Tomek34

Co wam się najbardziej podoba w waszych Fergusonach

Polecane posty

jacekbee    2

mam skrzynie 12/12, wolałbym 24/24 ale do 12 już się przyzwyczaiłem;) po prostu przedstawicel mi wepchał 12 bo nie miał modelu z 24 bo wchodziła nowa seria a ja o tym nie wiedziałem ;) ale nie narzekam:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Więc masz prostą skrzynie z rewersem mechanicznym. Na jedno to dobrze, mniej elektrohydropierdułek do psucia, choć w takim ciągniku przydały by się przynajmniej półbiegi pod obciążeniem. Znajomy ma 4270 i też go chwali, forumowicz piootr troche mniej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    4
 spalanie przy orece klaruje sie (w zależności od warunków) na poziomnie 11-13 litrów. mysle że to optymalne spalanie.

 

W takie stwierdzenie ciężko mi uwierzyć ;)   jak masz skrzynie 12/12  to napewno  na biegu 2M  orzesz  bo na 3 nie da rady z ibisem 4x48   mnie z takim pługiem  ewentualnie  TUREM 5x40  a 

od jesieni 2007  GB  4x50spala mi sporo więcej  

Orze przy 1800-1900 obr   śr  wychodzi mi ok  15l/ha na h też z tyle ale na mth to więcej 

 

Przez 3 lata pisałem  wszystkie tankowania w zeszyt  i śr  spalanie oscylowało OK 11l/mth  , w każdym roku  był inaczej  ustawiony kąt wtrysku  tzn w 1  na znaki  w 2  opuźniny a w 3  przyspieszony

 

Odnośnie felg to akurat  skręcałem je  bo chodził z turem  ale nie były poluzowane

 

Mój ma mniej mth  1630  kupiłem go w kwietniu 2003 r

 

życze żeby ci tak dalej dobrze służył

 

W moim  zacioł się chyba termostat  bo wogóle nie łapie temp  , ciągnik chwile pochodzi i odrazu  idzie płyn na chłodnice

 

Ja swojego zdania na temat mojego nie zmienie  tzn 2x  nie kupiłbym go :D  

 

A mam jeszcze jedno pytanko   dymi ci odmą  / bierze olej  ??   bo mój od nowości to i to  robi :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Sąsiad kupił 3125 z przebiegiem 5000mth i nawet bez obciążenia puszczał od czasu do czasu czarne bączki w tłumika, rozebrał cały silnik i jedyne co znaleźli to luz na zębatce pompy wtryskowej, naprawili to ale nadal potrafi puścić czarnego bączka i nie wiadomo co mu jest...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacekbee    2

odnośnie spalania to wierz czy nie. na czym by mi zależało gdybym pisał nieprawdę? Ty i tak go nie tankujesz ani nikt inny i nikt mi nic za to nie daje... może mam lżejsze ziemie... nie wiem... przy wtrysku nic nie kombinowałem. co do oleju to nie bierze, tym bardziej nie dymi przy ciągłej pracy, no ale jak mu dasz w ''pyndzel'' to zadymi jak każdy, wiadomo... a jaki bys kupił drugi ciągnik? pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacekbee    2

ale nadal potrafi puścić czarnego bączka i nie wiadomo co mu jest...

 

czy ten bączek przeszkadza w pracy?? ;) czyba nie :D to co to szkodzi.... oby hulał jak najdłużej :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz4255    10

Z tym dymkiem to albo pompa źle ustawiona albo wtryski do wymiany (tak mi się zdaje). A z tym spalaniem to mogę uwierzyc ale pod takim warunkiem że jacekbee ma duże bardzo duże kawłki pola.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacekbee    2

duże to rzecz względna ;) koło siebie mam takie powyżej 10ha, na jednej wiosce dwa takie pow.20, a na trzeciej średna wynosi 5ha także średnio...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz4255    10

A co ja mam mówic jak mamy większośc kawałków 1-2 ha na dodatek częśc ma nieregularne kształty, więc nie dziwię się jak spalanie czasem wychodzi mi 18l/ha w orce na kawałku który jest szerszy jak dłuższy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jesteście tego świadomi, że to właśnie Ferguson jak pierwszy wprowadził układ trzy punktowego zawieszania.


FUNKMASTER

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    4

Chyba nie czytacie uważnie co napisałem nie chodzi mi o to że dymi z tłumika bo nawet jak sporo zejdzie z obrotów to i tak mniej dymi jak 360 ;) Mnie chodzi o to że dymi z ODMY !!!!!!

 

@jacekbee to spalanie co podałeś to jest na godzine czy mth ??

 

Odnośnie tego jaki ciagnik bym kupił   to powiem nad jakimi się zastanawiałem jak kupiłem 4270  

 

1 Same Silver 130   główną przyczyną że go nie kupiłem był brak rewersu pod obciążeniem

 

2 MF  6290  nie mogłem dojść  porozumienia w kwestji ceny :D

 

3 JD 6520 SE  jakoś nie mogłem się na niego zdecydować  :D

 

Ja mam też raczej długie pola ma kilka kawalków o dł ok 1200 m orząc na 2M na zającu jeden przejazd w obie strony zajmuje mi dokładnie 21 minut najmniej orze 1 ha /h ma krótkich polach

 

Teraz przytocze wpis w zeszycie w którym pisałem tankowania : Paliwo od 259mth do 583mth ,3400 litry śr 10,5l/mth . Orka 210l na 13mth co daje 16,15/mth . 8-01-2005 r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

przyznaj się jescze ile miałeś obrotów podzczas tej orki ;)


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    4

Jeśli chodzi o obroty to rzecz względna może być 1800 a gaz w podłodze ;) Teraz to tak koło 1800 staram sie robić a odnośnie togo 210l/13mth to więcej jak 2000 obr raczej nie było nie mam zapisane które pole to było

 

jak orałbym przy 1600 obr to na krótkich polach 1ha w godzine nie zaorze

 

W tamtym roku orząc na pszenice 2 pola ( w najdłuższym miejscu 300-400m) w sumie ok 15 ha spaliłem 250 litry w ciagu jednego dnia , po zaoraniu 1 pola (8ha) zjazd do domu tankowanie do pełna i odjazd na 2 pole (7ha po kuku na kiszonke , nie ruszne niczym ) dobrze że krótkie pole to spanie mnie nie brało skończyłem o 1 w nocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
binek    374

troszke nie na temat bo piszecie o ciągnikach, ale coś na rzeczy jest z malowaniem MF kupiłem prase zwijającą mf w dobrym stanie ale lakier jest położony bez podkładu, miejscami idzie oderwać płaty farby wielkości kartki zeszytu.Dodam że była montowana w Francji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co mi sie podoba w mf 6480 to ze jest prosty nie zawodny. bardzo jest fajny i prosty w obsłudze komputer Uwaga gdy zimny nie pokazuje wszystkiego ale tak po za tym na uwrociach spisuje sie dobrze jest podłączony z gps gdy jest wykorzystywany do siewy lub odbioru ziarna z kombajnu do prowadzenia w linni prostej super sprawa

 

i musze dodac mocny i zwarty silnik po nakreceni ok 5tys godzin przez 4 lata bez zadnych przecieków i od zmiany do zmiany nic nie bierze olej jest wymieniany co 280 godzin powinno byc co 300 ale ciagnik pracuje w ciagłym obciążeniu i właściciel kazał robic cześciej przeglady

w czasie orek jest 24h na dobę w niedziele jest myty i sprzatany sparowany dmuchany a na zmiane jest tylko dolewany on i sprawdzany olej w tylnym moście czyli hydraulika i stan ogólny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pleban1330    1

mnie się najbardziej podobał wygląd MF255 maska (kwadratowa maska ,błotniki) i ten dźwięk wydobywający się z wydechu :) i oczywiście małe spalanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    31

ja nie mam fergusona ale mi sie podoba regulacja szybkości rewersu chodzi mi o reakcję to jest bardzo przydatne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk1993    0

Ja mam MF 255 i dla mnie to jest po prostu cud techniki (mało pali,dużo mocy ,dynamiczny silnik)i czego chcieć więcej od 47 konnego ciągnika.I oczywiście nie zamienił bym go na żaden inny o podobnej mocy. :)


powered by DEERE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cinek7    0

W 3065 jak dla mnie świetny skręt(bardzo pomocne przy ładowaczu czołowym) i oszczędny silnik Perkinsa .


...być kimś, będąc jednocześnie sobą...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    83

W moim Ferdzeju 255 podoba mi się, świetny skręt kół przednich, szybki wsteczny, mocna pompa hydrauliczna i nie do zdarcia hamulce. Gdyby miał lepszą kabinę ze wspomaganiem kierownicy, to byłby ideał dla małego gospodarstwa :(:)


Wieczny kawaler ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Clark
      Mam następujący problem. Po podpięciu przyczepy nie mogę jej podnieść, tzn nawet nie drgnie. W styczniu jeszcze kiprowała jak głupia, odstawiłem ciągnik na dwa miesiące i jest problem. Wydaje mi się, że olej nie jest wcale podawany. Po przesunięciu dźwigni słychać syczenie (pracę) ale nic się nie dzieje. Próbowałem nawet palcem wcisnąć zaworek w szybkozłączu (na włączonej dźwigni) i nic, nawet kropla nie poleciała. Wszystko inne działa bez zarzutu. Miał ktoś podobny problem? 
    • Przez Silver
      Witam!
      Naczytałem się że tak awaryjne są skrzynie w mf serii 30xx, wiec może ciekawą alternatywą jest mf 399
      http://www.allegro.pl/item274257484_massey_ferguson_399.html, czy to jest nowsza wersja 690, jak jest z komfortem czy w 3060 jest lepsza kabina czy nie, zaznaczam że nie potrzebuje ani ehr ani półbiegów, bo to chyba jest najbardziej awaryjne w 3060?
      Ile pali perkins 6cio cylindrowy?
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza

    • Przez marian508
      witam serdecznie od kilku dni pali mi sie kontrolka akumulatora oraz czerwony trójkąt ostrzegawczy czasami sie żarzą, napięcie na alternatorze sprawdziłem jest 14,2 więc jest ok czy owe kontrolki oprucz ładowania jeszcze za coś odpowiadają czy dalej szukać problemu w instalacji i ładowaniu ?
    • Przez neqsik
      Witam,
       
      Co prawda mój temat dotyczy koparko-ładowarki, ale zabudowanej na ciągniku MF, także myślę, że dział odpowiedni. Koparko-ładowarka jest na silniku perkins 4P, ogólnie kabina jest dość fajnie zrobiona, pełna podłoga, sporo szyb, fajne uszczelki na drzwiach, szybach itp. dobra guma na podłodze. Ale mimo wszystko wydaję mi się, że można trochę poprawić fabrykę, bo np. ściana grodziowa pomiędzy silnikiem a kabiną jest z blachy i nie jest niczym wyłożona, a jest tam sporo miejsca i tak się zastanawiam, czy mogę ją wyłożyć od środka i od zewnątrz? I co najlepiej w tym miejscu przykleić? Od środka tam są pompki hamulcowe, przewody, deska rozdzielcza itp także myślę, że tu nie będzie problemu, ale od zewnątrz jest bak no i pod bakiem już jest silnik, więc zastanawiam się co tam ewentualnie można przykleić aby to było bezpieczne - coś ognioodpornego może? Macie coś sprawdzonego? 
      Tak samo myślę nad dachem, jest tam co prawda jakaś tapicerka, ale będę go ściągał do malowania, więc myślę, żeby go też wykleić czymś. Jeszcze nie wiem ile tam jest miejsca żeby zmieścić wyciszenie ale wstępnie myślałem nad matą butylową - spełni to swoje zadanie?
      Maszynę trochę ogarniam, bo kupiłem częściowo zapuszczoną i przy okazji chcę trochę poprawić fabrykę - nie potrzebuje mieć ciszy jak w aucie, ale chcę niewielkim kosztem trochę poprawić komfort pracy
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj