Polecane posty

mysza103    2460
7 godzin temu, hubertuss napisał:

Ale brednie.

W tym czasie kiedy się wypala to na pewno bardziej szkodzi , np. wjezdżam do garażu po robocie i nagle cyk zaczyna się wypalać i nie możesz go zgasić póki się nie wypali , czasami 20 minut musi chodzić na pusto , 2 przykład jadę po polu opryskiwaczem , spalanie mi pokazuje od 2do 3 litrów na godz - załącza się wypalanie i spalanie w tym czasie idzie do góry na 8-9 litrów , więc razy 3, . No i to co miwigos napisał , jak pierwszy raz po kupnie ciągnika mi się zaczął wypalać dpf , to aż wysiadłem z ciągnika i szukałem przyczyny , bo myślałem że się z ciągnikiem coś dzieje , a tu śmierdziało tym wypalaniem , 

5 godzin temu, miwigos napisał:

To powąchaj jak śmierdzi jak wypala się DPF

więc nie rozumie czemu się  @Roxer  z tego śmieje 

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miwigos    3520

DPF jest po to żeby produkcja szła , serwis , to nic wspólnego z EKO nie ma, to jest biznes

  • Like 6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KarolaKarotka    547

jak wszystko eko, ekologicznie to było jak napoje rozwozili w szklanych butelkach, potem wymyślili ze za dużo wody się marnuje na mycie i paliwa wypala na zbieranie szkła ...

cyk ... i tak powstała ekologiczna plastikowa buteleczka 😜 po kilkunastu latach się okazuje że pozbierać te butelki tez trzeba i paliwo się wypala, nie ma co z tymi butelkami zrobić a najlepszą metodą utylizacji są pożary wysypisk ... ekologia pełna gębą :)

podobno obornik też już nie będzie niedługo nawozem naturalnym, pewnie nie będzie nawozem nawet :)

i pytanie do tych bogatszych ... czy jakiś nowy ciągnik z nowszym silnikiem palił wam kiedyś mniej niż te starsze - nieekologiczne?

  • Like 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kibix    284
4 godziny temu, Nintendo napisał:

Na inflacji nikt nie zarabia. Możesz jedynie ograniczyć w jakimś stopniu utratę wartości gotówki. Niestety od całości jest jeszcze do zapłaty podatek Belki. Rzeczywsita inflacja i tak jest wyższa niż oficjalna. 

Jak część swoich oszczędności odkładasz na emeryturę to zależy Ci żeby ryzyko utraty środków było minimalne i dlatego ludzie wybierają obligacje. Dodatkowo w czasie recesji cięzko jest gdzieś zainwestować oszędności. Jakbym miał info z pewnych źródeł(NBP) to też bym wykupił obligacje. Mam wrażenie że nie dostrzegasz obłudy Morawieckiego. Jedno mówi a drugie robi. 

Zawsze azot był najtańsdzy maj czerwiec. Kontrakty na gaz też pokazują że im bliżej zimy tym wyższe stawki za gaz będą. Powoli trzeba zbierać oferty. 

 

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GRZES1545    8979
8 minut temu, sylwek23111 napisał:

Tylko że stary ciągnik zanieczyszcza środowisko tak jak 200 nowych.

Tak jak nowe niemieckie AUDI I WW z zaniżonymi normami spalin😎

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecki    3274
11 minut temu, kibix napisał:

Jak część swoich oszczędności odkładasz na emeryturę to zależy Ci żeby ryzyko utraty środków było minimalne i dlatego ludzie wybierają obligacje. Dodatkowo w czasie recesji cięzko jest gdzieś zainwestować oszędności. Jakbym miał info z pewnych źródeł(NBP) to też bym wykupił obligacje. Mam wrażenie że nie dostrzegasz obłudy Morawieckiego. Jedno mówi a drugie robi. 

zawsze sie traci na obligacjach bo oprocentowanie jest ponizej inflacji zawsze , obecnie inflacja za 2 lata wyniesie pewnie około 20 % a na obligacjach można było zarobić góra 5 % netto przez dwa ostatnie lata razem wzięte [ było 2,75 % w skali brutto ] . oczywiscie  nie ma nic lepszego , ostatnio krypto waluty poleciały w dół , giełda tez nie rozpieszcza może więc złoto ale jest rekordowo drogie i inwestowanie przy tak wysokich stawkach jest ryzykowne 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galan99    7577
23 minuty temu, sylwek23111 napisał:

Tylko że stary ciągnik zanieczyszcza środowisko tak jak 200 nowych.

Stary traktor pojedzie na byle jakim paliwie . 

A nowy traktor h*j strzeli  mu wtryski i będzie stał lub kilka tysięcy na wymianę . Nowe wymysły , Francja spaliły się 2 elektryczne  autobusy .

Elektryczne autobusy wycofywane z niemieckich miast. Wszystko przez pożary .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Najbardziej to szkoda Adblue. Bo cały azot z adblue oraz tlenki azotu w spalinach zamiast spaść z deszczem i użyźnić ziemię to są rozbijane do azotu atmosferycznego. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2255

Tylko nowy ciągnik 100km pali tyle paliwa co stary 150km bez żadnych udziwnień i gdzie tu ekologia?

  • Like 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galan99    7577
29 minut temu, Mateusz1q napisał:

Galan 99, tracker i kolejny sykwek23111 trafia do kolegów na listę odklejeńców

Zobaczymy ile tych nowych traktorów będą ładować wtryski jak paliwa  dobrego brakować a jak będzie to po kosmicznej cenie .

dopiero będą odklejeni od normy jak to powiadasz .

Edytowano przez galan99

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, sylwek23111 napisał:

Tylko że stary ciągnik zanieczyszcza środowisko tak jak 200 nowych.

Skąd ta teza ? Podaj jakieś fakty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653
9 godzin temu, miwigos napisał:

To powąchaj jak śmierdzi jak wypala się DPF

Brednie piszesz. Już ci napisałem. A ty dalej brniesz. Nie masz o tym pojęcia i piszesz brednie.

4 godziny temu, mysza103 napisał:

W tym czasie kiedy się wypala to na pewno bardziej szkodzi , np. wjezdżam do garażu po robocie i nagle cyk zaczyna się wypalać i nie możesz go zgasić póki się nie wypali , czasami 20 minut musi chodzić na pusto , 2 przykład jadę po polu opryskiwaczem , spalanie mi pokazuje od 2do 3 litrów na godz - załącza się wypalanie i spalanie w tym czasie idzie do góry na 8-9 litrów , więc razy 3, . No i to co miwigos napisał , jak pierwszy raz po kupnie ciągnika mi się zaczął wypalać dpf , to aż wysiadłem z ciągnika i szukałem przyczyny , bo myślałem że się z ciągnikiem coś dzieje , a tu śmierdziało tym wypalaniem , 

więc nie rozumie czemu się  @Roxer  z tego śmieje 

To, że postępujesz nie właściwie to nie wina dpf u tylko twojego braku wiedzy. Nie wypala się dpf u na postoju bo temperatura spalin nie jest tak wysoka jak w czasie pracy pod obciążeniem. Jeśli wjeżdżasz do garażu lub zaraz masz wjechać i zaczyna się wypalać a wiesz, że jutro np jedziesz do roboty w polu to jak najbardziej nie daj mu się wypalać na postoju i wyłącz. Wypali się następnego dnia na polu dużo lepiej. Sprawdzone na podstawie doświadczeń na autach robionych przez wiele osób. Wypalanie na postoju nie jest tak skuteczne jak w czasie jazdy w przypadku auta. Dlatego, że spaliny nie osiągają tak wysokich temperatur.

Miałem samochody co miały ponad 500 tys km i dpf był i działał. Najwięcej miedzy wypalaniami udało mi się przejechać coś ponad 1,5 tys km. A wypalał się przez 15km .Czyli 1 % przejechanego dystansu śmierdziało. Dpf w autach bo traktora z dpf nie mam jest na tyle skuteczny, że nie zobaczysz czarnego dymu. A wiele problemów z nim związanych bierze się z niewiedzy właścicieli. Dlatego ludzie się śmieją widząc tę nie wiedze.

2 godziny temu, KarolaKarotka napisał:

jak wszystko eko, ekologicznie to było jak napoje rozwozili w szklanych butelkach, potem wymyślili ze za dużo wody się marnuje na mycie i paliwa wypala na zbieranie szkła ...

cyk ... i tak powstała ekologiczna plastikowa buteleczka 😜 po kilkunastu latach się okazuje że pozbierać te butelki tez trzeba i paliwo się wypala, nie ma co z tymi butelkami zrobić a najlepszą metodą utylizacji są pożary wysypisk ... ekologia pełna gębą :)

podobno obornik też już nie będzie niedługo nawozem naturalnym, pewnie nie będzie nawozem nawet :)

i pytanie do tych bogatszych ... czy jakiś nowy ciągnik z nowszym silnikiem palił wam kiedyś mniej niż te starsze - nieekologiczne?

Szklane butelki kosztują. A klient chce tanio.

49 minut temu, sylwek23111 napisał:

Najbardziej to szkoda Adblue. Bo cały azot z adblue oraz tlenki azotu w spalinach zamiast spaść z deszczem i użyźnić ziemię to są rozbijane do azotu atmosferycznego. 

Ale ty głupi jesteś. NOx które redukuje ab blue są bardzo rakotwórcze. Człowieku głupota z tego wpisu aż się leje. Niestety ciemnota i zabobon w społeczeństwie bardzo mocno się trzyma. Twoje płuca będą się cieszyć z tego ad blue choć mózg nie pojmuje.

31 minut temu, tommy66692 napisał:

Tylko nowy ciągnik 100km pali tyle paliwa co stary 150km bez żadnych udziwnień i gdzie tu ekologia?

Wywal Klimę,, dziesiątki biegów pod obciążeniem różne inne wynalazki załączane elktrohydraulicznie zamiast rewersu daj sprzęgło cierne suche jak w trzydziestce i będzie palił mniej. Chce się komfortu i bajerów trzeba lać. By to wszystko uciągnąć.

  • Like 4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacor73    1141
7 godzin temu, pawelek98 napisał:

 

możliwe bo czytałem że do 8 tygodni od złożenia wniosku

Nie bardzo, wniosek złożony 16.04 i cisza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miwigos    3520

@hubertus Ty jesteś alfa i omega, wszystko wiesz, a może kit nam wciskasz, połowa samolotów lata nie potrzebnie , one bardziej trują

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mysza103    2460

Tylko że ja mam ten ciągnik 65 km i raczej robi w lekkich pracach to nie za bardzo widzi tą ciężką robotę , a nawet w instrukcji pisze że jak nie dasz mu się wypalić kilka razy to póżniej już się nie wypali sam , tylko trzeba pod komputer podpiąć i  dpf wyczyścić 

19 minut temu, hubertuss napisał:

Brednie piszesz. Już ci napisałem. A ty dalej brniesz. Nie masz o tym pojęcia i piszesz brednie.

To, że postępujesz nie właściwie to nie wina dpf u tylko twojego braku wiedzy. Nie wypala się dpf u na postoju bo temperatura spalin nie jest tak wysoka jak w czasie pracy pod obciążeniem. Jeśli wjeżdżasz do garażu lub zaraz masz wjechać i zaczyna się wypalać a wiesz, że jutro np jedziesz do roboty w polu to jak najbardziej nie daj mu się wypalać na postoju i wyłącz. Wypali się następnego dnia na polu dużo lepiej. Sprawdzone na podstawie doświadczeń na autach robionych przez wiele osób. Wypalanie na postoju nie jest tak skuteczne jak w czasie jazdy w przypadku auta. Dlatego, że spaliny nie osiągają tak wysokich temperatur.

Miałem samochody co miały ponad 500 tys km i dpf był i działał. Najwięcej miedzy wypalaniami udało mi się przejechać coś ponad 1,5 tys km. A wypalał się przez 15km .Czyli 1 % przejechanego dystansu śmierdziało. Dpf w autach bo traktora z dpf nie mam jest na tyle skuteczny, że nie zobaczysz czarnego dymu. A wiele problemów z nim związanych bierze się z niewiedzy właścicieli. Dlatego ludzie się śmieją widząc tę nie wiedze.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653
15 minut temu, miwigos napisał:

@hubertus Ty jesteś alfa i omega, wszystko wiesz, a może kit nam wciskasz, połowa samolotów lata nie potrzebnie , one bardziej trują

To, że ty nie wiesz to nie znaczy, że wszyscy nie wiedzą. Alfa i omega nie jestem ale akurat dpf ogarniam i to dość dobrze i wiem ,że głupoty piszesz.

14 minut temu, mysza103 napisał:

Tylko że ja mam ten ciągnik 65 km i raczej robi w lekkich pracach to nie za bardzo widzi tą ciężką robotę , a nawet w instrukcji pisze że jak nie dasz mu się wypalić kilka razy to póżniej już się nie wypali sam , tylko trzeba pod komputer podpiąć i  dpf wyczyścić 

Kilka razy to tak. Ale jeśli już musisz wypalać na postoju włącz mu klimę możesz mu wałczyć oświetlenie drogowe i robocze by jak najbardziej obciążyć silnik. to pomoże podnieść temp spalin. Niektóre auta nawet latem w procedurze wypalania włączają ogrzewanie tylnej szyby i lusterek by dodatkowo obciążyć silnik.

26 minut temu, jacor73 napisał:

Nie bardzo, wniosek złożony 16.04 i cisza.

Nikt jeszcze kasy nie dostał. Ludzie gadają jedni drugim bzdury nie wiem po co.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4131
27 minut temu, jacor73 napisał:

Nie bardzo, wniosek złożony 16.04 i cisza.

A mówita że śpita na pieniądzach.

3 godziny temu, sylwek23111 napisał:

Tylko że stary ciągnik zanieczyszcza środowisko tak jak 200 nowych.

Co ty gadasz!!!!!  O.o

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysztof81    3875

Co do czystości spalin to jak mówił mi zaprzyjaźniony diagnosta w starszych dieslach jest problem podczas rozgrzewania silnika. Podczas badania spalin w  starym  mercedesie 124 93 rok to jak na gorącym silniku idą tak samo czyste spaliny jak w prawie nowym aucie. Na zimnym dramat. A co DPFu wszystko zależy w czym on siedzi. Jak w ładowarce czy ciągniku pomocniczym co służy tylko do pyrkania to jest problem. Podobnie jak w samochodach. Mieliśmy w firmie Iveco co jeździło dziennie po kilka kilometrów-cały czas pierdzielił się dpf, nie mógł się wypalić, błędy, itp itd. Później zaczeliśmy wymieniać się z innym samochodem co chodził w trasy i problem jak ręką odjął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacor73    1141
25 minut temu, Desperado napisał:

A mówita że śpita na pieniądzach.

Mnie to akurat lotto, nie spodziewam się aby dopłaty do nawozów były wypłacane wcześniej niż w grudniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecki    3274
1 godzinę temu, hubertuss napisał:

To, że postępujesz nie właściwie to nie wina dpf u tylko twojego braku wiedzy. Nie wypala się dpf u na postoju bo temperatura spalin nie jest tak wysoka jak w czasie pracy pod obciążeniem. Jeśli wjeżdżasz do garażu lub zaraz masz wjechać i zaczyna się wypalać a wiesz, że jutro np jedziesz do roboty w polu to jak najbardziej nie daj mu się wypalać na postoju i wyłącz. Wypali się następnego dnia na polu dużo lepiej. Sprawdzone na podstawie doświadczeń na autach robionych przez wiele osób. Wypalanie na postoju nie jest tak skuteczne jak w czasie jazdy w przypadku auta. Dlatego, że spaliny nie osiągają tak wysokich temperatur

 nie powinno się przerywać procesu wypalania dpf bo to jest szkodliwe dla silnika ! rozpoczęty proces najlepiej skończyć . ja mam adblu i dpf w samochodzie .

Edytowano przez jarecki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Nie powinno się przerywać. Ale jak masz wypalać na postoju a np jutro jedziesz w trasę lub w pole. To jak najlepiej jest przerwać by wypalił się na trasie lub na polu. Dlaczego to już pisałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacor73    1141
14 minut temu, jarecki napisał:

 nie powinno się przerywać procesu wypalania dpf bo to jest szkodliwe dla silnika ! rozpoczęty proces najlepiej skończyć . ja mam adblu i dpf w samochodzie .

Miałem opla z dpf i czasami zaczynał się wypalać w najmniej odpowiednim czasie, czyli po dojechaniu do celu. Na początku czekałem aż się wypali, później już olewałem sprawę i zatrzymywałem motorownie, samochód sprzedany przy 350 tys km I nigdy nie był wypalany serwisowo.

Pany, jaka obecnie jest cena siarczanu magnezu?

Edytowano przez jacor73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2255
1 godzinę temu, hubertuss napisał:

Brednie piszesz. Już ci napisałem. A ty dalej brniesz. Nie masz o tym pojęcia i piszesz brednie.

To, że postępujesz nie właściwie to nie wina dpf u tylko twojego braku wiedzy. Nie wypala się dpf u na postoju bo temperatura spalin nie jest tak wysoka jak w czasie pracy pod obciążeniem. Jeśli wjeżdżasz do garażu lub zaraz masz wjechać i zaczyna się wypalać a wiesz, że jutro np jedziesz do roboty w polu to jak najbardziej nie daj mu się wypalać na postoju i wyłącz. Wypali się następnego dnia na polu dużo lepiej. Sprawdzone na podstawie doświadczeń na autach robionych przez wiele osób. Wypalanie na postoju nie jest tak skuteczne jak w czasie jazdy w przypadku auta. Dlatego, że spaliny nie osiągają tak wysokich temperatur.

Miałem samochody co miały ponad 500 tys km i dpf był i działał. Najwięcej miedzy wypalaniami udało mi się przejechać coś ponad 1,5 tys km. A wypalał się przez 15km .Czyli 1 % przejechanego dystansu śmierdziało. Dpf w autach bo traktora z dpf nie mam jest na tyle skuteczny, że nie zobaczysz czarnego dymu. A wiele problemów z nim związanych bierze się z niewiedzy właścicieli. Dlatego ludzie się śmieją widząc tę nie wiedze.

Szklane butelki kosztują. A klient chce tanio.

Ale ty głupi jesteś. NOx które redukuje ab blue są bardzo rakotwórcze. Człowieku głupota z tego wpisu aż się leje. Niestety ciemnota i zabobon w społeczeństwie bardzo mocno się trzyma. Twoje płuca będą się cieszyć z tego ad blue choć mózg nie pojmuje.

Wywal Klimę,, dziesiątki biegów pod obciążeniem różne inne wynalazki załączane elktrohydraulicznie zamiast rewersu daj sprzęgło cierne suche jak w trzydziestce i będzie palił mniej. Chce się komfortu i bajerów trzeba lać. By to wszystko uciągnąć.

Porównuje Renault Ares z 2001r i Massey Ferguson z 2019r jeden i drugi ma wszystko tylko Ares jest bez ekologi i renault nie pali więcej a jest w 6 cylindrach 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez aaimk
      Jakie będą ceny pszenicy w 2024 roku?
      każdy z nas zadaje sobie to pytanie. Rok 2023 w głównej mierze opierał się na spadkach cen ziarna.  Aktualna cena pszenicy nie jest już tak wysoka a same notowania cen ziarna nie napawają optymizmem. Rolnicy i handlowcy mają w magazynach jeszcze duże zapasy pszenicy paszowej i konsumpcyjnej którą chcieli by sprzedać po najwyższej cenie.  
      Jakie jest Wasze zdanie? Sprzedawać pszenice po obecnych cenach czy czekać na podwyżki? a może pszenica będzie tylko tanieć? 
      zapraszam do merytorycznej dyskusji, podwajając propozycje cenowe lub transakcyjne dopiszcie jakie są warunki sprzedaży, jakość pszenicy i miejsce z którego pochodzi oferta.
       
      Jest to kontynuacja tematu: 
       
    • Przez Neveragain
      Jakie będą ceny kukurydzy mokrej i suchej w sezonie 2024? W jakich cenach sprzedajecie kukurydzę w Waszych regionach? Z tego co pisaliście w poprzednim temacie o notowaniach kukurydzy, ceny rosną.
    • Przez yacenty
      Jakie są ceny rzepaku w sezonie 2023? Jaka może być cena rzepaku po żniwach 2023? Jaka jest opłacalność produkcji rzepaku? Zapraszamy do dyksuji.
    • Przez DanielFarmer
      Jakie są u was ceny mleka? Jak płacą poszczególne mleczarnie? Podawajcie ceny i parametry w swoich regionach. Uważacie, że nadchodzący rok 2024 będzie dla nas lepszy czy gorszy?
       
      Czas zacząć narzekania w nowym temacie 🙂
    • Przez Bartek933
      Ceny nawozów utrzymują się nadal na bardzo wysokim poziomie. Cena i dostępność nawozu sprawia trudności z zaplanowaniem zakupów. Ciężko przewidzieć czy ceny będą spadać czy nieoczekiwanie będziemy obserwować ich wzrost
       
      Jak myślicie? czy ceny będą spadać? jaki nawóz najlepiej kupić? 
      Proszę o podawanie cen, miejsca zakupu i wolumenu ton dla której sprzedający zaoferował tą cenę 
      Temat jest kontynuacją: 
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj