karol2306

New Holland T6.145 DC - terkotanie/stuki w silniku nowy ciągnik

Polecane posty

karol2306    7
Napisano (edytowany)

Cześć

Posiadam NH T6.145 DC z mają 2021r. Ma 220 mtg. Od 150mtg zauważyłem że dziwnie pracuje silnik tzn. klekocze na wolnych obrotach. Podejrzenie padło na zawory. Serwis przyjechał i wyregulował zawory. Tylko na 3 cyl było poprawne ustawienie ale to nie zniwelowało tego klekotania. Jest trochę ciszej ale jest to dalej słychać. Miał ktoś podobny przypadek? Odgłosy słychać w okolicy wałka rozrządu (w połowie silnika). Dodam że zaczęło być to słychać po wymianie oleju na 100mtg. Możliwe że to wina oleju tzn jest za rzadki? Chodź wlany orginalny przez serwis.  W poniedziałek będzie na serwis w celu diagnozy i naprawy silnika.

Pozdrawiam

Edytowano przez karol2306

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    33

Nie przegap okresu gwarancji. Wszystkie naprawy serwisowe dokumentuj na piśmie. Rejestruj też wszystkie połączenia telefoniczne. Może to być przydatne podczas dochodzenia swoich praw w przyszłości.

Jeśli usterka nie zostanie usunięta w okresie gwarancyjnym, żądaj wymiany silnika, bo te stuki mogą  sugerować poważną wadę silnika i na pewno nie jest tu winny olej silnikowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid1146    9

A masz przedni wom? Ewentualnie sprawdź czy to nie pasek sprężarki on też dziwnie tyrkocze przy dobijaniu jak się ślizga często w nowych ciągnikach to występuje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bialy8011    39

Mi jak korba wzdłuż pękła to też silnik stukał. Na szczęście bokiem nie wyszła 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1069

Współczucie .U znajomego na gwarancji serwisanci z CNH panicznie szukali pojemników  po oleju które wrzucił na śmietnik od razu po wylaniu -czemu ?Okazuje się że serwis kupuje byle co aby tylko w przybliżeniu  pasowały parametry i to w 1000l mauzerach przelewają do markowych opakowań mają zakrętki z plombami  (na aliexpres dostępne w kolorach jak trzeba  za grosze)  i zamiast 9 zł kasują 30 zł .Bo jeżeli stuki  od razu po wymianie to coś może być na rzeczy -cudów nie ma .A czytałem o przypadkach gdzie odmówili naprawy bo stukanie czy podejrzany dźwięk to nie usterka -nie straszę będą problemy

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol2306    7
Napisano (edytowany)
5 godzin temu, Dawid1146 napisał:

A masz przedni wom? Ewentualnie sprawdź czy to nie pasek sprężarki on też dziwnie tyrkocze przy dobijaniu jak się ślizga często w nowych ciągnikach to występuje 

Nie mam przedniego wom. Sprężarka sprawdzona i to nie ona. Niedaleko ma kolega taki sam model i u niego jest wszystko ok

Edytowano przez karol2306

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    33
Napisano (edytowany)

U kolegi silnik w okresie gwarancji zaczął mocno pobierać olej. Pobieżne przeglądy nic nie poprawiały. Wówczas  wystosował pismo do centrali serwisu NH. W  odpowiedzi otrzymał zapewnienie, że tak w tych silnikach być musi. Ale nikt kto zna się na rzeczy,  to w to zapewnienie nie uwierzy. Ciągnik był umiarkowanie obciążany, ale pomimo tego pobierał dalej olej. Na miesiąc przed końcem gwarancji, nie oszczędzając już ciągnika, wykonał orkę w ciągu 8 godzin, silnik pobrał prawie 5 litrów oleju. Na drugi dzień odprowadził ciągnik na plac serwisu i spisał odpowiednie notatki i to go uratowało, bo serwis cały czas zwalał winę na niego.

Po rozebraniu przez serwis silnika okazało się, że trzeci i czwarty cylinder ma ślady zatarć, a na czwartym cylindrze praktycznie nie było już pierścieni i były przebarwienia od temperatury. Ewidentnie było widać że nie krążył właściwie tam płyn chłodniczy. Stan jego był zawsze prawidłowy, a czujnik temperatury, który jest z przodu, nie pokazywał przegrzewania się silnika.

Bez zdiagnozowania, co było przyczyną braku obiegu płynu chłodniczego, zaproponowano remont tego silnika, na co  się nie zgodził. Przepychanki trwały co najmniej pół roku. Ostatecznie sam słupek silnika bez osprzętu został wymieniony na nowy. Działo się to kilka lat temu i od tamtej pory  ten ciągnik jest w normalnej eksploatacji i żadnych poważnych awarii silnika nie było.

Edytowano przez wujekk110
Uzupełnienie tekstu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1069

W latach 90 tych w MF na gwarancji tuleje zaczęły przesuwać się w bloku silnika (są mrożone do montażu otwory pod tuleje w minusie ) po trzeciej wymianie -naprawie ciągnik nie odebrany z serwisu -jeden dzień spóźnienia -przywieźli nowy inny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toorano    127
Dnia 8.01.2022 o 10:06, karol2306 napisał:

W poniedziałek będzie na serwis w celu diagnozy i naprawy silnika.

i co stwierdzili ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1069

Tradycyjnie nie widzą problemu 

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol2306    7
7 godzin temu, toorano napisał:

i co stwierdzili ?

Na razie nic nie wiem. Jak będę miał info to dam znać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol2306    7

Aktualizacja

Odebrałem ciągnik z serwisu. Sprawdzili wszystko co możliwe oprócz rozbierania silnika i nic nie wyszło. Jedyna usterka to  zapchany wydech w stanie krytycznym.

Mam jeździć dalej i czekać czy coś wyjdzie w dalszym użytkowaniu.

Poinformowano mnie również o polityce CNH po okresie gwarancyjnym i możliwości wykupienia przedłużenia gwarancji. 

Co o tym sądzicie?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1069

Jak stuka silnik a nie potrafią naprawić - wymiana na nowy jak skrzynia to to samo =nie daj się robić w konia płacisz setki tysięcy żeby się wk***iać  

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    33

Widać że w NH dalej stosują dawniej wypracowaną metodę, aby przeciągnąć okres gwarancji i nie poczuwać się do winy.

Postępuj tak jak sugeruję  @RU 68, bądź czujny i nie daj się wrobić. Jeśli stuka dalej, odprowadź ciągnik do serwisu. Dzień odstawienia ciągnika żądaj potwierdzenia na piśmie. Gwarancja przedłuża się o okres naprawy w serwisie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1069

Mało zawieź ciągnik do serwisu jest zima masz czas jak zadzwonią po odbiór a będzie stukać nie odbieraj i tak do skutku a za drugim razem powiedz że przyjedziesz z telewizją czy wyrażą zgodę ( a nie mogą zabronić i będą robić w spodnie z emocji )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toorano    127

po 220 mtg zapchany wydech, to niech znajdą przyczynę !

jak ciągle stuka, to na serwis, bo gwarancja się skończy i będziesz musiał po sądach latać

jak nie mogą kolejny raz usunąć usterki, to wymiana ciągnika na nowy, miałem tak z deszczownią, serwis nie mógł naprawić, pojechała do fabryki, wróciła i nadal to samo, wymienili na nową, a że nie produkowali już tego modelu, to dali większą i chcieli dopłaty, nie zgodziłem się na dopłatę (napisałem aby dali o takich samych parametrach jak kupiłem) i została ta większa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol2306    7

Małe sprostowanie. Serwis powiedział że może rozbierać silnik i weryfikować ale w przypadku gdy nic nie znajdą to złoża i np gdy ulegnie awarii za kilka miesięcy to nie będzie już podlegał gwarancji. A w przypadku gdy nie będzie ruszany "będzie fabryczny" to będzie podlegał na  naprawę pogwarancyjną. Jest też możliwość wykupienia przedłużonej gwarancji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1069

Żart -mają usunąć usterkę albo wymienić silnik (nie daj się manipulować a czas ucieka na twoją niekorzyść )Jak ci wyjdzie bokiem korbowód i zapłacisz kilkadziesiąt tyś albo kupisz nowy silnik to będzie płacz .Zaproponuj żeby na piśmie przedłużyli gwarancję na silnik aż się rozsypie albo aż naprawią .Zapłać kilka stów zamów rzeczoznawcę aby na piśmie mieć podkładkę że twoje roszczenie jest zasadne 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    33

To nie tylko żart.. Trudno nazwać to traktowanie przez urzędasów New Holland za coś normalnego, to jest po prostu cwaniactwo i uważanie siebie za Dominanta a Ciebie za nic nie znaczącego klienta.

W wypadku kolegi, którego przypadek opisałem powyżej, ciągnik odstawiony został tuż przed końcem gwarancji do serwisu (dealer do końca wmawiał winę użytkownikowi), dopiero nieugięta postawa kolegi zmusiła do rozebrania silnika. Zniszczenia były widoczne na elementach; tłoki, tuleje, głowica. Ponieważ na wale korbowym i panewkach nie było widać śladów zużycia (ciągnik był nowy z małym przebiegiem), zaproponowano mu remont. Po zasięgnięciu porad mechaników, postawił się i zażądał wymiany silnika. Ponieważ niezależny ekspert stwierdził że te zatarcia i przebarwienia wynikają ze złego obiegu płynu chłodniczego, co może mieć związek z niewłaściwym przekrojem kanałów wodnych w odlewie - korpusie silnika. Jest to trudne do zdiagnozowania i raczej nienaprawialne.

Powiem szczerze nie było to łatwe, przekonać znawców New hollanda do tego, dopiero dalsze pisma z uzasadnieniem swojej decyzji wywarły pressje i dokonano wymiany silnika bez osprzętu. Osprzęt przełożono ze starego silnika.Tak jak zaznaczyłem, ciągnik pracuje ponad 10 lat bez zarzutów.

Dla dilera i świadczonego przez niego serwisu decyzja o wymianie silnika skończyło się  źle. Centrala New hollanda obciążyła ten serwis za ten silnik, a że taką decyzję podjął, bo chciał być dobry dla klienta, centrala zerwała z nim współpracę. Już od kilku lat ten diler nie funkcjonuje na rynku.

Ten przykład pokazuje kto rządzi - fachowcy zza biurka w centrali - dileler nie ma nic do powiedzenia i w przypadku podjęcia decyzji która generuje jakieś duże dodatkowe koszty zostaje mocno skarcony. A jeśli chce dalej współpracować musi się odwoływać do takich sztuczek.

Wspomnę jeszcze że kolega dzwonił i rozmawiał z jakimś wysoko postawionym urzędasem w centrali, usłyszał  to, że nowy silnik pobiera duże ilości oleju i to jest rzecz normalna, tak musi być. Wszystko było mówione po to, aby przeciągnąć okres gwarancji.

Podczas tych przepychanek zbieraj jak najwięcej dokumentów na piśmie, oraz rejestruj wszystkie rozmowy telefoniczne w tej sprawie. I nie pozwól na to że jak rozbiorą silnik,( choć nie znajdą przyczyny stukania), to Ci nie przedłużą gwarancji. To tak nie funkcjonuje. Przed rozbiórką miej  zapewnienie o przedłużenie gwarancji na piśmie. Jeśli nie, pozostaje tylko droga prawna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1069

Co mogę podpowiedzieć to zapłacić kilka zł niech prawnik wyśle wezwanie przedsądowe  do usunięcia usterki pod rygorem skierowania na drogę prawną (na jego firmowym papierze i pieczątkami .Mój syn by ći to napisał ale ma takie obłożenie że łeb mu pęka .Ale pismo takie zwykle działa 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    33

Ten dźwięk może pochodzić z układu przeniesienia napędu silnika ma skrzynię biegów, jest on słyszalny jako taki dźwięczny miękki odgłos, nie jest to taki twardy donośny. Czy jest taki czy taki, to jest i należy go zdiagnozować skąd pochodzi i co jest przyczyną, aby nie doszło do poważniejszej awarii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Seba2110
      Jak wymienic plyn w new holland ts115a? Trzeba zdjac przewod z chlodnicy jest jakis kranik? Czy jest jakis plyn jaki mozna dolac nie wiedzac co jest zalane? I ile litrow wchodzi do ukladu i czy trzeba odpowietrzac?
    • Przez lucy567
      Witam , borykam się z nawracającym brudnym olejem , pompa ciągle huczy , wyje . Biegi działają , niestety ciągnik nie idzie na niektórych z nich . Był on kalibrowany , olej zmieniany , filtry również zmieniane . Pojawia się błąd U 36 . Mechanicy nie wiedzą co nie jest tak . Mial ktoś podobny problem ? 
    • Przez Seba2110
      Witam. Moze cos doradzicie. Leci olej ze skrzyni biegow tam gdzie wchodzi wal napedu, zabilem drugi uszczelniacz bo jeszcze bylo miejsce i bylo okey, ale zauwazylem ze olej wycieka ze srodka tej tulejki co wchodzi frez walu? Co to moze byc?
    • Przez majorbiernatki
      Witam jest jakiś sposób na wymianę tego oto koła zębatego napędzającego przedni wał bez rozpoławiania ciągnika ? . Koło zębate znajduje się w części skrzyni biegów i minimalnie brakuje żeby można go wyciągnąć bez rozbierania . Może macie jakieś sposoby aby to wyciągnąć  ? pozdrawiam

      video-1649315078.mp4
    • Przez tomek84pl
      Mam problem z nowym niedawno odebranym ciagnikiem NH t6 125S EC
      Ciagnik przepracowal u mnie 1 godznie!
      Podczas pracy z brona aktywna, przy obciazeniu w trakcie pracy (na postaju z wlaczona maszyna nic nie slychac) slychac bardzo glosne metaliczne odglosy pomiedzy skrzynia biegow a silnikiem, doslownie jakby ktos mlotkiem walil po obudownie skrzyni biegow.
      Sprawa oczywiscie zgloszona na serwis, potwierdzona przez serwisanta u mnie na polu, wstepna diagnoza tlumnik drgan.
      Zakaz dalszej pracy, po 2 dniach sprzet zabrany spowrotem do dealera na warsztat, po rozebraniu okazalo sie ze wszystko w srodku jest nieuszkodzone, test polowy u dealera potwierdza glosne stuki podczas pracy z obciazeniem, samo wloczenie WOM nie daje zadnych dzwiekow. Kilka dni oczekiwania na decyzje producenta co dalej z ciagnik  az w koncu dostaje telefon, producent nakazal  zwrot sprzetu do mnie , ma sie tak tluc  "ten typ tak ma "
      Dodam ze ciagnik zmienia biegi normalnie, rewers nie szarpie, wszystko dziala prawidlowo poza tymi glosnymi dzwiekami
      Jutro ciagnik ma byc u mnie , nagram film z odglosami.
      Czy ktos mial podobny problem jak u mnie?
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj