował blachy na czerwono silnik na czarno a felgi na siwo nam malował mechanik ursusa c-385 i koszt wszystkich farb to 500zł


Case <3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rokes    0

Co do malowania mojej c - 330 to koszty były nie wielkie. Tylko podkład i puszka czarnej farby. Co prawda farbę czerwoną już miałem a dokładnie CZERWONY RACING :o;) . Wyszło super bo malarza miałem dobrego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

jak silnik pomalujesz na czarno to maskę i błotniki najlepiej na czerwono i na zielono też wygląda sympatycznie.jak maskę na na żółto to silnik siwy.a felgi w obu przypadkach siwy.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarnyyyy    4

JA jak juz to bym malowal na orginal. Zawsze ciagniki w barwach takich jakich byly najbardziej mi sie podobaly i jakby byl ciagnik do sprzedania to kazdy najwiecej zaplaci za ciagnik taki,ktory wyglada jakby byl w barwach z fabryki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    15

najlepiej to taki jaki byl bo po paru latach gdy farba zacznie schodzic to zrobi sie kolorowy no i zgodze sie z czarnyyy najlepiej fabrycznie


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Silnik powstały z uwielokrotnienia S-312 (w C-325)
      Dane techniczne które znalazłem:
      moc: 58 KM przy 2000 obr/min
      ciężar: 403 kg
       
      Wspomniano o nim w książce XX lat produkcji ciągnków w Polsce Ludowej Zakłady Mechaniczne Ursus 1893-1967 na 41 stronie.
       
      Czy wiecie coś więcej o tym silniku???
       
      Na stronie 43 pisze że Polska utrzymując produkcję ciągników Ursus C-328 zrezygnowała z uruchomienia produkcji następnych ciągników z rodziny Ursusów i przyjęła do własnej produkcji ciągnik Zetor 4011.
       
      Czyli były jeszcze inne prototypy oprócz tych z rodziny U (U 710-U 310)???
    • Przez adikpl1
      Chyba Ursus zostanie do końca rozsprzedany :angry:


      Aż się serce kraja co te skur... zrobili:
      ZPC URSUS
    • Przez Jasioodtraktora
      Witam. We wcześniejszym forum miałem problem ze szczelnością zaworu hamulca pneumatycznego w c330 i ktoś polecił mi kupić zestaw uszczelnień, ale jak rozebrałem mój zawór to tam nie ma miejsca na takie uszczelki chyba że ja nie wiem gdzie to wsadzić. Proszę o pomoc.
    • Przez Jasioodtraktora
      Witam mam pytanie dlaczego wskaźnik ciśnienia powietrza na dwuwskaźniku w c330 nie działa, czy trzeba kupić nowy czy da się to naprawić? (wszystko działa sprężarka chodzi oprócz wskaźnik) Wcześniej podłączałem ciśnieniomierz od opryskiwacza i działał ale jak podłącze do dwuwskaźnika to nie działa. Proszę o pomoc.
    • Przez Marioboss
      Witam. Nie wiedziałem, gdzie umieścić temat, więc daję w dziale ogólnym, a to bardziej pytanie na szybko. Ktoś może wie, czy można jeszcze gdziekolwiek dostać naklejki takie, jak wychodziły na ciągnikach z fabryki, które jeszcze niedawno (z tego co wiem) były normalnie w sprzedaży, a teraz wszędzie widzę te "podróby' jak ja to nazywam. Chodzi o naklejki takie,jak tutaj.
      https://sklep.mizar.com.pl/naklejki-ursus-c-360-kpl-dzielone-p-23694.html
      Mam w domu jeden komplet właśnie takich, które kupiłem kilka lat temu, ale w obecnej sytuacji, gdy nigdzie tego nie widzę, to nawet szkoda je naklejać. Nigdzie tam nie widzę żadnego logo producenta, czy coś, stąd pytanie, czy ktoś nie wie, kto to produkował? Czemu nagle zmieniono wzór na taki niezbyt fabryczny? Te szablony, które można kupić w celu odtworzenia fabrycznych napisów, są widzę zrobione według oryginału i mają identyczne literki, jak fabryczne, takie same, jak na tych naklejkach. Czy pozostaje jedynie opcja dorabiania u kogoś takich naklejek? Znajduję stare aukcje z allegro, z 2020 roku, gdzie te naklejki jeszcze były.
      Z naklejkami do reszty modeli jest tak samo
      https://sklep.mizar.com.pl/naklejki-ursus-c-330-kpl-dzielone-p-23693.html
      Dziwię się, że ludzie, którzy chcą mieć ciągniki po remoncie w jak najbardziej zbliżonym do fabrycznego wyglądzie, nie zwracają uwagi na takie szczegóły. Z tego co widziałem, to są już zdaje się w sprzedaży naklejki w fabrycznym wzorze, na maski starego typu, te okrągłe, wiec dziwię się, że nikt nie produkuje tych nowszych naklejek z lat 80-90 w fabrycznym wzorze.
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj