Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

Rozpoławiałem ciągnik i siłą rzeczy rozbierałem na części pierwsze sprzęgło, wymieniłem tarcze oryginalne czeskie. Złożyłem wszystko jak było (ktoś składał tak na yt) ustawiłem dźwigienki sprzęgła w odległościach 25mm i 37mm od tarczy. Po połączeniu silnika ze skrzynią okazało się że łapkom brakuje ok 10mm żeby te dostały do łożysk oporowych. (kilka lat temu mechanik robił mi sprzęgło i koło zamachowe było mocno przetaczane czy to może być tego wina?) Czy jeśli łapki przestawię bliżej łożyska i zmienią się odległości między łapkami a tarczą znaczy będą większe niż te 25 i 37mm to sprzęgło będzie pracowało poprawnie ? Czy wymienić koło lub dospawać coś do łapek ?

Opublikowano

 

Ustawi te dźwigienki to ja sobie mogę przez okienko jak zechcę. Ale w instrukcji macie jasno napisane jedna 37mm druga 25mm od tarczy. No i dlaczego u mnie teraz jest tak daleko po połączeniu ciągnika ze skrzynią? Może łożyskiem da się jakoś dojechać bliżej dźwigienek za pomocą regulacji położenia cylinderka (nie dostrzegam regulacji tutaj) ? 

image.png

Opublikowano

To początkowe ustawianie to jedynie orientacyjne, żeby później kilka cm nie kręcić przez okienko. Na pewno nikt nie przetoczył koła 1cm.

Wcześniej był jakiś problem ze sprzęgłem, zmianą biegów?

Opublikowano

Nie pamiętam ile to było cm bo to bardzo dawno temu ale wiem, że mówił że bardzo dużo go nie ma. wstępne ustawienia byłyby na rysunku ? orientacyjne? nie czytam tu w instrukcji nigdzie żeby te nazywały się wstępnymi. To jak to jest ?

 

Patrzcie tu  minuta 9:40 np:

 

 

Opublikowano

mialem tak  samo-choc mowilem koledze od razu zeby dal z pol cm dalej, nieposluchal i potem przez okienko trzeba bylo podciagac.

hamulec skrzyni dobrze ustawione-to ten pret gdzie gdzie zakreca sie plaskownik od wysprzeglika- wysprzeglik ma byc w jednej linii z dzwignia wlaczajaca, albo wloz do wysprzeglika nakretke i wtedy lozysko wyjdzie dalej.

widelki lozyska dales nowe-czy stare wyrobione, tu  1 mm tam 2 i sie uzbiera

Opublikowano

Czy jesteś w stanie ręką dociągnąć łożysko do łapek ? 

 

Jacus poprawnie ustawiony hamulec to taki który nacisk wywiera dopiero w chwili sprzęgła wciśniętego do oporu w podłogę. 

Opublikowano

az sprawdzilem w katalogu-nie ma zadnego hamulca skrzyni- ten pret to tylko pret, jest natomiast hamulec sprzegla-to ten plaskownik do ktorego ten pret jest przykrecony oczkiem. sluzy on wylacznie do ustawienia tloczka rownolegle do popychacza

Opublikowano

niedawno robilem skrzynie biegow w 7745 i takiego ustrojstwa tam nie bylo-byc moze w trzy cylindrowych ,starej serii mogly byc. do tego w  tych starszych zetorach chyba zadne biegi nie byl synchronizowane a w nowszych 4-5. 

to jak niby ma byc ustawiony ten pret ?? gdy go odkrecisz to chodzi swobodnie tyl-przod tak jakby nic tam nie bylo podlaczone, 

w instrukcji napraw -wyraznie pisze po co on jest i jak go ustawic..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Tomeczekk
      Napotkałem problem podczas jazdy na szybkich biegach. Wajcha rewersu podczas jazdy przy obciążeniu zaczyna tak jakby strzelać podczas ostatniego remontu nie widzieliśmy nic niepokojącego jakieś sugestie co to może być? Dla doprecyzowania polowe oraz wsteczny bez zarzutu.
    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez sk0rup
      Witam miałby ktoś katalog części do Zetora 7211 w formie pdf tylko nie ten ze skanami zżólkniętych stron?
      Po polsku oczywiście
    • Przez Michal3512
      Witam
      Od niedawna stałem się właścicielem zeotra 6245 sprowadzonego ze Finlandi.
      Przy oglądaniu katalogu części okazało się że brakuje w nim cięgna(nr kat. 70112724) hamulca sprzęgłowego.
      Zamontowałem go w miarę sztywno naciągnąłem nakrętką m8, dzwignia z okiem przy skrzyni ustawiłem do oporu czyli przodu w pozycji pionowej  ale wbijanie biegów jest beż żadnych efektów czyli czasem jest zgrzyt czasem nie.
       
      Czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować ten hamulec ? Dodam że ta dźwignia co siedzi przy skrzyni(nr. kat.57112705) bez żadnych oporów ręką  chodzi do tyłu(jest w poziomie) i do przodu(jest w pionie). . Może to ona nie działa, może jest już wyrobiona szczęka(nr. kat.57112714 ?


    • Przez Bartek1231
      Witam mam pytanie z racji że w moim zetorze czeka mnie generalny remont skrzyni biegów pomyślałem czy dałoby radę włożyć skrzynie od zetora Proximy 90. Z wyglądu są takie same a ta z Proximy ma dodatkowo rewers. Czy jest to wgl możliwe i czy będzie wszystko pasować? Dzięki za odpowiedź 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v