robadas78

Wywala płyn z chłodnicy Zetor

Polecane posty

robadas78    0

Witam. W moim Zetorze 5011 cały czas wywala nadmiar płynu rurką przelewową. Generalnie mam załozoną rurkę do zbierania i jeździ. Ten typ ma obieg z góry i jak wraca płyn z silnika do chłodnicy to cały czas tak bulgocze i robi pianę. korek mam zalożony bez gumki bo jak zaloże oryginalny to robi cisnienie na węzu z góry. Mam pytanie czy wystarczy wymienić uszczelkę pod glowicą czy to toś powazniejszego i czy można to jakoś zdiagnozować? Płyn bez oleju i olej też czysty. Dzieki i proszę o jakies rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    78

Wyrzuca płyn na ciepłym czy zimnym silniku? Bo możliwe że to też termostat nie puszcza obiegu.

Jeżeli termostat ok to może być uszczelka, tuleja lub głowica i tego nie sprawdzisz tak bez rozbierania ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559
7 minut temu, tomekzet napisał:

Wyrzuca płyn na ciepłym czy zimnym silniku? Bo możliwe że to też termostat nie puszcza obiegu.

Jeżeli termostat ok to może być uszczelka, tuleja lub głowica i tego nie sprawdzisz tak bez rozbierania ...

Czyli według ciebie zanim termostat się otworzy, to w ogóle nie ma obiegu? 

 


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    78

Nie o to mi chodziło, po protu miałem taki przypadek że termostat a dokładnie te małe dziurki przez które jest obieg nawet na zamkniętym zapchały się paprochami i w zetorze 4340 z 2004r niemiłosiernie wywalało płyn. Wystarczyło to wyczyścić, wlać środek czyszczący do silnika i zmienić płyn i jeździł dalej

Edytowano przez tomekzet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marionos    106
1 godzinę temu, robadas78 napisał:

Witam. W moim Zetorze 5011 cały czas wywala nadmiar płynu rurką przelewową. Generalnie mam załozoną rurkę do zbierania i jeździ. Ten typ ma obieg z góry i jak wraca płyn z silnika do chłodnicy to cały czas tak bulgocze i robi pianę. korek mam zalożony bez gumki bo jak zaloże oryginalny to robi cisnienie na węzu z góry. Mam pytanie czy wystarczy wymienić uszczelkę pod glowicą czy to toś powazniejszego i czy można to jakoś zdiagnozować? Płyn bez oleju i olej też czysty. Dzieki i proszę o jakies rady

 

Masz lipe u siebie. Zalozyles dziurawy stary korek i sie dziwisz ze cieknie LOL
Korek ma byc wlasnie szczelny i tworzyc cisnienie.
I Jeszcze chesz zmieniac uszczelke pod glowica teraz xd

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bezbarwny    1268
1 godzinę temu, robadas78 napisał:

Witam. W moim Zetorze 5011 cały czas wywala nadmiar płynu rurką przelewową. Generalnie mam załozoną rurkę do zbierania i jeździ. Ten typ ma obieg z góry i jak wraca płyn z silnika do chłodnicy to cały czas tak bulgocze i robi pianę. korek mam zalożony bez gumki bo jak zaloże oryginalny to robi cisnienie na węzu z góry. Mam pytanie czy wystarczy wymienić uszczelkę pod glowicą czy to toś powazniejszego i czy można to jakoś zdiagnozować? Płyn bez oleju i olej też czysty. Dzieki i proszę o jakies rady

Powodem może być przedmuch na uszczelce, pęknięta tuleja, głowica, jeśli zalewany wodą, to nieszczelności na tulei wtryskiwacza. Przede wszystkim ustalić, na którym cylindrze ta nieszczelność. W tym celu, wykorzystać stary wtryskiwacz, podpiąć go pod sprężarkę, kolejno montować w głowice, opuszczając tłok w dolny martwy punkt i dmuchać, obserwując co tam się w chłodnicy dzieje. Jak ustalisz który cylinder i okaże się że uszczelka nieuszkodzona, to zamienić głowice, celem ustalenia, lub wykluczenia, że to ona za nieszczelność odpowiada. Jeśli nie uszczelka, czy głowica, to tuleję trzeba będzie wymienić. 


You Shook Me All Night Long

M&M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

jeśli wywala nadmiar płynu, jak napisałeś to po prostu za dużo go wlałeś
jeśli wywala płyn po zagrzaniu to w najlepszej opcji wydmuchało uszczelkę, najlepiej kup tester i będziesz miał pewność że spaliny idą w układ chłodzenia


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koordynator    41

przy identycznych objawach w mojej c360 tego roku przyczyną była uszczelka głowicy. początkowo czasami brakowało trochę wody i łapał temp. potem ewidentnie było widać dym z chłodnicy i woda się lała z niej ciurkiem. Olej też wymieniłem gdyż przeciągając czas naprawy coś już w nim zaczeło być widać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robadas78    0

Miałem oryginalny korek ale się ten waż u góry eleatyczny twardy robił i się bałem że pęknie... Ma być ciśnienie w układzie? Bo mam tą dziwną pompę wody tylko na 1 rurkę a nie na 2 jak wiekszość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

No i musisz założyć w związku z tym 3 tematy?

Weź zaprowadź ten traktor do mechanika, bo nic z tego nie będzie.


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hibertusik    10

Morze to być tak jak wspominali poprzednicy zapchana dziurka w termostacie paprochem,można wywiercic dodatkowa małym wiertelkiem nie zaszkodzi.

Ja miałem taki przypadek ze tez mi wywalało zawsze trochę płynu po rozgrzaniu,powodem było zaciąganie lewego powietrza w przewodach od nagrzewnicy, objaw to wywalało płyn i często był spieniony,wiec jezdzilem jakiś czas na wodzie,po prostu dolewalem co jakiś czas niewielka ilość,nie mogłem zdiagnozować problemu,ale przed ta zima posprawdzalem głowice, tuleje tez szczelne wiec sprawdziłem termostat dziurkę miał przytkana paprochem,ale to nie była w100% wina termostatu ,powymienialem przewody gumowe w nagrzewnicach w dachu na takie typowo samochodowe ze szrotu.układ szczelny. Juz nie wywala płynu działa prawidłowo wiec  Zetor zalany nowym płynem .

Edytowano przez hibertusik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Obi32
      Witam, można ten luz na przedniej osi jakoś wyregulować?

    • Przez ddd4233
      Witam czy może ktoś z was instalował zewnętrzny rozdzielacz zamiast tego oryginalnego ? (Zepsuty rozdzielacz nie potrzebuje ehr)  już mam wypatrzony rozdzielacz 3 sekcie (dwie pływające jedną zwykła ) z podłączeniem nie będę miał problemu. Tylko chodzi o to że na jednym poście w forum widziałem jak ktoś zakładał rurkę taka dłuższa(c360)  ta od tłoka potem widziałem jak ktoś zakładał rurkę tą od powrotu też od c360 . I teraz moje pytanie jest takie  czy zamiast tego rozdzielacza co jest w środku w zetorze założył bym adapter taki od c360 to by miało prawo chodzić? Dodam zdjęcie poglądowe o jakie elementy mi chodź . Prosił bym o pomoc

       

    • Przez Obi32
      Zetor 7745, rok 1990,.sprowadzony z Finlandii, 3800 mtg. 
      Po regeneracji pompy jak to bywa trzeba, ustawić kąt wtrysku. No i tutaj zaczynają się schody tak mnie zastanawia bo mam te 3 kreski ale przed demontażem kreciłem jeszcze kołem zamachowym i paliwo drgalo w pierwszej sekcji zupełnie w innym miejscu A dokładniej 1/3 obrotu koła zamachowego dalej.Dodam że ciągnik chodził dobrze przed regeneracją pompy jak i ustawieniu kątu na znakach i normalnie odpala, tylko dlaczego paliwa na kapilarce drgało w innym miejscu. Może ktoś miał podoby problem i wie jaka jest przyczyna. Z góry dzięki za odpowiedź!
    • Przez raven18
      Hej, ma ktoś zamontowane wewnętrzne lusterko na ramce tylnej szyby, do łatwiejszego zaczepiania maszyn (na zaczep hitch, który jest nie widoczny za zaczepem do przyczep jednoosiowych i trzeba na czuja podjeżdżać). Oglądałem zdjęcia ciągników i nie znalazłem jak to w sumie wygląda, czy to dobry pomysł skoro chyba nikt nie montuje? 😎 
    • Przez dawidkrawczyk
      Witam, jestem w posiadaniu Zetora 5211 i chciałbym założyć przedni napęd od Zetora 5245. I właśnie przychodzę z pytaniem co trzeba przerobić w skrzyni biegów żeby wszystko ze sobą współpracowało?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj