Skocz do zawartości
slawek36

Rewers mechaniczny

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie

slawek36    0

Użytkuje swoją Renie (106.14SP) ponad rok, jednak nurtuje mnie coś. Jeżeli mam rewers mechaniczny, to w skrzyni są tam jakieś synchronizatory tzn. Jadąc do przodu mogę w czasie jazdy przełączyć na tył i na odwrót, czy powinienem się zatrzymać do zera ??

Na początku tego filmiku

widać jak koleś wrzuca rewers bez żadnego oporu i zgrzytu jadąc do przodu i na odwrót. U mnie nie ma takiej opcji, musze zatrzymać się do zera, najlepiej jeszcze trzymać na hamulcu, a mimo tego często jest zgrzyt. Jak to z tym rewersem jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

armi95    0

U mnie w zetorze 7745 jest to samo. Muszę się zatrzymać do zera, aby ruszyć rewersem. Nawet gdy się zatrzymam to często mi zgrzyta. Może on ma jakiś inny rewers. Może zastosowali tam inne rozwiazania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

proxy8441    72

tak czy siak wiem że lepiej jest się zatrzymywać. A tu no możliwe że jest na innej zasadzie niz w Twojej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


armi95    0

Racja. Lepiej się zatrzymać niż później ładować kasę w mechanika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rendas    10

Dobrze to jest ujęte , należy się zatrzymać i dopiero wtedy wybrać kierunek . U mnie jest to samo to już jest chyba taki pomysł firmy , ale na to nie narzekam .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pawelec    85

w mechanicznym rewersie tak juz jest. Niewiem czemu sie dziwicie ;)

w elektro-hydraulicznym jest pod obciążeniem (bez sprzęgła) i wtedy mozna wrzucic rewers jak jeszcze ciągnik toczy się z mała predkoscia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


mister    46

pawelec mądrze mówi jak macie mechaniczny to sprzegło, hamulec, prędkość zero i dopiero rewers. Nie ma innej rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jaro30    10

Nie miałem doczynienia z renio i niewiem jak tam działa rewers bo w moim agroplusie nie muszę się zatrzymywać żeby włączyć rewers oczywiście przy małych prędkościach.

 

Zapomiałem dodać że jest tam synchronizator który odpowiada za pracę rewersu jeżeli zgrzyta czy wyskakuje to jest do wyminy w agroplusie to koszt 2.400 netto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja w swoim 103.14 nie musze się zatrzymywać żeby z mienić kierunek jazdy. przy mniejszej prędkości wciskam sprzęgło i zmieniam kierunek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Henius91    584

w mechanicznym rewersie tak juz jest. Niewiem czemu sie dziwicie ;)

w elektro-hydraulicznym jest pod obciążeniem (bez sprzęgła) i wtedy mozna wrzucic rewers jak jeszcze ciągnik toczy się z mała predkoscia.

 

kolego, przy rewrsie EH nie trzeba przelaczac rewersu jak sie ciagnik toczy tylko jak normalnie sobie jedziesz nie wiecej jak 10 km/h (chyba), przelaczysz dzwignie, a ciagnik samoczynnie zwalnia i zmienia kierunek jazdy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

prolnik    1

Skoro temat ma coś związanego z prędkością, to czy ktoś może wrzucić zdjęcie (dobrej jakości) naklejki z prędkościami na szybie przedniej? Będę wdzięczny. Dużo się można z niej dowiedzieć. Skrzynia 30km/h rzecz jasna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wisniak222    1

ja mam prędkosci i mam zdjęcie tylko nie bardzo wiem jak je wstawic :) ktoś wyjasni heheee bo ja mam tez kilka problemów i bym musiał wstawic zdjęcia tylko na innym watku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach




masfer5455    6

panowie z tym ruszaniem do przodu jadąc do tyłu to ostrożnie ja w tym roku zmieeniałem koło dwumasowe w mfie 5455 od ubijania kukurydzy ciągnik ma 2700mtg a na ubijaniu zrobil z 300

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez lukas96
      Witam. Mam problem z renault 103.54 z skrzynią 24/8 a mianowicie podczas zmiany półbiegów następuje szarpnięcie. Znajomy mechanik powymieniał wszystkie filtry,olej i wyregulował na skrzyni ale problem nie ustąpił. Spowodowane jest to prawdopodobnie złą kalibracją skrzyni( to co się kalibruje przez komputer). Czy znacie kogoś kto to robi w okolicach Łańcuta. 
    • Przez TomekLOP
      Witam
      W mojej 103,54 nisko podnosi podnośnik pytałem innych to max podniesiony ma 105cm mój podniesie tylko na 85cm podnosząc rękami za ramiona podnośnika osiągnę te 105cm, gdzie szukać problemu może są jakieś zawory krańcowe źle poustawiane. Chyba że jest jakaś regulacja przy dźwigni do podnoszenia. Podnośnik zwykły mechaniczny bez ehr.
      Dodaje filmik jak to wygląda: 
       
    • Przez panasek
      witam wszystkich miłosników reni 110 54 mam przyjemnosc posiadac ten model od niespełna 2 lat,ogólnie jestem zadowolony z niego no ale pojawła sie pierwsza usterka,przedni napęd a dokładnie wałek ataku,dokładnie obrobił sie frez,cena nowego jest kosmiczna ale chce zapytac czy da sie to zregenerowac?czy to potrzyma jakis czas? moze jest jakis powód ze sie obrobił, moze miał ktos juz taki problem? prosze o rady.mam jeszcze pare pytan odnosnie tego modelu.byłbym wdzieczny za odp.
    • Przez V12
      Witam
      potrzebuje szybkiej porady jak dalej postąpić
      Ciągnik poszedł na wymianę sprzęgła przy zlewaniu oleju wyleciały jakieś igiełki .
      Nie wiem czy rozbierać skrzynię i szukać wiadomo to poważna i kosztowana robota ogólnie brak częsci
      Pod obciążeniem w skrzyni nic nie pukało ani wyło , biegi nie zgrzytają , jedyny hałas to stuk przy gaszeniu i trochę rzęzi na 4 biegu na reduktorze ale to tylko na małych obrotach powyżej 1200 obr sie wycisza
      Biorę pod uwagę że może ktoś kiedyś robił skrzynie i dobrze nie wyczyścił pozostałości
      Może ktoś z Was zna objawy rozsypanego łożyska igiełkowego w takiej skrzyni
      Pozdrawiam
×