Marcin7745T

Zetor 7745 turbo ciężki rozruch

Polecane posty

Gość   
Gość

Nawet po remontach , potrafia byc jaja z kompresja ,

nie mam pod reką serwisówki , jaka tam powinna byc grubośc uszczelki , silniki z turbo są przeważnie lekko odpręzone , mają tez inne koncówki wtryskiwaczy .

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yaro_1    125

Schodzenie paliwa to chyba standard, bez pompowania nie ma co próbować palić po postoju. Próbowałem z tym walczyć ale to by trzeba co miesiąc pompkę zmieniać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3017

 na pewno winny jest walek rozrzadu 🤣😂

na tym zakoncze porade-sa lepsiejsi ode mnie fachowcy,az dziw ze jeszcze tu sie nie pojawili, chyba temu ze temat nie umieszczony tam gdzie powinien- do trzech razy sztuka.

 

najpierw ustaw pompe na fabrycznych ustawieniach sprzegielka i troche nia pokrec-do silnik i od silnika przestawiaj delikatnie. masz jeszce slady na korpusie po fabrycznym ustawieniu-malowaniu- od tego miejsca zacznij.jesli to nie pomoze to wytnij jeden zabek na sprzegielku i tak ustawiaj, gdy nie pomoze to wytnij w druga strone i probuj.

delikatnie minimetr po minimetrze przestawiaj, musi byc drugi do pomocy do palenia i przegazowki.

a paliwo jakie masz -letni biodisel ?? jest tak to on moze byc przyczyna kopcenia

 

glowice wymien w ostatniej kolejnosci

 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin7745T    2

mam ten ciągnik od 3 lat i nigdy nie pompowalem przed odpalaniem a jedynie jak było -15 -20 podłączałem grzalke i nie było bata by nie odpalił, już chyba pisałem ale powtórzę: przy max przyśpieszonej pompie jest jakieś 18 stopni, po zeszlifowaniu ząbka by przyspieszyć wychodziło ok 30 stopni to wsadziłem sprzegielko z c360 i zeszlifowany ząbek tak samo dla przyspieszenia a pompa max opuzniona na fasolkach wtrysk wyskoczył na 22 stopnie ale wtedy wgl nie odpalił a jak sprawdziłem teraz bez głowic to te 22 stopnie jest 9-10 mm przed gmp więc zostawiłem na starym sprzegielku i 5mm przed gmp, glowice wsadze nowe bo mają pęknięcia jedna mozliwe ze powierzchowne a dwie dość konkretne ze nawet troche ubytku jest i wiedząc o tym przy każdej cięższej robocie będę myślał czy nie pierdykna do końca to dla świętego spokoju wymienie. Jeśli ma ktoś instrukcje napraw i pisze w niej o rozrządzie dokładniej kiedy mają sie otwierać i zamykać zawory zdjęcie mile widziane, jesli zdążę jutro to przepale go bez kolektorów widzieć co bedzie


paliwo zimowe specjalnie zalany diesel miles plus zimowy i bez różnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ja dalej  pozostanę przy swoim , ogladając filmy które podałes to tak jak by brakowało mu kompresji , paliwo dostaje a kłęby białego dymu świadcza o  tym że dochodzi do spalania nie całkowitego , we wzgledu na zbyt mała temperaturę powietrza do samozapłonu , objaw ten ustępuje kiedy jest ciepło na zewnątrz

Przy problemach z paleniem kiedy zimno , pomiar  kompresji to podstawa w PL-CZ konstrukcjach , to jest podstawowe badanie .

ludzie , wymianiaja , pompy , wtryski . a okazuje sie że nawet nowa pompa i wtryski i precyzyjny kat , kiedy jest zimno nic nie pomoga 

Dopiero kiedy jest sie pewnym kompresji to dalej sie kopie za przyczyna 

Edytowano przez V12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3017

jesli planowales glowice i robiles probe szczelnosci -to po wuja je bedziesz wymienial ?? myslisz ze indyjska bedzie lepsza ??

gdyby zawory otwieraly sie nie wtedy gdy trzeba to szybko bys sie o tym przekonal. luz masz dobrze ustawiony ?

to jest prosty ciagnik- jesli wszystko jest dobrze poskladany to powinien grac od pierwszego strzalu-mozliwosci regulacji nie jest wiele. pompe wtryskowa sprawdzales w jakim zakladzie ?? razem z wtryskami ? poczatek wtrysku ustawiales kapilara.

 znalazlem podobny temat

 

 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    983
3 godziny temu, Marcin7745T napisał:

mam ten ciągnik od 3 lat i nigdy nie pompowalem przed odpalaniem a jedynie jak było -15 -20 podłączałem grzalke i nie było bata by nie odpalił, już chyba pisałem ale powtórzę: przy max przyśpieszonej pompie jest jakieś 18 stopni, po zeszlifowaniu ząbka by przyspieszyć wychodziło ok 30 stopni to wsadziłem sprzegielko z c360 i zeszlifowany ząbek tak samo dla przyspieszenia a pompa max opuzniona na fasolkach wtrysk wyskoczył na 22 stopnie ale wtedy wgl nie odpalił a jak sprawdziłem teraz bez głowic to te 22 stopnie jest 9-10 mm przed gmp więc zostawiłem na starym sprzegielku i 5mm przed gmp, glowice wsadze nowe bo mają pęknięcia jedna mozliwe ze powierzchowne a dwie dość konkretne ze nawet troche ubytku jest i wiedząc o tym przy każdej cięższej robocie będę myślał czy nie pierdykna do końca to dla świętego spokoju wymienie. Jeśli ma ktoś instrukcje napraw i pisze w niej o rozrządzie dokładniej kiedy mają sie otwierać i zamykać zawory zdjęcie mile widziane, jesli zdążę jutro to przepale go bez kolektorów widzieć co bedzie

 

paliwo zimowe specjalnie zalany diesel miles plus zimowy i bez różnicy

Znalazłem takie dane :

Otwarcie zaworu ssącego - 6 stopni przed górnym martwym położeniem (GMP)

Zamknięcie zaworu ssącego - 44 stopnie po dolnym martwym położeniu (DMP)

Otwarcie zaworu wydechowego - 40 stopni przed dolnym martwym położeniem (DMP)

Otwarcie zaworu ssącego - 10 stopni po górnym martwym położeniu (GMP)

Przy ustawianiu kąta wtrysku na ile miałeś ustawioną dźwignię gazu na pompie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin7745T    2

źle były tylko uszczelki pod głowicą, odwrotnie założone, zakład co sprawdzał glowice nw czy mozna wierzyć bo gniazda ciekły na zewnątrz na 1i3 wychodził płyn a im tylko na 3, nw jak sprawdzali szczelność na kompresje, w mojej okolicy nie ma fachowców w najlepszymi opiniami jedni chwalą drudzy nie tak samo mysle jak kolega V12 ze gdzies spierdziela ciśnienie bo przecież jakby wracało paliwo to by nie dawał takiej kupy dymu bo z samego powietrza jej nie zrobi


dzieki jaco512 i yaro_1 gaz miałem 1/4 max 1/3 dawki maksymalnej jak patrzyłem na listwe w pompie to jakis 1mm od krawędzi pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Też szkoda ze nie zrobiłes pomiaru kompresji , przez zdjeciem głowic 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin7745T    2

właśnie chciałem zrobić pomiar ale nie miałem swojego miernika to wziąłem od znajomego ale był wadliwy nieszczelny a później wsadziłem wtryski bo miałem jechać do niego do ogrzewanego garażu zdjąć głowice do wymiany gniazda a zrobiło sie kilka dni cieplej to se mysle nie przepalam go zdejme u siebie bo przypuszczałem ze gniazda puszczają płyn na tłoki i dlatego tak pali a jednak tloki suche i zauważyłem te pęknięcia w głowicach a teraz kupiłem swój miernik, jak przywioze stare głowice to zrobie płatnie z wtyczką do kompresora i skrece na otworze wydechowym i sprawdzić co z tymi pęknięciami a wcześniej wystawie je na mróz albo wsadze do chłodni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

A co do testera kompresji , to zakładam że masz kompresor , jesli wskaźnik cisnienia na nim jest wiarygodny 

napompuj ile sie da butle 8-10 Bar i podłacz jakos pod tester kompresji , da to obraz jego dokładności ,

czasami 2 bary poniżej dolnej granicy kompresji to juz za mało , dlatego trzeba mieć w miare pewny przyrząd 

Edytowano przez V12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Początek wtrysku powinien być ustawiony  6,5 do 6,8mm przed GMP, akurat mam 7211na warsztacie (zdjęte głowice)  i zmierzyłem. tylko trzeba mierzyć przed włączeniem dawki rozruchowej ( nie cały gaz jak wyżej pisali) bo się opóźnia zapłon. Najlepiej wykręcić korek od listwy (na szczycie pompy przy sprężarce) i patrzeć żeby się nie wysunęła po za korpus pompy i oczywiście użyć kapilary.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin7745T    2

rozumiem tylko bardziej chodzi o to ze zwiększa on komore spalania, pasowałoby zrobić taki jak na YT chyba radas ma ze ze starego wtryskiwacza i w miejsce rozpylacza zaworek dać ale licze że jak ma być prawidłowo 30 bar to jak mi pokaże z 27 to be git

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

To juź zobacz , w serwisówce ile ma być dla wersji z turbo , 

Tym zwiekszeniem komory tak bardzo bym sie nie przejmowal 

 

Edytowano przez V12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin7745T    2
jedna głowica poszla nowa, zmierzyłem kompresje to na wszystkich prawie rowne tylko na trzecim 3 bary mniejsze i dziwnie słychać jakby gdzies przebijało, przy wtrysku 5mm nie bardzo chciał odpalić troche opoznilem i z każdej głowicy na siwo dymił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marionos    104
25 minut temu, Marcin7745T napisał:

jedna głowica poszla nowa, zmierzyłem kompresje to na wszystkich prawie rowne tylko na trzecim 3 bary mniejsze i dziwnie słychać jakby gdzies przebijało, przy wtrysku 5mm nie bardzo chciał odpalić troche opoznilem i z każdej głowicy na siwo dymił

Się okaże tak jak mówiłem, żę pompa wtryskowa słaba.
To jakie ciśnienie Ci wskazało?

3 bary mniej to byłoby sporo. Tam gdzie było 3 bary mniej nie uciekało Ci czasem zegarem w miejscu wtryskiwacza?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
1 godzinę temu, Marcin7745T napisał:

jedna głowica poszla nowa, zmierzyłem kompresje to na wszystkich prawie rowne tylko na trzecim 3 bary mniejsze i dziwnie słychać jakby gdzies przebijało, przy wtrysku 5mm nie bardzo chciał odpalić troche opoznilem i z każdej głowicy na siwo dymił

Ile  bar pokazało' ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin7745T    2

na 1,2,4 22 bary a trzeci 19 ale jak pisalem miernik zaniża bo zaworek zwrotny jest przy zegarze, paliłem przy ok -10 także może być to normalne, sprawdzałem po kolei 1,2,3,4 i znów 3 i było to samo, dobiłem gniazdo wtrysku to szybciej cisnienie podnosiło ale i tak mniej jest, założyłem kolektory jutro grzałkę podłącze i bede widział co sie dzieje ale zauważyłem przy kręceniu wałem że jest lepsza kompresja i nie syczy jakby gdzies uciekało jak to było wcześniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3017

odpalanie bez potrzeby przy takiej temperaturze-to nie jest dobry pomysl-trzeba bylo najpierw grzalke zalozyc i podgrzac 

gdyby spod wtrysku uciekalo to by widac bylo-tym bardziej na mrozie.

syczenie to objaw zle ustawionych zaworow.

ty masz w ogole jakies wieksze pojecie o mechanice ?? bo cos mi sie zdaje ze porozkrecasz ten ciagnik na czesci a nic to nie da.

tu potrzeba troche cierpliwosci-przestawiac pompe do skutku

gdyby nie swieta to bym napisal w swoim stylu-jesli ktos nie umie umiescic tematu w odpowiednim forum to raczej za naprawe nie powinien sie brac 😎


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Jacus, święta są a Ty takie paszkwile piszesz- niech chłopak robi i się uczy. Ile to trzeba żeczy napsuć żeby zacząć naprawiać😉 (wiem po sobie). Forum jest od tego żeby się pytać i się uczyć - jak ktoś lubi grzebać w swoim sprzęcie to niech grzebie i chwała mu za to. Wesołych świąt dla wszystkich 😀

Edytowano przez karbex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin7745T    2

zawory dobrze ustawiane, z pod jakiego wtrysku? dobiłem gniazdo bo były zmieniane i mozliwe ze nie siadło dobrze, ile tej pompy będziesz przestawiał jak pali najlepiej tuż przed gmp a reguluje też przy odpalonym i słucham jak reaguje na gaz, chciałbym cie widzieć w akcji jak robisz a nie tylko pisać, jest tu jeden taki co na wszystkim sie zna i każdego by uczył a jak słyszysz co gada to brak słów, nie siedze na AF dniami i nocami mam konto od nie dawna to skąd mam wiedzieć że jest specjalna grupa dla każdego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Uważasz ze brak zaworka i zegar przeklamuja przynajmniej 5 barów . ??

Ja nie chce nic sugerowac ale te wyniki co podles sa bardzo kiepskie . wrecz dla diesla bardzo male 

Edytowano przez V12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Ceres2
      To jak?? Nowy stary nabytek😁 i na sobotę jest taki plan....
    • Przez Rafał2222
      Witam. Pytanie to użytkowników traktorów zetorów które powstałych w latach --80. Czy u was też jest tak że na tabliczce znamionowej Vin poprzedza 0? I numer silnika też poprzedza 0 a na ramie i w dowodzie tego 0 nie mam.  Też tak macie?
    • Przez Mateusz_105
      Był ktoś oglądać, warto?
       
      https://www.olx.pl/d/oferta/zetor-7245-88r-polecam-CID757-IDRoB9L.html
    • Przez kamilkowgier
      Witam,
       
      Potrzebuje pomocy przy Zetorze Major 80. Mam problem z wyskakującą dzwignią wom. Po załączeniu i puszczenia sprzegla wałka, dzwignia wyskakuje  i wyłącza wałek. Czy powodem będzie uszkodzona zębatka czy jest na to jakis inny sposob? Jesli zębatka to w jaki sposob sie tam dostac? 
       
      Pozdrawiam
    • Przez mrc1005
      Witam,
       
      Info dla malkontentów, że Ursus jest składakiem. Zetor też będzie składakiem. Bo jak można Polski składak kupić, przecież to niedopuszczalne, przecież to wielki szajs ...
       
       
      "Od kilku dni wiadomo, że od 2015 roku, nowe ciągniki Zetor będą napędzane silnikami marki Deutz AG. Ta informacja wywołała spore dyskusje w branży techniki rolniczej. Rolnicy wymieniają się opiniami i dość burzliwie komentują nowe plany czeskiego producenta.
      Zetor tłumaczy swoją decyzję koniecznością spełnienia normy spalin Stage 4B. Jak podkreśla czeski producent, w ten sposób chce zagwarantować swoim klientom wysoką jakość oferowanych ciągników. Niemieckie silniki mają trafić do dwóch nowych modeli ciągników o mocy 60 - 80 KM. W nich zastosowane będą silniki 4-cylindrowe Deutz TCD 2.9 L4. Zetor planuje również premierę dwóch nowych modeli o mocy po wyżej 150 KM, które będą napędzane 6-cylindrowymi silnikami Deutz TCD 6.1 L6. Oznacza to, że silniki Deutz będą montowane przede wszystkim w ciągnikach nowych serii, które Zetor planuje wprowadzić do oferty w latach 2015 i 2016. Opinie rolników na temat planów Zetora są jak zwykle podzielone. Wśród wielu komentarzy na pierwszy plan wyłaniają się dwa nurty: miłośników starych, sprawdzonych konstrukcji oraz zwolenników nowych rozwiązań technologicznych. Urok kultowych modeli z lat 80-tych i 90-tych nie maleje i według wielu to najlepsze ciągniki w historii Zetora. Jednak świat idzie do przodu i czeski producent nie ma odwrotu w rozwoju swoich produktów. Nowe ciągniki muszą sprostać konkurencji i wymagającym normom spalin. Sympatycy nowoczesnych maszyn rolniczych wybór silników Deutz oceniają pozytywnie. Podkreślają, że jeśli Zetor chce wprowadzać na rynek nowoczesne ciągniki, szczególnie te o mocy po wyżej 150 KM, to kooperacja z tak doświadczoną i renomowaną firmą jak Deutz AG to mądra decyzja. Nie ma sensu dalszego rozwoju już i tak mocno „wyciśniętego” 4-cylindrowego silnika własnej produkcji a budowa nowej jednostki napędowej nie ma finansowego uzasadnienia. Podsumowując, sukces nowych modeli uzależniony jest od faktu, czy ciągniki Zetor z silnikami Deutz zachowają swój charakter i nie staną się po prostu kolejnym wcieleniem innych zachodnich ciągników np. Deutz-Fahr. Najwięcej obaw wzbudzają oczywiście ceny nowych Zetorów. Czy wyposażenie ich w jednostki napędowe Deutz nie spowodują znaczących podwyżek, co odbije się na atrakcyjności czeskich ciągników i dla wielu potencjalnych klientów staną się one nieosiągalne. Wierzymy, że tak doświadczona marka jak Zetor bardzo dokładnie przeanalizowała wszystkie aspekty swojej decyzji co przełoży się na dynamiczny rozwój firmy."     Źródło: http://www.agrofoto.pl/index.php/aktualnoci/2448-czy-silniki-deutz-rozpdz-zetora     Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj