Mecha

Problem Zacisk Zetor forterra 11441

Polecane posty

Mecha    110

Panowie tłoczki zacisku hamulcowego Zetora 11441. Zamówić same uszczelniacze do zacisku czy lepiej komplet z tłoczkami. Tak wyglądają i mam dylemat

Dodam że był duży problem je wyjąć . 

IMG_20220105_111337.jpg

IMG_20220105_111315.jpg

IMG_20220104_084955.jpg

Edytowano przez Mecha
.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Steyerek8100    50

Januszerka na własnym bezpieczeństwie i to w hamulcach? Wszystko na zdjęciach to szrot i do wymiany na nowe Jeśli tłoczki zrysowane nic to nieda że nowe gumki założone będą, rdza od nowa będzie szła i za jakiś czas to samo Chyba że 2 razy chcesz robić to ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1586

Mecha-rzezbiaz tych tłoczków i tak nie włożysz dobrze i tego nie uszczelniisz , ale po tarczy widać że problem nie od wczoraj .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecha    110

No ciągnik nie jest u nas długo. Ale wg opinii wielu osób jestem zbyt pedantyczny pod takim względem (chodzi np o wygląd tłoczków) i miałem zamiar kupić nowe i mieć poprostu spokój. Jedyne co zostało to kupić zestaw za 700 albo tłoczki z BMW widziałem mają takie wymiary i wtedy zestaw by wychodził 160

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin13963    0
Dnia 5.01.2022 o 11:20, Mecha napisał:

Panowie tłoczki zacisku hamulcowego Zetora 11441. Zamówić same uszczelniacze do zacisku czy lepiej komplet z tłoczkami. Tak wyglądają i mam dylemat

Dodam że był duży problem je wyjąć . 

IMG_20220105_111337.jpg

IMG_20220105_111315.jpg

IMG_20220104_084955.jpg

Jak ściągałeś zacisk? Mi się klocki kończą i się zastanawiam jak się za to zabrać. Masz jakieś rady? 

Jak idą przewody od czujników? Do czego są podłączone? U mnie zostały zerwane, są jakoś zmostkowane?  Pytam bo wisi jeden kabel i nie wiem od czego on jest. Macie jakieś zdj poglądowe? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecha    110

U mnie też wisi kabel, zacisk jest na 2 śrubach bodajże- łby od storny podnośnika. Ponoć nie trzeba zacisku zrzucać do samych klocków

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6897
Mecha napisał:

No ciągnik nie jest u nas długo. Ale wg opinii wielu osób jestem zbyt pedantyczny pod takim względem (chodzi np o wygląd tłoczków) i miałem zamiar kupić nowe i mieć poprostu spokój. Jedyne co zostało to kupić zestaw za 700 albo tłoczki z BMW widziałem mają takie wymiary i wtedy zestaw by wychodził 160

Bez jaj, tłoczek na allegro 55zł/szt. Za komplet uszczelniaczy też chyba z 50zł płaciłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecha    110

Finalnie wyszło tak że jest poskładane, ale jeszcze układ nieodpowietrzony. Zaglądam wszędzie. Oprócz tego mam nowy wysprzeglik, zregenerowana pompę sprzęgła jak zobaczyłem jak rozmiękły w niej uszczelnienia to wziąłem się też za hamulcową i jestem w trakcie zdobycia tych uszczelnień. Nowe cylinderki tył (1 chwyciło i blokowało koło w sezonie). Wymienię gumowe węże które idą ze zbiorniczka do pompek, przepcham wszystko nowym płynem i chyba spokój. Ktoś poprostu coś tam wlał nie tak, tak wyszło teraz 

@danielhaker rozczaruje cię z tymi tłoczkami. Gościu je tak sprzedaje i mają wymiary fi40x32 ale do tego zacisku i oryginalne mam fi40x30. Wtedy pasują od BMW po 18zł za szt i tokarz bierze 5zł od sztuki. 

 

Zestaw naprawczy pompki sprzęgła to jakaś ściema. 2 gumki wogole z czegoś innego i brakuje 2 szt. Są to uszczelnienia o wymiarach fi 22 po zewnątrz, wewnątrz 1 fi 14 a drugi fi 16, grubość 5.5 dałem 13zł

Do pompy hamulcowej nie mogę nigdzie dostać. Fi 19 po zewnątrz i 14 wewnątrz 1szt i fi19 po zewnątrz i 13 wewnątrz. Powinno podejść od c385 co patrzyłem po wymiarach albo z auta.

Robię też inne rzeczy ale chyba lepiej nagrać film pokazać co jak się demontuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecha    110

Robota prosta pod warunkiem że dostaniesz takie uszczelnienia. Niby czemu zaraz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1586

Bo się pompka od środka wyciera i nowy tloczek i reszta się nie dopasuje .

Tez tak jak ty kiedyś robiłem i to nic z tego było 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecha    110

Nie da się wsadzić pompki sprzęgła w otwór... Guma jedna mi już się uszkodziła, mam jeszcze 2

Co radzicie?

IMG_20220128_132215.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecha    110

Spróbuję jeszcze raz, robiłeś tak już? Otwór jest ciasny. Jak nie to go podpisuje z jednej strony i pompkę też

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1586

Ciężka sprawa te otwory i pompka są za bardzo spasowane i jednego musiałam otwór rozszlifowac

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecha    110

Mam pokoje założoną ale ta guma nie chu chu... A jeszcze wysprzeglik.... Już mnie coś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecha    110

@robert1226 w nowym wysprzegliku mam otwory na mocowanie go tak jak byk czyli odpowietrznik z góry i mam jeszcze otwory tak że mogę go przekręcić o 90 stopni. Ma to znaczenie? Nie będzie problem z odpowietrzaniem? Mam tą pompkę do kompresora na odpowietrzanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj