-
Podobna zawartość
-
Przez emigrant_
Witam,
Temat chyba był już wielokrotnie wałkowany, ale wszystko to dość stare tematy. Wstyd się przyznać, ale olej od nowości w Ursusie 2812(1992 r.) nie był wymieniany, czyli 30 lat. Może raz na gwarancji. Wiadomo, fabrycznie tam został zalany Agrol U. Mimo tylu lat oleju nie ubyło ani grama i wizualnie olej wygląda jak fabrycznie nowy - jest przezroczysty i jasny. Co nie zmienia faktu olej raczej jest już zużyty z racji jego starości. Do tej pory w skrzyni ani tylnym moście nic się nie popsuło. Nie było żadnego remontu.
Ponownie zastosować Agrol U, czy przejść na UTTO 10W-30 np. Orlen Platinum Agro UTTO 10W-30? W ogóle ktoś z Was wie jakie SAE ma Agrol U? Czemu producent(Lotos) o tym nie informuje? Jakaś wiedza tajemna tego Agrola U? Niektórzy sprzedawcy piszą, że to olej 80W, ale to nie jest informacja od źródła, bo źródło nie podaje takiej informacji.
Ciągnik nie pracuje typowo rolniczo w polu, ale sporo jeździ na pełnym gazie(krajówki, itp.), także zimą w duże mrozy. Po tylu latach warto wymienić stary na nowy filtr hydrauliczny, czy wystarczy umyć stary?
Apropo jeszcze oleju silnikowego. Był lany Turdus 15W-40 SHPD. Nie byłem z tego oleju zadowolony. Po roku mocno przepalony i mocno wodnisty. Od tego sezonu zmieniłem na Fuchsa Agrifarm mot 15W-40. Wymiana zawsze w maju. Za rok mam zamiar przejść na 10W-40 półsyntetyczny np. PLATINUM AGRO SUPREME 10W-40( https://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/PLATINUM_AGRO_SUPREME_10W-40.aspx ) z racji tego, że ciągnik pracuje także zimą. Wydaje mi się, że było błędem zalewanie go olejem z lepkością 15W-40, gdzie nawet w instrukcji obsługi jest napisane, że można do niego lać zimą 10W-30. Wiadomo, nikt już się nie bawi w oleje letnie i zimowe, ale wydaje mi się, że tutaj kompromisem będzie 10W-40.
Trochę o olejach już pisaliśmy tutaj, ale postanowiłem założyć swój temat, żeby nie zaśmiecać tamtego tematu, który de facto jest o olejach silnikowych ->
-
Przez Maroo1991
Witam. Mam 4 wyjścia hydrauliczne (2 pary) i teraz podpinam przyczepkę z kiprem(siłownik jednostronnego działania) . Kipruje w pozycji kiedy pokrętło jest wkręcone. Kiper sam nie opada, czy za każdym razem muszę pokrętło rozkręcać? Czy poprostu ma być wkręcone a wajchą mam tak jak by puszczać olej?
-
Przez BenekBuhaj
Witam .
Mam taki problem w massey ferguson 675.
Gdy podłączam pod wyjscia w ciagniku kosiarke bijakowa z przesuwem bocznym . Przesuw działa tylko w jedną stronę. Inaczej mówiąc działa tylko żeby wypychalo tlok . A nie ściąga go w druga stronę. Nie wiem co może być nie tak . Czy może źle podłączam weze z kosiarki. Podkresle że od niedawna jestem posiadaczem ciagnika.
-
Przez Szymekmichal
Witam po rozebraniu silnika mam taki problem iż jest woda w komorze spalania. Sprawę rozpocząłem z powodu przybywania wody w oleju. Jakieś typy podpowiedzi ?
-
Przez michalllllll
Witam!
Mam problem z moim Massey Fergusonem 255 mianowicie dymi na siwo. Wymieniłem w nim pompkę paliwa, uszczelkę pod głowicą (stara się rozwarstwiła i przepuszczała), zregenerowana została pompa wtryskowa i ustawione wtryski. Ustawiłem również luz zaworowy 0.25 na ssących i 0.30 na wydechowych. Przed wymianą tych wszystkich części ciągnik dymił na niebiesko praktycznie cały czas i ropa lała się do oleju. Po wymianie pompki paliwa ropa przestała się lać do oleju. Ale ciągnik dalej dymił. Dałem więc pompę wtryskową do regeneracji i wtryski do sprawdzenia. Gdy pompa była gotowa założyłem, odpaliłem i dalej dymi. Zdjąłem więc głowice, uszczelka okazała się uszkodzona, wymieniłem na nową. No i ciągnik dymi teraz tak jak na filmie (na filmie był już ciepły) https://youtu.be/_kZCPTqgTVo , gdy odpalam zimny silnik z początku trochę kopci, chwilę pochodzi na obrotach jałowych praktycznie wcale nie dymi. Gdy dodam gazu na maksa dymi i strzela z wydechu. W czym może być problem?
-